Автор: ararat
Дата: 16-06-12 17:50
Темата е зададена малко шеговито и заядливо, но ще се опитам да дам моето мнение по въпроса, доколкото мога насериозно.
Първото нещо, на което трябва да се обърне внимание е специфичната японска корпоративна култура. Японските корпорации са конкуренти, но и контрагенти, и това им позволява да постигнат високата ефективност, която ги направи това, което са. Примерите са страшно много, явно вие тук сте се вгледали в Сони и Никон.
След това е добре да видите КАК Сони произвеждат матриците на Никон: С технология на Никон посредством машини, доставени от Никон. Един от водещите доставчици на машини за фотолитография, с които се правят дисплеи, чипове, процесори, сензори за фотоапарати и други полупровидници е Никон. Очевидно е, че Сони е много важен клиент на Никон за тези машини, което обяснява "аз на теб - ти на мен" идеологията.
Накрая, предполагам че ако се направи едно задълбочено проучване ще се види, че производството на сензори е печелившо само при достатъчно голям обем. От тази гледна точка концентрацията му в един производител повишава ефективността на производството и намалява стойността му. От гледна точка на ефективността е съвсем нормално Никон да не произвежда сензори, след като може да ги купи по-евтино от друга компания (пък била тя и конкурентна).
Та махайки фенщината накрая ще останат чисто практичните доводи, защото както Никон, така и Сони имат акционери, които искат едно - $$$ - както краткосрочно, така и дългосрочно. Акционерите са фенове на парите, а не на Никон или Сони.
|
|