Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Митове и легенди II - DLP или LCD проектори???
Автор: matasel   
Дата:   01-07-09 12:10

Според моето скромно мнение на редови гражданин има доста "ФАКТИ" и "ТЕОРИИ" от фотографската практика, които ако не изцяло, то поне частично са АНТИФАКТИ или АНТИТЕОРИИ. Та предлагам в тази тема да поразнищим някои от тях. Ще предложа първия мит в следващия пост, за да може да се добавят и следващи митове чрез редактиране. Ше се радвам ако в темата се запази добрият тон и се привеждат логични аргументи и доказателства за тях.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   01-07-09 12:10

1. АНАЛОГОВА ЛИ Е ФИЛМОВАТА("АНАЛОГОВАТА") ФОТОГРАФИЯ.
Без да претендирам за абсолютна терминологична точност ще напомня, че под аналогова величина се разбира такава величина, която може да заема произволна стойност, т.е. стъпката на промяна на тази величина може да бъде безкрайно малка. (Разбира се в рамките на класическата, а не на квантовата физика) И един пример свързан с темата: ако свържем една лампа през един потенциометър (реостат, но не класически жичен) към източник на енергия, то регулирайки плавно тока през лампата можем да изменяме плавно интезитета на излъчената светлина. Ако свържем обаче същата лампа през един стъпален превключвател или през "класически" жичен реостат, тогава интензитетът на лампата ще може да се изменя на стъпки, броят на които зависи от броя на позициите на превключвателя или от броя на навивките на реостата.

Сега отново към фотографията. При "цифровата" фотография матрицата се състои от "пиксели", всеки от които представлява един фотодиод свързан към малък кондензатор. Колкото по-силно осветен е фотодиодът, толкова по-голям ток протича през него и толкова по-голям заряд се натрупва на кондензатора. Дотук в класически смисъл процесът е аналогов, но в квантов не е, защото фотоните са дискретни, а и зарядът се "състои" от електрони, които между другото никак не са много като брой, особено при "дребните" пиксели и слаба интензивност на светлината. Така че още оттук процесът е дискретен, макар и от гледна точка на квантовата физика. След това сигналът от всеки "пиксел" се усилва (аналогов процес) и дикретизира по ниво, което го преобразува в дискретен (цифров) сигнал - вече и в класическия смисъл.
В заключение при "цифровата" фотография имаме определен брой пиксели, на които се разделя образът, т.е. пространсвена дискретизация, както и дискретизация по ниво на сигнала, получен от всеки "пиксел".

При филма имаме фотографска емулсия, съществената част на която са малки, но все пак с КРАЙНИ размери, кристалчета от сребърен халогенид. Когато във всяко едно от тези кристалчета попаднат определен брой фотони по време на експониране, се формира скрит образ, който след проявяване (превръщане на халогенида в метално (черно) сребро) се превръща във видим образ. При това, доколото си спомням, кристалчето не може да бъде проявено частично, а или се превръща цялото в метално сребро или си остава непроявено.

Извод - при филмовата фотография имаме краен брой кристалчета от сребърен халогенид, които са разположени хаотично в емулсията , т.е. отново имаме дискретни "пиксели" и след проявяването всеки "пиксел" може да има САМО 2(ДВЕ) нива черно (0) или бяло (1), което е равносилно на еднобитово преобразуване. Разбира се поради големия брой на кристалите, случайното им разположение и различния им размер се получават много нива и плавни тонални преходи, но тези нива не са безкраен брой, както би трябвало да бъдат при аналогов процес.
Та въпросът ми е: Къде е аналоговото тук? И кое всъщност е "по-аналогово" или кое може да даде повече нюанси и по-плавни преходи - фотографията с матрица или фотографията с филм?

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   01-07-09 12:10

2. DLP проекторите са по-добри от LCD!?! До скоро бях убеден, че е така, но вече се колебая сериозно. Да уточня - говорим за проектори от един и същ ценови клас, което ще рече, че трябва да сравняваме 1DLP и 3LCD проектори, тъй като 3DLP проекторите са в съвсем друг ценови клас - поне за сега. (Под 1DLP проектори се разбират проектори с 1DLP чип и така нареченото "colour wheel", а под 3LCD - проектори с 3 LCD матрици.) В момента това са масово разпространените проектори на достъпни цени за домашно кино и мултимедейни представяния.



Публикацията е редактирана (17-07-09 14:25)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   01-07-09 12:11

3. Трети мит

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   01-07-09 12:11

4. Четвърти мит

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   01-07-09 12:41

[smilie24] Накрая да не стигнем до извода, че радиоприемникът и фотоапаратът са едно и също нещо [beer] [beer] [beer] [ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: El_Fuego   
Дата:   01-07-09 12:43

Дай първо да решим светлината вълна ли е или частица.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Тед   
Дата:   01-07-09 12:51

Уважавам Myth Boosters [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: taricate   
Дата:   01-07-09 13:01

Аз пък си мисля, че разсъждаваш погрешно - няма "безкрайно" малко/голямо !!!
Съжденията са верни, но на практика не е така.
Давам пример:
аналоговият аудио сигнал е хармоник,изменящ се във времето (ако си представим графиката,която е синусоида).Тази крива се изменя, с течение на времето със стойности, близки, или далечни една от друга... Идеята е след това, чрез определен алгоритъм да може да се преобразува максимално точно, всяко изменение на аналоговия сигнал - това е дигиталното !!!


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ilcoin   
Дата:   01-07-09 13:09

хахаха, El_Fuego [smilie24] [smilie24]

Аз залагам на корпускулярно-вълновия дуализъм на светлината [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: slivenski   
Дата:   01-07-09 13:30

Черното и бялото цветове ли са или не са? [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: El_Fuego   
Дата:   01-07-09 13:33

Тази тема вместо Myth Buster ще вземе да стане Myth Booster.
[ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Тед   
Дата:   01-07-09 13:40

Като няма ловци, ще има поддръжници на митове [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: nrk   
Дата:   01-07-09 13:45

...във фотографската практика ?!?

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: PeterPAN   
Дата:   01-07-09 14:21

Колкото обектива е по скъп и по светлосилен толкова по убави снимки прай - Шъ Знайти[smilie5]

Същуту съ утнасъ и зъ телата както е казал мечо пух колкото повече толкова повече ....

[ezik] [beer] [shtrak] [thankyou] [smilie19]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: ivodam   
Дата:   01-07-09 14:27

За мен е голям мит широко пропагандираното и в този форум от "разбирачите" прословуто експониране надясно. Изключително условна история в най-добрия случай.

Иначе по темата по-горе, интересно ми е все пак какво става и какво влияние оказват разстоянията между диодите, щото те са си дупки, които остават облъчени със светлинна информация, но непокрити, или по-скоро непрочетени пространства, така или иначе, колкото и да са малки. Това го няма като проблем при филма, и без да съм специалист-физик, си мисля, че там е ключът от бараката за аналоговостта. Щото колкото и малки и крайни да са кристалчетата, пространството между тях предполагам, че е пренебрежимо малко по сравнение с дупките между пикселите на матрицата. Разбира се, ако не съм прав, ще се радвам да ме облъчите, т.е. да ме светнете :)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: tofo   
Дата:   01-07-09 14:27

Абе, това със само две нива при сребърния халогенид ми е мноого чудно....[smilie11] Сигурно ли е, че няма сиво...[smilie8]



Публикацията е редактирана (01-07-09 14:34)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: stoyan71   
Дата:   01-07-09 14:33

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   01-07-09 15:20

Любопитно, как ще потвърдиш или обориш нещо, когато не са ти ясни понятията.

Сигнал
Аналогов сигнал
Дискретен сигнал
Квантован сигнал
Цифров сигнал

Също така трябва да изясним, окото аналогов или цифров прибор е, както и мозъка, а както впрочем и светлинните източници, например Слънцето.

Освен всичко, струва ми се, че доста хора бъркат понятията 'Цифров' и 'Дискретен'.

Един пример [smilie5]

Имате тротоар от плочки. Те са очевидно дискретни (плочките). Пита се, плочките цифрови ли са? [smilie18]

После се замислете, защо всъщно цифровите фотоапарати се наричат 'цифрови'. [smilie7]

ПП: да не ми забравите мястото при титаните, ей! [ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   01-07-09 15:30

"На практика обаче, всеки сигнал в природата е аналогов."

Данби, надяваме се това да не си го писал ти в Уики-то [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   01-07-09 15:37

Не съм бе... не съм чак такъв комсомолец [smilie18]
даже се въздържах по-горе да коментирам, че в тия текстове има и някой друг бисер. Ама това разбира се, за да елиминирам конкуренцията [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   01-07-09 15:40

Данби, благодаря за чудесните "препратки". Там могат да се намерят впечатляващи твърдения, като например:
"Цифров сигнал е аналогов сигнал който е дискретизиран във времето, и квантуван по ниво."
Е, все пак се е намерил някой, който е добавил:
Тази статия се нуждае от подобрение.
А дали наистина се нуждае, как мислиш, а?

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   01-07-09 15:45

matasel, горя от нетърпение да се запозная с твоята "научна" дефиниция на "цифров сигнал". [smilie5]

Аз мнението си за Wikipedia съм споделял не веднъж, но темата е за фотографията и митовете в нея.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: langel   
Дата:   01-07-09 15:50

Дупките се попълват от интерполацията.

Плочките обикновено се подреждат матрично, по определен математически модел, следователно могат да се класифицират като "цифрови".

Тъй погледнато излиза, че и киното, още от самото си възникване, е "цифрово" - всяка секунда се описва с определен брой кадри.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   01-07-09 15:51

Много теоритизирате...
Съвсем очевидно е какво е цифров сигнал и какво е аналогов сигнал. Или поне би било нормално да е очевидно за всеки, държал "Теория на сигналите" и излязал с оценка, различна от 2.00

Обаче също така е очевидно, че в случая това няма нищо общо.
Произхода на фрази от рода на "аналогова фотография" е съвсем друг - просто някой хора приемат в един момент, че "аналогов" е думата с обратно значение на "цифров" или "дигитален".
В тях термина "аналогов" или "аналогова" е употребен без да се разсъждава за неговия смисъл.

Също така - цифровите фотоапарати са цифрови не защото матриците им са цифрови устройства, а заради последавщата дигитална обработка. Пък май между матрицата и процесора в дигитална фотокамера има точно АЦП...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »