Автор: IDA
Дата: 16-03-17 20:15
" ... 7Д който даваш за пример снима ли 50р"
Снима да, на 48 к./с. и резолюция 1728х694 в RAW. Ето тук:
http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=9848.875
има подробности по въпроса. Може да снима и на 60 к./с. , но в този случай има свиване по вертикала, което трябва да се компенсира чрез съответното разтягане при обработката. Става с 2-3 цъквания на мишката в Resolve и не се забелязва видимо влошаване на качеството, дори и при увеличение до 1920х1080 размер.
"Глупости на търкалета!
Болшинството професионални кинопродукции не снимат RAW видео, но IDA тръгнал да обяснява как това е задължително за любителите. Смях!"
Добре бе момчета, вие сте професионалистите, вие ги разбирате нещата и като човек, който уважава професионализма, съм абсолютно убеден и ви вярвам напълно, че за професионални кинопродукции има далеч по-удачни решения отколкото RAW-видео с ML. Впрочем, никога не съм твърдял обратното. Затова ви моля най-учтиво да обясните на мен, невежия и говорещ "глупости на търкалета" видео ентусиаст, как става така, че:
1) Вече повече от 6 години този ненадежден боклук МЛ, дето за нищо не става, вместо да умре и да потъне в забвение, се развива все повече и интересът към него расте с всеки изминат ден. Доколкото си спомням, над милион потребители го ползват по целия свят и то далеч не само любители.
2) Все повече професионални кинаджийски екипи в САЩ, Западна Европа и Русия, Китай и Япония, снимат късометражни филми, документалистика, видео репортажи, музикални и рекламни видеа с МЛ и дори в много случаи ползват за целта и апарати на по 6 и повече години, като 550Д и 7Д. Да не говорим за сватбената видеография с МЛ, която се превръща в истински хит на щатския пазар. Дори и в България има професионални кино екипи, които снимат диви животни и природа изцяло с МЛ.
3) Голям брой професионални видео оператори коментират, че единствената причина да се въздържат от закупуване на 5ДМк4 е, че за него все още няма МЛ и продължават да снимат със старите 5Д3, 5Д2, че и дори 7Д. Други пък коментират, че видеото от 5Д3 в 3х кроп режим, увеличено до 4К, има значително по-добро качество и като детайл и като цветове и като динамика и като тонални преходи от 4К видеото на 5Д4. Трети пък се оплакват, че от месеци търсят запазени тела на 5Д3 и 7Д за видео заснемане с МЛ и не могат да намерят такива на нормални цени втора ръка.
Хайде, обяснете ми сега, всичките тези хора трева ли пасат и толкова ли са тъпи и заблудени, че продължават като малоумни мазохисти да се чанчат с RAW-видеото, да си рискуват професиите и клиентите, работейки с ненадеждни хакове и тежки архаични апарати на по 5-6 години и повече, вместо да си купят по едно Сони А6300, да си цъкат професионалните кинопродукции с него и ... пей сърце?
Кажете де, каква е причината за целия този анахронизъм? А не мислите ли, че може би тя се крие във факта, че онези там на Запад, завалиите, просто си нямат нашенските фанатизирани сониджии, които да ги смаят с професионалните си А6300-шедьоври и да ги вкарат в правия път?
|
|