Автор: ivodam
Дата: 27-09-09 16:37
Повечето хора, и навън и в този форум са въобще откровено неграмотни или полуграмотни в най-добрия случай, по отношение на теория на изкуствата - история, предмет, изразни средства, анализ и т.н. Вероятно за някой изследовател-народопсихолог би трябвало да е интересно и да даде обяснения на някои явления, за които аз например нямам свои обяснения. Конкретен форумски казус: Някой някъде, най-вероятно в Интернет е прочел преди време за важността на композицията и в частност за използването на "златното сечение". Съответно, това се излага "авторитетно" тука и става като магическо начало и край на цялата фотографска естетика. Що теми има изписани по въпроса, що линкове докарани, не е истина. Тия дни пак последно се въртеше нещо по въпроса. Това става база на оценката на всяка снимка - очите ще ти избодат и ше те разпнат моментално, ако не дай си Боже си центрирал някой обект, или хоризонтът ти не е на ниво две трети (нема значение отгоре или отдоле). В същото време никой не говори и не пише тук например за нещо много по-важно в създаването на големите, истинските произведения на изкуството - символиката. Използването на символите е крайъгълен камък в зданието на съвършеното произведение и символите са нещо много силно въздействащо на съзнателно и подсъзнателно, на емоционално и рационално ниво. Но си изисква и много добро познаване на материята и страшно задълбочена подготовка. Разбира се, прав ще е онзи, който веднага ще възкликне - ами откъде да са грамотни хората, да не би и преди десети ноември и след това някой да се е строшил да преподава изкуствознание по разните техникуми и гимназии? Наистина се броят на пръсти елитните училища, където по-скоро извън програмата са ограмотявани децата на такива неща. Така че, вероятно неграмотните не са виновни, че са такива, но наистина пък и да не рипат много-много, когато им го кажат в очите...
|
|