Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  20 ..  25  26  27     всички  напред  последна
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   17-08-12 11:23

Какво има да му ограмотяваш на това население, че и да му разясняваш? От 9 кладенеца вода ще ти носят, че не си прав, ще вадят вехти документи от нета и ще ги приписват на Европейската комисия, та дано аргументът стане по-силен. Същите дискусии и за коланите се водеха навремето, за паркирането, за контрола на газовите уредби и за какво ли не. След като няколко години вече през зимата караме на фарове какво има да се обяснява и на кого?

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 11:28

И като карахме на фарове през последните няколко зими някакъв резултат има ли? Склонен ли си да подкрепиш твърдението си с някаква официална статистика, щом вехтите документи от европейската комисия не ги зачиташ или да приема че мнението е безпочвено?

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: dobriman   
Дата:   17-08-12 11:30

добре, че катаджиите не са достатъчно интелигентни за да четат форумните гъзолизци. Че тогава, ако ти изгори крушка, направо ще те отстрелват.

Смешници! Може ли толкова ниско да падате за 3 и 60?

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   17-08-12 11:34

Престани да лъжеш, че документите са НА Европейската комисия. Документите си имат автори и те не са членове на ЕК. Директивата на ЕК е ясна - да се използват задължително дневни светлини. За нашия изостанал пазар и н акъси светлини.

30 000 километра годишно съм на пътя и лично аз нямам нужда от статистика. Няма нужда и да убеждавам някого - законът е достатъчно категоричен.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 11:38

asahi написа:

> 30 000 километра годишно съм на пътя и лично аз нямам нужда от статистика.

Прекрасен довод, убеди ме тутакси. Значи който не мисли като теб е в грешка или лъже. Класически тоталитаризъм [smile]


jivkojj написа:

> Можеха да се поучат от
> цивилизованите държави.

Цивилизованите държави от ЕС не карат целогодишно на фарове. Единствените държави за които е задължително да се кара на фарове са Чехия, Естония, Латвия, Литва, Полша, Словакия и Словения, които не са точно каймака на ЕС; и се намират доста по на север от България географски, където ефектът от карането на фарове придобива смисъл поради късите дни.

> Ограмотяване на населението чрез
> кампании по медиите, разяснявания.

Това го имаше в докладите към ЕК. Но Асахи не признава тези документи за значими.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: jivkojj   
Дата:   17-08-12 11:48

Цивилизованите държави от ЕС не карат целогодишно на фарове.

Аз имах в предвид да се поучат как са регулирани нещата в цивилизованите държави (като пример Германия защото имам поглед как е). Хората не са длъжни да карат на фарове. Производителите обаче са длъжни да правят фарове, които се пускат/спират сами. Докато след 2000год. е било пожелателно (пак за произвотителите), то към 2008 става задалжително. Иначе колата няма да мине сертифициране за продажба Гермяния.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   17-08-12 12:00

"Значи който не мисли като теб е в грешка или лъже. Класически тоталитаризъм."

Не. Когато лъжеш ти посочвам конкретно с какво лъжеш себе си и околните.
Тоталитаризмът е едно друго нещо, свързано с власт.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 12:07

Асахи, документите не са крайното становище на Европейската Комисия, така е. Ето това е изречението което не намираш за да ме затапиш:
"The opinions expressed in the studies are those of the consultant and do not necessarily represent the position of
the Commission."
Само че от друга страна, "документите" са официалните доклади по темата на институции като TNO - Organisation for Applied Scientific Research/Human Factor (NL), SWOV - Institute for Road Safety Research (NL), Vrije Universiteit (NL) и TØI - Institute of Transport Economics (NO). Това са експертите, на които ЕК е възложила проучването на ефекта от DRL/каране на фарове. Тези документи са резултатите. Това че ЕК не се е съобразила с фактите изложени в тях, не променя фактите [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   17-08-12 12:17

Фактът е еврпоейската директива. Мачът е свирен - както в Европа, така и в България.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 12:22

Да - в Европа става задължително оборудването/карането на DRL за новите автомобили, а карането през деня на фарове с обикновена крушка при наличие на DRL се забранява. В същото време в България се приема закон за задължително каране на фарове (или фабричен DRL който си има, ама колко да са тия). Да кажеш че "както е в Европа, така е в България" е просто некоректно.



Публикацията е редактирана (17-08-12 12:23)

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   17-08-12 12:27

И в Китай китайското е различно от българското, но не го правим на въпрос.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: scarecrow   
Дата:   17-08-12 12:38

Asahi не мога да разбера за кво се бориш?

Писаха ли ви хората че този закон ще се изврати в схема за набиране на средства за кампанията на ББ-писаха.

"Изгоря" ли някой от форума заради тази глупост-"изгоря"

...и още ще "изгарят"...

ПП На някои рена за да се смени крушката трябва да се извади предната гума.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: victory13   
Дата:   17-08-12 12:43

на повечето по-нови коли да смениш крушка на пътя е абсолютно невъзможно... трябва си сервиз [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 12:44

asahi написа:

> И в Китай китайското е различно от
> българското, но не го правим на
> въпрос.

Не съм забелязал Китай да са член на Европейския Съюз [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: scarecrow   
Дата:   17-08-12 12:45

Като е невъзможно- 50лв, да сте си купили "възможни автомобили" [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: imitev   
Дата:   17-08-12 12:48


Batonga не мога да разбера тезата ти???

Не искаш да караш на фарове ли?

Ходи в Германия и карай без включени къси светлини и липса на дневни да видим полицая каква глоба ще ти натресе...

Голямо мърморене - решено е вече и обнародвано. Палете фаровете и карайте.

Съберете се хора и внесете петиция да се отмени.

Дотогава - по закон се кара на къси ИЛИ дневни(който има) светлини през деня.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: victory13   
Дата:   17-08-12 12:48

ааа... мойте едната на 11, едната на 24 [smilie10] ... сменям за 3 минутки [smilie18]

сега и на старата ще сложим дрл-че, че ей го тази сутрин я карах, и все ги забравям тези къси, и тва си е [smilie2]



Публикацията е редактирана (17-08-12 12:51)

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 15:07

imitev написа:

>
> Batonga не мога да разбера тезата ти???
>
> Не искаш да караш на фарове ли?
>
> Ходи в Германия и карай без
> включени къси светлини и липса на
> дневни да видим полицая каква
> глоба ще ти натресе...

Отзад напред - миналата зима бях за седмица във Франкфурт, където тогава мой познат ме повози на новия си стар Лексус LS400. Тази кола няма вградени DRL, фарове не е палил през деня. Повтарям през зимата. Не съм знаел тогава за тази тема тук, щях изрично да го попитам как смее да не пуска фарове.
https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/fmac0891.JPG
http://media.snimka.bg/s1/0947/028137165-big.jpg

https://photo-forum.net/static/forum/2012-08/fjah4545.JPG
http://media.snimka.bg/s1/0947/028137166-big.jpg


Дали не искам да карам на фарове (през деня)? Да, не искам да карам на фарове през деня, най-вече в града, на географското разположение на България, тъй като докладите и статистиките за карането на фарове не показват тази практика да има положителен ефект в извънскандинавските държави, дори напротив, има по-скоро отрицателен ефект, дължащ се на това, че човек започва да следи само светещите обекти на пътя, а най-уязвими са несветещите - пешеходците. В Норвегия и Швеция почти няма пешеходци, особено извън градовете, а 6 месеца е мрак. Там тази практика има ефект.

В Европейския Съюз държавите които задължават да се кара на фарове (вече ги изброих, но явно не се чете и ще повторя) са Чехия, Естония, Латвия, Литва, Полша, Словакия и Словения - по правило все по-северни от България държави. В по-южни държави карането на фарове така или иначе статистически не показва предимства.
А тезата ми срещу новия ни закон се намира в предпоследния ми постинг: "Европа става задължително оборудването/карането на DRL за новите автомобили, а карането през деня на фарове с обикновена крушка при наличие на DRL се забранява. В същото време в България се приема закон за задължително каране на фарове (или фабричен DRL който си има, ама колко да са тия). "

По ясно не мога да го обясня. Българският закон противоречи на посоката която ЕС е поел относно карането на светлини. "European Union Directive 2008/89/EC requires all passenger cars and small delivery vans first type approved on or after 7 February 2011 in the EU to come equipped with daytime running lights. The mandate will extend to trucks and buses in August 2012. Functional piggybacking, such as operating the headlamps or front turn signals or fog lamps as DRLs, is not permitted."

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: imitev   
Дата:   17-08-12 15:27


Това последното е за сертифицирането и продажбата на НОВИ автомобили. Не за старите...

Стига си го писал през постинг.

За светлините в Германско - мислех че ги задължават да карат на ДРЛ през деня, но то било само препоръчително - явно съм в грешка.

Най-правилното решение за старите коли според мен е да се сложи димер на късите като караш през деня - да светят с намалена мощност.

Мога да си го направя на моята кола, но не ми се занимава - да си светят...

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: batonga   
Дата:   17-08-12 15:38

Да за новите автомобили е, но показва логиката на цялото нещо. Карането на класически фарове определено не е стъпка в правилната посока, че чак и да го правим задължително. И то в слънчева България. Това е цялата работа [beer]


p.s. Бих си сложил DRL, ако има сертифициран модел на пазара. На фарове не смятам да карам (макар че засега се налага).



Публикацията е редактирана (17-08-12 15:44)

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   17-08-12 22:21

Няма да има сертифициран компонент от автомобил. Сетифицира се цялата кола. По кой EN е въпросът?

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: IvoZafirov   
Дата:   18-08-12 12:17

Снощи дагое се оказа, че ми е изгорял левия фар [smilie18]
И то след като през деня четох санкциите за неизправни светлини. Видях го не като запалих колата ами след като тръгнах. Минах покрай 3 патрулки докато намеря светло място на една бензиностанция за да сменя крушката. [smilie18]

Тоя път се отървах без акт [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   18-08-12 21:38

Сменяй двете крушки заедно, Зафе. И децата във втори клас го знаят, казва моя сервизер.

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: mr_kras   
Дата:   19-08-12 00:16

Няма да има сертифициран компонент от автомобил. Сетифицира се цялата кола.
Може и отделен компонент, възел, система. оттук

Отговори на това съобщение
 Re: На фарове.
Автор: asahi   
Дата:   20-08-12 22:47

Сертифицирала се лампата, ама и монтирането и към колата.

Изискванията са дадени в следните документи:
Правило №87 с поправка 1 и поправка 2
и Правило 48, а поправките си ги намерете тук.

В българското законодателство това е уредено в Наредба №86/08.01.2004

В сайта на ЕК има интересен Документ от 01.08.2006, озаглавен Saving Lives with Daytime Running Lights (DRL). който вече е писан от орган на ЕК (последната страница). Има и мейл за въпроси.


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2 ..  10 ..  20 ..  25  26  27     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.