Северозападния проход (Northwest Passage) Панорама от 20 кадри/секунда, или поне това, което фотошопа видя и си взе от тях:) По принцип, е трудна да се сглоби от снимки направени от бързо движеща се платформа но се оказа възможно…
След Антарктида и арктическия норвежки архипелаг Шпицберген и Гренландия в миналото, през 2025 страстта ми към тези дестинации ме отведе отново към Антарктида и няколко месеца по-късно и към Северозападния проход (Northwest Passage). На полярните експедиции, често плановете се променят. Огромни вълни над 10 метра при преминаването да Протокът Дрейк ,земетресение като последното с магнитуд 7.8 по Рихтер или дебел лед са едни от причините. Този ден, след като безпроблемно преминахме през най-отдалечените земи на инуитите в Гренландия и продължихме на север към Арктическата зона в Канада се наложи да променим посоката и изчакаме бурята да отмине. На другия ден времето беше спокойно и след като се събудихме (на неизследвано до момента място) капитана, лидерите на експедицията и пилотите взеха решение да летим над тези спиращи дъха масиви..Снимките от този ден са много специални за мен, защото това беше извън маршрута на само няколкото кораба, които посещават тези трудно достъпни ширини, дронове са забранени и снимки са рядко показвани от подобен ъгъл ..Голяма привилегия е ,че можем днес да посетим и видим от птичи поглед местата където сковани в лед са загубили живота си толкова експедиции в търсене на морски път през Арктика Трагичната история обвита в мистерии и канибализъм на Джон Франклин с корабите на Кралския военноморски флот „Терор“ и „Еребус“ ни напомня колко опасно е било подобно начинание да се намери търсения от пътешествениците в продължение на векове търговски път от Европа към Азия
п.с. Долу в дясно е кораба, на който се суетяхме…
Северозападния проход (Northwest Passage) Панорама от 20 кадри/секунда, или поне това, което фотошопа видя и си взе от тях:) По принцип, е трудна да се сглоби от снимки направени от бързо движеща се платформа но се оказа възможно…
След Антарктида и арктическия норвежки архипелаг Шпицберген и Гренландия в миналото, през 2025 страстта ми към тези дестинации ме отведе отново към Антарктида и няколко месеца по-късно и към Северозападния проход (Northwest Passage). На полярните експедиции, често плановете се променят. Огромни вълни над 10 метра при преминаването да Протокът Дрейк ,земетресение като последното с магнитуд 7.8 по Рихтер или дебел лед са едни от причините. Този ден, след като безпроблемно преминахме през най-отдалечените земи на инуитите в Гренландия и продължихме на север към Арктическата зона в Канада се наложи да променим посоката и изчакаме бурята да отмине. На другия ден времето беше спокойно и след като се събудихме (на неизследвано до момента място) капитана, лидерите на експедицията и пилотите взеха решение да летим над тези спиращи дъха масиви..Снимките от този ден са много специални за мен, защото това беше извън маршрута на само няколкото кораба, които посещават тези трудно достъпни ширини, дронове са забранени и снимки са рядко показвани от подобен ъгъл ..Голяма привилегия е ,че можем днес да посетим и видим от птичи поглед местата където сковани в лед са загубили живота си толкова експедиции в търсене на морски път през Арктика Трагичната история обвита в мистерии и канибализъм на Джон Франклин с корабите на Кралския военноморски флот „Терор“ и „Еребус“ ни напомня колко опасно е било подобно начинание да се намери търсения от пътешествениците в продължение на векове търговски път от Европа към Азия
п.с. Долу в дясно е кораба, на който се суетяхме…