Не, не беше това целта. Целта не беше продукта. Това не е продуктова сесия.
Искаха серия от няколко ч/б снимки в градска среда и на фона на сгради и елементи, които да се сменят на 1-ва стр. на сайта им. В случая ввъобще не става дума за презентиране на дрехи.
Не, не беше това целта. Целта не беше продукта. Това не е продуктова сесия.
Искаха серия от няколко ч/б снимки в градска среда и на фона на сгради и елементи, които да се сменят на 1-ва стр. на сайта им. В случая ввъобще не става дума за презентиране на дрехи.
ako celta e billa da se pokaje "produkta" na Rilla still, samite drehi pod kakvato i da e forma i koncepcia akcenta varhu tiah v niakoi ot kadrite v sesiata spored men lipsva.Zasilenia kontrast v dosta ot sluchaite e malko prenebrejitelen kam designa na drehite i izpolzvanite materiali ..sashto taka igrae losha shega kogato edna cherno biala kompozicia natejava i razseiva s mnogo ot prisastvastite obekti v neia kogato te samite niamat niakakvo seriozno otnoshenie kam designa na samata dreha ili dinamikata na sujeta.Primer za spoluchliv takav kadar spored men boni e predposlednia ot cialata sesia kadeto tova ne se sluchva i backgrounda s arhitekturnite si elementi dosta dobre pochertavat i designa na samata dreha.Povecheto kadri spored men biha stoiali dosta dobre ako se razraboti kontrasta v dalbochina kato se zapazi samo v prednia plan ..interesno mi e da vidia kadrite ot 6x6 formata kadeto tova ne bi bilo problem ...
ako celta e billa da se pokaje "produkta" na Rilla still, samite drehi pod kakvato i da e forma i koncepcia akcenta varhu tiah v niakoi ot kadrite v sesiata spored men lipsva.Zasilenia kontrast v dosta ot sluchaite e malko prenebrejitelen kam designa na drehite i izpolzvanite materiali ..sashto taka igrae losha shega kogato edna cherno biala kompozicia natejava i razseiva s mnogo ot prisastvastite obekti v neia kogato te samite niamat niakakvo seriozno otnoshenie kam designa na samata dreha ili dinamikata na sujeta.Primer za spoluchliv takav kadar spored men boni e predposlednia ot cialata sesia kadeto tova ne se sluchva i backgrounda s arhitekturnite si elementi dosta dobre pochertavat i designa na samata dreha.Povecheto kadri spored men biha stoiali dosta dobre ako se razraboti kontrasta v dalbochina kato se zapazi samo v prednia plan ..interesno mi e da vidia kadrite ot 6x6 formata kadeto tova ne bi bilo problem ...
Случаино да ви е ясно че в нашата държава не ми пука нито за вашето мнение нито за това на девойките, които снимате така че изглеждат като снимани за каталог на порно клуб?Или колегите ви които снимат каталози на порно заведения са на Вашето ниво или вие на тяхното ... не съм компетентен да преценя кое от двете е вярно.Ако си нямате работа, (а вие твърдите че имате много работа) може да се занимавате да разяснявате каквото си искате на който си искате.Лично аз като си поръчвам курва (което също е незаконно) с удоволствие ще се сещам за вас и маисторския Ви стил на снимане ... защото може и вие да сте автора.
Сполай и на вас.
Г-н Пулсар
Случаино да ви е ясно че в нашата държава не ми пука нито за вашето мнение нито за това на девойките, които снимате така че изглеждат като снимани за каталог на порно клуб?Или колегите ви които снимат каталози на порно заведения са на Вашето ниво или вие на тяхното ... не съм компетентен да преценя кое от двете е вярно.Ако си нямате работа, (а вие твърдите че имате много работа) може да се занимавате да разяснявате каквото си искате на който си искате.Лично аз като си поръчвам курва (което също е незаконно) с удоволствие ще се сещам за вас и маисторския Ви стил на снимане ... защото може и вие да сте автора.
Сполай и на вас.
Авторе, виждам, че с охота толерираш нечии "курвенски" изказвания, но пък иначе сме по темата, прав си.
Все повече клиенти имам от чужбина и както е тръгнало, все по-големи - разгеле! И точно този стил на работа все си харесват завалиите, точно както е у тях, в чужбинско, да ти призная. Последно, едни мили американци, си докараха цялата модна колекцийка оттам, за да я снимам. :-))) Пък те са виждали модна фотография, гарантирам ти.
За едно си прав, аз снимам каквото се търси, това е комерсиална фотография, другояче казано - модна, но пък за това съм учил, това работя... Щото то пълно в България хора с дипломи по фотография и магистратурки секакви, ама уви, губи ми се тоя "световен" стил на работа нещо...
Дали има фотография в тях или е чисто и просто голо занаятчийство, си е чисто счетоводство и доверие към стила ми на работа. Засега и двете са препълнени с охолство.
Сполай ви. Стана си наистина махаленско тук. За съжаление.
Авторе, виждам, че с охота толерираш нечии "курвенски" изказвания, но пък иначе сме по темата, прав си.
Все повече клиенти имам от чужбина и както е тръгнало, все по-големи - разгеле! И точно този стил на работа все си харесват завалиите, точно както е у тях, в чужбинско, да ти призная. Последно, едни мили американци, си докараха цялата модна колекцийка оттам, за да я снимам. :-))) Пък те са виждали модна фотография, гарантирам ти.
За едно си прав, аз снимам каквото се търси, това е комерсиална фотография, другояче казано - модна, но пък за това съм учил, това работя... Щото то пълно в България хора с дипломи по фотография и магистратурки секакви, ама уви, губи ми се тоя "световен" стил на работа нещо...
Дали има фотография в тях или е чисто и просто голо занаятчийство, си е чисто счетоводство и доверие към стила ми на работа. Засега и двете са препълнени с охолство.
Сполай ви. Стана си наистина махаленско тук. За съжаление.
И да допълня нещо. Не съм аз този, който е тръгнал да си налага мнението как трябва или не трябва да се снима. Всеки да се оправя и да си следва собствените вкусове и разбирания. Твоите са различни от моите, няма лошо, даже е добре:)
И да допълня нещо. Не съм аз този, който е тръгнал да си налага мнението как трябва или не трябва да се снима. Всеки да се оправя и да си следва собствените вкусове и разбирания. Твоите са различни от моите, няма лошо, даже е добре:)
Пулсаре, мен пък не ме кефят скучни банални снимки с кичозна чалга визия, но дет се вика - това се търси в България, това снимате. Само че аз не бих си сложил името под подобни снимки. В тях няма грам фотография най-малкото, няма чувство има едно голо занаятчийство подпряно от екип стилисти, гримьори и осветители.
Както казах смятам да снимам така, както на мен ми харесва. И всъщност нямам нужда от клиенти, с които имаме различни възгледи. Честно казано доста интелигентни клиенти вече бягат от чалга визията, имай го предвид. Особено клиенти извън БГ:)
Пулсаре, мен пък не ме кефят скучни банални снимки с кичозна чалга визия, но дет се вика - това се търси в България, това снимате. Само че аз не бих си сложил името под подобни снимки. В тях няма грам фотография най-малкото, няма чувство има едно голо занаятчийство подпряно от екип стилисти, гримьори и осветители.
Както казах смятам да снимам така, както на мен ми харесва. И всъщност нямам нужда от клиенти, с които имаме различни възгледи. Честно казано доста интелигентни клиенти вече бягат от чалга визията, имай го предвид. Особено клиенти извън БГ:)
очевидно си нямал друга работа нощес, та си решил да драснеш ред-два, така за цвят. Радвам се, че си отделил време и внимание на въпроса.
Ще го кажа още веднъж, явно тук трезвомислещите и тези, които имат какво да кажат, не са на мода и са кофти хора... тук се борим за точки и рейтинг май-май, което е нормално за това място, де. :-)
Сисли е голяма фирма, Жоре... много голяма. И вградена светкавичка да сложат и 140 човека стайлинг да правят, винаги ще им се получат нещата, защото имат концепция, следват тенденции или по-скоро създават такива. Повтарям го, за да не го забравите: Създават тенденции.
Що се отнася до "правилното снимане"... Ми ако ще си мерим техниката или друго яче казано, кожените вариообективи... Моите клиенти от модната сфера май са почти всички големи клиенти в България, но явно, според тук споделениет мнения, всички те са пълни тъпанари и искат да НЕ са им хубави снимките и да не ги качват по билбордове, списания, сайтове и тн и тн и тн... И като гледам какъв е отливът ми на клиенти... Избива ме на плач... Ако са такива като Рила Стил... съм умрял от глад. Гледам, че и те процъфтяват направо...
Аз не съм снимал за Рила Стил, но така като гледам, не бих и снимал за тях. Или най-малкото, не бих си сложил името под снимки като тези. Дали съм прав или крив, ще си покаже времето и клиентите.
"Ретро" звучене не виждам аз лично в тези снимки, признавам си. Виждам един хаос от нещо като модели сложени в нещо като стайлинг на нещо като композиция. Не виждам работата на нито един гримьор, фризьор, стилист, осветител... Но явно в това се изразява ретрото - новото ретро... One Man Show, no matter the price! :-))
Next Time/
Г-н Некст Тайм... Случайно да Ви е ясно, че в някои бели държави, за изказване от такъв сорт, се ходи на съд? Защото ако не Ви е ясно, може да ви го разясня... Или пък някоя от "моите курви" да Ви го разясни...
Жоре,
очевидно си нямал друга работа нощес, та си решил да драснеш ред-два, така за цвят. Радвам се, че си отделил време и внимание на въпроса.
Ще го кажа още веднъж, явно тук трезвомислещите и тези, които имат какво да кажат, не са на мода и са кофти хора... тук се борим за точки и рейтинг май-май, което е нормално за това място, де. :-)
Сисли е голяма фирма, Жоре... много голяма. И вградена светкавичка да сложат и 140 човека стайлинг да правят, винаги ще им се получат нещата, защото имат концепция, следват тенденции или по-скоро създават такива. Повтарям го, за да не го забравите: Създават тенденции.
Що се отнася до "правилното снимане"... Ми ако ще си мерим техниката или друго яче казано, кожените вариообективи... Моите клиенти от модната сфера май са почти всички големи клиенти в България, но явно, според тук споделениет мнения, всички те са пълни тъпанари и искат да НЕ са им хубави снимките и да не ги качват по билбордове, списания, сайтове и тн и тн и тн... И като гледам какъв е отливът ми на клиенти... Избива ме на плач... Ако са такива като Рила Стил... съм умрял от глад. Гледам, че и те процъфтяват направо...
Аз не съм снимал за Рила Стил, но така като гледам, не бих и снимал за тях. Или най-малкото, не бих си сложил името под снимки като тези. Дали съм прав или крив, ще си покаже времето и клиентите.
"Ретро" звучене не виждам аз лично в тези снимки, признавам си. Виждам един хаос от нещо като модели сложени в нещо като стайлинг на нещо като композиция. Не виждам работата на нито един гримьор, фризьор, стилист, осветител... Но явно в това се изразява ретрото - новото ретро... One Man Show, no matter the price! :-))
Next Time/
Г-н Некст Тайм... Случайно да Ви е ясно, че в някои бели държави, за изказване от такъв сорт, се ходи на съд? Защото ако не Ви е ясно, може да ви го разясня... Или пък някоя от "моите курви" да Ви го разясни...
Харесва ми цялата сесия и точно ретро полъха от снимките.
Не ми харесва на тази снимка единствено намръщеното изражение на момичето. Като цяло не споделям мнението на Пулсар, че моделите са просто някакви случайни. Много красиви модели и с естествен чар. Другото момиче /Диляна/ съм я снимала многократно и определено си е професионален модел. :)
Харесва ми цялата сесия и точно ретро полъха от снимките.
Не ми харесва на тази снимка единствено намръщеното изражение на момичето. Като цяло не споделям мнението на Пулсар, че моделите са просто някакви случайни. Много красиви модели и с естествен чар. Другото момиче /Диляна/ съм я снимала многократно и определено си е професионален модел. :)
Така...
Ако може и аз да си кажа мнението :)
Канони, доколкото помня, има единствено в зографисването на икони, макар че и там отвреме навреме ги нарушават.
В останалите жанрове е изключено да се говори за някакви ненарушими "правила".
Снимките на Пулсар и на Алекс звучат по-комерсиално, по "като за списание" и по-напудрено. Тия на Бони са по-непринудени и по-ретро... Ако погледнем пък рекламите на Сисли, трябва да се хванем за главата. Не вярвам да има фотограф, който да твърди, че тия снимки с червените очи, с плоското осветление на вградената светкавица и безумното кадриране имат някакви фотографски достойнства. Обаче е факт, че мощна фирма като Сисли, която може да си наеме всеки фотограф, плаща на някого за тия снимки, нали?
Определено не всичко комерсиално-звучащо и напудрено е единственото "правилно" и продаваемо.
Тук обаче, аз виждам по-скоро някакви нерви у "правилно снимащите", нерви които им се образуват, защото довчерашни или потенциални техни клиенти, започват да се преориентират към визия, по-различна от предлаганата от тези фотографи.
С аргументите, с които се опитват да убедят Бони, че не снима по правилата, всъщност се опитват да убедят себе си и клиентите си, че такава визия не бива да се търси, камо ли да се заплаща.
Един вид да повлияят на обществените вкусове и разбирания.
Това, разбира се, трудно ще стане. А пък Бони има най-малко вина в случая, за това че някакви хора са се преориентирали към друг тип визия (и са харесали, това, което той предлага като портфолио)
И един риторичен въпорс към Пулсар и Алекс - смятате ли, че Бони не може да си подреди осветлението в студиото и да направи нещата "по правилата"?
:)
Така...
Ако може и аз да си кажа мнението :)
Канони, доколкото помня, има единствено в зографисването на икони, макар че и там отвреме навреме ги нарушават.
В останалите жанрове е изключено да се говори за някакви ненарушими "правила".
Снимките на Пулсар и на Алекс звучат по-комерсиално, по "като за списание" и по-напудрено. Тия на Бони са по-непринудени и по-ретро... Ако погледнем пък рекламите на Сисли, трябва да се хванем за главата. Не вярвам да има фотограф, който да твърди, че тия снимки с червените очи, с плоското осветление на вградената светкавица и безумното кадриране имат някакви фотографски достойнства. Обаче е факт, че мощна фирма като Сисли, която може да си наеме всеки фотограф, плаща на някого за тия снимки, нали?
Определено не всичко комерсиално-звучащо и напудрено е единственото "правилно" и продаваемо.
Тук обаче, аз виждам по-скоро някакви нерви у "правилно снимащите", нерви които им се образуват, защото довчерашни или потенциални техни клиенти, започват да се преориентират към визия, по-различна от предлаганата от тези фотографи.
С аргументите, с които се опитват да убедят Бони, че не снима по правилата, всъщност се опитват да убедят себе си и клиентите си, че такава визия не бива да се търси, камо ли да се заплаща.
Един вид да повлияят на обществените вкусове и разбирания.
Това, разбира се, трудно ще стане. А пък Бони има най-малко вина в случая, за това че някакви хора са се преориентирали към друг тип визия (и са харесали, това, което той предлага като портфолио)
И един риторичен въпорс към Пулсар и Алекс - смятате ли, че Бони не може да си подреди осветлението в студиото и да направи нещата "по правилата"?
Разбирам - защо има изкривяване на линиите от наклона на оста при снимане - така,че няма как всички линии да бъда успоредни на краищата, иначе съм съгласен с автора и ми харесва подобен начин на представяне на модната фотография, който съвсем не е нов, а отдавна е станал класика и има цяло течение най-вече в Париж още след края на втората световна война!
Разбирам - защо има изкривяване на линиите от наклона на оста при снимане - така,че няма как всички линии да бъда успоредни на краищата, иначе съм съгласен с автора и ми харесва подобен начин на представяне на модната фотография, който съвсем не е нов, а отдавна е станал класика и има цяло течение най-вече в Париж още след края на втората световна война!
Пулсар, не ми харесва, че се опитваш в последния си коментар да правиш манипулативни намеци. Прочети моят коментар 27 и пак се замисли, къде съм казал, че се обиждам, къде правя "свада" и т.н.
Просто не споделям възгледите ти и излагам моята позиция.
Alex - никога не съм казвал, че кадрите ми са "най-великите". Да, вкарал съм умишлено елементи от улицата в целата серия, но в случая това си е моя гледна точка, без да смятам или да твърдя дали е велико или не. Както казах излагам позицията си, имам това право да мисля по по-различен начин от вас.
Уважавам мнението ви, добре е и вие да уважавате моето и правото ми да го изкажа.
Колкото до бялото в дрехата - по-горе съм свалил кадъра от монитора, отворил съм го в ACR и съм показал къде са преекспонираните зони.
Пулсар, не ми харесва, че се опитваш в последния си коментар да правиш манипулативни намеци. Прочети моят коментар 27 и пак се замисли, къде съм казал, че се обиждам, къде правя "свада" и т.н.
Просто не споделям възгледите ти и излагам моята позиция.
Alex - никога не съм казвал, че кадрите ми са "най-великите". Да, вкарал съм умишлено елементи от улицата в целата серия, но в случая това си е моя гледна точка, без да смятам или да твърдя дали е велико или не. Както казах излагам позицията си, имам това право да мисля по по-различен начин от вас.
Уважавам мнението ви, добре е и вие да уважавате моето и правото ми да го изкажа.
Колкото до бялото в дрехата - по-горе съм свалил кадъра от монитора, отворил съм го в ACR и съм показал къде са преекспонираните зони.
Авторът - Ще ти направи чест да признаеш, че да даденият кадър и кадрите със заспалото кученце не са най "великите"....невъзможно е всеки кадър да е шИдЪовър :)
Повярвай прегледах този кадър на 4 монтора(можеби с лош калибратор:), но бялото си е "умряло", може този кадър да го гледаш в оригинал, но ФФ си има компресия (предполагам) и ние да виждаме нещо друго.
С теб не се познаваме лично, но тук съм съгласен с Pulsar!!! Това го казвам,защото Павката ми е Приятел, но не сме се наговорили да "Хейтваме", а явно имаме едно мнение.
Имам приятел като "Кубчев" и той също не се обижда когато критикувам нещо което не му се е отдало :) Невъзможно е да разбираме от всичко във Фотогрфията... и не сме безгрешни!
Хора сме- признай, че не си прав....
Макар леко пристрастен и поддал се на емоции в (03:...h), смятам, че фотографията и ФФ ще спечелят, ако уважаваме мнението на другите без да се засягаме.
Авторът - Ще ти направи чест да признаеш, че да даденият кадър и кадрите със заспалото кученце не са най "великите"....невъзможно е всеки кадър да е шИдЪовър :)
Повярвай прегледах този кадър на 4 монтора(можеби с лош калибратор:), но бялото си е "умряло", може този кадър да го гледаш в оригинал, но ФФ си има компресия (предполагам) и ние да виждаме нещо друго.
С теб не се познаваме лично, но тук съм съгласен с Pulsar!!! Това го казвам,защото Павката ми е Приятел, но не сме се наговорили да "Хейтваме", а явно имаме едно мнение.
Имам приятел като "Кубчев" и той също не се обижда когато критикувам нещо което не му се е отдало :) Невъзможно е да разбираме от всичко във Фотогрфията... и не сме безгрешни!
Хора сме- признай, че не си прав....
Макар леко пристрастен и поддал се на емоции в (03:...h), смятам, че фотографията и ФФ ще спечелят, ако уважаваме мнението на другите без да се засягаме.
Изобщо нямах предвид това да се превръща в някаква махаленска свада, но явно напрежение има...
Изхождайки от позицията на коментарите си, не смятам, че съм принуждавал който и да било да прави каквото и да било. Това си е лично моето мнение и заставам зад всяка своя дума, на фона на доста богат опит.
Радвам се, че имаш тази свобода да правиш каквото и както намериш за добре, и да си подбираш клиентите, но все пак имай предвид някои тенденции в този тип фотография. Изобщо не съм наясно колко често ти се налага да снимаш модна фотография, така че няма как да знам и какви са критериите, по които се водиш съответно.
Не знам защо моите коментари са обидни за теб, но явно трябва да се изявиня ако не съм прав, няма проблем...
Смятам, че колкото по-високо е нивото в този бранш, толкова по-добре за всички. Мен ме мотивира конкуренцията когато има такава и се радвам да виждам добри фотографии на български автори. Елементарно е.
Изобщо нямах предвид това да се превръща в някаква махаленска свада, но явно напрежение има...
Изхождайки от позицията на коментарите си, не смятам, че съм принуждавал който и да било да прави каквото и да било. Това си е лично моето мнение и заставам зад всяка своя дума, на фона на доста богат опит.
Радвам се, че имаш тази свобода да правиш каквото и както намериш за добре, и да си подбираш клиентите, но все пак имай предвид някои тенденции в този тип фотография. Изобщо не съм наясно колко често ти се налага да снимаш модна фотография, така че няма как да знам и какви са критериите, по които се водиш съответно.
Не знам защо моите коментари са обидни за теб, но явно трябва да се изявиня ако не съм прав, няма проблем...
Смятам, че колкото по-високо е нивото в този бранш, толкова по-добре за всички. Мен ме мотивира конкуренцията когато има такава и се радвам да виждам добри фотографии на български автори. Елементарно е.
Виж сега ни най-малко не робувам на това какво някой е казал, че е добре или не е добре да се случва. Относно кадърът ти, а и други подобни - не смятам да се впускам в детайли тук, ако желаеш ще ти кажа лично какво мисля.
Винаги има първи път. Да, твърдя че снимам така, както на мен ми харесва и само неща, които на мен ми харесват. Винаги се старая да снимам това, което на мен ми харесва и да го правя по начина, по който на мен ми харесва. Ако нямаме допирни точки с клиента не работим. Но както казах - каквото е портфолиото ти, такива са и клиентите ти. За сега имам достатъчно. Примерно в една форма за запитване съм включил въпрос относно музиката, която харесва клиента:) Аз не смятам, че трябва да работя за даден клиент, правейки компромиси с разликата във вкусовете ни. Ако правя компромиси, по-добре да се занимавам с нещо друго.
И последно - правя го за пари, но не само:)
Виж сега ни най-малко не робувам на това какво някой е казал, че е добре или не е добре да се случва. Относно кадърът ти, а и други подобни - не смятам да се впускам в детайли тук, ако желаеш ще ти кажа лично какво мисля.
Винаги има първи път. Да, твърдя че снимам така, както на мен ми харесва и само неща, които на мен ми харесват. Винаги се старая да снимам това, което на мен ми харесва и да го правя по начина, по който на мен ми харесва. Ако нямаме допирни точки с клиента не работим. Но както казах - каквото е портфолиото ти, такива са и клиентите ти. За сега имам достатъчно. Примерно в една форма за запитване съм включил въпрос относно музиката, която харесва клиента:) Аз не смятам, че трябва да работя за даден клиент, правейки компромиси с разликата във вкусовете ни. Ако правя компромиси, по-добре да се занимавам с нещо друго.
И последно - правя го за пари, но не само:)
Виждам, че имаш конкретно нещо предвид, но с удоволствие бих приел аргументацията ти. Както виждаш, по-горе, ясно и точно съм споделил какво смятам, че е добре или респективно недобре да се случва в една модна фотография.
Старая се да се вслушвам в критиката на другите, с удоволствие бих обърнал внимание и този път на това, още повече по отношение на моя кадър, който си дал като пример.
Ще добавя още нещо. Вмъкваш личното харесване или нехаресване по отношение на работата ти. За първи път чувам, че когато някой плаща за модна сесия, пита фотографа дали му харесва това, което ще трябва да снима или не. За тази цел си има стилисти принципно. Те решават насоката, в която ще се снима и атмосферата, която да се предаде. Всичко останало като осветление и ракурси е работа на фотографа. За това се плаща.
Похвала за тези, които имат свободата да снимат само това, което им е кеф, по начина, по който им е кеф. В професионализма според мен това се случва почти никога.
Виждам, че имаш конкретно нещо предвид, но с удоволствие бих приел аргументацията ти. Както виждаш, по-горе, ясно и точно съм споделил какво смятам, че е добре или респективно недобре да се случва в една модна фотография.
Старая се да се вслушвам в критиката на другите, с удоволствие бих обърнал внимание и този път на това, още повече по отношение на моя кадър, който си дал като пример.
Ще добавя още нещо. Вмъкваш личното харесване или нехаресване по отношение на работата ти. За първи път чувам, че когато някой плаща за модна сесия, пита фотографа дали му харесва това, което ще трябва да снима или не. За тази цел си има стилисти принципно. Те решават насоката, в която ще се снима и атмосферата, която да се предаде. Всичко останало като осветление и ракурси е работа на фотографа. За това се плаща.
Похвала за тези, които имат свободата да снимат само това, което им е кеф, по начина, по който им е кеф. В професионализма според мен това се случва почти никога.
Ами виж сега, имаме различни възгледи и съответно различни клиенти. Каквото ти е портфолиото, такива са ти клиентите.Аз също работя за пари, но не обичам да го афиширам и изтъквам постоянно.Примерно за мен :този тип фотография е неприемлив. Не бих снимал така, защото не ми харесва. Не оспорвам правото ти да го правиш обаче.
Ами виж сега, имаме различни възгледи и съответно различни клиенти. Каквото ти е портфолиото, такива са ти клиентите.Аз също работя за пари, но не обичам да го афиширам и изтъквам постоянно.Примерно за мен :този тип фотография е неприемлив. Не бих снимал така, защото не ми харесва. Не оспорвам правото ти да го правиш обаче.
Авторе, не съм се изнервил, спокойно. Просто си правя равносметка моите клиенти дали и на какво основание биха закупили такава фотосесия. Нека да разграничим едното (взимаме си модели и дрешки от магазина) с реалното случване на една модна фотосесия от 5-10 човека екип и професионални модели.
В случая наистина става въпрос за пари. Винаги става въпрос за пари. Защото аз с това си вадя хляба и с нищо друго. За това, от позицията на професионалист, си изказвам мнението по начин, по който го виждам и работя вече толкова години. Това дали се харесва или не е съвсем друг въпрос.
И "Да", аз го правя за пари при това за доста и по никой начин не смятам, че това е срамно или каквото и да било друго. Нито пък променя виждането ми за бизнеса. Напротив, прави ме още по-отговорен и организиран, защото клиентите ми имат доста, доста високи и точни и ясни изисквания за крайната визия на продуктите си.
Авторе, не съм се изнервил, спокойно. Просто си правя равносметка моите клиенти дали и на какво основание биха закупили такава фотосесия. Нека да разграничим едното (взимаме си модели и дрешки от магазина) с реалното случване на една модна фотосесия от 5-10 човека екип и професионални модели.
В случая наистина става въпрос за пари. Винаги става въпрос за пари. Защото аз с това си вадя хляба и с нищо друго. За това, от позицията на професионалист, си изказвам мнението по начин, по който го виждам и работя вече толкова години. Това дали се харесва или не е съвсем друг въпрос.
И "Да", аз го правя за пари при това за доста и по никой начин не смятам, че това е срамно или каквото и да било друго. Нито пък променя виждането ми за бизнеса. Напротив, прави ме още по-отговорен и организиран, защото клиентите ми имат доста, доста високи и точни и ясни изисквания за крайната визия на продуктите си.
Пулсаре, нещо си се изнервил ми се струва :)
Не, не е за каталожна фотография. Възложителят искаше серия ч/б снимки от този тип за определена цел, която не смятам да споделям. Не, не смятам да обяснявам за какво са тези "Емоционални фотографски пориви" :)
От всичко казано от теб мога да се съглася само с това, че наистина в снимката има наклон.
Само последно ще кажа - мен пък не ме кефи стерилния и изкуствен начин на снимане, който често наричате "модна фотография" . Също не ме кефят постоянните ви приказки и коментари относно парите, особено когато пък не сте в час по въпроса. Правя каквото ми харесва:)
Пулсаре, нещо си се изнервил ми се струва :)
Не, не е за каталожна фотография. Възложителят искаше серия ч/б снимки от този тип за определена цел, която не смятам да споделям. Не, не смятам да обяснявам за какво са тези "Емоционални фотографски пориви" :)
От всичко казано от теб мога да се съглася само с това, че наистина в снимката има наклон.
Само последно ще кажа - мен пък не ме кефи стерилния и изкуствен начин на снимане, който често наричате "модна фотография" . Също не ме кефят постоянните ви приказки и коментари относно парите, особено когато пък не сте в час по въпроса. Правя каквото ми харесва:)
Преди няколко кадъра, коментирахме, че това не е модна фотография. В момента се говори, че е или за каталожна или не е за каталожна фотография... Е, ще обясни ли някой за какво са тези емоционални фотографски пориви най-накрая или не? Честно, изобщо не ми става ясно.
Виждам, че са малко хората, които обсъждат фотографията. Напълнило се е с идолопоклонници и точколюбци, технолюбци, но няма грам модни фотографи... Нека поне да няма такъв спам в тази категория, моля ви се....
По отношение на този кадър и на почти всички кадри, които авторът е споделил с нас чрез линка си, които ужким не са модна фотография... Ще си споделя личното мнение и само него.
- Снимката е без ясна композиция или поне на мен не ми се вижда такава. Коментира се идея за контрапункт, която е почти безумна.
- Бялото на т.нар. композиция е изгоряло, а пък не е да го гледам на некалибриран монитор. Що се отнася до "каталожния" замисъл или "продуктов" такъв, текстурата на дрехата е невидима, съответно, този продукт автоматично става непродаваем чрез този тип кадър. Елементарна сверка със светломер би свършила точната работа при една несигурност по отношение на светлината.
- Композицията като цяло е изкривена наляво. При наличието на толкова вертикални и хоризонтални линии в кадъра, е абсурд да се говори за невъзможност за завъртане, било то и причината, че кадърът би изгубил целостта си. В това отношение, чудесна работа би свършила 5 минутна заигравка на Фотошоп и всичко си заспива на мястото.
- Моделът по никакъв начин не загатва за философията на компанията, за атмосферата на средата, в която се намира. По отношение на позите и пресъздадените емоции, си личи с просто око, че най-вероятно дори не са давани пари за професионален модел, което си е чисто български начин да се извиним, че искаме естествени, неподправени женски черти, но не ни се дават пари.
Прави впечатление от добавените кадри в линка, че липсва абсолютно каквато и да е било концепция за тази т.нар. фотосесия. Стайлинг, включване на елементи като умрели кучета и летящи деца в кадрите са ми в разрез с разбиранията като обикновен потребител и купувач, да не говорим, ако този краен продукт би трябвало да се оценява от жените-потребители. Играта на проба-грешка ще коства доста на този възложител.
И всичко това го казвам на фона на 14 години работа в сферата на модната фотография.
Явно вече объркването ми е тотално?!?!?!?
Преди няколко кадъра, коментирахме, че това не е модна фотография. В момента се говори, че е или за каталожна или не е за каталожна фотография... Е, ще обясни ли някой за какво са тези емоционални фотографски пориви най-накрая или не? Честно, изобщо не ми става ясно.
Виждам, че са малко хората, които обсъждат фотографията. Напълнило се е с идолопоклонници и точколюбци, технолюбци, но няма грам модни фотографи... Нека поне да няма такъв спам в тази категория, моля ви се....
По отношение на този кадър и на почти всички кадри, които авторът е споделил с нас чрез линка си, които ужким не са модна фотография... Ще си споделя личното мнение и само него.
- Снимката е без ясна композиция или поне на мен не ми се вижда такава. Коментира се идея за контрапункт, която е почти безумна.
- Бялото на т.нар. композиция е изгоряло, а пък не е да го гледам на некалибриран монитор. Що се отнася до "каталожния" замисъл или "продуктов" такъв, текстурата на дрехата е невидима, съответно, този продукт автоматично става непродаваем чрез този тип кадър. Елементарна сверка със светломер би свършила точната работа при една несигурност по отношение на светлината.
- Композицията като цяло е изкривена наляво. При наличието на толкова вертикални и хоризонтални линии в кадъра, е абсурд да се говори за невъзможност за завъртане, било то и причината, че кадърът би изгубил целостта си. В това отношение, чудесна работа би свършила 5 минутна заигравка на Фотошоп и всичко си заспива на мястото.
- Моделът по никакъв начин не загатва за философията на компанията, за атмосферата на средата, в която се намира. По отношение на позите и пресъздадените емоции, си личи с просто око, че най-вероятно дори не са давани пари за професионален модел, което си е чисто български начин да се извиним, че искаме естествени, неподправени женски черти, но не ни се дават пари.
Прави впечатление от добавените кадри в линка, че липсва абсолютно каквато и да е било концепция за тази т.нар. фотосесия. Стайлинг, включване на елементи като умрели кучета и летящи деца в кадрите са ми в разрез с разбиранията като обикновен потребител и купувач, да не говорим, ако този краен продукт би трябвало да се оценява от жените-потребители. Играта на проба-грешка ще коства доста на този възложител.
И всичко това го казвам на фона на 14 години работа в сферата на модната фотография.
Alex, тази сесия не е за каталожна фотография, с друга цел е. Снимал съм с 3 различни камери на фона на различна архитектура. Тук виждате само с дигиталния Сони А900. Имам също с лайка формат на Илфорд и с 6х6 на Кодак.
Alex, тази сесия не е за каталожна фотография, с друга цел е. Снимал съм с 3 различни камери на фона на различна архитектура. Тук виждате само с дигиталния Сони А900. Имам също с лайка формат на Илфорд и с 6х6 на Кодак.
Въпреки, че съм засилил умишлено контраста, бялото в дрехата не е изгоряло и това се вижда чудесно на добре калибриран монитор, както и на хистограма + маркиране на изгорели участъци.
Колкото до лекия наклон - да прави сте, но нямам възможност за корекция - това е целият кадър, снимах бързо за да хвана силуета в ляво като контрапункт.
Въпреки, че съм засилил умишлено контраста, бялото в дрехата не е изгоряло и това се вижда чудесно на добре калибриран монитор, както и на хистограма + маркиране на изгорели участъци.
Колкото до лекия наклон - да прави сте, но нямам възможност за корекция - това е целият кадър, снимах бързо за да хвана силуета в ляво като контрапункт.
Comments (50)
You can post your comments after you sign in.
Sign in or Sign up
iasno.ok
iasno.ok
Не, не беше това целта. Целта не беше продукта. Това не е продуктова сесия.
Искаха серия от няколко ч/б снимки в градска среда и на фона на сгради и елементи, които да се сменят на 1-ва стр. на сайта им. В случая ввъобще не става дума за презентиране на дрехи.
Не, не беше това целта. Целта не беше продукта. Това не е продуктова сесия.
Искаха серия от няколко ч/б снимки в градска среда и на фона на сгради и елементи, които да се сменят на 1-ва стр. на сайта им. В случая ввъобще не става дума за презентиране на дрехи.
ako celta e billa da se pokaje "produkta" na Rilla still, samite drehi pod kakvato i da e forma i koncepcia akcenta varhu tiah v niakoi ot kadrite v sesiata spored men lipsva.Zasilenia kontrast v dosta ot sluchaite e malko prenebrejitelen kam designa na drehite i izpolzvanite materiali ..sashto taka igrae losha shega kogato edna cherno biala kompozicia natejava i razseiva s mnogo ot prisastvastite obekti v neia kogato te samite niamat niakakvo seriozno otnoshenie kam designa na samata dreha ili dinamikata na sujeta.Primer za spoluchliv takav kadar spored men boni e predposlednia ot cialata sesia kadeto tova ne se sluchva i backgrounda s arhitekturnite si elementi dosta dobre pochertavat i designa na samata dreha.Povecheto kadri spored men biha stoiali dosta dobre ako se razraboti kontrasta v dalbochina kato se zapazi samo v prednia plan ..interesno mi e da vidia kadrite ot 6x6 formata kadeto tova ne bi bilo problem ...
ako celta e billa da se pokaje "produkta" na Rilla still, samite drehi pod kakvato i da e forma i koncepcia akcenta varhu tiah v niakoi ot kadrite v sesiata spored men lipsva.Zasilenia kontrast v dosta ot sluchaite e malko prenebrejitelen kam designa na drehite i izpolzvanite materiali ..sashto taka igrae losha shega kogato edna cherno biala kompozicia natejava i razseiva s mnogo ot prisastvastite obekti v neia kogato te samite niamat niakakvo seriozno otnoshenie kam designa na samata dreha ili dinamikata na sujeta.Primer za spoluchliv takav kadar spored men boni e predposlednia ot cialata sesia kadeto tova ne se sluchva i backgrounda s arhitekturnite si elementi dosta dobre pochertavat i designa na samata dreha.Povecheto kadri spored men biha stoiali dosta dobre ako se razraboti kontrasta v dalbochina kato se zapazi samo v prednia plan ..interesno mi e da vidia kadrite ot 6x6 formata kadeto tova ne bi bilo problem ...
Г-н Пулсар
Случаино да ви е ясно че в нашата държава не ми пука нито за вашето мнение нито за това на девойките, които снимате така че изглеждат като снимани за каталог на порно клуб?Или колегите ви които снимат каталози на порно заведения са на Вашето ниво или вие на тяхното ... не съм компетентен да преценя кое от двете е вярно.Ако си нямате работа, (а вие твърдите че имате много работа) може да се занимавате да разяснявате каквото си искате на който си искате.Лично аз като си поръчвам курва (което също е незаконно) с удоволствие ще се сещам за вас и маисторския Ви стил на снимане ... защото може и вие да сте автора.
Сполай и на вас.
Г-н Пулсар
Случаино да ви е ясно че в нашата държава не ми пука нито за вашето мнение нито за това на девойките, които снимате така че изглеждат като снимани за каталог на порно клуб?Или колегите ви които снимат каталози на порно заведения са на Вашето ниво или вие на тяхното ... не съм компетентен да преценя кое от двете е вярно.Ако си нямате работа, (а вие твърдите че имате много работа) може да се занимавате да разяснявате каквото си искате на който си искате.Лично аз като си поръчвам курва (което също е незаконно) с удоволствие ще се сещам за вас и маисторския Ви стил на снимане ... защото може и вие да сте автора.
Сполай и на вас.
Чудесно!
Чудесно!
Ами добре, радвам се за тебе.
А махленското ти го започна още с първия си пост:)
Ами добре, радвам се за тебе.
А махленското ти го започна още с първия си пост:)
Авторе, виждам, че с охота толерираш нечии "курвенски" изказвания, но пък иначе сме по темата, прав си.
Все повече клиенти имам от чужбина и както е тръгнало, все по-големи - разгеле! И точно този стил на работа все си харесват завалиите, точно както е у тях, в чужбинско, да ти призная. Последно, едни мили американци, си докараха цялата модна колекцийка оттам, за да я снимам. :-))) Пък те са виждали модна фотография, гарантирам ти.
За едно си прав, аз снимам каквото се търси, това е комерсиална фотография, другояче казано - модна, но пък за това съм учил, това работя... Щото то пълно в България хора с дипломи по фотография и магистратурки секакви, ама уви, губи ми се тоя "световен" стил на работа нещо...
Дали има фотография в тях или е чисто и просто голо занаятчийство, си е чисто счетоводство и доверие към стила ми на работа. Засега и двете са препълнени с охолство.
Сполай ви. Стана си наистина махаленско тук. За съжаление.
Авторе, виждам, че с охота толерираш нечии "курвенски" изказвания, но пък иначе сме по темата, прав си.
Все повече клиенти имам от чужбина и както е тръгнало, все по-големи - разгеле! И точно този стил на работа все си харесват завалиите, точно както е у тях, в чужбинско, да ти призная. Последно, едни мили американци, си докараха цялата модна колекцийка оттам, за да я снимам. :-))) Пък те са виждали модна фотография, гарантирам ти.
За едно си прав, аз снимам каквото се търси, това е комерсиална фотография, другояче казано - модна, но пък за това съм учил, това работя... Щото то пълно в България хора с дипломи по фотография и магистратурки секакви, ама уви, губи ми се тоя "световен" стил на работа нещо...
Дали има фотография в тях или е чисто и просто голо занаятчийство, си е чисто счетоводство и доверие към стила ми на работа. Засега и двете са препълнени с охолство.
Сполай ви. Стана си наистина махаленско тук. За съжаление.
И да допълня нещо. Не съм аз този, който е тръгнал да си налага мнението как трябва или не трябва да се снима. Всеки да се оправя и да си следва собствените вкусове и разбирания. Твоите са различни от моите, няма лошо, даже е добре:)
И да допълня нещо. Не съм аз този, който е тръгнал да си налага мнението как трябва или не трябва да се снима. Всеки да се оправя и да си следва собствените вкусове и разбирания. Твоите са различни от моите, няма лошо, даже е добре:)
Пулсаре, мен пък не ме кефят скучни банални снимки с кичозна чалга визия, но дет се вика - това се търси в България, това снимате. Само че аз не бих си сложил името под подобни снимки. В тях няма грам фотография най-малкото, няма чувство има едно голо занаятчийство подпряно от екип стилисти, гримьори и осветители.
Както казах смятам да снимам така, както на мен ми харесва. И всъщност нямам нужда от клиенти, с които имаме различни възгледи. Честно казано доста интелигентни клиенти вече бягат от чалга визията, имай го предвид. Особено клиенти извън БГ:)
Пулсаре, мен пък не ме кефят скучни банални снимки с кичозна чалга визия, но дет се вика - това се търси в България, това снимате. Само че аз не бих си сложил името под подобни снимки. В тях няма грам фотография най-малкото, няма чувство има едно голо занаятчийство подпряно от екип стилисти, гримьори и осветители.
Както казах смятам да снимам така, както на мен ми харесва. И всъщност нямам нужда от клиенти, с които имаме различни възгледи. Честно казано доста интелигентни клиенти вече бягат от чалга визията, имай го предвид. Особено клиенти извън БГ:)
Жоре,
очевидно си нямал друга работа нощес, та си решил да драснеш ред-два, така за цвят. Радвам се, че си отделил време и внимание на въпроса.
Ще го кажа още веднъж, явно тук трезвомислещите и тези, които имат какво да кажат, не са на мода и са кофти хора... тук се борим за точки и рейтинг май-май, което е нормално за това място, де. :-)
Сисли е голяма фирма, Жоре... много голяма. И вградена светкавичка да сложат и 140 човека стайлинг да правят, винаги ще им се получат нещата, защото имат концепция, следват тенденции или по-скоро създават такива. Повтарям го, за да не го забравите: Създават тенденции.
Що се отнася до "правилното снимане"... Ми ако ще си мерим техниката или друго яче казано, кожените вариообективи... Моите клиенти от модната сфера май са почти всички големи клиенти в България, но явно, според тук споделениет мнения, всички те са пълни тъпанари и искат да НЕ са им хубави снимките и да не ги качват по билбордове, списания, сайтове и тн и тн и тн... И като гледам какъв е отливът ми на клиенти... Избива ме на плач... Ако са такива като Рила Стил... съм умрял от глад. Гледам, че и те процъфтяват направо...
Аз не съм снимал за Рила Стил, но така като гледам, не бих и снимал за тях. Или най-малкото, не бих си сложил името под снимки като тези. Дали съм прав или крив, ще си покаже времето и клиентите.
"Ретро" звучене не виждам аз лично в тези снимки, признавам си. Виждам един хаос от нещо като модели сложени в нещо като стайлинг на нещо като композиция. Не виждам работата на нито един гримьор, фризьор, стилист, осветител... Но явно в това се изразява ретрото - новото ретро... One Man Show, no matter the price! :-))
Next Time/
Г-н Некст Тайм... Случайно да Ви е ясно, че в някои бели държави, за изказване от такъв сорт, се ходи на съд? Защото ако не Ви е ясно, може да ви го разясня... Или пък някоя от "моите курви" да Ви го разясни...
Жоре,
очевидно си нямал друга работа нощес, та си решил да драснеш ред-два, така за цвят. Радвам се, че си отделил време и внимание на въпроса.
Ще го кажа още веднъж, явно тук трезвомислещите и тези, които имат какво да кажат, не са на мода и са кофти хора... тук се борим за точки и рейтинг май-май, което е нормално за това място, де. :-)
Сисли е голяма фирма, Жоре... много голяма. И вградена светкавичка да сложат и 140 човека стайлинг да правят, винаги ще им се получат нещата, защото имат концепция, следват тенденции или по-скоро създават такива. Повтарям го, за да не го забравите: Създават тенденции.
Що се отнася до "правилното снимане"... Ми ако ще си мерим техниката или друго яче казано, кожените вариообективи... Моите клиенти от модната сфера май са почти всички големи клиенти в България, но явно, според тук споделениет мнения, всички те са пълни тъпанари и искат да НЕ са им хубави снимките и да не ги качват по билбордове, списания, сайтове и тн и тн и тн... И като гледам какъв е отливът ми на клиенти... Избива ме на плач... Ако са такива като Рила Стил... съм умрял от глад. Гледам, че и те процъфтяват направо...
Аз не съм снимал за Рила Стил, но така като гледам, не бих и снимал за тях. Или най-малкото, не бих си сложил името под снимки като тези. Дали съм прав или крив, ще си покаже времето и клиентите.
"Ретро" звучене не виждам аз лично в тези снимки, признавам си. Виждам един хаос от нещо като модели сложени в нещо като стайлинг на нещо като композиция. Не виждам работата на нито един гримьор, фризьор, стилист, осветител... Но явно в това се изразява ретрото - новото ретро... One Man Show, no matter the price! :-))
Next Time/
Г-н Некст Тайм... Случайно да Ви е ясно, че в някои бели държави, за изказване от такъв сорт, се ходи на съд? Защото ако не Ви е ясно, може да ви го разясня... Или пък някоя от "моите курви" да Ви го разясни...
Харесва ми!
Харесва ми!
!!!
!!!
Аз лично ако си поръчвам курва бих избрал от тези които снима Пулсар а не от тези които снима Бони.
Аз лично ако си поръчвам курва бих избрал от тези които снима Пулсар а не от тези които снима Бони.
Харесва ми цялата сесия и точно ретро полъха от снимките.
Не ми харесва на тази снимка единствено намръщеното изражение на момичето. Като цяло не споделям мнението на Пулсар, че моделите са просто някакви случайни. Много красиви модели и с естествен чар. Другото момиче /Диляна/ съм я снимала многократно и определено си е професионален модел. :)
Харесва ми цялата сесия и точно ретро полъха от снимките.
Не ми харесва на тази снимка единствено намръщеното изражение на момичето. Като цяло не споделям мнението на Пулсар, че моделите са просто някакви случайни. Много красиви модели и с естествен чар. Другото момиче /Диляна/ съм я снимала многократно и определено си е професионален модел. :)
Така...
Ако може и аз да си кажа мнението :)
Канони, доколкото помня, има единствено в зографисването на икони, макар че и там отвреме навреме ги нарушават.
В останалите жанрове е изключено да се говори за някакви ненарушими "правила".
Снимките на Пулсар и на Алекс звучат по-комерсиално, по "като за списание" и по-напудрено. Тия на Бони са по-непринудени и по-ретро... Ако погледнем пък рекламите на Сисли, трябва да се хванем за главата. Не вярвам да има фотограф, който да твърди, че тия снимки с червените очи, с плоското осветление на вградената светкавица и безумното кадриране имат някакви фотографски достойнства. Обаче е факт, че мощна фирма като Сисли, която може да си наеме всеки фотограф, плаща на някого за тия снимки, нали?
Определено не всичко комерсиално-звучащо и напудрено е единственото "правилно" и продаваемо.
Тук обаче, аз виждам по-скоро някакви нерви у "правилно снимащите", нерви които им се образуват, защото довчерашни или потенциални техни клиенти, започват да се преориентират към визия, по-различна от предлаганата от тези фотографи.
С аргументите, с които се опитват да убедят Бони, че не снима по правилата, всъщност се опитват да убедят себе си и клиентите си, че такава визия не бива да се търси, камо ли да се заплаща.
Един вид да повлияят на обществените вкусове и разбирания.
Това, разбира се, трудно ще стане. А пък Бони има най-малко вина в случая, за това че някакви хора са се преориентирали към друг тип визия (и са харесали, това, което той предлага като портфолио)
И един риторичен въпорс към Пулсар и Алекс - смятате ли, че Бони не може да си подреди осветлението в студиото и да направи нещата "по правилата"?
:)
Така...
Ако може и аз да си кажа мнението :)
Канони, доколкото помня, има единствено в зографисването на икони, макар че и там отвреме навреме ги нарушават.
В останалите жанрове е изключено да се говори за някакви ненарушими "правила".
Снимките на Пулсар и на Алекс звучат по-комерсиално, по "като за списание" и по-напудрено. Тия на Бони са по-непринудени и по-ретро... Ако погледнем пък рекламите на Сисли, трябва да се хванем за главата. Не вярвам да има фотограф, който да твърди, че тия снимки с червените очи, с плоското осветление на вградената светкавица и безумното кадриране имат някакви фотографски достойнства. Обаче е факт, че мощна фирма като Сисли, която може да си наеме всеки фотограф, плаща на някого за тия снимки, нали?
Определено не всичко комерсиално-звучащо и напудрено е единственото "правилно" и продаваемо.
Тук обаче, аз виждам по-скоро някакви нерви у "правилно снимащите", нерви които им се образуват, защото довчерашни или потенциални техни клиенти, започват да се преориентират към визия, по-различна от предлаганата от тези фотографи.
С аргументите, с които се опитват да убедят Бони, че не снима по правилата, всъщност се опитват да убедят себе си и клиентите си, че такава визия не бива да се търси, камо ли да се заплаща.
Един вид да повлияят на обществените вкусове и разбирания.
Това, разбира се, трудно ще стане. А пък Бони има най-малко вина в случая, за това че някакви хора са се преориентирали към друг тип визия (и са харесали, това, което той предлага като портфолио)
И един риторичен въпорс към Пулсар и Алекс - смятате ли, че Бони не може да си подреди осветлението в студиото и да направи нещата "по правилата"?
:)
интересна дискусия се е оформила тук нощес :)
интересна дискусия се е оформила тук нощес :)
!
!
Ей, аз съм просто зрител - снимката е страхотна!!! Евала!
Ей, аз съм просто зрител - снимката е страхотна!!! Евала!
Разбирам - защо има изкривяване на линиите от наклона на оста при снимане - така,че няма как всички линии да бъда успоредни на краищата, иначе съм съгласен с автора и ми харесва подобен начин на представяне на модната фотография, който съвсем не е нов, а отдавна е станал класика и има цяло течение най-вече в Париж още след края на втората световна война!
Разбирам - защо има изкривяване на линиите от наклона на оста при снимане - така,че няма как всички линии да бъда успоредни на краищата, иначе съм съгласен с автора и ми харесва подобен начин на представяне на модната фотография, който съвсем не е нов, а отдавна е станал класика и има цяло течение най-вече в Париж още след края на втората световна война!
На мен много ми харесва със силуета в лявата част!!! ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА КАДЪРА!!!
На мен много ми харесва със силуета в лявата част!!! ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА КАДЪРА!!!
Пулсар, не ми харесва, че се опитваш в последния си коментар да правиш манипулативни намеци. Прочети моят коментар 27 и пак се замисли, къде съм казал, че се обиждам, къде правя "свада" и т.н.
Просто не споделям възгледите ти и излагам моята позиция.
Alex - никога не съм казвал, че кадрите ми са "най-великите". Да, вкарал съм умишлено елементи от улицата в целата серия, но в случая това си е моя гледна точка, без да смятам или да твърдя дали е велико или не. Както казах излагам позицията си, имам това право да мисля по по-различен начин от вас.
Уважавам мнението ви, добре е и вие да уважавате моето и правото ми да го изкажа.
Колкото до бялото в дрехата - по-горе съм свалил кадъра от монитора, отворил съм го в ACR и съм показал къде са преекспонираните зони.
Пулсар, не ми харесва, че се опитваш в последния си коментар да правиш манипулативни намеци. Прочети моят коментар 27 и пак се замисли, къде съм казал, че се обиждам, къде правя "свада" и т.н.
Просто не споделям възгледите ти и излагам моята позиция.
Alex - никога не съм казвал, че кадрите ми са "най-великите". Да, вкарал съм умишлено елементи от улицата в целата серия, но в случая това си е моя гледна точка, без да смятам или да твърдя дали е велико или не. Както казах излагам позицията си, имам това право да мисля по по-различен начин от вас.
Уважавам мнението ви, добре е и вие да уважавате моето и правото ми да го изкажа.
Колкото до бялото в дрехата - по-горе съм свалил кадъра от монитора, отворил съм го в ACR и съм показал къде са преекспонираните зони.
Авторът - Ще ти направи чест да признаеш, че да даденият кадър и кадрите със заспалото кученце не са най "великите"....невъзможно е всеки кадър да е шИдЪовър :)
Повярвай прегледах този кадър на 4 монтора(можеби с лош калибратор:), но бялото си е "умряло", може този кадър да го гледаш в оригинал, но ФФ си има компресия (предполагам) и ние да виждаме нещо друго.
С теб не се познаваме лично, но тук съм съгласен с Pulsar!!! Това го казвам,защото Павката ми е Приятел, но не сме се наговорили да "Хейтваме", а явно имаме едно мнение.
Имам приятел като "Кубчев" и той също не се обижда когато критикувам нещо което не му се е отдало :) Невъзможно е да разбираме от всичко във Фотогрфията... и не сме безгрешни!
Хора сме- признай, че не си прав....
Макар леко пристрастен и поддал се на емоции в (03:...h), смятам, че фотографията и ФФ ще спечелят, ако уважаваме мнението на другите без да се засягаме.
Авторът - Ще ти направи чест да признаеш, че да даденият кадър и кадрите със заспалото кученце не са най "великите"....невъзможно е всеки кадър да е шИдЪовър :)
Повярвай прегледах този кадър на 4 монтора(можеби с лош калибратор:), но бялото си е "умряло", може този кадър да го гледаш в оригинал, но ФФ си има компресия (предполагам) и ние да виждаме нещо друго.
С теб не се познаваме лично, но тук съм съгласен с Pulsar!!! Това го казвам,защото Павката ми е Приятел, но не сме се наговорили да "Хейтваме", а явно имаме едно мнение.
Имам приятел като "Кубчев" и той също не се обижда когато критикувам нещо което не му се е отдало :) Невъзможно е да разбираме от всичко във Фотогрфията... и не сме безгрешни!
Хора сме- признай, че не си прав....
Макар леко пристрастен и поддал се на емоции в (03:...h), смятам, че фотографията и ФФ ще спечелят, ако уважаваме мнението на другите без да се засягаме.
Изобщо нямах предвид това да се превръща в някаква махаленска свада, но явно напрежение има...
Изхождайки от позицията на коментарите си, не смятам, че съм принуждавал който и да било да прави каквото и да било. Това си е лично моето мнение и заставам зад всяка своя дума, на фона на доста богат опит.
Радвам се, че имаш тази свобода да правиш каквото и както намериш за добре, и да си подбираш клиентите, но все пак имай предвид някои тенденции в този тип фотография. Изобщо не съм наясно колко често ти се налага да снимаш модна фотография, така че няма как да знам и какви са критериите, по които се водиш съответно.
Не знам защо моите коментари са обидни за теб, но явно трябва да се изявиня ако не съм прав, няма проблем...
Смятам, че колкото по-високо е нивото в този бранш, толкова по-добре за всички. Мен ме мотивира конкуренцията когато има такава и се радвам да виждам добри фотографии на български автори. Елементарно е.
Изобщо нямах предвид това да се превръща в някаква махаленска свада, но явно напрежение има...
Изхождайки от позицията на коментарите си, не смятам, че съм принуждавал който и да било да прави каквото и да било. Това си е лично моето мнение и заставам зад всяка своя дума, на фона на доста богат опит.
Радвам се, че имаш тази свобода да правиш каквото и както намериш за добре, и да си подбираш клиентите, но все пак имай предвид някои тенденции в този тип фотография. Изобщо не съм наясно колко често ти се налага да снимаш модна фотография, така че няма как да знам и какви са критериите, по които се водиш съответно.
Не знам защо моите коментари са обидни за теб, но явно трябва да се изявиня ако не съм прав, няма проблем...
Смятам, че колкото по-високо е нивото в този бранш, толкова по-добре за всички. Мен ме мотивира конкуренцията когато има такава и се радвам да виждам добри фотографии на български автори. Елементарно е.
Виж сега ни най-малко не робувам на това какво някой е казал, че е добре или не е добре да се случва. Относно кадърът ти, а и други подобни - не смятам да се впускам в детайли тук, ако желаеш ще ти кажа лично какво мисля.
Винаги има първи път. Да, твърдя че снимам така, както на мен ми харесва и само неща, които на мен ми харесват. Винаги се старая да снимам това, което на мен ми харесва и да го правя по начина, по който на мен ми харесва. Ако нямаме допирни точки с клиента не работим. Но както казах - каквото е портфолиото ти, такива са и клиентите ти. За сега имам достатъчно. Примерно в една форма за запитване съм включил въпрос относно музиката, която харесва клиента:) Аз не смятам, че трябва да работя за даден клиент, правейки компромиси с разликата във вкусовете ни. Ако правя компромиси, по-добре да се занимавам с нещо друго.
И последно - правя го за пари, но не само:)
Виж сега ни най-малко не робувам на това какво някой е казал, че е добре или не е добре да се случва. Относно кадърът ти, а и други подобни - не смятам да се впускам в детайли тук, ако желаеш ще ти кажа лично какво мисля.
Винаги има първи път. Да, твърдя че снимам така, както на мен ми харесва и само неща, които на мен ми харесват. Винаги се старая да снимам това, което на мен ми харесва и да го правя по начина, по който на мен ми харесва. Ако нямаме допирни точки с клиента не работим. Но както казах - каквото е портфолиото ти, такива са и клиентите ти. За сега имам достатъчно. Примерно в една форма за запитване съм включил въпрос относно музиката, която харесва клиента:) Аз не смятам, че трябва да работя за даден клиент, правейки компромиси с разликата във вкусовете ни. Ако правя компромиси, по-добре да се занимавам с нещо друго.
И последно - правя го за пари, но не само:)
Относно изгорялата дреха - да, контрастът е доста силен, на ръба е, но дрехата не е изгоряла - справка ТУК
Относно изгорялата дреха - да, контрастът е доста силен, на ръба е, но дрехата не е изгоряла - справка ТУК
Виждам, че имаш конкретно нещо предвид, но с удоволствие бих приел аргументацията ти. Както виждаш, по-горе, ясно и точно съм споделил какво смятам, че е добре или респективно недобре да се случва в една модна фотография.
Старая се да се вслушвам в критиката на другите, с удоволствие бих обърнал внимание и този път на това, още повече по отношение на моя кадър, който си дал като пример.
Ще добавя още нещо. Вмъкваш личното харесване или нехаресване по отношение на работата ти. За първи път чувам, че когато някой плаща за модна сесия, пита фотографа дали му харесва това, което ще трябва да снима или не. За тази цел си има стилисти принципно. Те решават насоката, в която ще се снима и атмосферата, която да се предаде. Всичко останало като осветление и ракурси е работа на фотографа. За това се плаща.
Похвала за тези, които имат свободата да снимат само това, което им е кеф, по начина, по който им е кеф. В професионализма според мен това се случва почти никога.
Виждам, че имаш конкретно нещо предвид, но с удоволствие бих приел аргументацията ти. Както виждаш, по-горе, ясно и точно съм споделил какво смятам, че е добре или респективно недобре да се случва в една модна фотография.
Старая се да се вслушвам в критиката на другите, с удоволствие бих обърнал внимание и този път на това, още повече по отношение на моя кадър, който си дал като пример.
Ще добавя още нещо. Вмъкваш личното харесване или нехаресване по отношение на работата ти. За първи път чувам, че когато някой плаща за модна сесия, пита фотографа дали му харесва това, което ще трябва да снима или не. За тази цел си има стилисти принципно. Те решават насоката, в която ще се снима и атмосферата, която да се предаде. Всичко останало като осветление и ракурси е работа на фотографа. За това се плаща.
Похвала за тези, които имат свободата да снимат само това, което им е кеф, по начина, по който им е кеф. В професионализма според мен това се случва почти никога.
Ами виж сега, имаме различни възгледи и съответно различни клиенти. Каквото ти е портфолиото, такива са ти клиентите.Аз също работя за пари, но не обичам да го афиширам и изтъквам постоянно.Примерно за мен :този тип фотография е неприемлив. Не бих снимал така, защото не ми харесва. Не оспорвам правото ти да го правиш обаче.
Ами виж сега, имаме различни възгледи и съответно различни клиенти. Каквото ти е портфолиото, такива са ти клиентите.Аз също работя за пари, но не обичам да го афиширам и изтъквам постоянно.Примерно за мен :този тип фотография е неприемлив. Не бих снимал така, защото не ми харесва. Не оспорвам правото ти да го правиш обаче.
Авторе, не съм се изнервил, спокойно. Просто си правя равносметка моите клиенти дали и на какво основание биха закупили такава фотосесия. Нека да разграничим едното (взимаме си модели и дрешки от магазина) с реалното случване на една модна фотосесия от 5-10 човека екип и професионални модели.
В случая наистина става въпрос за пари. Винаги става въпрос за пари. Защото аз с това си вадя хляба и с нищо друго. За това, от позицията на професионалист, си изказвам мнението по начин, по който го виждам и работя вече толкова години. Това дали се харесва или не е съвсем друг въпрос.
И "Да", аз го правя за пари при това за доста и по никой начин не смятам, че това е срамно или каквото и да било друго. Нито пък променя виждането ми за бизнеса. Напротив, прави ме още по-отговорен и организиран, защото клиентите ми имат доста, доста високи и точни и ясни изисквания за крайната визия на продуктите си.
Авторе, не съм се изнервил, спокойно. Просто си правя равносметка моите клиенти дали и на какво основание биха закупили такава фотосесия. Нека да разграничим едното (взимаме си модели и дрешки от магазина) с реалното случване на една модна фотосесия от 5-10 човека екип и професионални модели.
В случая наистина става въпрос за пари. Винаги става въпрос за пари. Защото аз с това си вадя хляба и с нищо друго. За това, от позицията на професионалист, си изказвам мнението по начин, по който го виждам и работя вече толкова години. Това дали се харесва или не е съвсем друг въпрос.
И "Да", аз го правя за пари при това за доста и по никой начин не смятам, че това е срамно или каквото и да било друго. Нито пък променя виждането ми за бизнеса. Напротив, прави ме още по-отговорен и организиран, защото клиентите ми имат доста, доста високи и точни и ясни изисквания за крайната визия на продуктите си.
браво
браво
Пулсаре, нещо си се изнервил ми се струва :)
Не, не е за каталожна фотография. Възложителят искаше серия ч/б снимки от този тип за определена цел, която не смятам да споделям. Не, не смятам да обяснявам за какво са тези "Емоционални фотографски пориви" :)
От всичко казано от теб мога да се съглася само с това, че наистина в снимката има наклон.
Само последно ще кажа - мен пък не ме кефи стерилния и изкуствен начин на снимане, който често наричате "модна фотография" . Също не ме кефят постоянните ви приказки и коментари относно парите, особено когато пък не сте в час по въпроса. Правя каквото ми харесва:)
Пулсаре, нещо си се изнервил ми се струва :)
Не, не е за каталожна фотография. Възложителят искаше серия ч/б снимки от този тип за определена цел, която не смятам да споделям. Не, не смятам да обяснявам за какво са тези "Емоционални фотографски пориви" :)
От всичко казано от теб мога да се съглася само с това, че наистина в снимката има наклон.
Само последно ще кажа - мен пък не ме кефи стерилния и изкуствен начин на снимане, който често наричате "модна фотография" . Също не ме кефят постоянните ви приказки и коментари относно парите, особено когато пък не сте в час по въпроса. Правя каквото ми харесва:)
Явно вече объркването ми е тотално?!?!?!?
Преди няколко кадъра, коментирахме, че това не е модна фотография. В момента се говори, че е или за каталожна или не е за каталожна фотография... Е, ще обясни ли някой за какво са тези емоционални фотографски пориви най-накрая или не? Честно, изобщо не ми става ясно.
Виждам, че са малко хората, които обсъждат фотографията. Напълнило се е с идолопоклонници и точколюбци, технолюбци, но няма грам модни фотографи... Нека поне да няма такъв спам в тази категория, моля ви се....
По отношение на този кадър и на почти всички кадри, които авторът е споделил с нас чрез линка си, които ужким не са модна фотография... Ще си споделя личното мнение и само него.
- Снимката е без ясна композиция или поне на мен не ми се вижда такава. Коментира се идея за контрапункт, която е почти безумна.
- Бялото на т.нар. композиция е изгоряло, а пък не е да го гледам на некалибриран монитор. Що се отнася до "каталожния" замисъл или "продуктов" такъв, текстурата на дрехата е невидима, съответно, този продукт автоматично става непродаваем чрез този тип кадър. Елементарна сверка със светломер би свършила точната работа при една несигурност по отношение на светлината.
- Композицията като цяло е изкривена наляво. При наличието на толкова вертикални и хоризонтални линии в кадъра, е абсурд да се говори за невъзможност за завъртане, било то и причината, че кадърът би изгубил целостта си. В това отношение, чудесна работа би свършила 5 минутна заигравка на Фотошоп и всичко си заспива на мястото.
- Моделът по никакъв начин не загатва за философията на компанията, за атмосферата на средата, в която се намира. По отношение на позите и пресъздадените емоции, си личи с просто око, че най-вероятно дори не са давани пари за професионален модел, което си е чисто български начин да се извиним, че искаме естествени, неподправени женски черти, но не ни се дават пари.
Прави впечатление от добавените кадри в линка, че липсва абсолютно каквато и да е било концепция за тази т.нар. фотосесия. Стайлинг, включване на елементи като умрели кучета и летящи деца в кадрите са ми в разрез с разбиранията като обикновен потребител и купувач, да не говорим, ако този краен продукт би трябвало да се оценява от жените-потребители. Играта на проба-грешка ще коства доста на този възложител.
И всичко това го казвам на фона на 14 години работа в сферата на модната фотография.
Явно вече объркването ми е тотално?!?!?!?
Преди няколко кадъра, коментирахме, че това не е модна фотография. В момента се говори, че е или за каталожна или не е за каталожна фотография... Е, ще обясни ли някой за какво са тези емоционални фотографски пориви най-накрая или не? Честно, изобщо не ми става ясно.
Виждам, че са малко хората, които обсъждат фотографията. Напълнило се е с идолопоклонници и точколюбци, технолюбци, но няма грам модни фотографи... Нека поне да няма такъв спам в тази категория, моля ви се....
По отношение на този кадър и на почти всички кадри, които авторът е споделил с нас чрез линка си, които ужким не са модна фотография... Ще си споделя личното мнение и само него.
- Снимката е без ясна композиция или поне на мен не ми се вижда такава. Коментира се идея за контрапункт, която е почти безумна.
- Бялото на т.нар. композиция е изгоряло, а пък не е да го гледам на некалибриран монитор. Що се отнася до "каталожния" замисъл или "продуктов" такъв, текстурата на дрехата е невидима, съответно, този продукт автоматично става непродаваем чрез този тип кадър. Елементарна сверка със светломер би свършила точната работа при една несигурност по отношение на светлината.
- Композицията като цяло е изкривена наляво. При наличието на толкова вертикални и хоризонтални линии в кадъра, е абсурд да се говори за невъзможност за завъртане, било то и причината, че кадърът би изгубил целостта си. В това отношение, чудесна работа би свършила 5 минутна заигравка на Фотошоп и всичко си заспива на мястото.
- Моделът по никакъв начин не загатва за философията на компанията, за атмосферата на средата, в която се намира. По отношение на позите и пресъздадените емоции, си личи с просто око, че най-вероятно дори не са давани пари за професионален модел, което си е чисто български начин да се извиним, че искаме естествени, неподправени женски черти, но не ни се дават пари.
Прави впечатление от добавените кадри в линка, че липсва абсолютно каквато и да е било концепция за тази т.нар. фотосесия. Стайлинг, включване на елементи като умрели кучета и летящи деца в кадрите са ми в разрез с разбиранията като обикновен потребител и купувач, да не говорим, ако този краен продукт би трябвало да се оценява от жените-потребители. Играта на проба-грешка ще коства доста на този възложител.
И всичко това го казвам на фона на 14 години работа в сферата на модната фотография.
!!!
!!!
харесвам!
харесвам!
Стилно !
Стилно !
Alex, тази сесия не е за каталожна фотография, с друга цел е. Снимал съм с 3 различни камери на фона на различна архитектура. Тук виждате само с дигиталния Сони А900. Имам също с лайка формат на Илфорд и с 6х6 на Кодак.
Alex, тази сесия не е за каталожна фотография, с друга цел е. Снимал съм с 3 различни камери на фона на различна архитектура. Тук виждате само с дигиталния Сони А900. Имам също с лайка формат на Илфорд и с 6х6 на Кодак.
Въпреки, че съм засилил умишлено контраста, бялото в дрехата не е изгоряло и това се вижда чудесно на добре калибриран монитор, както и на хистограма + маркиране на изгорели участъци.
Колкото до лекия наклон - да прави сте, но нямам възможност за корекция - това е целият кадър, снимах бързо за да хвана силуета в ляво като контрапункт.
Въпреки, че съм засилил умишлено контраста, бялото в дрехата не е изгоряло и това се вижда чудесно на добре калибриран монитор, както и на хистограма + маркиране на изгорели участъци.
Колкото до лекия наклон - да прави сте, но нямам възможност за корекция - това е целият кадър, снимах бързо за да хвана силуета в ляво като контрапункт.
Alex stand абсолютно прав за това че хоризонта е крив и бялото изгоряло!
tva se vijda i s prosto oko ;)
Alex stand абсолютно прав за това че хоризонта е крив и бялото изгоряло!
tva se vijda i s prosto oko ;)
Приятно е. Малко повече разработка в бялото, която да покаже особеностите на кройката на тоалета, не би била излишна.
Приятно е. Малко повече разработка в бялото, която да покаже особеностите на кройката на тоалета, не би била излишна.
харесвам!
харесвам!
Alex stand абсолютно прав за това че хоризонта е крив и бялото изгоряло!
Alex stand абсолютно прав за това че хоризонта е крив и бялото изгоряло!
!!!!!
!!!!!
Много си е добра!
Много си е добра!
Супер!
Супер!
Струва ми се, че хоризонта е малко крив...и като за каталожна фотография има малко загуба на детайл в бялото, но това може и да е от компесията ..
Струва ми се, че хоризонта е малко крив...и като за каталожна фотография има малко загуба на детайл в бялото, но това може и да е от компесията ..
Част от кадрите в сесията са на филм 6х6, но не съм проявил още филма:)
Част от кадрите в сесията са на филм 6х6, но не съм проявил още филма:)
!!!
!!!
interesno sha e da go vidia napechatano
interesno sha e da go vidia napechatano
бравос
бравос
+++++
+++++
Много добра!!!
Много добра!!!