Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   25-10-14 12:33

Аргументите ли свършиха, та мина на лични нападки?
Нещо си се объркал. Става въпрос за служебната ми работа в една от големите компании, доставящи и поддържащи печатна техника. Нооо... продължавай да гадаеш.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   25-10-14 14:03

не, просто чакам от теб един елементарен отговор, как калибрирания монитор с калибратор гарантира идеални копия всеки път на хартия?

продължавам да твърдя, че за качествен печат не е наложително да си калибрирате монитора, необходимо е просто да е настроен добре на око, ако нямате проблем с очите, повечето хора нямат.

и второ, ако искам да печатам сериозно и качествено, комуникацията е между клиент и съответната печатарница, ти с твоето калибраторче какъв се явяваш? ... принципно? [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   25-10-14 14:53

Няма елементарен отговор. Дори печенето на кебапче не е елементарно. Най-малко сложният отговор е този, който съм дал по-горе:

"Много хора не разбират от управление на цвета, но следват прости правила, които им спестяват проблеми. Те са:
1. Работят на калибрирани със спектрофотометър монитори.
2. Ползват правилно настроени към цвета програми.
3. Поставят си реални изисквания към крайния резултат.
4. При печат си подготвят файловете за конкретното устройство (технология)."

Вижда се, че се изискват малко усилия и малко помощ, т.е не е елементарно.

Принципно не се явявам елемент от комуникацията клиент/печатница. Мониторът на клиента е настроен чрез калибрация (профилиране) да предава стандартно, печатницата по същия начин - да печата стандартно. Всичко това се управлява от система за управление на цвета - Color Management System.

Като си определим с теб среща в 13:15 по кого си сверяваме часовниците? По моя, по твоя, по стандартния за страната/региона източник? Опитай се да излезеш от схемата "светът свършва до табелата на моя град/село".

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   25-10-14 16:36

Асахи,
тука няма да се съглася с тебе. Няма "стандартно" в печата. Всяка технология си има ограничения. Всеки набор мастила/медия си има ограничения. Това, че виждаш 100% маджентено на монитора и той е линиеризиран/калибриран според някаква си идиеална (за него) крива която спектрометъра е успял да докара (опитвайки се да догони кривите на човешкото око) не означава, че принтера калибриран според същата имагинерна крива ще докара същите цветове. Особенно ако става дума за офсетов или мастилен печат. А да не отидем и на текстилен където мастилата се пекът след като се напечатат.
Точната дума дето каза е "предвидим". Предвидим как ще изглежда на печатната медия. На монитора може да е гадно и да има по-хубави начини да покаже същата картинка тоя монитор но печатната технология може толкова и на монитора трябва да се вижда това, което може печатащата машина. Ти не можеш да избягаш от възможностите нито на машината, нито на монитора нито на фотоапарата ако щеш. Това не ти е маслена боя и да си избираш всякакви цветове дето мониторите не са ги и чували даже. Спектрометъра ще изкара такава крива на тея цветове дето никога не може да ги смести в никой от популярните колор спейсове.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   25-10-14 17:42

Да вметна, че смесването на светлината и смесването на боите са две различни неща!

[beer] [beer] [beer]



Публикацията е редактирана (25-10-14 18:47)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   25-10-14 18:56

Какво общо има калибрацията на монитора по отношение на печата?

Печатът е въпрос на зададени стойности на цветовете, които трябва да извади принтера.

Това, как се вижда на монитора, няма нищо общо как ще излезе на хартия.

[beer] [beer]



Публикацията е редактирана (25-10-14 18:58)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   25-10-14 19:08

Какво общо има калибрацията на монитора по отношение на печата? - едва ли преглеждаш и обработваш снимките си на принтера...

Печатът е въпрос на зададени стойности на цветовете, които трябва да извади принтера. - и как точно разбира, какво червено да ти отпечата? или какво синьо? ами за оранжевото?

Това, как се вижда на монитора, няма нищо общо как ще излезе на хартия. - това сериозно ли е или е някакъв майтап?

