Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Workflow във фотографията.
Автор: Пърпъла   
Дата:   30-10-09 22:09

Преди да сте ме обвинили в чуджопоклоничество, моля някой да предложи подкодяща дума на български. Също искам да се извиня ако съм допуснал правописни грешки по-надолу, но пиша на клавиатура без кирилица, пък и в чужбина живея от доста време, повярвайте ми, не е лесно да си поддържа човека езика на ниво.

В момента с огромно удоволствие и лекота чета една фотографска книга: Digital Photography Masterclass от Tom Ang, издадена през 2008. И макар че покрива много неща, за които се говори в дестките други фотографски книги, определено мога да кажа че тая книга е най-добрата, поне за мене. Бих я препоръчал на всеки владеещ английски (а защо не и някое българско издателство да я издаде). Имам у дома още 5-6 книги: тук прочета нещо, там разбрера нещо, но четенето някак си не върви. Тая я чета с огромно вдъхновение, четено върви много леко, много добре е обяснено. Покрива голям диапазон от тематики, без да се задълбава в подробности за фототехниката и фото-обработването, за които се преполага че сте вече наясно.

Та от тази книха една от главите е озаглавена WORKFLOW. Нещо което ме накара серизно да се замисля. Нещо което вероятно професионално образованите фотографи сте го учили в училище, и тези които работите постоянно, сте си изградили някаква система за работа.

В форума са се появявали теми от типа на " как си архивирате снимките" и прочие.
Но WORKFLOW е много повече от архивиране и подреждане. Става за един систематизиран и педаднтично следван подход който трябва да си изградим. От калибриране, до стандартизиране на мястото кадето ще си отпечетваме снимките. От стандартизирани настройки за публикуваме в интернет до изграждане на методи за запаметяване на тези настройки. От подреждане на файловете в директории до ситеми за издирване по тема или име. От система на работа (часове, умора, нагласяне на фото-хобито към останалия ни живот) до баланса в часовете прекарани с камерата или пред комютъра. Нещо като дисциплината в спорта.
Тия от вас, дето работят професионално, малко или много вече са си изградили някакъв workflow (или поне така си мислят) . Но предполагам 80% от форумците са като мене - напреднали любители. Та седя и си мисля - колко важно е да си изградиш някакъв workflow за по-изящно естетическо усъвършетване и увеличаване на производителността.
Е, как е се комбинират свободата и нестандартно мислене които изисква всяко изкуство, с методиката и дициплината - вие си решавайте. Наскоро гледах едно интервю с Фънки, които обяснваше, че на сцената рок-групите изглеждат като че са тръгнали на купон, а зад сцената не смеят една бира да изпият, за да са готови за следващия концерт селед 2 дена. Помислете и вие, а?

За мен има огромно значение да се замисли човек и върху investment flow. Нали всички се питате дали си струва да направите следващата инвсетиция, и каква да е тя. Дали се оправдава, дали че намерим време да я използваме - било то обектив, калибратор или трипод. Аз например твърдо съм решил да науча да се оправям с калибриране и цветови профили, преди да си взема някой приличен телеобектив.

Мисълта ми е - с две думи: Какъв е смисъла да си играем с часове на слука, и да постигаме (най често с малко повече късмет) хубави резултати, ако не можем поне до някъде да контролираме желания резултат? От момента на подбиране на обекта и светлината - до презентацията в дадения формат, размер и медия. И да направим така че една любима снимка направена преди години: да можем да я намерим, коригираме ако трябва, представим или продадем и след 10 години.

Хм малко дълго стана, ама не знам как по-кратко да се изразя.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: next_time   
Дата:   30-10-09 22:21

Искам нещата да са доста по-прости.Да си почина две-три години от фотографията, след това да си взема една някаква камерка и да си снимам.Прибирам се и давам филма или картата на прислугата и казвам "деистваи моито момче/момиче".То горкото върши каквото върши и след време като ми трябва нещо му казвам "абееее .... помниш ли оная снимка дето .... ааааа, точно тая - за утре да я обработиш ей-тъй-на и да я имам в рамка че ми трябва за .... нещо си"[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   31-10-09 01:05

Workflow може да се превежда като:
- организация на работата откъм потока данни;
- работна среда, в която е реализирана тази организация.

Терминът се използва широко в системите, които обработват данни. Мога да говоря конкретно за принтерите, но едва ли някой ще се интересува.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: shama   
Дата:   31-10-09 09:26

то идеята на Workflow е точно това да се избегне елемента на изненадата и безцелното лутане в архивите и гадаене на резултати. Работиш ли професионално е не просто задължително да имаш Workflow който не само ти спестява време и организира работата но и ти позволява да не губиш пари.Снимка която не можеш да намериш струва толкова колкото и тази която не си я снимал. Ако даден клиент иска снимка която си му направил преди 3 год но леко да я промениш да кажем на фотошопа. Как я намираш тази снимка ? Как разбираш снимките от преди години за какво са били екслузивни за клиент за определено време (колко време), сток (RM или Royalty free), как организираш тифф, рол и т.н.

Без да имам претенции че снимам много месечно архива ми се нараства поне с 1200-1400 нови снимки или около 120-140ГБ.Workflow е нещо скучно но в което трябва да се инвестира време и пари.

Тази книга също е много добра The DAM Book на Peter Krogh


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   31-10-09 09:33

Workflow - работен поток.

Директен превод, който изяснява същността на понятието.



Публикацията е редактирана (31-10-09 09:34)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пърпъла   
Дата:   31-10-09 09:38

Не знам за другите, но аз са себе си съм решил да си създам ситема на работа и организация преди да съм си купил 70-200 или пък 100-400 да речем. Изнемогвам вече от гигабайтове неконтролируема информация и от резултати без повторяемост.

asahi, photostoykov благодаря за уточненията. То и аз знам превода, ама мисълта ми беше че няма в българския ЕДНА ЕДИНСТВЕННА дума с която да го заменя. Има думи в англиския които нямат български аналози. Като например "I will CLAIM my expenses". Не става нито "декларирам" , нито "обявя" защото означава долу горе и двете, пък и "регистрирам"(изобретение), "покоря"(за връх)...
А сега си спомних как навремето списание Космос беше обявило награда за измисляне на българска дума за "робот" . Е, до "драсни-пали-клечица" не се стигна, но имаше предложения като "умница" [smilie25]



Публикацията е редактирана (31-10-09 09:49)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   31-10-09 09:49

Работен процес, какво толкова [smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пърпъла   
Дата:   31-10-09 09:51

2 думички, дългото ми обяснение би станало още по-дълго, акто ги използвам. Но пък най-кратко си го казал все пак и точно [smilie24]
И все пак да оставим думата, мисли по темата, моля, колеги. Струа ми се много важна за всички ни, доколкото си споням не е коментирана до сега във Фотофорума. Ако беше за някое ново стъкло вече да е събрала 200-300 постинга [smilie3]



Публикацията е редактирана (31-10-09 09:53)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   31-10-09 10:04

ТУК

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   31-10-09 10:19

Пърпъла, една приятелска молба:
Моля те, поправи заглавието, за да бъде поне граматически правилно!

Workflow ВЪВ фотографията.



Публикацията е редактирана (31-10-09 12:41)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: victory13   
Дата:   31-10-09 10:29

photostoykov, правилния словоред е: ... поне граматически правилно...[smilie5]

ще следя темата, защото срещу себе си имам не flow, а wave ... [smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   31-10-09 10:42

За словореда - зависи къде иска да постави акцента.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   31-10-09 11:03

Много точно Пърпъле. [smilie24]
Аз си поддържам систематизиран филмовия архив - от 1975г, а дигиталния в продължение на 15 години. Едни от най-старите файлове са ми от 1994, 20-25% от тях са ключовизирани(предложете коректна БГ дума за процеса на въвеждане на ключови думи), търсенето се свежда до задаване на верните критерии и няколко минути

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: victory13   
Дата:   31-10-09 11:17

asahi, акцента след редакцията вече го няма, така че словореда става абсолютно свободен [smilie5]

но линка от друга страна не е лош [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   31-10-09 12:47

Молбата ми беше към автора на темата!

[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Kanonir   
Дата:   31-10-09 13:47

Аз съм голям фен на Лайтруума точно заради каталогизирането, но в същото време имам и конвертор/редактор - не е най-добрия (казват в тройката щял да е по-добър), но е на едно място с останалото

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пърпъла   
Дата:   31-10-09 13:59

Поправено е вече. Добре, за подреждането на файлове - предполагам много хора имат някаква система. Хайде сега някой да сподели как си запомня настройки в фотошопа - например прави ли си директория с *.PSD файлове, в които да си запони всичките манипулации на дадена снимка, и после огледална таква с TIFF, и да речем още една с JPEG. И как ги cross-reference? Имате ли директории с снимки с цветови профили за да речем за принтера на Пешо, и друга с профил на принттера на Гошо. А като публикувате в различни уеб сайтове - правите ли си копиа с различни насттройки - да речем едни за Фотофорум, други за Култа. Преди месеци някой ревеше на админа тук, че снимките му излизали добре в Култа , а не тук. Ми разбира се че излизат различно - различни уеб апликации използват админите на двата сайта. То и на различни монитори да ги погледнете, по различен начин ще ви въздействат.
Според мен ще излезе, че отговорността зрителя да види снимката така, както автора си я е замислил, е отговорност на автора. Автора трябва да се съобрази с медията в която ще бъдат представени. Коментари от рода на " монитора ти не става" или "тая хартия е кофти" не трябва да са извинения.
Освен това все още ме вълнува и процеса на работа - кой колко дълго работи, по кое време на деня, как балансира времето си фотографиране срещу манипулиране.

Въпроса е доста комплексен и предполагам индивидуален за всеки индивид.
Затова и не очкавам някой да ми даде акъл точно какво да правя, с настощия постиг искам само да акцентирам само колко важно е да си създадем система за работа.



Публикацията е редактирана (31-10-09 14:05)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 798099   
Дата:   31-10-09 14:21

За да ме отблокираш просто натисни червения знак още веднъж.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: shama   
Дата:   31-10-09 16:40

Мисля, че Лайтрума има капацитет за около 100 000 файла на каталог



Публикацията е редактирана (31-10-09 16:44)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: n1x0n   
Дата:   02-11-09 13:52

Според мен ще излезе, че отговорността зрителя да види снимката така, както автора си я е замислил, е отговорност на автора.

Затова принципно фотографията се показва и гледа в галерии, фото-клубове и т.н. Няма друг начин да си сигурен какво ще видят хората, колкото и да си играеш с профили, калибрации и обработка.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »