Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: kvakioh   
Дата:   17-06-15 22:20

Огромно развитие ще има когато дойдат органичните сензори.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: viktorio009   
Дата:   17-06-15 22:43

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: J0R0   
Дата:   18-06-15 00:17

Направена беше грешката да се сравняват техническите възможности на Ансел Адамс вместо изкуството му.

Не е грешка. Нещата са свързани.
Техническите възможности отварят нови простори в изкуството.
Издигат го на друго ниво.
Фотографията днес е на друго ниво, много по-високо от времето на Адамс.
Вероятно нашите деди са се вълнували на пиесата "Многострадалната Геновева", обаче една пиеса не е само историята, тя е и осветление, мизансцен, декори, 3Д ефекти, грим, костюми, актьорски школи и какво ли не.
"Многострадалната Геновева", колкото и да е класика в българския театър, няма как да се сравнява със съвременните спектакли на Морфов. Примерно.
Не защото Морфов е по-велик от Сава Доброплодни, а защото съвременните технически средства са отворили други простори.
С цигулки и клавесини няма как да правиш съвременна музика.
Пинк Флойд са освен технически и идейно невъзможни в ерата на Вивалди. В същата степен както заснемането на Млечния път е технически и съответно идейно невъзможно в ерата на Адамс (или поне не с неговата налична техника)
Ако ми следиш мисълта [smilie25]

ПП. Напротив, грешка е да се сравява изкуството.
Как ще сравниш Пинк Флойд с Вивалди? Ми никак. На един едното му харесва, на друг - другото. Обаче като погледнеш възможностите тогава и сега, много лесно можеш да направиш изводите. Тогавашната музика може да се направи с днешните инструменти, докато днешната не може с тогавашните.
Значи днес просторите са много по-широки, възможностите много по-големи, изкуството е на друго равнище. Към него има прибавени цели нови области, непознати преди.
Към фотографията има също прибавени цели нови области, непознати преди. Да не ги изреждам пак.
Това не са просто технически възможности.
Това са нови хоризонти. Нови граници.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: nyamago   
Дата:   18-06-15 01:46

"Отварят нови ппростори" изобщо не е гаранция, че някой ще направи нещо по-значимо в тези простори. Просторите си ги има, а голямото изкуство си остава рядкост. Освен за онези, които се захласват по пиротехниката и специалните ефекти и ги бъркат с изкуство.

Изкуството вълнува. Всичките днешни магии на Холивуд не ме вълнуват така, както някои простички филми от черно-бяло време и дори някои без звук. Нищо, че са нямали тези "нови простори". (Имали са ги в главата и сърцето си, не в материалния свят).

Повече и по-лъскави четки, и по-шарени бои също не правят по-добри картини.

По-бърза пишеща машина (днес гласова диктовка в мобилния ти телефон става направо на текст, утре - четене на мисли) - не създава по-въздействащи творби на словото от някои, писани с паче перо.

Абсолютно НИКАКВА корелация няма между развитието на технологиите и стойностите в изкуството. Стават ВЪЗМОЖНИ нови неща, да - но (а) не са гарантирани и (б) не са непременно по-добро изкуство. Просто различни неща.

А изкуството е нещо друго. Никога няма да се мери с пиксели и битове, с килохерци и децибели. Ако разликата не е ясна, разговорът е безпредметен.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: MarinY   
Дата:   18-06-15 02:32

Нямаго, мнението ти не противоречи на Жоровото. Просто са две страни на една и съща дейност и опита, това да е спор за някаква Истина е безсмислен. Техниката се развива, разширявайки възможностите. А дали ще има резултат е друга работа.
Изкуство не се сравнява. Там е като "like", "do not like". Твърде лично е. Т.е. ограничено от гледна точка на постигане на Голямата Истина. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: fraction   
Дата:   18-06-15 08:18

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: CDman   
Дата:   18-06-15 09:04

https://www.youtube.com/watch?v=huXSVh4zXPM


https://www.youtube.com/watch?v=17j5QzF3kqE


[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: J0R0   
Дата:   18-06-15 10:18

Нямаго, не съм съгласен че не са гарантирани.
Природата не търпи празни пространства.
Изкуството също.
Синтезаторът ще роди своя Вангелис, електрическата китара своя Джими Хендрикс.
Па нека са диви селяни.
От гледна точка на музиката по-добре е да има И рок, електронна, джаз... отколкото само клавесини и лютни.
От гледна точка на фотографията по-добре е да има високоскоростни камери, високо исо, подводни камери, фотошоп и всичко останало, отколкото да го няма.
Изкуството се чувства по-добре в широки рамки, отколкото в тесни.
А все ще се намерят творци, които да ги напълнят със съдържание тези рамки.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: asahi   
Дата:   18-06-15 10:29

И все ще се намерят критици, които да ги оплюят.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: fraction   
Дата:   18-06-15 10:30

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: nyamago   
Дата:   18-06-15 11:30

> Нямаго, мнението ти не противоречи на Жоровото.

Не противоречи, разбира се. Просто държах да не се бъркат двете неща, не са толкова зависими, а зависимостта, доколкото я има, не е причинно-следствена в никоя посока - назад или напред. Нито без технологиит е имало 'по-велико' изкуство, нито с- и заради тях.

Иначе с Жоро едно от (много) малкото неща, по които сме единодушни, е че Пинк Флойд са голяма работа. [smile] [cool]

Другото са телефоните Нокия (днес наричани Майкрософт) - един от големите технически скокове във фотографията. [smilie24] [shtrak]

И аз съм последният човек, който би критикувал техническия прогрес - с десетилетия съм бил професионално ангажиран (и още съм) в активното му насърчаване и прилагане. Аз - против технологиите? [smilie11] [smilie10]

И в изкуствата - макар като недостоен дилетант и просто ценител - съм доста 'виновен' с тхнологиите:

- Макар да бях образован като класически цигулар, по-голямата част от съзнателния си живот съм вдигал безбожен шум с електрически китари [smilie5]

- И при все, че съм получил първия си урок по рисуване от бележития си съименник (сериозно, но за това друг път и другаде) - отрано зарязах четките и пастелите и предимно си щракам с фотоапарати. И с телефони (технически прогрес, какво да го правиш?) [smilie6]
. . .

Намесих се само защото ми се иска да не се бъркат невероятните фойерверки, пируети и илюзии във всички области - музика, визуални изкуства (ако щете - дори кулинарни или бойни) - невъзожни по-рано без технологиите, със самото изкуство. Има тенденция да го изместват в разбирането на мнозина, или (неправилно) да се отъждествяват. А са си различни неща.

[beer]

[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: J0R0   
Дата:   18-06-15 12:32

Ми не знам дали аз се изрязявам лошо.
Ще пробвам за последно с пример.
Изкуството е преди всичко мисъл и комуникация.
Когато нямаш възможностите, няма как да ти дойде и мисълта.
Ей такава снимка на Ансел Адамс никога не би му хрумнала.


https://photo-forum.net/static/site_pics/101/1381072141_1343648587_pic_10016958_0643183.jpg



Мисълта на Адамас е ограничена в рамките на неговата техника и подобни неща са извън неговото полезрение.
Ако А.А. беше направил подобно нещо, то щеше да е на корицата на албума му. През 80-те щеше да е корица на НГ.
А днес авторът даже не е сметнал за интересно да си пусне горната снимка за гласуване.

Тази снимка не изисква някакви кой знае какви технически чудесии.
Широкоъгълен обектив, натопен до половината във водата.
Тя би могла да бъде направена и с филм някъде около 60-70-те години. Обаче тогава не сме гледали подобни неща, защото креативността на шепата хора, занимаващи се с фотография не може да се конкурира с креативността на милионите хора, които днес се занимават с фотография.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: fraction   
Дата:   18-06-15 12:36

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: vgramatikov   
Дата:   18-06-15 12:48

Дали нещо е изкуство или не зависи от Автора преди всичко.
Въпроса трябва да се зададе на обратно.

Това ,че нещо става масово не значи ,че губи стойност.
Но когато нещо е масово просто се разслоява в много различни класове като качество. Като цяло добрите неща не са станало много повече от факта ,че техниката е станала по-достъпна каакто и информацията.

Ако нещо е елитарно само защото няма информация ,както е било това е изкуствено. Сега си има свободен пазар и по-общата информация тече безпрепядствено.Ако някой автор се притеснява ,че се дави в море от посредственост и масовка си е негов проблем. Винаги може да бъдеш различен но вече са нужни повече усилия.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: ninikolov   
Дата:   18-06-15 13:10

1. Прерастването на количествените измерения в качествени е илюзия.

2. Твърдението "Човек вижда това, което знае" е отречено от действителността. Ако беше вярно още щяхме да сме по палмите.
Т.е. Идеята е първа, не кокошката, нито яйцето. Понеже се дават музикали примери: Queen сами конструират инструментите си търсейки определено звучене. Вагнер също не се задоволява с наличното и поръчва направата на специални духови инструменти за своите опери.

3. Не можем да сме сигурни какво е имало в главата на Ансел Адамс или на някой друг. Ами ако Ансел Адамс не се е интересувал от такива неща. Освен това далеч преди да почине е имал техническа възможност да направи доста от днешните WOW снимки, но по някаква причина се е въздържал.
Май ще излезе вярна мисълта на Далчев, че големия творец се познава не само по това, което е създал, но и по това, което не е.


Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: nyamago   
Дата:   18-06-15 15:26

@ninikolov написа:
> "... големия творец се познава не само по това, което е създал, но и по това, което не е..." [smilie24] [smilie24] [smilie24]
= = = = = = =


Последната показана снимка е наистина впечатляваща - с дълбочина на рязкост от най-близкия план до безкрайност; с интересни цветове, подпомогнати от технологията; с респектиращ динамичен диапазон - без прегорели светлини и с детайл дори в дълбоките сенки; с отлична резолюция и острота, показваща и най-финия детайл; със завидно нисък шум, с което реалистично предвава кристалната чистота на планинската природа... Все респектиращи технически постижения - шапки долу на незнайния автор! [smilie24]

Но щом снимката се дава като пример за голямо изкуство (?!) - значи не ти, Жоро, а АЗ не се изразявам ясно. Аз не разбирам от тези неща. И в крайна сметка - аз не съм прав и губя спора. Ти печелиш!

[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: itilien   
Дата:   18-06-15 16:00

Снимката с рибите и да можеше да я направи Адамс, щеше да я направи по друг начин. Със сигурност не бихме я видели в такъв вид, защото в дадения пример основния обект - рибите - почти не се забелязват.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: fraction   
Дата:   18-06-15 16:01

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: BXMarkov   
Дата:   18-06-15 16:52

Големият плюс е, че дигитализацията "накара" хората масово да се пробват във фотографията и не малко от тях откриха, а и публиката забеляза че имат талант. От друга страна автоматизирания процес в камерите, софтуера и плъг-ините направиха възможно кадрите да бъдат технически перфектни и жалкото е, че това според мен се превърна в основен критерий, разбира се относително не абсолютно.

Отворете галериите и ще видите драматични, перфектни пейзажи без нищо в тях,Красиви, осветени, аранжирани и фотошопирани жени без изражение,безлични и "отсъстващи от кадъра. Да не отегчавам с още примери, развитието на технологията поддържа илюзията на масата снимащи, че шедьовъра е достъпен, лесно постижим, оттам и подминаването, недооценяването и даже пренебрежителното отношение към много от наистина стойностните фотографии. И още по-лошо това стимулира на подсъзнателно ниво нежеланието за учене и развитие или го тласка в грешна посока.

Жоро е прав, че сме преяли с добра фотография, но колко тя е добра? Адамс и Салгадо не могат да бъдат "победени" с техника и дрони, нужно е доста повече.

П.С. Салгадо отдавна не снима на лента, в момента основно с 5Д марк III + най-добрите L и дигитален среден формат, демек технически е на ниво, но снимките му по странен начин се отличават от тези на съвременните гении-любители :)

П.С.-2 Това в момента на първа страница шедьовър ли е?
https://photo-forum.net/static/site_pics/129/1430201939_YDP_7883a.jpg



Публикацията е редактирана (18-06-15 16:55)

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: J0R0   
Дата:   21-06-15 11:10

Автор: nyamago
Но щом снимката се дава като пример за голямо изкуство (?!)


