Автор: Amigo
Дата: 04-12-07 23:32
Що ли ми се струва, че и мойта е дошла от такова място
Заливат ни коли от италиански морги
Хиляди италиански автомобили, предадени от собствениците им за вторични суровини, са внесени в България. Вместо да бъдат претопени или унищожени, те са били продадени у нас, съобщи сайтът на италианския седмичник “Панорама”.
Според изданието Финансовата гвардия в Анкона е разбила международен канал за трафик на използвани автомобили, които отивали за вторични суровини само на хартия.
Хиляди коли с италианска регистрация са били товарени на пристанището в Анкона, откъдето след това са отпътували през Патра, Гърция за България.
Измамата на гърба на италианската държава била осъществена от 45 фирми, поддържащи “гробища" за стари автомобили в девет области в Централна и Северна Италия. Организиран по този начин, трафикът успявал да избегне и плащането на ДДС за износ на коли, тъй като транспортните средства преди това били обявявани като отиващи за вторични суровини, съобщи електронното издание за новини от Италия-ProntoSofia. Гумите и акумулаторите пък били обявявани за претопени от собствениците на въпросните автомобилни гробища.
Според седмичника “Панорама" трафикът имал гигантски размери и обхванал също така и Румъния, Полша и Гърция. Разследването е установило, че за 5000 от тези коли собствениците на въпросните фирми са прибрали средства от държавния бюджет, насочени за стимулиране на унищожаването на стария автопарк, каза полковник Фабрицио Кунео, който командва Финансовата гвардия в Анкона. Колите били отписани от обществения регистър на автомобили.
Не са били претопени 6 милиона килограма силно отровни отпадъци, така че тези транспортни средства се смятат за замърсяващи и за опасни за здравето и за сигурността на гражданите на ЕС, твърди Рафаеле Велардокиа от Горските служби на Анкона.
Според експерти у нас бум на внос на бракувани коли е имало преди 2007 година, когато, за да се вкара кола у нас, са били необходими единствено копие от оригиналните документи, което е било лесно за фалшифициране. От началото на 2007 г. обаче контролът се засилил, тъй като вече се изискват оригиналните документи на колата.
"Това е правено дълги години у нас. Ние предупреждавахме, но нямаше институция, която да го вземе под внимание. Вносът на бракувана кола е все едно да внасяме трупове. Това са умрели коли, на които им слагаме байпас и ги пускаме по нашите пътища да се движат и да убиват", коментира пред "Монитор" председателят на Асоциациата на вносителите на автомобили у нас Анастас Тодоров.
Возилата от Ботуша са най-евтини
Автомобилите, внасяни от Италия, са най-евтини. Това е причината повечето търговци да вкарват именно от Апенините. Въпреки че са минали технически преглед пред италианските контролни органи, тези коли може да изненадат неприятно своите купувачи.
"Италианците са мърльовци. Те не поддържат изобщо колата. Преди няколко дни дойде при нас автомобил, на който не знам от колко време не му беше сменяно маслото", обясни пред "Монитор" търговец. Според него най-надеждни са колите, които идват от Швейцария.
Там има закони, които ги задължават да си поддържат колите. Застрахователят казва, че автомобилът трябва да мине два пъти през сервиз. Тези возила, идващи оттам, са много запазени и в добро състояние, но излизат с по 2000 лева отгоре. "Има някои клиенти, които настояват колата им да е от Швейцария и си плащат повече. Повечето търсят нещо евтино, да е на малко години, с климатик, с екстри, да гори малко и ако може за малко пари", каза дългогодишен търговец.
Мдааа, на мойта почна да й се люпи боята на първия месец. Както разбрах впоследствие, вкарват ги в някой евтинджос сервиз с мургави бачкатори от нашия регион, боядисват ги надве-натри и после ги шиткат тука
|
|