Във връзка с подготовката и провеждането на военния парад на 6 май 2019 година - по случай честването на Деня на храбростта и празника на Българската армия на 01.05.2019 година четири самолета „Пилатус” PC – 9M от състава на Военновъздушните сили (ВВС) на Република България извършиха тренировъчен полет с прелитане на малка височина над град София, площад „Княз Александър I“. По данни на Информационният център на Министерство на отбраната „САМОЛЕТ „ПИЛАТУС“ РС-9М е последно поколение турбовитлов, учебно-тренировъчен самолет, производство на швейцарската фирма „Pilatus Aircraft”, символ на качество и надеждност при минимални експлоатационни разходи. Изпълнява всички фигури от висшия пилотаж с претоварвания от – 3,5g до +7g до тавана на самолета от 25000 фута (8000м). Оборудван с четирилопатно витло HARTZELL и двигател PRAT & WHITINEY-CANADA, с максимална мощност от 950 конски сили. Това осигурява висока тяговъоръженост, динамичност и маневреност в полет при максимално излетно тегло на самолета от 2350 кг. На въоръжение в българските ВВС е от 2004 година. Предназначен е както за първоначално летателно обучение, така и за усъвършенстване и поддържане на летателно–тактическата и бойната подготовка на летците-пилоти. Оборудван е с най-съвременни навигационни и комуникационни системи”. Сертифициран за изпълнение на визуални и инструментални полети, денем и нощем във всякакви метеорологични условия.
Във връзка с подготовката и провеждането на военния парад на 6 май 2019 година - по случай честването на Деня на храбростта и празника на Българската армия на 01.05.2019 година четири самолета „Пилатус” PC – 9M от състава на Военновъздушните сили (ВВС) на Република България извършиха тренировъчен полет с прелитане на малка височина над град София, площад „Княз Александър I“. По данни на Информационният център на Министерство на отбраната „САМОЛЕТ „ПИЛАТУС“ РС-9М е последно поколение турбовитлов, учебно-тренировъчен самолет, производство на швейцарската фирма „Pilatus Aircraft”, символ на качество и надеждност при минимални експлоатационни разходи. Изпълнява всички фигури от висшия пилотаж с претоварвания от – 3,5g до +7g до тавана на самолета от 25000 фута (8000м). Оборудван с четирилопатно витло HARTZELL и двигател PRAT & WHITINEY-CANADA, с максимална мощност от 950 конски сили. Това осигурява висока тяговъоръженост, динамичност и маневреност в полет при максимално излетно тегло на самолета от 2350 кг. На въоръжение в българските ВВС е от 2004 година. Предназначен е както за първоначално летателно обучение, така и за усъвършенстване и поддържане на летателно–тактическата и бойната подготовка на летците-пилоти. Оборудван е с най-съвременни навигационни и комуникационни системи”. Сертифициран за изпълнение на визуални и инструментални полети, денем и нощем във всякакви метеорологични условия.