Конкорд - първият свръхзвуков самолет, влязал в експлоатация, транспортира хиляди пътници през Атлантическия океан с два пъти скоростта на звука повече от 25 години. Проектиран и построен от Aérospatiale на Франция и British Aviation Corporation, грациозният Concorde е зашеметяващо технологично постижение, което - за съжаление - не успява да преодолее сериозните икономически проблеми.
През 1976 г. Air France и British Airways съвместно откриват услугата "Конкорд" за дестинации по целия свят. Пренасяйки до 100 пътници в голям комфорт, Concorde се грижи за първокласни клиенти, за които скоростта е критична. Можел да прекоси Атлантическия океан за по-малко от четири часа - половината от времето на конвенционален самолет. Въпреки това, високите оперативни разходи довеждат до много високи тарифи, които ограничават броя на пътниците в състояние да си позволят да летят. Тези проблеми и свиването на пазара в крайна сметка довеждат до "пенсионирането" на всички Конкорди през 2003 г.
Самолетът от снимката ( прелетял 17 824 часа) е дарение от Air France на Националния музей за въдухоплаване и космонавтика във Вашингтон.
Конкорд - първият свръхзвуков самолет, влязал в експлоатация, транспортира хиляди пътници през Атлантическия океан с два пъти скоростта на звука повече от 25 години. Проектиран и построен от Aérospatiale на Франция и British Aviation Corporation, грациозният Concorde е зашеметяващо технологично постижение, което - за съжаление - не успява да преодолее сериозните икономически проблеми.
През 1976 г. Air France и British Airways съвместно откриват услугата "Конкорд" за дестинации по целия свят. Пренасяйки до 100 пътници в голям комфорт, Concorde се грижи за първокласни клиенти, за които скоростта е критична. Можел да прекоси Атлантическия океан за по-малко от четири часа - половината от времето на конвенционален самолет. Въпреки това, високите оперативни разходи довеждат до много високи тарифи, които ограничават броя на пътниците в състояние да си позволят да летят. Тези проблеми и свиването на пазара в крайна сметка довеждат до "пенсионирането" на всички Конкорди през 2003 г.
Самолетът от снимката ( прелетял 17 824 часа) е дарение от Air France на Националния музей за въдухоплаване и космонавтика във Вашингтон.