Автор: HSGeorgiev
Дата: 24-07-11 11:43
Дори ако sirkhann да не беше прав в тълкуването на текста на споразумението (а аз си мисля, че е прав), то пак описаните случаи на използване нарушават чл. 15 - неимуществени права - във връзка с чл. 16 - неотчуждимост на неимуществени права.
Както и да се договарят две страни тяхната договорка не е в сила ако е в нарушение на Закона - няма как лицата да се договарят за незаконни действия и тази договорка сама по себе си да легализира тези действия.
Две от описаните в чл. 15 права на автора са посочени изрично като неотчуждими в чл. 16:
2. да иска признаване на неговото авторство върху произведението;
4. да иска името му, псевдонима му или друг идентифициращ го авторски знак да бъдат обозначавани по съответния начин при всяко използване на произведението;
Доколкото разбирам във въпросните реклами никъде не се посочва името на автора или идентифициращ го знак нито пък никакви други обозначения. В този случай автора може да изисква правата, описани в т. 4.
Не съм виждал въпросните реклами, нито прочетох много внимателно споразумението, но подозирам че са нарушени и правата, описани в т. 5, а макар те да не са изрично неотчуждими, не видях в споразумението авторът да се съгласява организаторите да променят и/или нарушават целостта на произведението, като го използват - например като използват само част от изображението в реклама. Трудно за обосноваване, вероятно, но не и невъзможно ... Подозирам, също така, че при добро желание и амбиция авторът може да използва като изход т. 8 на чл. 15, доколкото в споразумението са уговорени само действия за популяризиране на конкурса - ако се приеме, че от тях няма конкретна комерсиална полза няма да следва и предвиденото в т. 8 обезщетение, евентуално...
|
|