Автор: Пърпъла
Дата: 30-10-09 22:09
Преди да сте ме обвинили в чуджопоклоничество, моля някой да предложи подкодяща дума на български. Също искам да се извиня ако съм допуснал правописни грешки по-надолу, но пиша на клавиатура без кирилица, пък и в чужбина живея от доста време, повярвайте ми, не е лесно да си поддържа човека езика на ниво.
В момента с огромно удоволствие и лекота чета една фотографска книга: Digital Photography Masterclass от Tom Ang, издадена през 2008. И макар че покрива много неща, за които се говори в дестките други фотографски книги, определено мога да кажа че тая книга е най-добрата, поне за мене. Бих я препоръчал на всеки владеещ английски (а защо не и някое българско издателство да я издаде). Имам у дома още 5-6 книги: тук прочета нещо, там разбрера нещо, но четенето някак си не върви. Тая я чета с огромно вдъхновение, четено върви много леко, много добре е обяснено. Покрива голям диапазон от тематики, без да се задълбава в подробности за фототехниката и фото-обработването, за които се преполага че сте вече наясно.
Та от тази книха една от главите е озаглавена WORKFLOW. Нещо което ме накара серизно да се замисля. Нещо което вероятно професионално образованите фотографи сте го учили в училище, и тези които работите постоянно, сте си изградили някаква система за работа.
В форума са се появявали теми от типа на " как си архивирате снимките" и прочие.
Но WORKFLOW е много повече от архивиране и подреждане. Става за един систематизиран и педаднтично следван подход който трябва да си изградим. От калибриране, до стандартизиране на мястото кадето ще си отпечетваме снимките. От стандартизирани настройки за публикуваме в интернет до изграждане на методи за запаметяване на тези настройки. От подреждане на файловете в директории до ситеми за издирване по тема или име. От система на работа (часове, умора, нагласяне на фото-хобито към останалия ни живот) до баланса в часовете прекарани с камерата или пред комютъра. Нещо като дисциплината в спорта.
Тия от вас, дето работят професионално, малко или много вече са си изградили някакъв workflow (или поне така си мислят) . Но предполагам 80% от форумците са като мене - напреднали любители. Та седя и си мисля - колко важно е да си изградиш някакъв workflow за по-изящно естетическо усъвършетване и увеличаване на производителността.
Е, как е се комбинират свободата и нестандартно мислене които изисква всяко изкуство, с методиката и дициплината - вие си решавайте. Наскоро гледах едно интервю с Фънки, които обяснваше, че на сцената рок-групите изглеждат като че са тръгнали на купон, а зад сцената не смеят една бира да изпият, за да са готови за следващия концерт селед 2 дена. Помислете и вие, а?
За мен има огромно значение да се замисли човек и върху investment flow. Нали всички се питате дали си струва да направите следващата инвсетиция, и каква да е тя. Дали се оправдава, дали че намерим време да я използваме - било то обектив, калибратор или трипод. Аз например твърдо съм решил да науча да се оправям с калибриране и цветови профили, преди да си взема някой приличен телеобектив.
Мисълта ми е - с две думи: Какъв е смисъла да си играем с часове на слука, и да постигаме (най често с малко повече късмет) хубави резултати, ако не можем поне до някъде да контролираме желания резултат? От момента на подбиране на обекта и светлината - до презентацията в дадения формат, размер и медия. И да направим така че една любима снимка направена преди години: да можем да я намерим, коригираме ако трябва, представим или продадем и след 10 години.
Хм малко дълго стана, ама не знам как по-кратко да се изразя.
|
|