Метро мост Лужники (Руски: Лужнецкий метромост), също известен катопредставлява бетонен двуетажен (двустепенен) своден мост, пренасящ път и московска метролиния през река Москва в Москва, Русия. Той свързва квартала на стадион „Лужники“ със Спароу Хилс. В моста се помещава Воробьовие гори, единствената станция на московското метро, разположена над водата. Проектиран през 1958 г. от В.Г. Андреев и Н.Н. Рудомасин (структурно инженерство), мостът бързо се разпада и е възстановен през 1997–2002. Мостът е официално открит на 12 януари 1959 г. Обща дължина с рампи 1179 метра, арка обхваща 45 - 108 - 45 метра. Горната палуба, широка 25,8 метра, пренасяше 6 ленти за движение, в долната палуба се намира метростанция Воробьовие гори. Мостът е завършен за 19 месеца. Строителите на мостове използват сол за ускоряване на хидратацията на бетона; през 1959 г. е пуснат в експлоатация с непълна защита от влага. Това предизвика бърза корозия на арматурните пръти и опъващите кабели.На 8 юли 1959 г. дъждовна вода пробива покрива на залата на гарата и залива коловозите. През следващите години алуминиевите и стоманените части на залата на гарата започнаха да се разпадат, скривайки далеч по-лоши корозионни процеси в бетонната конструкция. Още през 1963 г. експертизите сигнализират непосредствена опасност. До 1983 г. мостът е загубил 60% от своята структурна товароносимост. През 1983 г. станцията е затворена, през 1986-87 г. коловозите на метрото се отклоняват към временни мостове от стоманени кутии (29 метра вляво и 29 метра вдясно от главната ос на моста. Реконструкцията започна със събарянето на залата на гарата, отваряйки достъп до главните арки. Вътрешните арки останаха изправени; тяхната бетонна тетива е заменена със стоманена вратовръзка. След като арката беше подсилена, през 1999 г. строителите разрушиха автомобилната пътна палуба и колоните, които я носеха. Новата бетонна палуба е въведена в експлоатация за автомобилен трафик през 2000 г. През юли – август 2001 г. движението на метрото се връща към главните мостови коловози, временните мостове са премахнати; възстановената станция на метрото отворя отново на 14 декември 2002 г. Снимката е от туристическо корабче, като по време на обиколката по реката от около час и половина покрай нас се смениха четирите годишни сезони.
Метро мост Лужники (Руски: Лужнецкий метромост), също известен катопредставлява бетонен двуетажен (двустепенен) своден мост, пренасящ път и московска метролиния през река Москва в Москва, Русия. Той свързва квартала на стадион „Лужники“ със Спароу Хилс. В моста се помещава Воробьовие гори, единствената станция на московското метро, разположена над водата. Проектиран през 1958 г. от В.Г. Андреев и Н.Н. Рудомасин (структурно инженерство), мостът бързо се разпада и е възстановен през 1997–2002. Мостът е официално открит на 12 януари 1959 г. Обща дължина с рампи 1179 метра, арка обхваща 45 - 108 - 45 метра. Горната палуба, широка 25,8 метра, пренасяше 6 ленти за движение, в долната палуба се намира метростанция Воробьовие гори. Мостът е завършен за 19 месеца. Строителите на мостове използват сол за ускоряване на хидратацията на бетона; през 1959 г. е пуснат в експлоатация с непълна защита от влага. Това предизвика бърза корозия на арматурните пръти и опъващите кабели.На 8 юли 1959 г. дъждовна вода пробива покрива на залата на гарата и залива коловозите. През следващите години алуминиевите и стоманените части на залата на гарата започнаха да се разпадат, скривайки далеч по-лоши корозионни процеси в бетонната конструкция. Още през 1963 г. експертизите сигнализират непосредствена опасност. До 1983 г. мостът е загубил 60% от своята структурна товароносимост. През 1983 г. станцията е затворена, през 1986-87 г. коловозите на метрото се отклоняват към временни мостове от стоманени кутии (29 метра вляво и 29 метра вдясно от главната ос на моста. Реконструкцията започна със събарянето на залата на гарата, отваряйки достъп до главните арки. Вътрешните арки останаха изправени; тяхната бетонна тетива е заменена със стоманена вратовръзка. След като арката беше подсилена, през 1999 г. строителите разрушиха автомобилната пътна палуба и колоните, които я носеха. Новата бетонна палуба е въведена в експлоатация за автомобилен трафик през 2000 г. През юли – август 2001 г. движението на метрото се връща към главните мостови коловози, временните мостове са премахнати; възстановената станция на метрото отворя отново на 14 декември 2002 г. Снимката е от туристическо корабче, като по време на обиколката по реката от около час и половина покрай нас се смениха четирите годишни сезони.