Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15     всички  напред  последна
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   29-10-16 15:30

А къде е спомената връзка на Д-р ХАУС с думата динамика?
Дадох пример, че цял сериал е заснет единствено с DSLR...

Аз съм направил няколко клипа само с DSLR и съм много доволен от резултата [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: mmjm   
Дата:   29-10-16 15:43

От заглавието на темата(така както го разбирам), или то не трябва да е водещо в постовете ни?(възможно е и да греша)



Публикацията е редактирана (29-10-16 15:46)

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   29-10-16 16:01

Думата динамика сама по себе си няма почти никакъв смисъл.
Имаме динамика на движение, динамичен диапазон на измервана величина, цвят, яркост и т.н.
То когато снимаш с DSLR и отворени бленди, дори нормалното ходене на артиста/обекта/ е изпитание за фокуса на оператора...
При заснемане на филм, реклама, някое представяне, клип... това може да не е голяма трагедия, защото правиш неограничен брой дубли с които постигаш много добри резултати с отработени движения.
Обаче когато снимаш репортаж... нещо, което няма как да го върнеш... да споменем отново сватбите, ей тогава си е голям майсторлък да го правиш.
Много често снимам фотография заедно с една софийска филмова къща за видеозаснемане и се кефя как добре работят с Canon и ръчнофокусни цайсове [beer]
Понеже често сме "рамо до рамо" и по навик хвърлям по едно око на екрана на канона, за да видя къде и какво снима, когато се движа да не влизам в кадър... Не знам какъв изкуствен интелект и логика трябва да вкарат на едно тяло, че да може да се оправи по добре с автофокуса! Точно поради тази причина предпочитам да се специализирам с "гривната"...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: mmjm   
Дата:   29-10-16 16:15

Благодаря за отговора. Имах предвид движение, бързо движение без значение режисирано или спонтанно, както и движението на самия оператор (примерно при репортаж). Питам и за чисто физическите разлики в телата, според предназначението им. Предполагам, че е уморително снимането на видео дълго време с ДСЛР.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: stef7   
Дата:   29-10-16 16:53

@Krassy. Доктор Хаус са снимали само един епизод с Canon 5D Mark II, не целия сериал. И това канонче C500 е Cinema Camera за 20 бона, не DSLR. Нека да не се пишат неверни неща. За останалото след малко


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: hose   
Дата:   29-10-16 17:22

Krassy [smilie18] цяла статия съм писал за старите дефекти като заявка за артистичност… [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: stef7   
Дата:   29-10-16 17:33

Това се надявам да са последните ми големи включвания [smile]

@e-mil. Значи да кажем че Dave не е прав в изводите си. Има две неща които обаче за мен са безспорни. Те важат в случая когато от 4К сваляме на 1080р. Ето ги:
1. Двойно по-висок бит рейт. Когато пуснеш 100Мбит клип на 1080р timeline той си е все така 100МБит. Печелиш 50Мбит спрямо клип сниман в 1080р. Говоря за Сони, но същото е при Панасоник, просто цифрите може да са малко други.
2. Когато свалиш 4К на 1080р подтискаш допълнително шума защото го усредняваш от 4 пиклеса в един. Това е очевадно в тестовете на Dave и не може да се оспори. Трика е добре известен и от фотографията.

По отношение на цвета ще кажа така. Тук в други теми които ти спомена M_D който вече не пише тук ме научи че като сваляш от 4К към 1080р chroma ти става 9 или 10 бит и 4:4:4 (от 4:2:0). Известно време аз смятах че това е така, печелиш и повече bit depth и повече цвят. На много места го писаха, хора които са специалисти, примерно един от водещите софуерни инженери които правят Cineform кодека.
Или тук

Но в реалния свят НЕ ВИЖДАМ подобрение или разлика в цвета както обясняват на теория. А съм изгледал много клипове, играл съм си сам да свалям 4К към 1080р при това от различни камери и разлика в цвета не виждам. Така че това съм престанал да го броя като предимство. Виждам разлика измежду 8бит 4:2:0 цвят срещу 10бит 4:2:2 но от ProRes на Blackmagic, 8бит 4:2:0 цвят и 10бит 4:2:2 ProRes на Blackmagic и RAW, но не и при downscale от 4К към 1080р. Нещо повече известно време си мислех дали да не си купя външен рекордер от по-евтините пак заради 4:2:2 и по-добрия цвят и се отказах. На Canon и Никон това 4:2:2 през HDMI е пълна измама. Не е, същото 4:2:0 си е. При Сони и Панасоник уж е, но разлика между 4К интернал 4:2:0 и 4K external 4:2:2 отново не виждам. Ама почти никаква. Само дето битрейта и кодека са по-добри. Цвета си е същия. И се отказах, щото държа на цвета повече от резолюцията. И си взех един едно Canon че. И с хака за RAW video цветовете са супер дюпер :)

Е мнението да Мат Скот се чува много ясно. Той си прави неговите тестове и говори половин час и отива още по-далеч. Сравнява Blackmagic RAW със Сони A7S II и на въпроса дали има разлика между 12бит RAW и 8бит 4:2:0 (от Сони) и дали това оказва влияние на крайния резултат казва: I'm gonna say NO. След 11тата минута. Доста е категоричен в целия тест. Те вече почнаха да го пържат по форумите за "богохулствата" [smilie5]

https://www.youtube.com/watch?v=AekKwgvS5K0



Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   29-10-16 17:50

Автор: Krassy
Дата: 29-10-16 15:30
"А къде е спомената връзка на Д-р ХАУС с думата динамика?
Дадох пример, че цял сериал е заснет единствено с DSLR..."


Е-е, стига де! Помисли малко - кога през 2004 се е снимало на ДСЛР?
В един от сезоните на "Д-р Хаус" бяха снимани отделни сцени на един епизод с Mark II, а после и целия следващ епизод. И то беше малко след като излезе Mark II, тоест точно когато Канон рекламираха видео възможностите му. Дадоха множество интервюта: "Ах-ох... зашеметяваща картина... плитък ДОФ...", а после кой знае защо изведнъж млъкнаха и си продължиха с Ари-тата.

Същата стратегия прилагаха и прилагат Apple: "Ей, вижте цяла реклама снимана с Айфон!.. А-а-а, жестоко, цял филм сниман с Айфон...".

Ами, естествено, че много от най-шумно обсъжданите заглавия са правени с участието на производителите. Нали се сещаш, че всичките тия маркетолози и рекламисти не си клатят краката за високите си хонорари?
Въобще голяма част от филмите са независими и нискобюджетни. Тоест изборът на техника не винаги е първи избор на продуцентите и операторите.

Дори там където нарочно се ползват DSLR-и невинаги са същите DSLR-и, които имате и вие. Наемат си примерно преработени Канони с махнато огледало и PL байонет за да могат да ползват кинаджийските си обективи. Колко пъти сте виждали апарат с PL байонет на улицата?

http://www.eoshd.com/wp-content/uploads/2011/05/229.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   29-10-16 18:18

Цитирал съм от нет-а... иначе не съм бил там, на снимачната площадка и не знам.

Хайде нещо да снимаме, на границите на екстремните условия, което ще е показателно за качеството на една камера. Това битрейти, системи 4:4:2 /нарочно така го написах/ и резолюции са си едно на ръка...

А-ха да се засиля да снимам джундзумбарата на Тъма и тя взе, че си затвори темата [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: stef7   
Дата:   29-10-16 18:26

@Krassy
Никъде не съм казавал че DSLR нямат място във видео заснемането. И как бих могъл след като самият снимам и с DSLR. Имаше въпрос с какво безогледалките превъзхождат в момента DSLR, включително и Nikon, защо примерно christnoch ги препоръчва и споделих моя опит и наблюдения защо смятам така. Моята теза и опит са че някои безогледалки на Сони и Панасоник са по-добри камери за видео от DSLR в момента поради ред причини, посочих някои от тях. И донякъде разбирам крайните изказвания на колеги професионалисти.

Наясно съм че DSLR са достатчъно добри за се снимат сватби, рекламни клипове, за филми ще замълча.[smile] Самият аз мога да дам много примери. Примерно реклама на Швейцарските авиолинии снимана с Canon 5D Mark III RAW

https://vimeo.com/90023172

https://vimeo.com/90021080


Тази реклама на Landrover също
https://vimeo.com/114574497


Сватба снимана с Canon 5D Mark III RAW и Blackmagic.
https://vimeo.com/85492939


Не са лоши нали. И ако ги пусна без кажа с какво са снимани дали някой ще познае.

Но това не е нещо което се знае от вчера или от скоро. От времето на Great Zacuto Shootout, което беше преди 4-5 години се разбра, че ако се снима от майстори при добра светлина, скромната любителска безогледалка Panasonic GH2 с пършивия си AVCHD кодек вярно в по-голям битрейт може да извади картинката която е неразличима от тази от Arri Alexa. Ако една малка зала топ професионалисти от Холивуд не могат да различат Panasonic GH2 от Alexa при това прожектирани на голям екран, какво остава на неизкушената публика която гледа на 8битовите си TN и тук таме IPS монитори през youtube след брутална 10пъти компресия.

Но кинаджиите не минаха на Panasonic GH серията след този тест, нали. Може би има причина да дават много повече пари за Алекси и Ред.[smilie5]

Използвали са DSLR в Холивуд епизодично, там където е опасно и може да си строшат скъпата техника или няма място за голямата камера. Казах използвали, защото примерите са точно от годините когато се появи Canon 5D Mark II и почнаха да го използват за видео. Тогава 5Д и 7Д са били единствените камери от този клас, били са и донякъде новост. Сега Холивуд ги сменя с Blackmagic камери и това ще се види от филмите които излизат тази година, догодина и нататък. Ще трябва да те разочаровам, няма да е Никон. [smile]

Но има и контра аргумента, ако DSLR са толкова добри защо не продължават да ги използват. Зер могат да си спестят десетки хиляди ако не и стотици хиляди долари. Хаус са снимали един епизод и не са повторили, има един сниман български филм и след това не са повторили, макар че парите не ни бият по главите. На мен това ми прилича повече на: Я тука има един нови DSLR дето снимат видео дай да ги пробваме, имат голям сенсор, държат високо исо, сменяема оптика, евтини. Пробват ги и до там. О не, я да си вземем пак Алексите и Ред. Малко като мода която се оказва кьор фишек. А може и пари за реклама да са играли, както казва e-mil.

Моите наблюдения са и мога да дам много примери, че по-малки фирмички и отделни хора използващи DSLR за видео комерсиално мигрират към безогледалките. Има много и различни причини за това. Казах кои са някои от факторите според мен, на базата на личен опит. Като цяло Канон не развиват видеото в DSLR щото искат да си продават скъпата Cinama линия, Никон по неизвестни за мен причини също се задоволяват с едно по-скоро средно ниво докато Сони и Панасоник атакуват доста по-агресивно и целенасочено този сегмент, отделят много ресурси за развой. И резултатите си личат. Някои хора и фирми ще си останат на DSLR, макар според мен това да има цена и част от нея е по-неудобната работа. Дето съм гледал да снимат сватби с DSLR работят по двама. Защо ли [smile]

Та ако някой го кефят DSLRи за видео нямам никакъв проблем с това. Кой с каквото иска да снима. Всички останали спорове, за кое е по най и колко по най нямат особен смисъл. Всеки има глава на раменете си, гледа, мисли, преценя, решава. Предполага се че на този форум сме за да сме полезни един на друг не да се дърлим кое е по най. Казвам си мнението и ако полезен на някого добре, ако ли не сполай.

Krassy, да с Никона може да снимаш и филм и камерата ще ти е най-малкия проблем. Но подозирам, че ако случайно стигнеш до там няма да избереш Никона [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: e-mil   
Дата:   29-10-16 18:26

Автор: stef7
Дата: 29-10-16 17:33
"Мат Скот се чува много ясно."


Е, аз не го намерих. Във втората статия, която даде Дъгдейл пише: "Дадох му материал, но не знам какво ще каже".

Автор: stef7
Дата: 29-10-16 17:33
"Той... на въпроса дали има разлика между 12бит RAW и 8бит 4:2:0 (от Сони) и дали това оказва влияние на крайния резултат казва: I'm gonna say NO."


Ами не казва точно това. Не го гледах цялото, но на това място казва: "Да, 10-те бита са по-лесни за работа и са по-гъвкави, но дали това има значение за крайния резултат? Аз ще каже "Не!"... Особено при добре осветена сцена. И при материала на Дейв 8-те бита не скапват картинката чак толкова много."
Което е съвсем различно от твърдението на Дейв: "8-битово 4К е също толкова добро, колкото 10-битово 1080".

Веднага след това Мат Скот се колебае, когато говори за хрома кий: "Но 8 бита срещу 10 бита? Е-е-е... не знам. Особено при компресиран материал." И дава пример с H.264.
А компресията не беше предмет на спора. Да, твърденията, които оборва, че при хрома кий имаш задължителна нужда от 10 бита наистина са малко преувеличени. Но и той леко се колебае.

А после самия той преувеличава: "Тази стена е перфектен пример за място, където може да се появи бандинг."
Абе, какъв перфектен пример? Слаба разлика между най-осветеното и най-тъмното място, и долу при рафта има съвсем къс преход. Ще излезе бандинг, ама друг път.

* * *
Както и да е, целта на първия тест беше да покаже възможностите на едното и другото при прекомерно разпъване на картинката. Мат Скот го потвърждава - 10-те бита са по-гъвкави.


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   29-10-16 19:04

stef7 [smilie24]
Страхотно мнение, благодаря!

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: hose   
Дата:   30-10-16 11:23

именно stef7, и аз това се опитвам да кажа вече в 100 поста - игралното кино е едно, ниско и безбюджетните продукции съвсем друго… но изказвания "Никон/Канон/Фуджи не става"… просто е смешно

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   30-10-16 11:50

Ако го погледнем така... имаме добра матрица, имаме чудесна оптика, имаме още по-добра динамика на изображението...
Остава кодирането и битрейта.
Това може да се види след като заснемете кадър, намалите го до 1920х1080 и го сравните директно със снапшот от видео, което е заснето от същата позиция.
Има разлика, макар и минимална... но все пак това е видео [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   30-10-16 12:02

Ето тук ще видите направен от мен тест, който може да го направите и лично...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17144334/VideoVSPhoto.jpg


Фото кадъра след намалянето от 6000 пиксела до 1920 се е изострил бая...
За тази цел снапшота съм му дал съвсем лек смаршарпинг, 0.2 пиксела на 50%...

Сега си представете, че едното е фото, другото - движение... и споменатите "дефекти" откъм резолюция изобщо, ама изобщо не биха се забелязали. Дори леко по-мекото изображение и по-приятно да гледане на телевизор, защото детайл камерата си има в изобилие...

Остава да се направи и сравнение при реална картинка, за цвят и нюанси, но мисля, че ще е напълно излишно.
Лично аз не виждам нито една причина DSLR да не може да не създаде професионален видео продукт.
Тук идват вече споменатите по-горе причини за удобство и т.н. Да, с клизма и неудобство ще се снима, но ако се гледа само крайният продукт... не би трябвало да има разлика [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: stef7   
Дата:   30-10-16 13:56

@Krassy
Ами не е така. И в крайния продукт има разлика. Не е толкова просто и лесно. Картинката има дефекти и то доста.
В начина по който се снема видео изображението може да има разлика и второ в начина който се компресира също има голяма разлика спрямо снимките и между отделните камери

Много от камерите нямат достатъчно процесорна мощ, за да снемат изображението от целият сенсор, да го намалят до 1920х1080, да го компресират и това поне 24 кадъра в секунда. И производителите правят много трикове за да компенсират.

1.Първо не сканират целия сенсор а през линия или през две линии, което води след себе си ефектите на moiare и aliasing назъбени прави линии като жици. Сканират целия сенсор но след това събират 4 или повече пиксела в един (binning) но това също води нежелани ефекти. Напоследък се ориентираха към най-простото и лесно - 4К кроп от сенсора, И Fuji и Canon и Никон го правят в някаква степен Панасоник и Сони. Затова масово в последните модели 4К и видеото не е от целия сенсор а от някакъв кроп който е 4К. Това им позволява да избегнат моарето и алиасинга.
Примери за моаре и алисинг
https://www.youtube.com/watch?v=mYMF7UAvF_E

https://www.youtube.com/watch?v=1LxsWPk3WRU


2.Видео компресирането изхвърля огромна част от информацията за да може да запише 24кадъра в секунда и най-кофтито при това кодиране е че за разлика от jpg компресирането изхвърля и цвят. Твоя Nikon а и всички камери които записват вътрешно го правят в 8бит 4:2:0, което ще рече че от 4 пиксела само един има истинският цвят, другите са както дойде, или го повтарят или са нещо близко. Нашите очи усредняват цвета и така не забелязваме разликата
Така че видеото може да има проблеми с вярното предване на цвета, отделно от това са само 8бита
https://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling


3. Кодека също не е перфектен и въвежда някои артефакти тук и там, т.нар. макро блокинг, които си личат при движение

4. И накрая е въпросния rolling shutter, който беше оригиналния въпрос. На повечето места не се забелязава но ако снимаш бързо движещ се влак или коли от страни или снимаш от бързо движещ се влак се вижда.
https://www.youtube.com/watch?v=CRQWhy5cutQ

https://www.youtube.com/watch?v=ZYPU0h4_ciI


5. Тъй като кодировката се извършва в камерата тя "сготвя" белия баланс, цвета, динамиката, експозицията, остротата и всичко останало. За някои параметри ти даваш инструкция, други наполовина, трети камерата си решава сама. Например ако си на авто бял баланс както снимат 95% от случаите камерата решава вместо теб. Ако го нацели добре, ако ли не, трябва да го оправяш при редактирането. Зависи от много неща. Но като се има предвид че всичко вече е сготвено промените които може да направиш са ограничени. Ако кодека ти има Log профил ще има по-широк динамичен диапазон картинката и т.н.

Имат и разлики и в самият хардуер и сенсор. Един сенсор е по-голям с по-малко пиксели , държи до по-голямо ИСО и т.н и т.н

Така че изображението има много дефекти и различните камери в една или друга степен компенсират или се справят по-добре или по-зле с тези дефекти и ограничения. Дефектите си личат или в по-екстремни условия или при определени условия. Например за да видиш моарето трябва да има някакъв pattern, за да видиш aliasing трябва да има прави линии. Но могат да са доста дразнещи. В други ситуации не си личат и съответно картинката може да изглежда толкова добре колкото и тази от много по-скъпите камери.

За някои хора като теб това сигурно са дребни неща за други като christnoch са сигурно не толкова дребни.


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   30-10-16 14:57

А, не, изобщо не са дребни...
Изгледах и примерите... това с китарата ми хареса, да ти кажа "дефектните" струни ме грабват повече... но това само доказва, че понякога дефекта може да е желан, но не винаги...

Също така не оспорвам казаното от теб.
Обаче се опитвам да намеря всички тези дефекти реализирани при моето снимане.
Казваш, че може да не ги виждам... това може да е поради две причини - още не съм се научил как да гледам и другата - дефектите са сведени до минимум и не се забелязват лесно...

До тук добре изложена теория и много показателни примери от нет-а.
Обаче... сега, мен не ме мързи и имам нерви да пиша в тази тема... виждам, че с времето на някои от Вас ви писва и не сте длъжни да държите позиция... моите уважения за което.
Та докато не ме мързи, ще си правя тестове и ще споделям тук, дано започна да откривам един по един дефектите в моята техника и с моето снимане... защото тези наклонените дефекти от ролинг шутера не съм ги забелязвал - значи не съм снимал достатъчно бързи вертикални обекти. Сигурно няма да ми е проблем този дефект докато не опра до конкретната ситуация...

Това с цвета е много интересно и е нещо, което жестоко ме вълнува. Ще започна да умувам какъв тест мога да си направя, където да изловя издънката [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: chrisnoch   
Дата:   31-10-16 02:23

Krassy,
Няма лошо, продължавай с тестовете! Нищо, че няма смисъл!
Топлата вода отдавна е открита.


Автор: hose
Дата: 30-10-16 11:23

именно stef7, и аз това се опитвам да кажа вече в 100 поста - игралното кино е едно, ниско и безбюджетните продукции съвсем друго… но изказвания "Никон/Канон/Фуджи не става"… просто е смешно


Смешното е, че ти продължаваш да упорстваш.
Нямаш знания. Нямаш опит. Защо си мислиш, че твоето мнение има някакво значение?
Същото се отнася и за bg2014.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   31-10-16 10:51

Конклюжъна на ДПревю е, че Д7200 не се препоръчва за видео защото фокуса му хънти и не е толкова акуратен. За нищо друго, за което тук се говори - там не се споменава като "cons" ... А на D750 дори не се споменава, че не се препоръчва за видео... камо ли разни 4:2:0 и так далее.
Дали нерочно ДПревю премълчава тези неща или не са толкова важни при реално използване. Разбрахме, че за Вас са важни, тук няма да спорим... и за много професионалисти били важни. О.К.
Накрая ще се окаже, че не е толкова въпрос на качество и дефекти, а на престиж и мнителност [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: hose   
Дата:   31-10-16 11:21

смешното chrisnoch е че ти се смяташ за последна инстанция на абсолютната истината… whatever…


Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   31-10-16 12:31

Още нещо ми е чудно или не съм го разбрал...

Казва се, че за HD заснимане никон /или канон и т.н. ДСЛР/ взема част от пикселите на матрицата... и това било косур? Не разбирам, наистина... защо да е кусур.
Сони 7R има 7360 пиксела по хоризонтала и за 1920 или 4К, което е 4096 няма как да ги натъпче всички тези 7360 пиксела - ще вземе през, осреднено или нещо подобно, зависи от алгоритъма. Не е ли трагедията тогава, когато пикселите са по малко, не повече...

А по-горе си написал, че Сони и Панасоник не го правели така, а вземали някакъв 4К кроп от матрицата... това още повече не ми се връзва като логика. Няма никакъв смисъл!
Ако кропиш 4К от 36 мегапиксела, това означава да кропиш и от оптиката и ... всичко да отиде на майната си... някакъв луд зуум във визьора и т.н. разбираш ли?
Д7200 за да направи 1920 при 60фпс прави 1.3 кроп на матрицата и ясно се вижда какво става...
А сега си тествам разни видеа и търся за назъбване на ясни прави линии при лек и по висок наклон - няма такова нещо!
А относно моарето - изобщо не е това, което искаш да кажеш. Дефекта моаре е съвсем друг спрямо описаният от теб. За моаре знам и съм узил преди поне 20 години...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: lamerko   
Дата:   31-10-16 12:48

Повечето тела наистина кропят при видео и е очеваден "зуум"-а при видео режим. Дори при Canon 70d има ДВА кроп режима за видеото. Идеята е да се чете цялата матрица, като в реално време да се смъква до 1080 или 4к с максимално много детайл. Сега съм се наточил за Fuji X-T2, макар и не за видео, като при него е точно както споменаха по-горе - за 1080 чете целия сензор, но за 4к влиза в лек кроп, явно заради недостатъчна процесорна мощ да обработва в реално време. Сега дали чете презредово или не - специално за Фуджито нямам никаква информация.

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   31-10-16 12:58

От 6000 до 4000 пиксела изобщо не е лек кропа и този оптичен зуум заради кропенето такова мамата на цялата хубава визия на оптиката... мерси [smilie7] За да изрисуват вежди избождат очи, точно такава е работата, АКО наистина правят тази хватка...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: lamerko   
Дата:   31-10-16 13:02

Еее, дават го 1.17x кроп за 4к, или 5120x2880 област, която влиза в кадъра...

Отговори на това съобщение
 Re: Как се справят DSLR-ите при движеине на видео?
Автор: Krassy   
Дата:   31-10-16 13:13

5120 е ултра wide, а стандартната 4К е 4096 пиксела...
X-T2 записва в по ниската, UHD, която дори не е 4К - 3840 х 2160
Нямам си на идея защо го пишат 1.17 и че записва в 5120...
Явно след това софруерно намалят още с 1.33 кроп наобратно... за да стане 3840, демек не пълно 4К.
Логиката казва, че може би четат от 5120 пиксела, което си е 1.17 кроп и даунсемват с 1.33 до 3840... това ще да е... за да не ощетяват много от визията...
Реално X-T2 няма как да докара визията на D7200, да не говорим изобщо за D750 ... при видео.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »