Автор: 21
Дата: 24-06-08 18:25
"Столичани зарязаха колите при тъщите
Комшиите ходят заедно на работа, делят харчовете за гориво
Рекордните цени на петрола на световните борси разкараха като с магическа пръчица задръстванията от големите български градове. Всяко зло за добро, коментираха заклети пешеходци и еколози. Столичани от няколко дни се радват на небивало спокойствие по шосетата. Няма ги вече задръстванията, нервните клаксони и псувни на вечно бързащите шофьори в многомилионния град.
Само за последния месец 100 000 българи са вдигнали колите си "на трупчета" заради постоянно повишаващите се цени на горивата. 50 000 от тях са столичани. Това показват данните от едномесечно изследване на неправителствени организации съвместно с КАТ и общините.
Проучването показва, че всеки ден средно по 3000 нашенци отказват да ходят на работа с автомобила си заради цените на горивата. Движението в столицата е чувствително облекчено, признаха от КАТ и от общината. Таксиджии пък коментираха, че автомобилите в столицата са по-малко, но клиентите им не са се увеличили. Жълтите коли в София се използват само при спешна нужда или вечер, твърдят шофьорите. Те допълниха, че с всеки изминал месец редовните клиенти, които доскоро са ползвали такси, за да ходят на работа, чувствително намаляват.
Като алтернатива на личните си автомобили столичани използват градски транспорт или кооперации с колеги. Нова мода в столицата е комбинираното пътуване на служители от една фирма, коментираха от общината. Според изследването поне по двама или трима колеги използват една кола, за да отидат до работното си място. Така средствата за гориво, които дават всеки месец, се делят на две или три. Най-често анкетираните са обяснили, че пътуват с автобус или тролей до центъра на града, където се чакат с останалите си колеги. Те са станали точни като англичани, защото се събират на едни от най-натоварените места в града - Лъвов, Орлов мост или пред университета. Хората трябва да цепят секундата, защото колите на комшиите им не могат да ги чакат на тези точно точки в столицата.
В големите градове в страната положението е почти същото, установи проверка на "Стандарт". Служителите в Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград и Шумен използват същата схема за придвижване до работното си място. В градовете в Южна България пък частните работници са заимствали начина на придвижване в Гърция и Турция - със скутери и мотопеди. Разходите за гориво са значително по-малко, а времето за пътуване с 15-20 минути повече. На къси разстояния и при задръстване анкетираните твърдят, че разстоянието се взема дори по-бързо отколкото с автомобил, рейс или тролей.
Данните от проучването показват още, че с 20 на сто са се увеличи шофьорите на скутери с началото на летния сезон.
69% от българите пък са категорични, че са решили да пътуват с автобус, влак или самолет за лятната си почивка. Според анкетираните рейсът и тренът излизат три пъти по-евтино от пътуването с кола. Особено когато става дума за 3 или 4-членно семейство."
Екип на "Стандарт"
Това вярно ли е, че не съм в България и нямам наблюдения
Иначе би било хубаво да се намали трафикът
|
|