Смятам че фотографията не може същностно(=онтологично)да разкрие истинските контрасти, които вълнуват човека. На снимките виждаме запечатан даден миг. И ние откъсваме този миг от миналото и бъдещето и му даваме смисъл.В повечето случаи бъдещето опровергава този смисъл, защото сме го измислили независимо от него.А технологично(поне до скоро)и фотофрафията работи с тези контрасти: позитив-негатив, където този процес в различните му фази е коренно различен и запечатването(=снимането) на отделни мигове не биха ни разкрили краиния резултат.
Затова няма да определям кое на кое е контрасно в снимката, а само мога да кажа че контрасноста минава през самите неща, както доброто и липсата му минава през хората.А иконата е пример за истинска "снимка" където този контраст е преодолян. Но това е съвсем друго нещо.
Смятам че фотографията не може същностно(=онтологично)да разкрие истинските контрасти, които вълнуват човека. На снимките виждаме запечатан даден миг. И ние откъсваме този миг от миналото и бъдещето и му даваме смисъл.В повечето случаи бъдещето опровергава този смисъл, защото сме го измислили независимо от него.А технологично(поне до скоро)и фотофрафията работи с тези контрасти: позитив-негатив, където този процес в различните му фази е коренно различен и запечатването(=снимането) на отделни мигове не биха ни разкрили краиния резултат.
Затова няма да определям кое на кое е контрасно в снимката, а само мога да кажа че контрасноста минава през самите неща, както доброто и липсата му минава през хората.А иконата е пример за истинска "снимка" където този контраст е преодолян. Но това е съвсем друго нещо.