Пристанището Херкулес е естествен залив в подножието на родовата скала на принцовете на Монако.
Това е едно от малкото, ако не и единственото дълбоководно пристанище на Френската Ривиера.
Той е бил използван като търговско пристанище от гърци и римляни, но имал недостатъка, че бил слабо защитен от източните ветрове. Това наложи издигането на два кея в началото на ХХ век, които донякъде осигуриха по-добра защита.
Съвсем наскоро, по инициатива на принц Ренье III, през 70-те години бяха проведени проучвания за по-добра защита на участъка от вода чрез поставяне пред двата съществуващи пристанища на нова морска стена и вълнолом, предназначен да осигури пълна защита на пристанището от вълните на източния сектор.
Тези изследвания трябваше да доведат до изграждането на колосална структура с дължина 352 метра и тегло 160 000 тона в подножието на Гибралтарската скала. Той има уникалната характеристика да е поуплашващ, за да запази морската фауна и флора.
Той е бил изтеглен до княжеството и закотвен в подножието на скалата. Завършен е от вълнен вълнолом с дължина 145 метра.
Новата морска стена също така дава възможност за посрещане на големи круизни кораби (с дължина до 300 метра).
Вътре в първоначалното пристанище принц Алберт II, който продължи работата, започната от баща му, пожела да види, че участъкът от вода претърпява цялостно преустройство, за да направи пристанището в Монако най-модерното и най-практичното яхтено пристанище в западното Средиземноморие.
Това преустройство дава възможност на големите и луксозни развлекателни плавателни съдове да бъдат приветствани в отговор на развитието на океанските круизи.
Пристанището Херкулес е естествен залив в подножието на родовата скала на принцовете на Монако.
Това е едно от малкото, ако не и единственото дълбоководно пристанище на Френската Ривиера.
Той е бил използван като търговско пристанище от гърци и римляни, но имал недостатъка, че бил слабо защитен от източните ветрове. Това наложи издигането на два кея в началото на ХХ век, които донякъде осигуриха по-добра защита.
Съвсем наскоро, по инициатива на принц Ренье III, през 70-те години бяха проведени проучвания за по-добра защита на участъка от вода чрез поставяне пред двата съществуващи пристанища на нова морска стена и вълнолом, предназначен да осигури пълна защита на пристанището от вълните на източния сектор.
Тези изследвания трябваше да доведат до изграждането на колосална структура с дължина 352 метра и тегло 160 000 тона в подножието на Гибралтарската скала. Той има уникалната характеристика да е поуплашващ, за да запази морската фауна и флора.
Той е бил изтеглен до княжеството и закотвен в подножието на скалата. Завършен е от вълнен вълнолом с дължина 145 метра.
Новата морска стена също така дава възможност за посрещане на големи круизни кораби (с дължина до 300 метра).
Вътре в първоначалното пристанище принц Алберт II, който продължи работата, започната от баща му, пожела да види, че участъкът от вода претърпява цялостно преустройство, за да направи пристанището в Монако най-модерното и най-практичното яхтено пристанище в западното Средиземноморие.
Това преустройство дава възможност на големите и луксозни развлекателни плавателни съдове да бъдат приветствани в отговор на развитието на океанските круизи.