Закъснял с 35 години репортаж от посещението на легендарния летец във Варна.
Извършва своя първи боен полет на 23 август 1941 година, в района на Кривой Рог. Като пилот от 580-ти изтребителен авиационен полк, сваля немски боен самолет Ju-52. В края на март 1942 година вече има 4 свалени немски самолета.
На 4 април 1942 г., във въздушен бой над Дамянския плацдарм (Новгородска област) е свален от вражески изтребител. Прави опит да приземи повредения самолет върху замръзнало езеро, но твърде рано спуска колесника. Самолетът бързо започва да губи височина и пада в близката гора. Следствие на удара в земята са наранени тежко ходилата на двата му крака.
18 денонощия пълзи през замръзналата гора, хранейки се с плодове, корени и дребни животни. Вследствие контузията и премръзването на ходилата, краката му са ампутирани в московска болница. Поставят му протези и след дълги и упорити тренировки получава разрешение да се върне в армията. Отново се учи да лети в 11-та запасна авиационна бригада, разположена в град Иваново.
През юни 1943 година А.П. Маресиев се връща в строя. Воюва в Битката при Курск в състава на 63-ти гвардейски авиационнен полк, става заместник командир на ескадрила. През август 1943 година във въздушен бой сваля три изтребителя FW-190 на Луфтвафе, за което е удостоен със званието Герой на Съветския съюз.
Общо във Втората световна война има 11 доказани въздушни победи, в това число - 7 след ампутацията.
Подвигът му е описан в книгата "Повест за истинския човек", на руския писател Борис Полевой.
Закъснял с 35 години репортаж от посещението на легендарния летец във Варна.
Извършва своя първи боен полет на 23 август 1941 година, в района на Кривой Рог. Като пилот от 580-ти изтребителен авиационен полк, сваля немски боен самолет Ju-52. В края на март 1942 година вече има 4 свалени немски самолета.
На 4 април 1942 г., във въздушен бой над Дамянския плацдарм (Новгородска област) е свален от вражески изтребител. Прави опит да приземи повредения самолет върху замръзнало езеро, но твърде рано спуска колесника. Самолетът бързо започва да губи височина и пада в близката гора. Следствие на удара в земята са наранени тежко ходилата на двата му крака.
18 денонощия пълзи през замръзналата гора, хранейки се с плодове, корени и дребни животни. Вследствие контузията и премръзването на ходилата, краката му са ампутирани в московска болница. Поставят му протези и след дълги и упорити тренировки получава разрешение да се върне в армията. Отново се учи да лети в 11-та запасна авиационна бригада, разположена в град Иваново.
През юни 1943 година А.П. Маресиев се връща в строя. Воюва в Битката при Курск в състава на 63-ти гвардейски авиационнен полк, става заместник командир на ескадрила. През август 1943 година във въздушен бой сваля три изтребителя FW-190 на Луфтвафе, за което е удостоен със званието Герой на Съветския съюз.
Общо във Втората световна война има 11 доказани въздушни победи, в това число - 7 след ампутацията.
Подвигът му е описан в книгата "Повест за истинския човек", на руския писател Борис Полевой.
Comments (10)
You can post your comments after you sign in.
Sign in or Sign up
отново се усмихвам на този кадър :)
отново се усмихвам на този кадър :)
!!!
!!!
:)))
:)))
dosta emocionalno zareden!!!!!!!!!! bravo!
dosta emocionalno zareden!!!!!!!!!! bravo!
Голяма детска душица! Браво за кадъра!
Голяма детска душица! Браво за кадъра!
!!!
!!!
!!!!!!
!!!!!!
как да не си го поиска човек тва чавенце..?
как да не си го поиска човек тва чавенце..?
!
!
:)
:)