Голяма дискусия се е заформила тука. И аз отначало помислих, че дъждът е дигитален, но увеличих и видях, че пред навеса е мокро. Сега разбрах, че е сняг. А когато гласувах и видях автора, си помислих, че женската фигура е един от моделите ти. Освен това опитах да увелича и да опитам да разчета някое име... тези некролози са много информативни за мене, нали съм от Казанлък... но така странично не се вижда нищо. :)
Голяма дискусия се е заформила тука. И аз отначало помислих, че дъждът е дигитален, но увеличих и видях, че пред навеса е мокро. Сега разбрах, че е сняг. А когато гласувах и видях автора, си помислих, че женската фигура е един от моделите ти. Освен това опитах да увелича и да опитам да разчета някое име... тези некролози са много информативни за мене, нали съм от Казанлък... но така странично не се вижда нищо. :)
истината е че съм във Фото форум най вече заради критиката....
каквото и да прави човек свързано с някакво изкуство го прави с увереността че всичко е правилно
именно критиката... и по някога времето казват дали това е така
ето защо тук си сверявам часовника.... и не намирам нищо трагично като не се получат нещата /виж има и много случаи когато се изненадвам приятно за неща които не съм себееоценил достатъчно/
благодаря ти за смисления и аргоментиран коментар ценя високо мнението ти
истината е че съм във Фото форум най вече заради критиката....
каквото и да прави човек свързано с някакво изкуство го прави с увереността че всичко е правилно
именно критиката... и по някога времето казват дали това е така
ето защо тук си сверявам часовника.... и не намирам нищо трагично като не се получат нещата /виж има и много случаи когато се изненадвам приятно за неща които не съм себееоценил достатъчно/
благодаря ти за смисления и аргоментиран коментар ценя високо мнението ти
И много благодаря за отговора, оценявам искреността ти.
Ако снежинките наистина са реални, усещането в кадъра е по-скоро като дигитален overlay – най-вече заради липсата на взаимодействие със средата.
Това, че снимката има личен контекст е по-добре от празна символика. Но може би точно защото темата ти е толкова лична, заслужава по-дълбок визуален подход – нещо, което да се усеща силно, без нужда от обяснение. Всички правим кадри, които понякога работят повече като идея, отколкото като образ. Това не е престъпление а част от пътя.
Продължавай все така. Темата ти си струва.
И много благодаря за отговора, оценявам искреността ти.
Ако снежинките наистина са реални, усещането в кадъра е по-скоро като дигитален overlay – най-вече заради липсата на взаимодействие със средата.
Това, че снимката има личен контекст е по-добре от празна символика. Но може би точно защото темата ти е толкова лична, заслужава по-дълбок визуален подход – нещо, което да се усеща силно, без нужда от обяснение. Всички правим кадри, които понякога работят повече като идея, отколкото като образ. Това не е престъпление а част от пътя.
Няколко пъти се връщах на този кадър, защото ми беше трудно да го приема като завършена работа. Не искам това да прозвучи като заяждане, затова ще се опитам да се аргументирам. Дъждът изглежда дигитално добавен – пада равномерно, без никакво взаимодействие със средата. Липсват мокри повърхности, отражения, пръски, светлинна промяна... По-скоро прилича на фон, отколкото на реален дъжд. Жената в кадъра също не изглежда "присъстваща" – по-скоро поставена. Не усещам емоция или тежест в тялото ѝ. Стои сценично, като поза, не като състояние. Черният букет, който носи, създава гротескно усещане – драматизъм без дълбочина. Имам чувството, че си поставил символ върху символ: дъжд, некролози, черни дрехи, котки, букет... И всичко това сякаш вика: „Виж ме, аз съм дълбока снимка!“ За мен това се доближава до онова, което наричам "търговия с визуална тъга" – естетика, често срещана в конкурсни фотографии: готови емоции, поръчкова драматичност, много ефект, малко истина. Не съм против режисираната фотография – напротив, тя може да бъде изключително силна. Но само когато има вътрешна логика: когато композицията, светлината, жестът и детайлите говорят заедно. Тук, за съжаление усещането е, че само се преструват, че имат какво да кажат.
Благодаря, че ми даде повод да се замисля. Бих се радвал, ако някой път поснимаме заедно!
Няколко пъти се връщах на този кадър, защото ми беше трудно да го приема като завършена работа. Не искам това да прозвучи като заяждане, затова ще се опитам да се аргументирам. Дъждът изглежда дигитално добавен – пада равномерно, без никакво взаимодействие със средата. Липсват мокри повърхности, отражения, пръски, светлинна промяна... По-скоро прилича на фон, отколкото на реален дъжд. Жената в кадъра също не изглежда "присъстваща" – по-скоро поставена. Не усещам емоция или тежест в тялото ѝ. Стои сценично, като поза, не като състояние. Черният букет, който носи, създава гротескно усещане – драматизъм без дълбочина. Имам чувството, че си поставил символ върху символ: дъжд, некролози, черни дрехи, котки, букет... И всичко това сякаш вика: „Виж ме, аз съм дълбока снимка!“ За мен това се доближава до онова, което наричам "търговия с визуална тъга" – естетика, често срещана в конкурсни фотографии: готови емоции, поръчкова драматичност, много ефект, малко истина. Не съм против режисираната фотография – напротив, тя може да бъде изключително силна. Но само когато има вътрешна логика: когато композицията, светлината, жестът и детайлите говорят заедно. Тук, за съжаление усещането е, че само се преструват, че имат какво да кажат.
Благодаря, че ми даде повод да се замисля. Бих се радвал, ако някой път поснимаме заедно!
21. Author /25.03.2025 y.
+1
-0
истината е че вали сняг и то наистина
има кроп и никакви други ефекти /по назад в профила има друга снимка и снега се вижда ясно/
кадъра няма претенции нито за репортаж , нито за стрийт /пуснат е във "всичко останало"/
попаденията са странно налепената сграда и позиращите котараци от които реших да се възползвам....радвам се че провокира чак такава дискусия
..... иначе се отбих до гроба на баба ми в едно съседно село /не отричам естествено
че напоследък различни гробища са ми самонасочена тема/
ааа в интерес на истината не бих си позволил да снимам реални хора в изживяване на траура им
истината е че вали сняг и то наистина
има кроп и никакви други ефекти /по назад в профила има друга снимка и снега се вижда ясно/
кадъра няма претенции нито за репортаж , нито за стрийт /пуснат е във "всичко останало"/
попаденията са странно налепената сграда и позиращите котараци от които реших да се възползвам....радвам се че провокира чак такава дискусия
..... иначе се отбих до гроба на баба ми в едно съседно село /не отричам естествено
че напоследък различни гробища са ми самонасочена тема/
ааа в интерес на истината не бих си позволил да снимам реални хора в изживяване на траура им
...това не е попадение пич... и дъжд няма... въпреки, че харесвам повечето неща които показваш, тук натиснах сребро само защото не открих бутона "виж автора" ... Показваш и прекрасни кадри!
...това не е попадение пич... и дъжд няма... въпреки, че харесвам повечето неща които показваш, тук натиснах сребро само защото не открих бутона "виж автора" ... Показваш и прекрасни кадри!
Comments (30)
You can post your comments after you sign in.
Sign in or Sign up
!!!
!!!
28 Енина /от моделите ми е просто беше с мен.../
28 Енина /от моделите ми е просто беше с мен.../
А и може би не е снимана на казанлъшките гробища тази забележителност...
А и може би не е снимана на казанлъшките гробища тази забележителност...
Голяма дискусия се е заформила тука. И аз отначало помислих, че дъждът е дигитален, но увеличих и видях, че пред навеса е мокро. Сега разбрах, че е сняг. А когато гласувах и видях автора, си помислих, че женската фигура е един от моделите ти. Освен това опитах да увелича и да опитам да разчета някое име... тези некролози са много информативни за мене, нали съм от Казанлък... но така странично не се вижда нищо. :)
Голяма дискусия се е заформила тука. И аз отначало помислих, че дъждът е дигитален, но увеличих и видях, че пред навеса е мокро. Сега разбрах, че е сняг. А когато гласувах и видях автора, си помислих, че женската фигура е един от моделите ти. Освен това опитах да увелича и да опитам да разчета някое име... тези некролози са много информативни за мене, нали съм от Казанлък... но така странично не се вижда нищо. :)
!!!
!!!
Въздействащ кадър!
Въздействащ кадър!
истината е че съм във Фото форум най вече заради критиката....
каквото и да прави човек свързано с някакво изкуство го прави с увереността че всичко е правилно
именно критиката... и по някога времето казват дали това е така
ето защо тук си сверявам часовника.... и не намирам нищо трагично като не се получат нещата /виж има и много случаи когато се изненадвам приятно за неща които не съм себееоценил достатъчно/
благодаря ти за смисления и аргоментиран коментар ценя високо мнението ти
истината е че съм във Фото форум най вече заради критиката....
каквото и да прави човек свързано с някакво изкуство го прави с увереността че всичко е правилно
именно критиката... и по някога времето казват дали това е така
ето защо тук си сверявам часовника.... и не намирам нищо трагично като не се получат нещата /виж има и много случаи когато се изненадвам приятно за неща които не съм себееоценил достатъчно/
благодаря ти за смисления и аргоментиран коментар ценя високо мнението ти
И много благодаря за отговора, оценявам искреността ти.
Ако снежинките наистина са реални, усещането в кадъра е по-скоро като дигитален overlay – най-вече заради липсата на взаимодействие със средата.
Това, че снимката има личен контекст е по-добре от празна символика. Но може би точно защото темата ти е толкова лична, заслужава по-дълбок визуален подход – нещо, което да се усеща силно, без нужда от обяснение. Всички правим кадри, които понякога работят повече като идея, отколкото като образ. Това не е престъпление а част от пътя.
Продължавай все така. Темата ти си струва.
И много благодаря за отговора, оценявам искреността ти.
Ако снежинките наистина са реални, усещането в кадъра е по-скоро като дигитален overlay – най-вече заради липсата на взаимодействие със средата.
Това, че снимката има личен контекст е по-добре от празна символика. Но може би точно защото темата ти е толкова лична, заслужава по-дълбок визуален подход – нещо, което да се усеща силно, без нужда от обяснение. Всички правим кадри, които понякога работят повече като идея, отколкото като образ. Това не е престъпление а част от пътя.
Продължавай все така. Темата ти си струва.
Няколко пъти се връщах на този кадър, защото ми беше трудно да го приема като завършена работа. Не искам това да прозвучи като заяждане, затова ще се опитам да се аргументирам. Дъждът изглежда дигитално добавен – пада равномерно, без никакво взаимодействие със средата. Липсват мокри повърхности, отражения, пръски, светлинна промяна... По-скоро прилича на фон, отколкото на реален дъжд. Жената в кадъра също не изглежда "присъстваща" – по-скоро поставена. Не усещам емоция или тежест в тялото ѝ. Стои сценично, като поза, не като състояние. Черният букет, който носи, създава гротескно усещане – драматизъм без дълбочина. Имам чувството, че си поставил символ върху символ: дъжд, некролози, черни дрехи, котки, букет... И всичко това сякаш вика: „Виж ме, аз съм дълбока снимка!“ За мен това се доближава до онова, което наричам "търговия с визуална тъга" – естетика, често срещана в конкурсни фотографии: готови емоции, поръчкова драматичност, много ефект, малко истина. Не съм против режисираната фотография – напротив, тя може да бъде изключително силна. Но само когато има вътрешна логика: когато композицията, светлината, жестът и детайлите говорят заедно. Тук, за съжаление усещането е, че само се преструват, че имат какво да кажат.
Благодаря, че ми даде повод да се замисля. Бих се радвал, ако някой път поснимаме заедно!
Няколко пъти се връщах на този кадър, защото ми беше трудно да го приема като завършена работа. Не искам това да прозвучи като заяждане, затова ще се опитам да се аргументирам. Дъждът изглежда дигитално добавен – пада равномерно, без никакво взаимодействие със средата. Липсват мокри повърхности, отражения, пръски, светлинна промяна... По-скоро прилича на фон, отколкото на реален дъжд. Жената в кадъра също не изглежда "присъстваща" – по-скоро поставена. Не усещам емоция или тежест в тялото ѝ. Стои сценично, като поза, не като състояние. Черният букет, който носи, създава гротескно усещане – драматизъм без дълбочина. Имам чувството, че си поставил символ върху символ: дъжд, некролози, черни дрехи, котки, букет... И всичко това сякаш вика: „Виж ме, аз съм дълбока снимка!“ За мен това се доближава до онова, което наричам "търговия с визуална тъга" – естетика, често срещана в конкурсни фотографии: готови емоции, поръчкова драматичност, много ефект, малко истина. Не съм против режисираната фотография – напротив, тя може да бъде изключително силна. Но само когато има вътрешна логика: когато композицията, светлината, жестът и детайлите говорят заедно. Тук, за съжаление усещането е, че само се преструват, че имат какво да кажат.
Благодаря, че ми даде повод да се замисля. Бих се радвал, ако някой път поснимаме заедно!
истината е че вали сняг и то наистина
има кроп и никакви други ефекти /по назад в профила има друга снимка и снега се вижда ясно/
кадъра няма претенции нито за репортаж , нито за стрийт /пуснат е във "всичко останало"/
попаденията са странно налепената сграда и позиращите котараци от които реших да се възползвам....радвам се че провокира чак такава дискусия
..... иначе се отбих до гроба на баба ми в едно съседно село /не отричам естествено
че напоследък различни гробища са ми самонасочена тема/
ааа в интерес на истината не бих си позволил да снимам реални хора в изживяване на траура им
истината е че вали сняг и то наистина
има кроп и никакви други ефекти /по назад в профила има друга снимка и снега се вижда ясно/
кадъра няма претенции нито за репортаж , нито за стрийт /пуснат е във "всичко останало"/
попаденията са странно налепената сграда и позиращите котараци от които реших да се възползвам....радвам се че провокира чак такава дискусия
..... иначе се отбих до гроба на баба ми в едно съседно село /не отричам естествено
че напоследък различни гробища са ми самонасочена тема/
ааа в интерес на истината не бих си позволил да снимам реални хора в изживяване на траура им
...това не е попадение пич... и дъжд няма... въпреки, че харесвам повечето неща които показваш, тук натиснах сребро само защото не открих бутона "виж автора" ... Показваш и прекрасни кадри!
...това не е попадение пич... и дъжд няма... въпреки, че харесвам повечето неща които показваш, тук натиснах сребро само защото не открих бутона "виж автора" ... Показваш и прекрасни кадри!
Чудесно попадение!
Чудесно попадение!
Силен кадър!
Силен кадър!
Харесвам !)
Харесвам !)
Супер!
Супер!
Хубаво!
Хубаво!
Много, много силно въздействащ кадър, поздравления!
Много, много силно въздействащ кадър, поздравления!
Силно, много силно...
Силно, много силно...
!!!
!!!
Чудесен кадър!
Чудесен кадър!
Браво!
Браво!
Супер кадър!
Супер кадър!
Световната скръб!
Световната скръб!
Кърти!
Кърти!
Тази снимка въздейства, много е силна!
Тази снимка въздейства, много е силна!
браво!
браво!
Да, силен кадър!
Да, силен кадър!
!!!
!!!
!
!
Хубав кадър.
Хубав кадър.