Автор: drum_sk8_er
Дата: 14-10-14 12:24
Още 100 Години Аналогов Филм | Филм Ферания обяви план за завръщането си
Превод от английски език: Alex Kemp Lomomograph
Редактор на превода: Катя Василева
Автор: Dylan & Sara(30 Септември, 2014)
Източник: Fstoppers online
https://d1w5usc88actyi.cloudfront.net/styles/full/s3/lead/2014/09/ferrania_0.jpg
Планът на Филм Ферания за създаване на устойчив бизнес модел през XXI век
През последните 10 години филмовата индустрия претърпява драматични промени. Повечето компании се сблъскват с намалено търсене, поради което много от тях обявяват принудителен фалит. Филм Ферания (Film Ferrania) е една от тези принудително фалирали компании, жертви на дигиталната ера. Те обаче решиха да се завърнат на пазара по-силни от всякога.
Компанията в момента е в процес на изграждане на нова фабрика за производство на светлочувствителни материали, която ще се намира в Северна Италия. Фабриката частично ще бъде обзаведена с оборудване от предишния инвентар на фирмата, както и такова от отдел ‘‘Проучване и развитие‘‘. Съоръженията ще позволят изграждането на автономна производствена линия за фотографски и кинематографски филмови материали. В момента в света има само четири фабрики, които все още са способни да произвеждат филмови продукти, като гореспоменатата е една от тях. Но все пак плановете на Ферания са тяхната фабрика да бъде първата в света, която да е специално проектирана за нуждите на съвременния пазар.
‘‘Производственият капацитет на голямата фабрика Ферания беше близо 360 милиона ролки филм годишно, като разходите възлизаха на десетки милиони долари, и то само за електричеството, необходимо за осветление и захранване на машините. Настоящата ни сграда за проучване и развитие е с намален капацитет от порядъка на 400 000 ролки годишно, вследствие на сегашните икономически закони и норми и завишената производствена цена за бройка филм. Ние от Филм Ферания смятаме, че балансирайки правилно тези два основни фактора с поглед към бъдещето, ще успеем да установим добър пазар. В продължение на повече от година нашият екип се труди усърдно, за да реновира, сглоби и преосмисли идеята за създаването на нова филмова фабрика. Осигурихме неголяма сграда за проучване и развитие и малка по размер производителна линия. В момента екипът ни се опитва да обзаведе тази малка сграда и с широкомащабно оборудване, което да позволи производство както на полуготови материали от сорта на ацетати и химикали с цел глобална дистрибуция, така и на крайни клиентски продукти.‘‘
Интервю с маркетинговия директор на Филм Ферания Дейв Баяс:
След дълги години на застой вие сте в процес на рестартиране на бранда. Какви ще са новостите този път?
В момента ние от Филм Ферания преобмисляме, преустройваме и преконфигурираме наличните заводски машини и механизми, за да създадем нов вид производствена линия, която да бъде устойчива и конкурентоспособна за период от поне един век. Накратко, ние се стремим нашето производство на филмови материали да бъде гъвкаво, отговарящо на пазарните нужди и доходоносно, без да се налага да се съобразяваме със завишените количествени норми, наложени от „големите‘‘ производители.
Всичко, що се отнася до нашите цели, нагласи и амбиции, е подплатено с новаторски идеи. Продуктите, които ще създадем, ще бъдат иновативни и далеч по-модерни в сравнение с тези, които са установени на пазара в момента.
Ретроспективни фотографии, заснети на филм произведен от Ферания:
https://d1w5usc88actyi.cloudfront.net/styles/full/s3/media/2014/09/film-ferrania-cinema.jpg
Кои филмови продукти от миналото намирате за най-интригуващи и имате ли план за пресъздаването им?
Аз лично никога не съм се спирал на точно определен филм. Обичам да имам избор и често попадам в ситуация, в която изборът ми гравитира между един или няколко филмови продукта. В момента обичам да снимам на Илфорд Делта 3200 (Ilford Delta 3200) за черно-бяла фотография, а що се отнася до цветната фотография, фаворитът ми е Кодак Ектра 100 (Kodak Ektra 100).
Филм Ферания ще започне с пресъздаването на Скоч Хром 100 АСА (Scotch Chrome 100 ASA), произвеждан от предишната компания. За разлика от предшественика си обаче, този филм ще бъде произвеждан във фотографски формат 35мм и 120мм, както и в Супер 8 и 16мм кино формат.
Ние избрахме гореспоменатите формати понеже разполагаме с повечето материали за създаването им. Налице са химическата рецепта и нашият екип, който е най-добре запознат точно с този филм. Вярваме, че със Скоч Хром 100 най-лесно и бързо ще успеем да пробием на пазара.
В бъдеще обаче ще навлезем в нови пазарни територии. Най-важното е, че сме готови да отговорим на търсенето директно и да пуснем в производство продукти, които всички желаят (в определени граници, разбира се). Тази стратегия ще е по-различна от настоящия монолитен пазарен подход, съществуващ вече повече от 100 години.
Какво се е променило на фотографския и кинематографския пазар?
Всичко се е променило, с изключение на водещите производители на филмови материали. Появи се дигитализацията. Появи се iPhone. Появи се и камерата RED. Появи се модерността.
В разгара на всичко това производителите гиганти бяха изправени пред труден избор – да похарчат десетки, дори стотици милиони долари за съкращаване на производството или да освободят работници, да взривят ненужните им вече сгради и да прекратят производството на определени продукти в опит да забавят процеса на неизбежното бъдеще. И все пак тези марки, благодарение на изградения им през годините имидж, успешно (в повечето случаи) преминаха към дигиталния пазар. В днешни дни интересът и инвестициите на тези производители са почти изцяло насочени към новия пазар, а не към стария.
Благодарение на тези факти и до известна степен въпреки тях пазарът за филмови продукти се стабилизира. Някои информационни източници дори показват известен подем през последните няколко години. За жалост обаче, нивото, на което пазарът се стабилизира, е по-ниско от определени прагове, което е неблагоприятно за гигантските производители и техните инвестиции и ресурси.
В рамките на нормалното е хората да си помислят, че подобна ситуация би отворила вратите за малки фирми и производители, но истината е, че производството на филм може да се извършва само във фабрики. Дори и в наши дни, изграждането на нова фабрика е невъобразимо скъпо. Налудничаво е някой да инвестира стотици милиони долари, за да се построи чисто нова фабрика за производство на светлочувствителни материали и филми. Пазарът просто не би подкрепил подобна инвестиция.
И все пак Филм Ферания има налице уникален шанс. В нашите крака лежи в латентно състояние единствената по рода си фабрика за производство на цветен филм. Налице са всички необходими машини и ние имаме свободата (в определени граници) да подберем и изберем точно това, от което ще имаме нужда, за да създадем нещо ново от така добре забравеното старо, и то без да е необходимо да се инвестират нереалистично големи суми.
Какво е значението, което ти намираш в това да снимаш на филм?
За мен филмът означава право на избор. Стига да има наличен филм, аз винаги ще имам избор, който често включва дигитален аспект, но не е ограничен само и единствено до дигиталната фотография.
Възможно ли е филмът и дигиталната матрица да съществуват едновременно?
По принцип, разбира се, че могат да съществуват едновременно. Също както софтуерът съществува паралелно с боята и платното. Както звукозаписът на плоча съществува успоредно с mp3.
Тъжното обаче е, че глобалната инфраструктура за производството на филм е изцяло базирана на остарели икономически разбирания от времето, когато филмът беше единственият възможен избор за създаване на фотография.
Ние от Ферания ще повдигнем точно този въпрос.
Как виждаш бъдещето на филма в дългосрочен план?
Добър пример е фирмата за производство на черно-бели светлочувствителни материали и филми Илфорд( Ilford), която успя да премине през огън и вода, за да достигне сегашното си стабилно пазарно състояние и устойчиво производство. Не им е било лесно, не им е лесно и в момента, но те вече се утвърдиха на пазара и дават добър пример как една компания може да постигне точният баланс и да продължи да се развива за в бъдеще.
Много от техниките за създаването на изображение са се запазили още от края на XIX в. и хората продължават да ги използват дори и днес. Хората все още използват молив и хартия. Дори има хора, които живеят нормален и успешен живот, без да притежават и използват смартфон, електронна поща или гугъл. Казано честно, аз не си представям живота без тях.
Наскоро например небезизвестният филмов и телевизионен продуцент Джей Джей Абрамс, с подкрепата на колектив от режисьори, които са почитатели на филма, успешно лобираха срещу Кодак (Kodak). Тяхното искане бе фирмата гигант да продължи производството на кинематографичен филм, като идеята на това е да се предостави право на избор.
Простата истина е това, че множество хора продължават да избират филмовия формат. Тези хора не са милиарди на брой, но със сигурност са милиони. Това, което трябва да се направи, е да се създаде производство, което може да удовлетвори намаленото търсене, а не да се поддържат остарелите икономически изисквания за милиардно производство.
Пред нас стоят още множество препятствия, но дотук смятаме, че сме на прав път.
Филм Ферания има планът, фабриката и оборудването.
Сега те се нуждаят от твоята помощ, помощта на филмовото общество. Дайте своя принос за бъдещето на филма, като подкрепите Кикстартер кампанията на Филм Ферания, споделите тази страница в социалните мрежи или просто излезте навън и снимайте на филм.
Повече за Филм Ферания в интернет пространството.
Официална страница
Кикстартер
Фейсбук
Туитър
Инстаграм
Translated from English by: Alex Kemp Lomomograph
Editor of the translation: Katya Vasileva
Author: Dylan & Sara (30 September, 2014)
Source: Fstoppers online
Reference: Dylan & Sara, 2014. 100 More Years of Analog Film |Film Ferrania Announces Comeback Plan .[online]. Available at:< https://fstoppers.com/film/100-more-years-analog-film-film-ferrania-announces-comeback-plan-39197 > [Accessed 1 October 2014].
Alex Kemp Lomomograph
Dylan & Sara
Fstoppers
Katya Vasileva
|
|