Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - форум: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 На къде вървят нещата.
Автор: tonyy   
Дата:   11-02-12 01:12

Здравейте колеги.
Запълвам свободното си време с четене на стари теми и много често попадам на подобни изказвания. Те ме карат сериозно да се замисля дали най добрата в момента техника няма да бъде по рафтовете в заложните къщи след пет години а техническите възможности на фотокамерите от 2017 г. да надхвърлят и най смелите ми очаквания.Това е една от обявите в които професионалистите който съм имал за пример сякаш не са усетили изобщо на къде духа вятъра:

( Дата: 22-04-05 10:22

_ _ _ ,zapazi si go tozi Durst za po-dobri vremena.Ne gi slushay raznite digital4ici-smeshnici...I bez tova e mnogo trudno da go prodadesh za dobra cena.Az samiya predi 4-5 godini uspyah za malko pari da se sdobiya s podoben i sum zverski shtastliv ot tova
Vyarno,ryadko go polzvam,no kato vlyazat hora v studioto mi i vidyat kopie na Ilfochrom(za nesvedushtite-CIBACHROM),zapo4vat da me pitat-abe kak adgheba e napravena tazi fotografiya!?
Ne govorya za sdarghanieto(tova ne e temata),a za tehnologiyata.


Zaklel sum se pred sebe si,4e pri nyakoe ot sledvashtite mi patuvaniya po sveta pak ne bih vzel nishto svarzano s cifrovata tehnologiya...




Mnogo se otplesnah i ti poghelavam uspeh v na4inanieto.)


Как бихте коментирали това...


Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: da.fo   
Дата:   11-02-12 02:25

Те от Kodak не усетиха на къде духа вятъра , та какво остава за нас обикновенните потребители [shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: djfroggy   
Дата:   11-02-12 07:12

Мога да си спомня следното. До 2003г. снимах с Практика МТЛ5Б и Цайс 50/1,8. Мой приятел ми препоръча да мина на цифрови снимки. Той беше купил Olympus C-2000 за някаква космическа сума. Като направих 10-20 пейзажа с въпросното фото и ги извадих в "Първо цифрово фото" за двойна или тройна цена от същия размер за филмови снимки /ползвам 15/21/ косите ми настръхнаха! Качеството беше умопомрачително кошмарно. Там,където планината срещаше небето имаше назъбено като трион. Доплака ми се за изгубените пейзажи. Моя приятел каза, че е "нормално" за цирфовите снимки да има "триончета"-идвало от "резолюцията". Казах му на моя човек-никога не бих снимал повече с този боклук. А той рече:
Спокойно, цифровите фотоапарати ще се усъвършенстват. До няколко години ще достигнат граничната резолюция от 3-4 милиона точки /така му викаха тогава/. Повече окото няма как да различи.
Аз не му повярвах и снимах на филм. Осем години по-късно установявам, че великия филм не ще да даде повече от 5-6 мегапиксела, въпреки, че тук се кълнат, че дават 50 :-).

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: wildheart   
Дата:   11-02-12 07:53

[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: dobriquet   
Дата:   11-02-12 08:53

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: h_bio   
Дата:   11-02-12 09:03

Снимащите може и да излязат от посредствеността, но фотографията отива все повече натам.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: ilcoin   
Дата:   11-02-12 10:21

Филмът ще става все повече и повече хоби за богати ценители и вманиачени любители.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: stef7   
Дата:   11-02-12 11:15

@tonyy
Какво разбираш под най-добрата техника ? Камерите/телата се развиват и така ще бъде още сигурно много години напред. Всичките пари сложени в тела рано или късно се изпаряват защото напредъка на технологиите във фотографията както и при компютрите е главоломен. Така че очаквай тяло което си купил сега след 5 години да струва близко до нулата. Сони например твърдят че до 2 години (не 5) ще натъпчат 100 Mpx във Full Frame сенсора при по-добър динамичен диапазон и по-нисък шум при високите ISO. Вече са на 36Mpx. Така че да, при телата сигурно след 5 години технологиите ще са надхвърлили и най-смелите ти очаквания. ( не знам колко смели са де :)). Но с обективите нещата стоят по-различно. Те също губят стойност но само донякъде и ще могат да се използват дълго занапред.

Най-голямото сътресение което ще дойде в обективите и като цяло в текущото статукво вероятно е възхода на безогледалните системи, които постепенно ще започнат да изместват от водещата позиция DSLR. Това вече е факт в Япония. Безогледалните системи са изпреварили по продажби гигантите във фотографията Nikon и Canon взети заедно. Фотографията винаги e вървяла в посока улесняване , опростяване, намаляване на размерите (до известни граници разбира се). DSLR разбира се ще останат още много години напред, но масовият пазар ще се премести в посока на безогледалните камери. Nikon и Canon ще бъдат принудени да се включат в този нов сегмен. Никон вече го правят но съвсем в началото. Ще има според мен значително по-сериозни промени. Но съм сигурен и двете фирми ще успеят да запазят съвместимост на новите камери с обективите си и да предотвратят голямата им обезценка. От това зависи до голяма степен бъдещето им. Така като сега може да си ползваш обектив на Никон произведен преди 30 години, че и повече години с повечто им тела и след 5-6 години обективите купени сега ще могат да вървят на новите тогава тела. Обективите примерно на Цайс за системите на Contax почти не губят стойност, въпреки че самите системи отдавана потънаха в забвение. Сега масово се използват тези обективи в безогледалните камери па макар и без автофокус.

Извода е ясен слагай повечето пари в качествени обективи и по-малко в тела, защото тези последните така или иначе си ги загубил след 3-5 години. Стой около големите имена и системи във фотографията. Шанса да ги има и след 5-6-10 години е доста голям.

Друг е въпроса имаме ли нужда от всичките тези нови тела с много мегапиксели. Качествен филм с ниско зърно като Velvia на 36мм според доста добри анализатори и много изчисления и изследвания се равняват на около дигитални 12-16 MPx а те са напълно достатъчни за печат 25х40, че и 40х60. Примерно това изследване ми се вижда много сериозно и истинско.

http://www.clarkvision.com/articles/film.vs.digital.summary1/index.html


Не знам колко снимки в такъв формат печата един любител, че дори и професионалист. Като имаш предвид че всичкото DSLR и безогледалки за последните 2-3 години ги имат тези 12-16 МПх, изниква въпроса наистина ли ни трябват повече мегапиксели или всичко идва предимно от силния маркетиг и желанието да гледаме детайли по снимките си в 100% увеличение на мониторите си. Нещо което никога не правим когато гледаме една снимка цялостно в галерия например. И още по-малко се зверим в нейните детайли от 20-30 сантиметра разстояние. Това последното важи основно за любителите. Профитата са отделен клас потребители.

В крайна сметка фотографията е скъпо хоби. За нас любителите сложените там пари като цяло са загубени. Но ние сме ОК с това :). Както е известно кеф цена няма :)


Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: uri64   
Дата:   11-02-12 11:27

djfroggy написа:

> Осем години по-късно установявам,
> че великия филм не ще да даде
> повече от 5-6 мегапиксела, въпреки,
> че тук се кълнат, че дават 50 :-).


Съвсем спокойно и без "напиняне" си дава 8-10 мегапиксела [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: asahi   
Дата:   11-02-12 11:42

Само някои филми и при определени условия.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: neuromancer   
Дата:   11-02-12 11:53

сниман некадърно и проявен в кварталното фото може и 0 мп да даде.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: djfroggy   
Дата:   11-02-12 12:44


Автор: uri64
Дата: 11-02-12 11:27

djfroggy написа:

> Осем години по-късно установявам,
> че великия филм не ще да даде
> повече от 5-6 мегапиксела, въпреки,
> че тук се кълнат, че дават 50 :-).


Съвсем спокойно и без "напиняне" си дава 8-10 мегапиксела





С новия Ектар 100 може и към 10-12 да станат. Обаче както фалира Кодак, Ектара май ще изчезне.






Автор: neuromancer
Дата: 11-02-12 11:53

сниман некадърно и проявен в кварталното фото може и 0 мп да даде.

Говоря за добре сниман филм, с много добро тяло и обектив на Цайс. Процеса на проявяване и сканиране няма какд а контролирам. Всички се кълнат в София, че химията им е прясна, резултатите говорят друго. Не искам да отварям дума за сканирането, че ме е яд и то много.
Аз съм съгласен, че технологично филма може да даде и 20мп. ако е качествен, дребнозърнест. Но това сатава ИМАГИНЕРНО, защото няма кой да свърши качествена работа за нормални пари. Повечето фотоателиета искат за средно-поносим скан на, направен на копирна машина 1лв. на кадър. Е, мамка им! 50 лева ми излиза един филм. Няма да стане, колкото и да съм маниак.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: neuromancer   
Дата:   11-02-12 13:06

Абе сканирането е ясно че трябва да си го правиш сам, ако искаш свястно качество. Мен ме е яд че качеството на проявяването все повече отива у киреча, а цените растат. Ако не ти сканират хубаво филма, винаги можеш да опиташ пак на друго място, ама ако ти прецакат проявяването си дотам.
Уфф, трябва да се купува ДСЛР, няма как. Ама аз както не снимам вече, и със сапунерката се оправям.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: ludiakolio   
Дата:   11-02-12 13:18

Не може да се съпоставя качество и звук от CD и плоча от преди годинки.И двете си имат предимства и недостатъци,но не им пречи да си имат превърженици.Лентата ще си остане,но на друго ниво и за друг тип фотография.
Съпоставка на базата на цена,характеристики и удобство не е валидна в случая,а фактора удоволствие.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: uri64   
Дата:   11-02-12 13:30

При правилно експониран филм ИСО 100-400, на който и да е от Фуджи, Кодак, Илфорд и т.н, с достъпен за ползване в домашни уловия скенер, имащ разрешаваща способност (реална, а не по спецификации) по-голяма от 3500 дпи и Дмакс клонящо към 4, за 35 мм филм 8-10 мегапиксела си се постигат от волле (или воле, както там се пише).

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: uri64   
Дата:   11-02-12 13:32

А инак Кодак са обявили, че се отказват от производство на цифрови камери и рамки и се концентрират изключително върху производството на филми.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: legbapetro   
Дата:   11-02-12 14:54

В този ред на мисли аз се опасявам, че съвременните обективи с мотори и много електроника ще започнат в един момент да се развалят и какво правим? Пример: Купили сте си Никкор 28-70 с моторче.Мотора след още 5 години сдава.Отивате в сервиз.Ремонта е близо бон. Кво прайм? Нито Наско може да помогне, нито който и да било. Само някакъв сервиз да кажем у Хамбург. След месец-два бавене.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: pefoto01   
Дата:   11-02-12 15:03

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: next_time   
Дата:   11-02-12 15:37

Работите отиват на там че всеки вече свободно може да снима с каквото с поиска и финансите са все по-малко ограничаващ фактор.Преди 20-25г. един ролеифлекс ТЛР е бил на цената на една кола, хаси също.Да не говорим колко е струвала никон/канон/пентакс/минолта система.Колко са били хората имащи лайка системи.В момента аз като средно статистически любител имам мин. 6-7 ролеифлекса и 4 лайки М с десетина обектива за тях.Преди няколко години имах и пълен набор от 28 до 135 цаисове на контакс с няколко про тела, че даже повечето обективи ми се повтаряха.Кой е фактора които ме е ограничавал?Със сигурност не е бил технически.В настоящия момент и най-бедния любител има достъп до техника до която само най-големите гъзари са имали преди години.

Филма има смисъл да се ползва само от хора които знаят какво правят с него и защо го правят.Меренето на пиксели на филмови файлове е толкова ненужно, че се чудя как все още подобен въпрос се повдига.Имам кулскан 5000 и фаиловете които вади са с резолюция надвишаваща нуждите ми.Ако филма е скапан (някое бракувано орво или изтекъл цветен) мах се стига до нещо равностойно на 6-8мп. и то с уговорки.На позитив съм сравнявал скан с фаилове от некс 3 - предпочитам филма.Всичко това обаче е без значение поради факта, че най-голямото копие което съм вадил е 30/45 и то от възможно най-скапания филм 1600 коника, бракуван и сканиран не на моя скенер а във фото.Резултата беше достатъчно добър за да го рамкирам и да го закача на стената.

Та според мен нещата вървят към масовост и достъпност.Това ще вкара във фотографията нови хора, които са били отстрани поради финансови причини или поради по-тежкия аналогов процес на снимане.Някои от тях ще са баласт, други ще са хора с дух и възможности на артисти и ще влеят нова кръв.От друга страна много от старите кучета които са се крепяли единствено на техничарски умения и подходяща дружеска среда ще изпаднат поради бездарност.
Количествените натрупвания водят до каествени изменения.


Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: uri64   
Дата:   11-02-12 16:18

legbapetro написа:

> Нито Наско може да помогне,
> нито който и да било. Само някакъв
> сервиз да кажем у Хамбург. След
> месец-два бавене.

За сервизите Хамбург не знам, но имам опит със оторизиран сервиз на Никон в Лондон. Ремонта беше извършен зашеметяващо бързо - на практика два пъти по-бързо от собствената им предварителна оценка, базираща се на необходимост да поръчват части, които нямат на склад. Всичко - от постъпването на техниката при тях, до изпращането от тяхна страна с куриер и получаването на ръка от мен в София, отне две седмици и то благодарение на факта, че се падаха празници около Нова година. Куриера от тяхна страна беше три пъти по бърз и мааалко по евтин от прехвалената БГ фирма, която използвах за да изпращане до сервиза. Вярно ремонта не беше евтин, но това е - те ти преглеждат стоката, казват ти колко ще струва и не почват докато не им потвърдиш. Предполагам че всички оторизирани сервизи на Никон в цивилизованите страни биха процедирали така. Между другото централният сервиз за Никон в Европа е в Дюселдорф.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: gbrain   
Дата:   11-02-12 16:43

Все едно сравнявате Наоми Кемпбъл и Адриана Лима. И двете са красиви и си вършат добре работата. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: damiaven   
Дата:   12-02-12 01:24

Помислете малко върху следния факт : В Холивуд масово използват технологията ARRILASER за да прехвърлят на черно-бели филми ЦВЕТООТДЕЛКИТЕ на негативите си.Това между другото. Предполагам, че става въпрос за по-стойностните им продукции. АРХИВИРАНЕ върху доказал качествата си НОСИТЕЛ.
Тия хора имат чувство за история. И затова награждават с еквивалента на Оскар инженерите / германци, разбира се.../, които са измислили и довели до краен продукт ARRILASER...

...
Върху каква медия ще предпочитаме да каптираме изображения?
Това зависи от много фактори-от темперамента на снимащия, от подготовката му, от сроковете-ако има такива, от изискванията към крайния продукт... и т.н.

Някои пишат стихове чрез клавиатурата на компютъра си.
Други пък използват молив и амбалажна хартия...
И в двата случая е възможно да се пръкне шедьовър.
Но с компа доста по-бързо споделяш шедьоврите си . Суета, кво да се прави.
И с фотографията е горе-долу така.
...
Мисля, че има смисъл да се снима на филм, само ако си независим в проявяването и копирането-контактно или оптично.
По-бързото споделяне на шедьоври изисква неминуемо дигитален посредник-с всичките му плюсове и минуси.

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: my.point.of.view   
Дата:   12-02-12 11:44

С новите фотоапаратчета на Фуджи х10, х100 и х-про1 реших да си купя фотоапарат за всеки ден. Но понеже нямам възможност да печатам с лазер върху сребърна черно-бяла хартия в домашни условия, а снимам предимно черно-бяло, погледнах цените на услугите на илфорд. Цените са умопомрачителни.
Реших да погледна цената на дигиталната хартия на илфорд, тетенал, ханемюле - А4 е с цена 2 лв и нагоре. Погледнах един принтер колко струва и колко струват мастилата. По мои преценки една снимка А4 би ми излизала не по-малко на принтер, отколкото с лазерен печат във фото на сребърна хартия. А това е около 10 пъти по-скъпо, отколкото мога да го направя сам, използвайки същата хартия /илфорд мултигрейд/.
Ако нашата идея е да имаме снимки на компютър - да се снима на филм е хубаво, понеже филмът е добър архивен носител, но ако искаме да стигнем до крайния процес - да печатаме черно-бели фотографии - там е почти задължителен.
Естествено, това важи за любители.
едит - пропуснах да отбележа, че не разбирам защо често се споменава, че снимането на филм ще става за богати любители - едно време снимах на филми, които успявах да си купя от софия на двойни цени спрямо международните, поради липса на интернет. Днес си купувам филмите на реалната цена. Не ходя до фотото да ми копира всички снимки от филм, а с парите просто снимам повече. Като резултат - снимам 10 пъти повече за същите пари. С други думи - за мен филмът е поевтинял 10 пъти. Субективно поевтинял. Но се отразява.



Публикацията е редактирана (12-02-12 11:53)

Отговори на това съобщение
 Re: На къде вървят нещата.
Автор: Славов   
Дата:   12-02-12 11:58

Като спомена принтери и мастила, ако някой ползва CANON MP140, MP150, MP160, MP170, MP180, MP190, MP210, MP450 & MP470, MX300, MX310, IP1600 & IP1800, IP2600, IP6210D & IP6220D.
да бяга веднага в Техномаркет, цветната глава CL-41 e без пари.
И после да почерпи 1 [beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Албум преди 6 часа
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг:
рейтинг: