Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Статия за Филм Ферания
Автор: drum_sk8_er   
Дата:   14-10-14 12:24

Още 100 Години Аналогов Филм | Филм Ферания обяви план за завръщането си

Превод от английски език: Alex Kemp Lomomograph
Редактор на превода: Катя Василева
Автор: Dylan & Sara(30 Септември, 2014)
Източник: Fstoppers online


https://d1w5usc88actyi.cloudfront.net/styles/full/s3/lead/2014/09/ferrania_0.jpg



Планът на Филм Ферания за създаване на устойчив бизнес модел през XXI век

През последните 10 години филмовата индустрия претърпява драматични промени. Повечето компании се сблъскват с намалено търсене, поради което много от тях обявяват принудителен фалит. Филм Ферания (Film Ferrania) е една от тези принудително фалирали компании, жертви на дигиталната ера. Те обаче решиха да се завърнат на пазара по-силни от всякога.
Компанията в момента е в процес на изграждане на нова фабрика за производство на светлочувствителни материали, която ще се намира в Северна Италия. Фабриката частично ще бъде обзаведена с оборудване от предишния инвентар на фирмата, както и такова от отдел ‘‘Проучване и развитие‘‘. Съоръженията ще позволят изграждането на автономна производствена линия за фотографски и кинематографски филмови материали. В момента в света има само четири фабрики, които все още са способни да произвеждат филмови продукти, като гореспоменатата е една от тях. Но все пак плановете на Ферания са тяхната фабрика да бъде първата в света, която да е специално проектирана за нуждите на съвременния пазар.

‘‘Производственият капацитет на голямата фабрика Ферания беше близо 360 милиона ролки филм годишно, като разходите възлизаха на десетки милиони долари, и то само за електричеството, необходимо за осветление и захранване на машините. Настоящата ни сграда за проучване и развитие е с намален капацитет от порядъка на 400 000 ролки годишно, вследствие на сегашните икономически закони и норми и завишената производствена цена за бройка филм. Ние от Филм Ферания смятаме, че балансирайки правилно тези два основни фактора с поглед към бъдещето, ще успеем да установим добър пазар. В продължение на повече от година нашият екип се труди усърдно, за да реновира, сглоби и преосмисли идеята за създаването на нова филмова фабрика. Осигурихме неголяма сграда за проучване и развитие и малка по размер производителна линия. В момента екипът ни се опитва да обзаведе тази малка сграда и с широкомащабно оборудване, което да позволи производство както на полуготови материали от сорта на ацетати и химикали с цел глобална дистрибуция, така и на крайни клиентски продукти.‘‘

Интервю с маркетинговия директор на Филм Ферания Дейв Баяс:

След дълги години на застой вие сте в процес на рестартиране на бранда. Какви ще са новостите този път?

В момента ние от Филм Ферания преобмисляме, преустройваме и преконфигурираме наличните заводски машини и механизми, за да създадем нов вид производствена линия, която да бъде устойчива и конкурентоспособна за период от поне един век. Накратко, ние се стремим нашето производство на филмови материали да бъде гъвкаво, отговарящо на пазарните нужди и доходоносно, без да се налага да се съобразяваме със завишените количествени норми, наложени от „големите‘‘ производители.
Всичко, що се отнася до нашите цели, нагласи и амбиции, е подплатено с новаторски идеи. Продуктите, които ще създадем, ще бъдат иновативни и далеч по-модерни в сравнение с тези, които са установени на пазара в момента.


Ретроспективни фотографии, заснети на филм произведен от Ферания:

https://d1w5usc88actyi.cloudfront.net/styles/full/s3/media/2014/09/film-ferrania-cinema.jpg





Кои филмови продукти от миналото намирате за най-интригуващи и имате ли план за пресъздаването им?

Аз лично никога не съм се спирал на точно определен филм. Обичам да имам избор и често попадам в ситуация, в която изборът ми гравитира между един или няколко филмови продукта. В момента обичам да снимам на Илфорд Делта 3200 (Ilford Delta 3200) за черно-бяла фотография, а що се отнася до цветната фотография, фаворитът ми е Кодак Ектра 100 (Kodak Ektra 100).
Филм Ферания ще започне с пресъздаването на Скоч Хром 100 АСА (Scotch Chrome 100 ASA), произвеждан от предишната компания. За разлика от предшественика си обаче, този филм ще бъде произвеждан във фотографски формат 35мм и 120мм, както и в Супер 8 и 16мм кино формат.
Ние избрахме гореспоменатите формати понеже разполагаме с повечето материали за създаването им. Налице са химическата рецепта и нашият екип, който е най-добре запознат точно с този филм. Вярваме, че със Скоч Хром 100 най-лесно и бързо ще успеем да пробием на пазара.
В бъдеще обаче ще навлезем в нови пазарни територии. Най-важното е, че сме готови да отговорим на търсенето директно и да пуснем в производство продукти, които всички желаят (в определени граници, разбира се). Тази стратегия ще е по-различна от настоящия монолитен пазарен подход, съществуващ вече повече от 100 години.

Какво се е променило на фотографския и кинематографския пазар?

Всичко се е променило, с изключение на водещите производители на филмови материали. Появи се дигитализацията. Появи се iPhone. Появи се и камерата RED. Появи се модерността.
В разгара на всичко това производителите гиганти бяха изправени пред труден избор – да похарчат десетки, дори стотици милиони долари за съкращаване на производството или да освободят работници, да взривят ненужните им вече сгради и да прекратят производството на определени продукти в опит да забавят процеса на неизбежното бъдеще. И все пак тези марки, благодарение на изградения им през годините имидж, успешно (в повечето случаи) преминаха към дигиталния пазар. В днешни дни интересът и инвестициите на тези производители са почти изцяло насочени към новия пазар, а не към стария.
Благодарение на тези факти и до известна степен въпреки тях пазарът за филмови продукти се стабилизира. Някои информационни източници дори показват известен подем през последните няколко години. За жалост обаче, нивото, на което пазарът се стабилизира, е по-ниско от определени прагове, което е неблагоприятно за гигантските производители и техните инвестиции и ресурси.
В рамките на нормалното е хората да си помислят, че подобна ситуация би отворила вратите за малки фирми и производители, но истината е, че производството на филм може да се извършва само във фабрики. Дори и в наши дни, изграждането на нова фабрика е невъобразимо скъпо. Налудничаво е някой да инвестира стотици милиони долари, за да се построи чисто нова фабрика за производство на светлочувствителни материали и филми. Пазарът просто не би подкрепил подобна инвестиция.
И все пак Филм Ферания има налице уникален шанс. В нашите крака лежи в латентно състояние единствената по рода си фабрика за производство на цветен филм. Налице са всички необходими машини и ние имаме свободата (в определени граници) да подберем и изберем точно това, от което ще имаме нужда, за да създадем нещо ново от така добре забравеното старо, и то без да е необходимо да се инвестират нереалистично големи суми.

Какво е значението, което ти намираш в това да снимаш на филм?

За мен филмът означава право на избор. Стига да има наличен филм, аз винаги ще имам избор, който често включва дигитален аспект, но не е ограничен само и единствено до дигиталната фотография.
Възможно ли е филмът и дигиталната матрица да съществуват едновременно?
По принцип, разбира се, че могат да съществуват едновременно. Също както софтуерът съществува паралелно с боята и платното. Както звукозаписът на плоча съществува успоредно с mp3.
Тъжното обаче е, че глобалната инфраструктура за производството на филм е изцяло базирана на остарели икономически разбирания от времето, когато филмът беше единственият възможен избор за създаване на фотография.
Ние от Ферания ще повдигнем точно този въпрос.

Как виждаш бъдещето на филма в дългосрочен план?

Добър пример е фирмата за производство на черно-бели светлочувствителни материали и филми Илфорд( Ilford), която успя да премине през огън и вода, за да достигне сегашното си стабилно пазарно състояние и устойчиво производство. Не им е било лесно, не им е лесно и в момента, но те вече се утвърдиха на пазара и дават добър пример как една компания може да постигне точният баланс и да продължи да се развива за в бъдеще.
Много от техниките за създаването на изображение са се запазили още от края на XIX в. и хората продължават да ги използват дори и днес. Хората все още използват молив и хартия. Дори има хора, които живеят нормален и успешен живот, без да притежават и използват смартфон, електронна поща или гугъл. Казано честно, аз не си представям живота без тях.
Наскоро например небезизвестният филмов и телевизионен продуцент Джей Джей Абрамс, с подкрепата на колектив от режисьори, които са почитатели на филма, успешно лобираха срещу Кодак (Kodak). Тяхното искане бе фирмата гигант да продължи производството на кинематографичен филм, като идеята на това е да се предостави право на избор.

Простата истина е това, че множество хора продължават да избират филмовия формат. Тези хора не са милиарди на брой, но със сигурност са милиони. Това, което трябва да се направи, е да се създаде производство, което може да удовлетвори намаленото търсене, а не да се поддържат остарелите икономически изисквания за милиардно производство.

Пред нас стоят още множество препятствия, но дотук смятаме, че сме на прав път.

Филм Ферания има планът, фабриката и оборудването.

Сега те се нуждаят от твоята помощ, помощта на филмовото общество. Дайте своя принос за бъдещето на филма, като подкрепите Кикстартер кампанията на Филм Ферания, споделите тази страница в социалните мрежи или просто излезте навън и снимайте на филм.

Повече за Филм Ферания в интернет пространството.

Официална страница
Кикстартер
Фейсбук
Туитър
Инстаграм

Translated from English by: Alex Kemp Lomomograph
Editor of the translation: Katya Vasileva
Author: Dylan & Sara (30 September, 2014)
Source: Fstoppers online
Reference: Dylan & Sara, 2014. 100 More Years of Analog Film |Film Ferrania Announces Comeback Plan .[online]. Available at:< https://fstoppers.com/film/100-more-years-analog-film-film-ferrania-announces-comeback-plan-39197 > [Accessed 1 October 2014].

Alex Kemp Lomomograph
Dylan & Sara
Fstoppers
Katya Vasileva


Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: da.fo   
Дата:   14-10-14 13:45

В тази така бързо развиваща се индустрия да се говори за 100 години напред ми се струва някакси пресилено. Че и 8 мм кинофилм замислят да произвеждат - то, кинокамери няма вече ... [smilie8]


Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: pstoev   
Дата:   14-10-14 14:46

Не съм убеден че началото на ферания трябва да е с позитивна лента. Мисля че негатив или ч/б би било по-правилно от комерсиална гледна точка.

Забелязвам че пазара за филми в последните години се повишава, доста станахме ентусиастите[smile]
Мернах и друа компания в кикстартър, дето събират пари за производство на ленти...

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: drum_sk8_er   
Дата:   14-10-14 17:48

Предполагам, че в реда на нещата, Ферания са направили съответните проучвания на пазара, за да стигнат до това си решение и да започнат наново. Що се отнася до това дали филма ще продължи да съществува още поне 100 години, съм склонен да вярвам че ще устои на времето. Никон и Фуджи все още продължават да произвеждат филмови апарати, както и много други по-малки независими фирми. Също така се произвеждат и филмови скенери, като нови и по-достъпни модели биват пускани на пазара всяка година. На лице са и нови модели супер HD скенери за кинематографични филми. Моето лично мнение е че филма има бъдеще и аз лично го предпочитам пред матрицата.

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: MikeDimit   
Дата:   14-10-14 19:08

На практика са уцелили перфектна ниша, тъй като позитивния филм е силно търсен. Със спирането на линията и от Фуджи, скоро ще има глад. Това се доказва и от факта, че вече са набрали средствата.

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: hose   
Дата:   15-10-14 23:27

по-скоро спирането на Кодак диапозитивите - в момента има само Велвия 50 и 100 и Провия 100F

а и AGFA Precisa 100 която твърдят че е пак Фуджи провия

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: VassilK   
Дата:   15-10-14 23:40

Интересно!

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: GOSPODIN   
Дата:   16-10-14 01:27

Някога 3М си бяха доста средняшко ниво филми(позитив)и ги отбягвахме въпреки кризата за филми преди 1989г. Нека да има разнообразие, но пак ще попитам къде е смисъла да се снима на филм и после да се сканира не само за интернет(което е оправдано) , но и с висока резолюция за голямоформатен печат. Така се губи смисъла от снимането на хром например. Предполагам, че обратима хартия вече не се произвежда, но копирането на такава беше една невероятно трудна магия с прекрасни резултати.

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: hose   
Дата:   16-10-14 10:59

да, големият въпрос е какъв филм ще създадат… на пролет ще разберем [smile]

аз се надявам някой да възобнови ектахром серията

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: batsali   
Дата:   16-10-14 15:58

Господине, тва е все едно да кажеш "За какво ни са боички като сега може да се рисува на компютър и става по-лесно и евтино?" Ако искаме да продължаваме да твърдим, че фотографията е И изкуство, а не само средство за съхранение на спомени от отпуската, то трябва да се отърсим от тоя стремеж да търсим най-лесното и техниката, която ни позволява да снимаме по 10 000 кадъра на ден. Мене лично ме интересува фотографията като хоби, като изкуство, като магия, като експеримент. Не ме вълнува технологията, с която ша са цъками по рождени дни. За да ти отговоря по-конкретно какъв е смисъла - снимането на филм и сканирането (и като цяло всеки възможен фотогрофски процес) имат толкова смисъл, колкото има смисъл да се рисуват картини с маслени бои при положение, че ако снимаме модела с цифрак, ще стане много по-бързо, лесно и евтино.

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: MikeDimit   
Дата:   16-10-14 18:46

Има хора които предпочитат да снимат на позитив. И представете си даже да си прожектират.... Доколкото ми е известно в ГФР е бил най-големия пазар на Кодак за позитиви. По-голям и от САЩ. Има си и обяснение - по-лесно съхранение, по-голям кеф при гледането, възможност и за хартиено копие.А немците все пак са практичен народ, така че преференциите им не са били приумица. От една страна да си гледаш стриит кадрите или портретите на голям екран [smilie10] , да са си ч/б изначално[smilie5] , да си ги сканираш без да минаваш през разни щури упражнения в сопата или с рома...Е как да не е потенциален хит подобен филм?!?

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: 4i4o-Joro   
Дата:   16-10-14 19:38

Добре е и това да го има, дано да има достатъчно пациенти (опс клиенти [smile] ),
за това което предлагат или се готвят да предложат.

Според мен мнооого малко от хората, които са климбуцали някога дозите и бъркали във ваните с химия продължават да го правят или имат намерение някога да го правят. (моите дози са сухи повече от 10 години).

Интересът идва от младежи ентусиасти, откърмени с новите технологии и решили да опитат как е "другата" фотография. За колко време се запазва този интерес е индивидуално, но в общия случай рано или късно преминава. И така, на едни им мине меракът, но идват следващите и някакво ниво се запазва.
Та в това е шансът на подобни производства.

Не знам, така ги виждам тез работи. Разсъждавам си, пък взех че го написах. Чудя се как не че домързя [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: hose   
Дата:   17-10-14 00:22

http://vimeo.com/108883478

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: drum_sk8_er   
Дата:   17-10-14 00:54

Чичо Жоро, аз смея да твърдя съм един от тези младежи и вече 6 години снимам на филм и никога не ми е минавало през акъла да инвестирам в закупуването на дигитален апарат въпрвки че съм снимал доста и с DSLR камери. Филма ме грабна от самото начало. Имам малко опит и в тъмната стая, но след като няколко пъти прекарах по цял ден само за да изкарам няколко снимки просто се отказах. В момента се опитвам да балансирам между това да снимам на филм, да сканирам и да обработвам кадрите дигитално. Но както и фотографа от видеото което Хосе е споделил, така и аз вярвам,че всичко е в тръпката, в очакването, в напрежението, във въображението и в свободата на избор.

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: 4i4o-Joro   
Дата:   17-10-14 14:40

drum_sk8_er, това е чудесно. Идеята ми беше, че такива като теб са по-скоро изключение. Познавам и други. Едно нежно създание в Стара планина като бръкна в раницата и извади средноформатна камера ми събра погледа.
Дано изключенията да са достатъчно, за да има производство.

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: icikonti   
Дата:   18-10-14 14:10

drum_sk8_er -браво за усилието![smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: hose   
Дата:   18-10-14 15:33

http://vimeo.com/39578584



https://www.youtube.com/watch?v=sDsUv4qPt6o

Отговори на това съобщение
 Re: Статия за Филм Ферания
Автор: drum_sk8_er   
Дата:   19-10-14 11:09

Благодаря. За вбъдеще ще има още статии.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »