Автор: HSGeorgiev
Дата: 18-06-09 07:02
MarinY
asahi
Някой хора тук постоянно забравят, че НЯМА такова нещо - НЕобработен jpg.
Просто в един случай е обработен автоматично от камерата, а в другия участие има и фотографа. Но след като снимаме в jpg камерата тръгва точно от тази информация, която (с доста уговорки) ние получаваме като RAW и в общия случай сама, вместо фотографа прилага шумоподтискане, шарпене, корекции на експонацията от същия тип, каквито фотографа би направил с инструменти като Levels и Curves. Това, че някой "разглеждал" RAW и му бил почти същия като JPG-то на същия кадър е също странна концепция - не можеш да видиш RAW, за да го видиш съответния вюер/роу-конвертор е направил пак същите неща...
Та "коректване" (егати думата ) на практика се прави за всеки кадър, само дето понякога става автоматично. И следователно не може да има обща рецепта - за това asahi е напълно прав.
Разбира се, дали ще се наложат много корекции, или съвсем малко по принцип зависи и от това, как си е свършил работата фотографа още при заснимането. Но това зависи не само от способностите на фотографа и на камерата, а и от самия кадър - понякога постобработката е естествено продължение на заснимането.
Така че идеалния случай е този, при който още като си планира кадъра - като избира кадриране, ракурс, скорост и бленда, ISO, осветление - фотографа планира цялата работа, включително последната обработка. А за това трябва освен принципите на фотографията да познава добре и конкретните камера и обективи, с които снима, а също така и конвертора и/или редактора с който работи.
Така че - извода от писането на толкова много глупости от моя страна - отговорите на всички в тази тема не са грешни - по-скоро въпроса е грешен. Ако можеше от напред да се каже за всички кадри как ще се обработват производителите щяха да автоматизират този процес в камерите. Само че фотографията е творчески процес, а камерите и софтуера са инструменти само, не творци
|
|