[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: MarinY   
Дата:   25-10-14 19:12

Така ли? Значи, направил си хубава картинка на монитора. Правиш пробен печат о-о-о, всичко е в зелено. Отиваш на монитора, наизуст намаляваш едни цветове, увеличаваш други и нова проба - на монитора малко в розово, но принта е почти добре (спрямо какво?). Да, но леко тъмно. Хайде пак на монитора, дигаш осветлението и виждаш една розова, преекспонирана картинка, ... Но на принта, стискаш палци, че този път ще е прилична.
Е, за това ли се борите срещу "ненужната" калибрация?

П.П. Само изгубеното време, вашето и на печатаря, болката от стискането на палци, че този път сте го уцелили и парите за пробите на една единствена серия ви се покриват от безбожните 40 лева, които "пиявици" като Асахи искат за да работите като бели хора. [beer]



Публикацията е редактирана (25-10-14 19:18)

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   25-10-14 19:23

Да, напълно съм сериозен.

Ако приемем, че жълтото е 1, синьото е 2, черното е 5 и така нататък, няма никакво значение как го виждам аз на монитора, защото може да съм color blind.

Ако пък има значение как аз го виждам на монитора, как ще излезе на хартия, ако искам да е същото, е въпрос на проби и няма нищо общо с калибрацията на монитора.

Цялата тая тема е чесане на езици. :-))


[beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   25-10-14 19:31

Това, което искам да кажа е, че когато става дума за изкуство, опитите ви да го изразите с цифри или да го "калибрирате" с някакви машинки са просто патетични, защото само авторът може да каже как ще му изглежда творбата.

Ако пък иде реч за промишлено производство, тогава няма никакво значение дали жълтото ще е с някакви минимални нюанси, защото на никого не му пука.

:-))


[beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   25-10-14 19:44

Когато следващия път си зададете въпроса защо фотографията става все по-слаба и по-слаба в този форум, и защо добрите фотографи спират да качват, и защо е скучно, и никой не пише, и прочие… Това е причината – всичко стана машинки и цифри. Конформизмът – с цялата му присъща непоклатима логика и… убийствена скука, просто преби изкуството.

[smilie5]


[beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   25-10-14 19:55

всеки монитор трябва да се настрои за да показва вярно както цветовете така и дали снимката е светла, тъмна, дали потъват определени зони или нещо се стопява в прегаране. за целта ви е нужна сива преливка подобни на тези които пуснах по-горе. преливката е линейна и трябва да преминава равномерно през цялата дължина. ако има сбор от по-тъмни или светли линии на едно място това не е добре и трябва да се пипне гамата. също така не трябва да има и цветови нюанси, всичко трябва да е сиво. ако на определено ниво има някакъв отенък трябва да се промени съответната гама крива. настроен по този начин монитор дава точна представа на този който го ползва какво се случва с изображението под него.

факт е, че някой хорица се опитват да ви ужебдават, че няма как сами да си настроите монитора за да приберат едни 40лв. но всичко щеше да е добре, ако накрая този дето си е платил можеше да прецени нещо реално на новия си "калибриран" монитор. парадокса е в това, че точно тази "калибрация" ги обърква напълно и те въобще не знаят какво правят със снимките си, точно както се е случило с Stoi2. ако си беше настроил всички монитори сам по сиви преливки една снимка щеше да изглежда еднакво на всички монитори.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: Slivenski   
Дата:   25-10-14 20:00

Чудя се кой ли е настройвал мониторите на Микеланджело... или на Бресон... [smilie18] [smilie18]

[beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   25-10-14 22:02

Сливенски,
не се чуди. Аз ги настройвах.

Сержи,
калибровката е полезна. Тя е измислена за улеснение. Просто трябва да се ползва в определени случаи. Тя ограничава броя на показваните от монитора цветове за сметка на линеаризацията. Това правиш и ти на око. Дали ще го правиш по сива картинка на око или ще използваш изервателен уред няма никакво значение. Между линеаризация и калировка има една малка разлика и тя е към каква крива се лианизира въпросния монитор. Да си призная честно до сега не съм успял да "калибровам" монитор с помоща на електронно устройство. Калибровам печатащата машина и на око вадя най-близкото което мога от текущия монитор като преди това съм направил контраста и яркостта с помоща на преливащи бели и черни квадратчета. Прави се, хората го правят но аз не съм успял и не се и напъвам. По-правилния подход е да науча човека който ще ползва тези машини как да се научи да вижда в тоя монитор и да си го настройва сам. Те производителите на мониторите са се постарали доста за да си линиаризират продукцията. Това, че ще измериш един монитор със спектрометър и ще получиш някакви си резутати няма да доведе до промяна на спектъра на монитора. Червеното му пак ще е оранжево а зеленото - жълтеникаво. Синьото ще бие на тъмно-сньо. Дори да коригираш интензитета - цветовете ще останат същите и няма от къде да се появят липсващите цветове които ти се иска да ги има. Или дето машината може да ги изкара. По същия начин е и машината. Тя има набор цветове и след 1000 калибровки - пак не може да изкара друго от това което физически си може. Ако имаш само червено и зелено мастило - няма как да се появи син цвят независимо как смесваш тези 2 цвята.
Ако ти се налага да се занимаваш професионално с печат - ще ти се наложи да се научиш кое защо и как. Това разбира се няма нищо общо с изкуството и с фотографията като цяло. Това си е бизнес в раздел услуги. Толкоз. Ако искаш да го ползваш като изразно средствто - научаваш какви са му ограниченията и го ползваш. Или ревеш по форумите, че мониторите на зрителите ти не са калибрирани и хората само те хейтват и не могат да ти видят великото изкуство което твориш.
Поне от към бои за картини никой не те ограничава цветово.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: compur   
Дата:   25-10-14 22:07

Slivenski НЕ СИ ОРИГИНАЛЕН, ДА ЗНАЙШ!

И Микеланджело и Бресон са се съобразявали с ограниченията на "технологиите" по това време... и са си "калибрирали" работата по тях.

А иначе всеки сам може да "калибрира" каквото си поиска според собствените си разбирания. Спор за това няма!

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   25-10-14 22:13

Осветлихме въпросът с линеаризацията. Следва въпросът с профилирането или защо жълтото на монитора не е като жълтото на принтера. После sledwa White point. Не че решихте въпроса с гамата.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nqkojsitam   
Дата:   25-10-14 22:31

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   25-10-14 22:48

И двамата са корифеи в цифровата обработка на изображения. Техните чираци - още по-големи. Особено кописта на Бресон.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nqkojsitam   
Дата:   25-10-14 23:06

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   25-10-14 23:38

pif, естествено, че правя "калибровка" на око, но точно в това е разликата! когато калибрираш с уред не отчиташ субективния фактор, човека, който ще работи с монитора. калибрирайки на око ти включваш в уравнението околна светлина, отражения, субективни възприятия така, че накрая едно линейно сиво изображение да изглежда максимално линейно и сиво в главата на този който ще работи на конкретния монитор. и да, настройката трябва да е такава, че интензитета и контраста да не създават дискомфорт, а напротив, монитора да е приятен за работа! само така окото се "отпуска" и вижда и най-малките отклонения, и човек знае максимално точно какво прави с едно изображение.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: nyamago   
Дата:   25-10-14 23:55

Абе всички въпроси с цветовете и мониторите ги разрешихте, преминавайте на по-достъпна материя за дискусия като квантова механика или черните дупки - нещо по-простичко, та всички да се включат? [smilie5]

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: pif   
Дата:   26-10-14 09:35

Сержи,
ако останеш затворен само в електронна среда - това е достатъчно. Но, идва голямото но. Ако ти се налага да интерактваш с такива животни като принтери и печатащи машини ще ти се наложи да ползваш други методи за синхронизация между тебе и машината. Примерно монитора ти е РГБ а принтера ти е ЦМИК. Или ако е копирна машина на филмов процес - пак имаш 3 лазера РГБ но те рисуват по една хартия дето има ЦМИ цветове. Едното е адитивно смесване а другото е субстрактивно. Машината е линиариирана. Обикновенно се лианизира по АНСИ-М. Пускаш обаче един цвят примерно 255 червено и 0 зелено и 0 синьо и тоя цвят няма нищо общо между монитора и хартията. Особенно, че на хартията ще изезе негативно ако подаваш директно стойностите на лазера.
Та за да знаеш какво ще получиш на хартията се правят едни такива калибровки на едното към другото. Снимката ти може да изглежда много красива на монитора но на хартия да е отвратителна. Обаче ако монитора ти показва 1:1 това което ще извади машината ти можеш да си коригираш снимката така, че да я направиш добре според твоите зрителни възприятия и да поучиш точно резултата който си искал, независимо от технологията която се ползва. С малката забележка, че трябва да си калиброваш монитора към съответната технология - демек да си зредиш верния файл.
Темата е много дълга и няма универсално решение за всичко. Както Асахи ти каза си има технологии за управление на цвета. Калибрирането на един монитор не е панацея както и некалибрирането не означава, че тоя монитор не показва хубави картинки.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: asahi   
Дата:   26-10-14 09:57

Задачата за съгласуване на цветовете м/у принтер и монитор на око може да се реши за един цвят, максимум за два. Затова CMS не работи по този начин, а ползва междинно универсално описание на цвета - LAB.

Тази сутрин гледам съседа пред блока пак върти с отвертка нещо по газовата уредба на вехтия Пасат. Слуша двигателя, мирише ауспуха и пак върти. И така от 5 години поне. Още не го е "калибрирал".

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: serjy   
Дата:   26-10-14 10:21

задачата за съгласуване на цветовете между принтер и монитор НЕ включва изкривяване на настройката на монитора, още повече когато става дума за човек, който няма досег и начин за въздействие върху самия печатарски процес.

първото условие е да имате добро цифрово изображение, а когато сте "калибрирали" според някакви критерии, на някаква виртуална осреднена машина въоще няма да имате представа какво правите, нито с цифровия файл, нито с файла за печат.

ако искате да печатате по правилата си изискайте цветовия профил на машината на която ще печатате и си го заредете в виндовса. прегледа какво се случва става от фотошопа през Proof Colors.

понеже нямам фотошоп и съм забелязал, че повечето печатари се стараят, не намирам за нужно да се вкарвам в такива филми с покупка на фотошоп и т.н. а просто пускам пробна серия снимки към студиото. както казах, факт е, че на мониторите си виждам идеално какво се случва със снимката и след това когато печатам, снимките изглеждат чудесно.

Отговори на това съобщение
 Re: Омагьосаните цветове на фотографията в новото ни съвремие.
Автор: J0R0   
Дата:   26-10-14 10:33

То и със звуците е същото.
Навремето си настройвахме китарите по слух.
ЛА-то ми звучи в главата и мога винаги да го налучкам, а по него и останалите тонове.
Сега гледам асахи си е купил едно устройство, закача го на китарата, дрън по струната и върти ключа докато светне зелената лампичка.
Модерна работа.
Ама за модерни китари.
Я да го закачи на старата ми руска китара, резултатът ще е плачевен.
Тая китара трябва да я настроиш фалшиво като отделни тонове, за да звучат акордите що-годе прилично.
Разстоянията между прагчетата ли са сбъркани, какво е не знам, но звучи като китарата на Висоцки. Може да е някакъв таен руски патент. Обаче за пиянски песни няма грешка, кефи на макс.

Това в сферата на шегата.
Ако говорим сериозно и излезем от модела "кефи ме - не ме кефи", Асахи и Пиф са прави. Точните сигурни и повтаряеми резултати са продукт на съответните технологии.

И понеже сме фотографски сайт, ще дам пример свързан с фотографията.
Аз, Бресон и още няколко фотографи, можем да определяме експонацията на око, на тоя принцип
http://joro.photo-forum.net/kurs.gif

Снимките ни радват международното население.
Кефят.
Обаче изедниците производители вграждат електронен светломер във всеки апарат и телефон, за да източват парите на нещастните купувачи.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »