Ревю на обектив Sony 70-200/2.8 SSM G*



Sony 70-200/2.8 SSM G  е обектив, добре познат на "минолтаджиите" . Това всъщност е редизайн на Minolta 70-200/2.8 APO G SSM, легендарен и много качествен обектив, на също така качествена цена:)  За този обектив в нета има достатъчно много ревюта с графики и чартове. Ето едно от тях . Поради тази причина аз мисля, че ще е по-интересно да споделя личните си впечатления от обектива, гарнирани с много снимки в пълен размер от реални работни условия.
Обективът е типичен представител на семейството 70-200/2.8, с вариации на което може да се похвали всяка голяма марка за производство на фототехника. Подобни обективи предлагат Canon и  Nikon във версии със и без стабилизация. Сигма има също цял куп разновидности от по-стари и нови модели, като в момента предлага също и стабилизирана HSM версия. Tamron не остава по-назад и също има в колекцията си подобен обектив. Всички тези обективи са разработени за размер на кадъра 24х36мм, но трябва да отбележа, че на пазара има и умалени копия (50-135/2.8) за  APS-C матрици, които в комбинация с по-малките матрици осигуряват същия зрителен ъгъл.
Обективът на Sony няма стабилизаиция, тъй като телата на камерите са с вградена стабилизаиця. Изработката му е солидна, тялото е метално и масивно, а теглото никак не е малко. Освен стандартният бутон за АФ/МФ отстрани има още един за ограничаване на фокуса от 3 метра до безкрайност и бутон DMF(Direct Manual Focus), който позволява при сложни условия - многобройни обекти, плетеница от клони и т.н. да комбинирате ръчен и АФ в два режима (STD/FTime) - приоритет на АФ и приоритет на ръчния фокус. В първият случай чрез ръчния фокус приблизително настройвате фокуса на обекта, който ще снимате и с Аф донастройвате, а във вторият случай правите точно обратното - фокусирате с АФ и с ръчният фокус донастройвате. Всъщност рядко се налага да се използват тези функции, тъй като АФ е много точен дори и при сложни условия.
 
 
 
 
 
 

Ето няколко снимки с  DSLR-A900, при които е трябвало да фокусирам по малък детайл в кадъра . Кликнете върху тях, за да ги отворите в пълен размер 24.4мп :

200mm, F2.8 :



200mm, F4 :



200mm, F2.8, 1600ISO :



Както казах, точността на АФ е висока, скоростта също е на добро ниво, благодарение на SSM мотора. Все пак от опитът ми с аналогичната ценово система на Никон, не мога да не призная, че като скорост Никонската система е по-добра.
Като острота обективът е почти безупречен. Перфектен е в централната зона при всички фокусни разстояния и бленди. Има леко смекчаване по краищата, но не е фатално. Хроматичните аберации са много ниски и ако някъде се забелязват, то това е отново по периферията на изображението и лесно се чистят с конвертора. Разбира се, челният елемент не се върти, така че може да се ползва поляризационен филтър без усложнения. Дори на сенника има подвижно прозорче, за да си настроиш лесно поляризатора без да сваляш сенника. Елементарно, но хитро:)
Sony 70-200/2.8, както и братовчедите му от други марки, е обектив, подходящ за заснемане на портрети, събития, спорт, животни и т.н. Добре се справя при всякакви светлинни условия, дори и при много ниска осветеност.
И така, предлагам на вниманието ви, кадри, заснети в реални условия - митинг, театър, концерт и др. Камeрите, с които съм снимал са Sony A900 (DSLR, 24x36mm, 24.4mp) и Sony A33 (SLT с полупрозрачно огледало, APS-C, 14mp). Кликнете върху снимките, за да ги отворите в пълен размер :

Митинг на БСП , 26.03.2011 ( A900) :

200ISO, 150mm, F2.8 :



200ISO, 130mm, F3.2 :



200ISO, 110mm, F2.8:




200ISO, 200mm, F3.2 :



200ISO, 130mm, F3.2 :



200ISO, 120mm, F3.2 :



200ISO, 200mm, F2.8 :



200ISO, 135mm, F2.8 :



200ISO, 200mm, F2.8:



200ISO, 160mm, F2.8 :



200ISO, 140mm, F3.5 :



200ISO, 70mm, F2.8:



200ISO, 120mm, F3.5 :



200ISO, 70mm, F3.5 :




Един пример за предимствата на високата резолюция на системата обектив-матрица.

Снимката в оригинал :
200ISO, 70mm, F3.2 :



След отсечката пак са останали 12мп - напълно достатъчни за печат:



200ISO, 200mm, F2.8 (отсечка 15мп от оригинала ) :



Целият репортаж, може да разгледате тук : http://bonibonev.com/mitingbsp


Снимките по-долу са заснети при ниска осветеност и високо ИСО по време на постановката "Август в Оклахома" в Народния Театър "Иван Вазов" (A900)

1600ISO, 150mm, F2.8 :



1600ISO, 1/80sec, 180mm, F2.8 :



1600ISO, 1/60sec, 200mm, F2.8 (Не мога да не отбележа перфектната работа на стабилизацията на А900) :




Повече снимки от представлението : http://bonibonev.com/oklahoma

Следващите снимки са заснети по време на концерта "Музиката на Америка" . Използвал съм камери А900 и А33 :

А900, 1000ISO, 200mm, 1/250. F2.8 :



А900, 1600ISO, 200mm, 1/60sec, F2.8 :



А900, 1600ISO, 200mm, 1/250. F2.8 :



А900, 1000ISO, 200mm, 1/125sec. F2.8 :



А900, 800ISO, 200mm, 1/250sec. F2.8 :




А900, 1600ISO, 200mm, 1/125. F2.8 :



А33, 1600ISO, 200mm, 1/320sec., F2.8 :



А33, 1600ISO, 200mm, 1/320sec., F2.8 :



А33, 1600ISO, 200mm, 1/250sec., F2.8 :



Други снимки със Sony A33 и 70-200/2.8:


А33, 100ISO, 200mm, 1/1600sec., F2.8 :



А33, 100ISO, 200mm, 1/1600sec., F2.8 :



А33, 200ISO, 200mm, 1/320sec., F2.8 :



А33, 100ISO, 200mm, 1/2500sec., F2.8 :



А33, 160ISO, 200mm, 1/320sec., F2.8 :



А33, 100ISO, 200mm, 1/2000sec., F2.8 :



А33, 400ISO, 135mm, 1/1000sec., F2.8 :




Предимства и недостатъци :

+ Стабилна изработка, метален корпус
+ Висока острота на всички бленди и фокусни разстояния
+ Ниски нива на хроматични аберации
+ Бърз и много точен АФ
+ DMF (Директен ръчен фокус)

-  леко смекчаване в краищата при 24х36мм
-  сравнително висока цена


Всички снимки в това ревю са собственост на автора и използването им без разрешение е незаконно!

Бони Бонев'2011