- С напредването на строежа на фасадата Рождество, стилът на Гауди става все по фантастичен, като е избягвал правия ъгъл. Тя е толкова съвършена, че може да се разглежда като отделна конструкция. Изникват все нови и нови причудливи детайли, с много сложен и оригинален дизайн. На нея има три портала, символизиращи Надеждата, Вярата и Милосърдието и са покрити до такава степен със склуптурни ансамбли в стил Art Nouveau, че архитектурата под тях съвсем изчезва под цяла плетеница от фигури, които се разпростират и преплитат във всички посоки. При построяването на алегоричните фигури е интересно да се спомене своеобразният метод, който е използвал Гауди. Избирал е моделите си сред минувачите по улицата, а след това ги снимал, като използвал сложна композиция от огледала поставени по такъв начин, че да могат да разкриват всички възможни ъгли. След това правил гипсова отливка и с нея правел фигурата, като я модифицирал в съответните пропорции.-
- С напредването на строежа на фасадата Рождество, стилът на Гауди става все по фантастичен, като е избягвал правия ъгъл. Тя е толкова съвършена, че може да се разглежда като отделна конструкция. Изникват все нови и нови причудливи детайли, с много сложен и оригинален дизайн. На нея има три портала, символизиращи Надеждата, Вярата и Милосърдието и са покрити до такава степен със склуптурни ансамбли в стил Art Nouveau, че архитектурата под тях съвсем изчезва под цяла плетеница от фигури, които се разпростират и преплитат във всички посоки. При построяването на алегоричните фигури е интересно да се спомене своеобразният метод, който е използвал Гауди. Избирал е моделите си сред минувачите по улицата, а след това ги снимал, като използвал сложна композиция от огледала поставени по такъв начин, че да могат да разкриват всички възможни ъгли. След това правил гипсова отливка и с нея правел фигурата, като я модифицирал в съответните пропорции.-