Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15     всички  напред  последна
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 15:47

Как се прави този ефект [smilie8]

https://www.facebook.com/pg/PMClubSofia/videos/?ref=page_internal

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   26-11-16 17:25

Няма ефект. Хората стоят в някаква поза, стедикам ги обикаля, има монтаж между сцените + забързване на движението пак на монтаж.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 17:33

Не е това начина [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   26-11-16 17:40

Ти, разбира се имаш набито око и веднага разпознаваш какъв не е начинът. Но питаш просто ей-така - от скука. [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 18:22

От момента на въпроса... до следващият имах време да видя няколко титориъла... Единият е с Афтер Ефект и разни 3Д трасиране на сцена, 3Д обекти и други сложнотийки...
Другият е със забавяне, не забързване на движението... Да, можелите се стремят да стоят неподвижно, но при такава голяма сцена с толкова модела... сигурно дублите не са малко, за да се получи добре [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   26-11-16 19:31

Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 18:22
"От момента на въпроса... до следващият имах време да видя няколко титориъла... Единият е с Афтер Ефект и разни 3Д трасиране на сцена, 3Д обекти и други сложнотийки..."


Ама да, бе! Как не се сетих. Някой е седнал и е изработил (или купил) 3D модели на всички тези хора, барабар с дрехи, бутилки, чаши, барове и прочие реквизит... заради една обикновена реклама на градски клуб. [smilie18]

Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 18:22
"Да, можелите се стремят да стоят неподвижно, но при такава голяма сцена с толкова модела... сигурно дублите не са малко, за да се получи добре"


Е, това какво общо има? Питаш как е направено, а не колко е трудно. А имаш ли представа колко по-трудно, по-бавно и по-скъпо е да се направят 3D модели на хора и обекти, плюс толкова сцени?

Така или иначе ако имаха реплики и мизансцен дублите щяха да са много повече.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   26-11-16 19:39

Това, както казах са навързани сцени. Не е снимано наведнъж, както примерно едновремешния клип с първия хит на Спайс Гърлс.
https://www.youtube.com/watch?v=gJLIiF15wjQ

В първия сезон на "Истински детектив" имаше подобна сложна сцена - 6 минути и нещо с движение през къща с много стаи, минаване през ограда и т.н. Това е далеч-далеч по-сложно, отколкото да стоиш неподвижно.
https://www.youtube.com/watch?v=eVK_scFlCHg

А историята познава и по-драстични случаи. Примерно немският филм "Виктория" от миналата година. Целият е в един кадър - 2 часа и 15 минути. Естествено с професионални актьори, не с натуршчици като тук и няколко месеца репетиции. Но въпреки това е забележителен. Снимали са го в три дубъла (три сутрини подред).
https://www.youtube.com/watch?v=Kp8wcV3GjW0



Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 20:08

Не ме разбра :)

Хората изглеждат като замръзнали във времето...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   26-11-16 20:28

Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 20:08
"Хората изглеждат като замръзнали във времето..."


Е, да де. Само изглеждат. Забележи, че нито един предмет не виси във въздуха, ничия коса не е замръзнала веейки се, нито една дреха не стои неестествено, барем едно кубче лед да падаше в чаша... Нищо. Всички или стоят стабилно, или са се подпрели на нещо. Всички предмети или са поставени на нещо, или някой ги държи. Няма го оня прословутия ефект от "Матрицата", който всички сме гледали как се прави и всички знаем. То това е смисълът да покажеш замръзнало време - първо да създадеш движение.
Гаранция, че ако са имали такава възможност авторът на клипа, че и клиентът щяха да искат нещо повече.

Пък ти ми обясняваш колко трудно било да стоиш неподвижен. Че те стоят само по няколко секунди. А живите статуи как стоят неподвижно часове наред, дори сега в студа?


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 22:32

С Афтър Ефект много лесно се правят обекти да стоят във въздуха докато камерата се върти около тях... гледах примери, идва ми да мина пак на уиндоус заради софтуера...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: hose   
Дата:   26-11-16 22:41

https://www.youtube.com/watch?v=J0XbD0pn1Ek


https://www.youtube.com/watch?v=r0MjC4mh0aw

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 22:44

ДА!

Това се прави с реални камери и реално заснимане на основната сцена... после софтуерно сканиране, за да може софтуера да си изгради обемите... и вкарване на допълнителни обекти, карти, джанти, кофи, подобни... и СФ ефекти... всичко това се добавя софтуерно и се съобразява с 3Д-то на реалната сцена...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   26-11-16 22:53

Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 22:32
"С Афтър Ефект много лесно се правят обекти да стоят във въздуха докато камерата се върти около тях..."


Всъщност точно за тая цел After effects е един от най-неудобните композитинг софтуери. Открай време е така - в киното и рекламите почти никой не работи с нея. Ползва се за най-вече ьа моушън дизайн. Интеграцията със Cinema 4D малко подобри нещата, но все още е далеч от "много лесно".

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   26-11-16 23:41

И кой е най-добрият софтуер? Примиера? Файнъл кът-а... или нещо непознато [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   27-11-16 00:14

Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 23:41
"И кой е най-добрият софтуер? Примиера? Файнъл кът-а... или нещо непознато"


Чакай малко! Премиер и Файнъл кът са програми за монтаж. Ти питаш (и гледаш
"титориали") за композитинг. Което е съвсем различно.

За сложен композитинг са подходящи програмите, които работят с възли (node based). Най-мощните са няколко, можеш и сам да ги откриеш.
Афтър Ефектс работи със слоеве (layer based). Това също си има своите предимства, но за друг вид работа. Ако имаш 70-80 слоя и трябва да навържеш и следиш връзките между тях (parent-child) става сложно и доста неудобно. Групираш ги в композиции, пишеш скриптове уж за улеснение... и пак е сложно. В някои случаи нямаш време за подготовка и решаваш в движение кое как ще стане. Ако объркаш процеса трябва да се върнеш 5-6 стъпки назад и наново да ги повториш.


Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 22:44
"Това се прави с реални камери и реално заснимане на основната сцена... после софтуерно сканиране, за да може софтуера да си изгради обемите..."


А това, дето си мислиш, че става с 3Д тракинг... става, но за по-евтините продукции, където имаш по-прости задачи. Сложните кадри с много обекти като този се снимат с моушън контрол и от него можеш да получиш пътя по който се движи физическата камера на терен, както и ориентировката на камерата (motion control data). Те се синхронизират с виртуалната сцена, която си направил. Пак може да се наложи тук-там тракинг за доработка на по-дребни неща, но основната хамалска работа я получаваш наготово и естествено е много по-точна от тракинга, който би направил софтуерът.
Както и обратното - ако има време за подготовка, може първо да се изгради виртуална сцена, да се уговори с режисьора кое, къде и как, и от нея да се експортне пътя на камерата за терен.


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   27-11-16 00:20

Впрочем точно така е снимана и рекламата на Philips Carousel. Онова във втория линк, което показа hose е само бъзик. Ето тук е по-обяснителен making of.
https://www.youtube.com/watch?v=5wBZuxeApe0

Снимали са я с моушън контрол в седем отделни кадъра. Актьорите са актьори, специално подбирани да могат да стоят неподвижно (както в твоя клип от клуба). Композитингът е правен с Flame, друго студио е правило 3Д моделите.



Публикацията е редактирана (27-11-16 00:22)

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: chrisnoch   
Дата:   27-11-16 03:18

Автор: Krassy
Дата: 26-11-16 15:04

Такива наклони при мен няма...
Сега, ако се стараете да снимате тестове... може и да ги изкарате.
Аз си снимам нормално видео. Там такива неща няма [smilie7]


При теб много неща няма.
Най-вече няма бюджети, които позволяват използването на сложни и скъпи технологии. Снимай си с Никона и бъди щастлив!

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   27-11-16 12:26

Много обидено ми прозвуча това [smilie8]

Големите бюджети са съпроводени и с големи изисквания, с големи екипи и с още по големи възможности... Е, фактите много често говорят обратното... да спомена отново клиповете на Виваком и на още една фирма, нашумели напоследък...
И паралелно с това обаче намирам в нет-а други клипове, били те реклама или музикални, правени от хора, които не са били в този бранш от дълги години, не са известни и нямат името и славата... също така нямат и техниката и бюджета... обаче пък правят страхотни неща. И нека да снимат с ДСЛР...

... то да ти кажа на клипа нито отгоре, нито отдолу пише АРИ или ДСЛР, ама крещи през цялото вереме КАДЪРНОСТ или НЕКАДЪРНОСТ [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: NNT   
Дата:   27-11-16 14:18

chrisnoch написа:

> Снимай си с
> Никона и бъди щастлив!


Nikon F3, Industrial Light & Magic & 'The Temple Of Doom'.
[smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   27-11-16 15:22

Автор: NNT
Дата: 27-11-16 14:18
"Nikon F3, Industrial Light & Magic & 'The Temple Of Doom'."


NNT,
темата е за цифрово видео: матрици, скорост на четене, скорост на писане, кодеци, семплиране, файлови формати, функции, контроли и пр.
Стоп моушън снимките нямат нищо общо. А тези от филмовите времена пък съвсем нямат.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: samurai2   
Дата:   27-11-16 15:25

Krassy [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: hose   
Дата:   27-11-16 15:48

само дето печалния клип на виваком не е бил с голям бюджет... и май май баш с дслр е сниман и с един слайдер - то тия слайдери трябва да се забранят направо вече... то остави ами и колега от академията го е правил... ясно че за пари всичко правим, ама защо трябва да си слагаш името


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   27-11-16 16:01

Е, примера е "сладък" [smilie5]

Показва как геният прави най-доброто от наличното... докато некадърният все нещо не му достига [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   27-11-16 17:10

Автор: Krassy
Дата: 27-11-16 16:01
"Е, примера е "сладък" [smilie5]
Показва как геният прави най-доброто от наличното... докато некадърният все нещо не му достига [smilie5]"


За "Индиана Джоунс" ли говориш?
Напротив, изобщо не е с "наличното".
1. Във видеото ти казват, че специално са търсили малка камера, заради ограниченото пространство. И на това изискване отговаря единствено фотоапарат, защото дори 16 мм камери щяха са твърде големи.
2. Става дума за филмова лента. Кадърът на фотоапарата е достатъчно голям съотнесено със 70-те мм на които е сниман филма. Носителят почти не се различава от кинолентата. Нито пък обработката му. И има достатъчно разнообразие от качествени обективи за него.
3. Дори днес стоп моушън анимациите се снимат с фотоапарат (Аномалиса, Овцата Шон и т.н.) Причината е, че такъв тип снимане е много по-дълго, отколкото тримесечния снимачен период на кинофилмите. Ще е ужасно скъпо да се наема кинокамера. А е и абсолютно безсмислено - не можеш да я натовариш както трябва. Нито имаш нужда от висок битрейт на видеото, нито от хубава компресия, нито от твърде висока светлочувствителност, нито пък имаш динамични сцени с бързо варио... просто защото нямаш видео - един RAW файл, дори от кропка е достатъчно голям като размер и достатъчно мощен за да позволява качествена обработка.
Дори в последните "Звездни войни: Силата се пробужда" има стоп моушън секвенции и те пак са снимани с фотоапарат. Не защото са нямали пари, или защото само това е било налично. Това е друг тип работа. Изобщо не е видеото или киното, за което говорим в темата.

За твое съжаление и на трите места, които споменах са ползвали камери Canon.

Но иначе си прав. Линкът на NNT е полезен, защото доказва, че какъвто и пример да покажеш, едни хора ще го гледат внимателно, а други ще чуят и видят само това, което им изнася. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   27-11-16 18:01

А, не... по принцип [smilie7]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »