Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nyamago   
Дата:   26-10-14 11:52

@JORO [cool]

На око си я определхме, ей Богу - и (почти) никога не бъркахме. Днес от мързел оставям автоматиката да я определи - и често ми съсздава ядове [smilie2]

Но все още си настройвам (модерните) китари на слух, нищо, че имам технически джаджи (да не ме мислят другите 'музиканти' за изостанал) [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   26-10-14 12:47

Когато си свириш сам можеш да се настройваш както ти е кеф, ама с друг изпълнител си трябва точен тон.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   26-10-14 14:04

да се чуди човек тая класическа музика как е свирена... нема лампичка, няма точен тон, няма го асании да им "калибрира" инструментите...

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: J0R0   
Дата:   26-10-14 16:45

Сержи, твоите представи за това как е свирена са единствено от това как днес се свири :)
Аз лично се съмнявам да е звучала по същия начин.
Няма как да проверим.
Можем само да гадаем, имайки предвид записи от 40-те и от днес.
В днешно време не бих пробил, критериите са несравнимо по-високи, това са думи на великия Рей Чарлс.

Всъщност записът на нотите по петолинието е много сходно на "калибрацията" - указание кое как трябва да е в една перфектна ситуация, а не "на ухо".
Ако запишем и цветовете с някакви цифрови стойности, това също ще ни даде по-точна представа отколкото "на око".

Пак подчертавам че това няма общо с "кефи - не кефи".
Мен ме кефи пияния Висоцки, Боб Дилън, дусаната Джанис Джоплин, Джим Морисън и т.н., но и свиренето и пеенето им са фалшиви. В много от случаите.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nqkojsitam   
Дата:   26-10-14 18:20

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   26-10-14 18:32

абе знам ли... гледам имате светломери, но при сложни условия правите по няколко проби преди това и отстройвате на ръка, има машинки за настройка на китара, и аз имам, но като си занеса китарата на един приятел винаги я пипа и тя засвирва далеч по-вярно. на концерт никой музикант не си закача китайска джиджавка с лампичка към инструмента, а загрява и просвирва на слух... направо се чудя?!?...какви глупаци...

въпроса е в друго, не отричам инструмента по принцип, но в случая искате да убедите хората да не вярват на очите си. ако един монитор е "калибриран" и след това е неприятен за гледане, това какво означава? ако не можете да прецените на "калибрирания" си монитор една снимка дали е недоекспонирана или преекспонирана това какво означава? ако човек има три "калибрирани" монитора и една снимка изглежда различно и на трите, и той не знае кое е истината, това какво означава?

и трето, каквато и грешка да допусне човек настройвайки си монитора сам, то със сигурност ще е по-близо до истината отколкото да остави на някакъв да му "настрои" монитора и след това да си правиш отделна настройка за да можеш да го гледаш въобще.



Публикацията е редактирана (26-10-14 19:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   26-10-14 20:38

Сержи,
взе да спориш по много теми които не са ти ясни.
Айде да почнем от музиката. Ти на колко класически концерта си ходил? В колко концерта си участвал (независимо стила) като някакъв - музикант, озвучител, осветител, сценичен работник, хамалин.. каквото и да е ?
За музиката се знае много. Знае се какво е било през 16 век. Знае се как са звучали инструментите тогава, знае се как са се настройвали и от къде идва звука Ла който е 440 херца. Разликата от тогава до сега е в равномерно темперирания строй. Тогава инструментите са се настройвали да звучът само в една тоналност а в другите са звучали фалшиво. Преди няколко стотин години са измислили равномерното темпериране където една окатава се дели на 12 равномерни интервала и така на един музикален инструмент могат да се свирят произведения в различни тоналности. Има инструменти които могат да свирят само в някои тоналности.
Що се отнася до концертите - всички китарни процесори имат вграден тунер. Сега новата мода е хармоничен тунер който ти казва коя струна колко е фалшива в съответния акорд. Това си работи докато си свириш на концерта и си го гледаш в краката си. Също така тези умни джаджи с лампички имат настройка на колко херца да бъде тона Ла. Големите оркестри примерно се настройват към някой който не може да свири дадени честоти. Примерно рояла не можеш да го настроиш точно. За да звучи добре се налага тона Ла да варира с няколко херца. Може да не е 440 а 442 или 439. Тогава по него се настройват другите инструменти. А самият роял се настройва на ухо. Още няма работеща технология която да позволи на глух човек да настрои рояла. Много хора се опитват да го направят но не успяват. Ето нещо където технологията не може да помогне.
Обаче не е така във фотографията. След като веднъж сме захвърлили филмите и химичния процес и сме минали в цифвор домейн (по модерно казано) тогава зависим изцяли от машинарийките. Първо матрицата на фотоапарата има някаква спектрална чувствителност която е доста далече от човешкото око но с помоща на малко математика и сметки го докарваме да не е много гадно. След това ти имаш едни измерени стойности които някакъв монитор - който също няма нищо общо с матрицата на апарата нито с реалният свят трябва да ти покаже. Цялата работа е много саката ама за момента няма по-удобна. И въпреки всичко след като работим с електронни джаджи - то е нормално тея електронни джаджи да бъдат измерени с други електронни джаджи направени за целта.
Излез от електронното пространство и тогава разчитай само на очите си. Зарежи спектрометри, денситометри, профили и т.н. За един художник това е истината. Той има всички цветове на света и си рисува с тях. Може да пресъздаде всичко което поиска. Ние не можем. Ние сме ограничени от 3 байта. И тея 3 байта дали са РГБ или ЛАБ - не могат да покажат всичко което може да се пресъздаде с бои. Ако ти се наложи да снимаш рисунки в църква или картините на някой твой приятел художник - ще видиш, че каквото и да калиброваш, каквото и да правиш във фотошопа - нито на монитора нито на хартия ще можеш да докараш дори 50% от неговите цветове. Затова всички глупости дето си говорим са общо взето празни приказки. Ама да се намираме на приказка.

И да се върна на муикантите и певците от преди 100 или 500 години - те са били в пъти по-добри от сегашните. Защото те не са имали телевизия, интернет, кино, КФЦ, молове и всякакви други забавления. Те по цял ден са правили това - учили са се да свирят защото като се научат - ще изсвирят нещо в кръчмта, ще им платят и те ще имат пари за ядене. Имали са уважението и старанието да се научат. Не като сега - малко свирене, много аудио-шоп и готово. За пример - плочите с директно нарязване. Събират се всички музиканти и певци пред една фуния и свирят и пеят. Каквото излезе от първия път - това е. Ако е хубаво - ще се продава плочата. А познай колко пъти са репетирали докато почнат запис.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nqkojsitam   
Дата:   26-10-14 21:19

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: J0R0   
Дата:   27-10-14 05:19

Разбира се.
Така погледнато не е коректно да се сравнява каквото и да било с каквото и да било.
Всяко сравнение е аналогия.
По-близка или по-далечна.
Това не е лула, написа Рене Магрит под изображението на лула....
Но въпреки това аналогиите и сравненията са начинът за получаване на познания, които не идват директно от сетивата ни.
Езикът и мисленето са построени върху тая основа.
Графика и фото-графия произлизат от една дума.
Това е сравнение, аналогия е, колкото и да не ни е кеф и да го смятаме за некоректно.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   27-10-14 12:58

Сержи, занеси китарата при адаша ти да я провери. Ако не е интонирана правилно забрави за точен тон на всички прагчета.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   27-10-14 13:40

и в момента оркестрите, преди да засвирят, цигулката дава тон, а после всички се настройват по него. по слух. това е. и за тонът ла сме говорили неведнъж, че варира дори и в момента с разлика от няколко херца при различните оркестри - едни се настройват на 440, други на 442, 443 и така нататък. както и да е.

а едно време, по слух китарата, да... ама вдигаш тeлефона, и та-таааа... тонът ла :-)). имаше и камертони също. :-)

[beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nyamago   
Дата:   27-10-14 15:11

> "...и в момента оркестрите, преди да засвирят, цигулката дава тон, а
> после всички се настройват по него. по слух..."

Да бе, да - и пиЯниста и той си настройва рояла по дадения от цигулката тон, бързо и лесно. И всичко става точно, какъв беше проблема? [smilie6]
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   27-10-14 15:24

Аз рядко споря за нещо, ако не съм 100% сигурен в това, което казвам, но...

Ето, виж как обикновено започва един симфоничен концерт:

http://www.youtube.com/watch?v=yyeR-gPakWo



[beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nyamago   
Дата:   27-10-14 17:09

> "Аз рядко споря за нещо, ако не съм 100% сигурен..."

Случва се човек да е 100% сигурен и в грешни неща (на мене също ми се случва). [smile]

Примерът ти нищо не доказва:

1. Това, което се случва около 0:45" - 1:05" на видеото, НЕ Е настройване (никой не си пипа ключовете), а само един дълъг лък за проверка как звучи целия оркестър. Настройката са си я направили преди това (включително в част от 'какафонията', която чуваме в началото на всеки концерт, тук също). Настройвали са се по групи (цигулки, виоли,, чели и пр.) и Първата Цигулка не е давал тон на контрабасите (още по-малко - на тромбоните, но за това виж по-долу). Почти никой оркестър не разчита на т.нар. 'абсолютисти' (индивиди с вродено 'ла' в главата), защото те не могат да свирят в никаква различна насторйка и са доста вредни в оркестъра. Повечто групи (или поне водачите им) са си взели тон от калиброван източник - камертон или често рояла, ако такъв ще участва в изпълняваното произведение (също виж по-долу). Роял НЯМА КАК да се настрои по цигулка!

2. Това НЕ Е симфоничен оркестър! [smilie5] Прочел си името на институцията (Питсбъргски Симфоничен Оркестър), но оркестърът на сцената е друг. Забележи многото празни столове зад щрайховите групи - ами няма ги много музиканти (инструменти). Защото започват концерта с произведение за СТРУНЕН оркестър, т.е. само 'цигулки' (по-малки и по-големи). Какъв роял, какви тромбони [smile] Ако само в този намален състав щяха да свирят целия концерт, можеше да си се настроят по всяко 'грешно' Ла (прим. 437 херца и половина) и щяха да си звучат перфектно. НО -

По-късно (ако си гледал концерта), свирят симфонична поема на Рихард Щраус, в която празните задни седалки се запълват докрай - творбата (макар също да няма пиано) е за съвсем пълен симфониен оркестър, дори разширен. С богата медна- и дървена духови групи, освен щрайха, с арфи и с доста перкусия. Всичко това се настройва, но по различен - често трудоемък и бавен начин. Някои инструменти искат специални набори от 'гаечни' ключове и отвертки, и часове за настройка. Не може по едно бързо 'Ла' от Първата Цигулка и хоп - за 20 секунди да се настроят всички (колкото траеше оня пръв звук дето си забелязал). Без единна отправна точка и много настройки по нея доста преди концерта, е немислимо. За мен фалшът би бил весел - все едно слушам пийнала селска духова музика - но някои по-изтънчени меломани може да пирпаднат и дори да получат инфаркт от такава 'настройка'...
- - -

Опитвай да спориш само когато си наистина, ама наистина сигурен [smile]
[beer]



Публикацията е редактирана (27-10-14 19:27)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   27-10-14 17:48

ок. бъди много здрав! [beer] [beer]



Публикацията е редактирана (27-10-14 17:52)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: muzicantini   
Дата:   27-10-14 18:16

По въпроса с калибрацията - онзи ден си калибрирах лаптопа. Е да кажа, нещата придобиха съвсем различен вид. Преди това бях пробвал с разни относителни методи - черни и бели квадратчета, черни ризи на черен фон, не знам си какво. След калибрацията установих, че много по-лесно определям ръчно бял баланс, че не си пресатурирам снимките и една и съща снимка, сложена едно до друго с друг монитор изглежда мноооого по-зле на некалибрирания. Съответно знам, че ако я пусна на принтер, който също е що годе калибриран или поне не внася корекции във файла, който му пращам, ще получа 99% същото нещо, което съм видял на монитора.

Нежеланието на някой да си калибрира монитора не го разбирам. Аз лично съжалявам, че не го сторих по-рано и не си бях спестил сума ти мъки.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   28-10-14 14:18

muzicantini [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   28-10-14 22:00

Занимавам се с един Dell Inspiron 1501. Инсталирах пробно Windows 10 и покрай другото го калибрирах. Получи се прилична, но далеч от перфектна картинка. С евтината лъскава матрица 1280х800 - толкоз.
За Сержи показвам корекционните криви, които описват изкривяването на цветопредаването на конкретния екземпляр.


https://photo-forum.net/static/site_pics//panorama/1414525704_Untitled.jpg



Питам се - кой и с какви софтуерни средства и с помщта на собственото си зрение ще може да отчете тези отклонения и после да ги коригира?

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   28-10-14 22:07

температурата на светлината в стаята ти каква е?

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   28-10-14 22:15

Стойността и била интересна ако дисплеят работеше с отразена светлина. Тъй като той сам си излъчва околната светлина няма отношение нито към работата му, нито към калибрирането.

Да не би да питаш как околната светлина влияе на цветовите възприятия на зрителя?

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   28-10-14 22:25

ще се сетиш накрая...

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   28-10-14 22:39

Нещо конкретно ли искаш да кажеш? Тук четат доста хора и е добре да си ясен за всички.


Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   28-10-14 22:58

Асахи,
ако искаш да си коректен тук трябва да постнеш и спектралните криви на всеки от цветовете при максимална яркост както и спектъра на осветлението и стените в помещението. Според коя крива е калибриран - АНСИ-М ? Аз каго гледам тоя монитор си е доста линеен.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   29-10-14 01:14

И като преместя лаптопа да взема да се притесня ли?
Линеен - чушки. Има и по-гадни, но и този си го бива.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   29-10-14 09:32

Точно за това те попитах според коя крива е калибриран. Какво е ползвано за еталон?
Околното осветление и цвета на стените ще влияят само на относителното възприятие, но преместването в друга стая ще доведе до значителна промяна в спектъра на лампата особенно ако в другата стая е 5 градуса по-топло или по-студено.
Разликата в калибриране с денситометър и спектрометър е точно във възможността ти да избираш по каква крива да си калибрираш монитора. Дали еталона ще ти бъде изхода на някой принтер или някоя от еталонните скали.
Ако трябва да задълбаваме ЛАБ спейса приближава две независими имагинерни цветни пространства като и двете не е задължително да бъдат точни или според някой стандарт. Той е много практичен в приложните "калибровки" но стигне ли се до научен подход и наистина точни цветове - не става. Затова си има АНСИ стандарти които описват параметрите.
Човешкото око е много адаптивно и много от мониторните калибратори реално линеаризират трите цвята без да се заиграват много с криви и стандарти. Всичко е въпрос на поставена цел. За домашният потребител правилната на стройка е повече от достатъчна.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »