Автор: bpavlov
Дата: 18-04-12 16:10
chipsy, виж сега, ако ще снимаш сватби и събития 24-70 е твоя обектив, ама без въобще да го умуваш. Автофокусът му е "пъти" по-бърз и точен от на твърдите обективи в диапазона 24-85 мм. Що се отнася до блендата, с 24-70 съвсем спокойно можеш да си снимаш на 3.2, което си е достатъчно отворено за "визия".
Ако няма да снимаш събития, 24-70 въобще не ти трябва.
Бих ти препоръчал няколко варианта.
Ако мислиш да вземеш един основен скъп обектив и нещо по-евтинко около него, то твоята комбинация е 50/1.2Л + нещо около 24мм или 17-40.
50/1.2 е уникален обектив, имал съм го заедно с 35/1.4Л и за фулфрейм определено го предпочетох като основен "нормален" обектив.
Автофокусът обаче, въобще не е "сватба - френдли", тези снимки, които си ги показал, са от статични обекти на слънце, почнат ли да се движат и си дотам, особено с 5Д.
Ако имаш бюджет да си купиш два скъпи обектива, според мен идеалната комбинация (нещо, към което и аз се стремя, но в никонски вариант), са 85/1.2Л (I или II) + 24/1.4Л II, а още по-идеалната комбинация е да ги имаш тези два обектива на две отделни тела (за сватби). Тази комбинация ти покрива 100% от нуждите за сватбена фотография, а така също ти дава свободата да правиш креативни снимки за собствено удоволствие (нещо, което не става с 24-70). Това е и единствената комбинация според мен, която може да замести напълно 24-70 (ако си с две тела обаче)
По въпроса за 35/1.4Л, след доста години снимане с него и след доста години снимане на събития с 24-70, мисля, че на фулфрейм 35 идва повече като широко и от тази гледна точка винаги бих избрал да е 24 вместо 35 мм. Това е от една страна, а от друга, ако гоня "нормалната" универсалност бих избрал 50 мм за фулфрейм. Та с две думи, за фулфрейм, 35/1.4 нито идва достатъчно широк за откровена широкоъгълна снимка, както 24, нито има портретната визия и достатъчен дефокус като 50/1.2 и 85/1.2
По-големия смисъл на този обектив според мен е за тела 1Д с 1.3 кроп.
По отношение на 35/2 горещо те съветвам да го зазбравиш завинаги този обектив като вариант
|
|