Problem? click here.
For more information about using these materials and the Creative Commons license, see CC info page.
"Кугър" е създаден за транспорт и огнева поддръжка на бойните части. Вертолетът се характеризира с голяма надеждност, ниска аварийност, отлична маневреност и евтина поддръжка. Може да изпълнява широк спектър мисии, включително и радиоелектронна борба с противника. Носещият винт на машината е четирилопатен. Задвижва се от два двигателя Turbomeca Makila 1A1. Моментната излетна мощност е 1820 к.с., а мощността без ограничение по време - 1589 к.с. Корпусът е изработен от алуминиеви сплави, подсилени с титанови детайли. Опашната греда преминава в кил, от лявата страна на който е монтиран хоризонталният стабилизатор, а отдясно - петлопатният опашен винт. От двете страни на корпуса има две плъзгащи врати с голям размер. Вертолетът има шест меки резервоара, устойчиви при катастрофа, разположени под пода. Два от тях са бронирани да издържат попадение от 12,7 мм куршум. При пребазиране могат да се монтират 4 допълнителни резервоара в кабината с обем 1900 л и два резервоара отвън от по 318 литра. Колесникът е триопорен, прибираем, с висока степен на абсорбиране на енергията при кацане, разработен от световния лидер Messier-Bugatti. В обикновени условия "Кугър" е сертифициран да бъде управляван от един пилот. При военни мисии екипажът е от двама пилоти и борден инженер. Стандартното оборудване включва автопилот с два дублирани жироскопа. Машините за търсене и спасяване имат и лебедка с подемност 275 kg. Въоръжението е една 7,62-мм картечница MG и две гондолни 20-мм оръдия AME 621. На точките за окачване може да се монтират два 19- или 22-зарядни блока с 2,75-инчови неуправляеми ракети. Вертолетът може да се поръча и със стрелящи настрани 7,62-мм картечници, монтирани на станоци на двете плъзгащи се врати. Вертолетите за бойно търсене и спасяване са оборудвани с инфрачервен сензор за 360 градуса обзор. В носовата част и на обтекателите на основния колесник на вертолета може да се монтират аварийни поплавъци за кацане на вода. Най-много впечатлява радиоелектронното оборудване, което позволява на "Кугър" да изпълнява всякакви мисии денем и нощем в тежки метеорологични условия. Вертолетът е оборудван с навигационна компютризирана система с GPS, системи за предупреждение при облъчване от радар и за приближаване на ракети "въздух-въздух", апаратура за отклоняване на ракети с инфрачервени глави за самонасочване, системи за пасивна защита (топлинни и димни капани) и пр. Доплеровата радиолокационна станция (РЛС) има обхват 200 км. Предназначена е за наблюдение и разузнаване в зоната на действие на цял армейски корпус. За 10 сек сканира площ от 20 000 кв. км, като открива, локализира и опознава до 4000 движещи се транспортни и бойни средства - танкове и други бойни машини на пехотата. Получените сведения се предават по цифров канал в един или повече мобилни командни пункта. Цифровият канал гарантира връзка до 100 км. Особено внимание конструкторите са обърнали на осигуряването на безопасността на вертолета при активно противодействие на противника. За тази цел са намалени топлинният и радиолокационният силует на "Кугър".
"Кугър" е създаден за транспорт и огнева поддръжка на бойните части. Вертолетът се характеризира с голяма надеждност, ниска аварийност, отлична маневреност и евтина поддръжка. Може да изпълнява широк спектър мисии, включително и радиоелектронна борба с противника. Носещият винт на машината е четирилопатен. Задвижва се от два двигателя Turbomeca Makila 1A1. Моментната излетна мощност е 1820 к.с., а мощността без ограничение по време - 1589 к.с. Корпусът е изработен от алуминиеви сплави, подсилени с титанови детайли. Опашната греда преминава в кил, от лявата страна на който е монтиран хоризонталният стабилизатор, а отдясно - петлопатният опашен винт. От двете страни на корпуса има две плъзгащи врати с голям размер. Вертолетът има шест меки резервоара, устойчиви при катастрофа, разположени под пода. Два от тях са бронирани да издържат попадение от 12,7 мм куршум. При пребазиране могат да се монтират 4 допълнителни резервоара в кабината с обем 1900 л и два резервоара отвън от по 318 литра. Колесникът е триопорен, прибираем, с висока степен на абсорбиране на енергията при кацане, разработен от световния лидер Messier-Bugatti. В обикновени условия "Кугър" е сертифициран да бъде управляван от един пилот. При военни мисии екипажът е от двама пилоти и борден инженер. Стандартното оборудване включва автопилот с два дублирани жироскопа. Машините за търсене и спасяване имат и лебедка с подемност 275 kg. Въоръжението е една 7,62-мм картечница MG и две гондолни 20-мм оръдия AME 621. На точките за окачване може да се монтират два 19- или 22-зарядни блока с 2,75-инчови неуправляеми ракети. Вертолетът може да се поръча и със стрелящи настрани 7,62-мм картечници, монтирани на станоци на двете плъзгащи се врати. Вертолетите за бойно търсене и спасяване са оборудвани с инфрачервен сензор за 360 градуса обзор. В носовата част и на обтекателите на основния колесник на вертолета може да се монтират аварийни поплавъци за кацане на вода. Най-много впечатлява радиоелектронното оборудване, което позволява на "Кугър" да изпълнява всякакви мисии денем и нощем в тежки метеорологични условия. Вертолетът е оборудван с навигационна компютризирана система с GPS, системи за предупреждение при облъчване от радар и за приближаване на ракети "въздух-въздух", апаратура за отклоняване на ракети с инфрачервени глави за самонасочване, системи за пасивна защита (топлинни и димни капани) и пр. Доплеровата радиолокационна станция (РЛС) има обхват 200 км. Предназначена е за наблюдение и разузнаване в зоната на действие на цял армейски корпус. За 10 сек сканира площ от 20 000 кв. км, като открива, локализира и опознава до 4000 движещи се транспортни и бойни средства - танкове и други бойни машини на пехотата. Получените сведения се предават по цифров канал в един или повече мобилни командни пункта. Цифровият канал гарантира връзка до 100 км. Особено внимание конструкторите са обърнали на осигуряването на безопасността на вертолета при активно противодействие на противника. За тази цел са намалени топлинният и радиолокационният силует на "Кугър".
No edits suggested.
Do you see all degrees clearly? If not, calibrate your monitor.