Бе, аз си знаех че ще има такива реакции, затова не ми се даваха конкретни примери :)))
Сега, дали е голямо изкуство или малко изкуство, аз не се наемам да споря. Всеки може да си разглежда изкуството както си иска.
Определено обаче идеята е оригинална и изпълнението е добро.
Учебниците по история на изкуствата са ни създали една погрешна представа, че музиката свършва с Гершуин, живописта с кубизма и абстракционизма, а фотографията с последните мохикани на лентата.
Светът обаче върви напред, правят се все нови и нови неща, технологиите дърпат, идеите се развиват.
Територията на изкуствата се разширява все повече и повече и все повече е повече различните изкуства се смесват.
Погледнато "тясно" - горният пример не е "голямо" изкуство.
Погледнато "тясно", нито едно рок парче, блус, етно, кънтри, буги, реге, или поп не е "голямо" изкуство.
Флойд, Бийтълс, Куин и Джими Хендрикс - са диви селяни, къде ти могат да се мерят с Шостакович и Рахманинов [smilie18]
Пък някакви си анонимни форумци, да се мерят с Ансел Адамс и Филип Холсман - ужас.
Еми да, тясно погледнато е така.
Обаче аз лично предпочитам по-широкия поглед.
Вярвам, че "голямото" изкуство не свършва нито при Гершуин, нито при Адамс.
Вярвам, че е по-добре за музиката да има рок, реге, буги, кънтри, фолк, диксиленд и всякакви такива "дребни" неща, отколкото да има само "голямо" изкуство.
Че за фотографията е по-добре да има подводна, високоскоростна, компютърно-манипулирана, отвисоко, и всякаква друга.
Че дори и да не е чак толкова "голямо", то си е изкуството на моето време и на моя живот.
И по тая причина предпочитам пейзажите на snooper, muzka, brutas, taurus13, jirko, itilien... пред тия на Адамс.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: itilien   
Дата:   22-06-15 18:18

И аз по принцип съм на мнение, че от днешна гледна точка нещата на Адамс не са чак толкова впечатляващи. Не защото не са добри, а защото има много хора, които снимат на подобно ниво и вече е доста трудно да се впечатлим.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: Slivenski   
Дата:   22-06-15 19:05

Дигиталната фотография най-малкото дава възможност на много повече хора да разкрият творческите си възможности, защото прави нещата по-лесни откъм техническата им страна.

Преди какво беше? Снимане, проявяване, копиране, висене по цели нощи в тъмната стаичка, понякога без гаранция какво ще излезе накрая.

Сега снимаш и веднага виждаш резултата. Малко обработка и готово! Какво по-хубаво от това, що се отнася до контрол върху качеството на крайния продукт.

Дигиталната фотография е дар за всички нас, които снимаме.

Аз самият се „върнах“ към снимането с навлизането на цифровите камери. Иначе просто нямах време да се занимавам с онези, гореизброените неща.

Уважавам снимащите на филм. Дори съм си мислел някой ден, ей така – за кеф, пак да се пробвам.


[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: Ivo55   
Дата:   23-06-15 09:16

Slivenski! [smilie24]


" Дигиталната фотография е дар за всички нас....."
Kратко, ясно и изключително точно!

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: fraction   
Дата:   23-06-15 09:23

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Дигиталната фотография, ренесанс или криза?
Автор: e-mil   
Дата:   23-06-15 09:51

Автор: nyamago
Дата: 18-06-15 01:46
"Всичките днешни магии на Холивуд не ме вълнуват така, както някои простички филми от черно-бяло време и дори някои без звук. Нищо, че са нямали тези "нови простори".


Всъщност са ги имали. Магиите се раждат и развиват заедно с киното, само че в началото са ги наричали "инженерни ефекти". Един от най-разпространените и в момента похвати - matte painting, и композирането на кадър от различни части е на повече от 100 години. Блубоксът е на 80 години, а Оскарът за визуални ефекти и той е почти на толкова. И тогава е имало блокбъстъри разчитащи на ефекти като "Пътуване до Луната" на Мелиес. Рисуваните декори, многократните експонации за размножаване на герои, моушън контрола, дори така популярният таймлапс... всичко се ражда преди компютрите.
Да, нямали са 3Д компютърните модели. Но всъщност и сега се ползват миниатюрни модели за правене на пейзаж вместо 3Д, точно както са се правили и преди Втората световна. Във "Властелина на пръстените" има такива.

Това, за което се ползват днешните магии е предимно да поевтинят и ускорят процеса. На практика филмите, които разчитат само на визуални ефекти за зрелище не са чак толкова много. Гилдията и публиката продължават да номинират филми, които разчитат на история, актьорска игра, режисура, монтаж и т.н. В много от тях има ефекти, но са "невидими". Ползвани са, но публиката не знае, че са там.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »