Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: ivodam   
Дата:   06-08-12 10:12

Напоследък, особено във връзка с гръцката криза и мъжественото икономическо поведение на чиновника от международното банкиране н. Дянков, стана едва ли не икономически модно да се провежда политика на рестрикции, строги финансови ограничения, и т.н.

Старият кон и ваш покорен слуга Иводам, като човек, който никога не се е поддавал на модни течения, неведнъж е изразявал скептицизма си по повод на рестрикците, както в международен, така и в домашен план. Две новини от последните дни са повод за тази тема, тъй като очевидно е време вече малко за отчет и анализ.

Първо, Гърция. Като ги нагърчиха гърчулята, какво се постигна? Въвеждането на рестикциите им беше поднесено като горчиво хапче заедно с обещанието, че така само ще могат да се оправят. Да видим как са се оправили:

Гръцкият дълг може да бъде редуциран с нови 50 милиарда евро.

Тази възможност не се изключва от комисаря по икономическите и валутни въпроси на ЕС Оли Рен, съобщава електронното издание на вестник "Катимерини", цитирано от „Money.bg".

В английската версия на електронното издание на вестника се посочва, че това е поредната идея, която се лансира за нова редукция на гръцкия дълг. Целта е да се отпишат общо 100 млрд. евро, така че задълженията на южната ни съседка да бъдат сведени до размера БВП на страната, за да може дългът да е по-управляем.

Позовавайки се на представители на Европейската комисия, "Катимерини" пише, че продължаващата рецесия в Гърция е отворила "дупка" от поне 30 млрд. евро в спасителния план и че за да остане страната в еврозоната, е нужно ново орязване на дълга.


Изненадааа, в спасителния план се била отворила ДУПКА от 30 млрд еврончета. Що така бе, пичове? И дали изобщо е изненада? Я да видим какво е писал вашият покорен слуга не толкоз отдавна:


Автор: ivodam
Дата: 18-06-12 16:56

В тези условия свиването на потреблението считам, че е пагубно, и пак ще доведе до фалит. Много е прав Винсент - акцентът трябва да е да създават нещо, много нови неща, и да реализират реален продукт с висока добавена стойност, а не да свиват разходите. Свиването на харчовете само води до обратна спирала надолу, нищо повече.


Втората новина, нашенска. БДЖ уж миналата година беше санирана от правителството, което уволни няколко хиляди души и спря 150 влака. И сега пак изненадааа - нищо май не е санирано и стабилизирано, ми пак си е пред фалит и сега вече се говоли за уволнение на 50% от щата и спиране на нови 200 влака.

Що така бе, юнак Бойко, що така бе, насекомич??

Мен всъщност ме вълнува едно-единствено нещо и по гръцките истории, и по нашенските - кой по дяволите носи отговорност за прилагането на тъпи, водещи само до задъдена улица рестрикции?? [smilie2] [smilie23] [smilie23]


[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестиркциите в икономиката и техните резултати
Автор: mr_kras   
Дата:   06-08-12 10:21

За БДЖ мислех да питам дали няма да повтори сценария БГА "Балкан". Щото излязоха съобщения, че ще молим Сименс да вземе товарни превози за сметка на мотрисите. Та, дали не е кон за кокошка.

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестиркциите в икономиката и техните резултати
Автор: atin   
Дата:   06-08-12 10:23

Слугите, особено покорните, нямат свободно време. Само началници могат да висят с часове във форума[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестиркциите в икономиката и техните резултати
Автор: chukov   
Дата:   06-08-12 10:25

Е не стана ли ясно, че БДЖ се фалира умишлено и товарни превози ще се изкупят на безценица

Едва ли вече някой не разбира, че ги водят към умишлен фалит

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестиркциите в икономиката и техните резултати
Автор: ivodam   
Дата:   06-08-12 10:48

atin: Е, началниците са слуги на народа, айде сега. [smilie3]


[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: gorbi   
Дата:   06-08-12 11:00

chukov: според мен не е умишлен фалит... Според мен си е фалит от липса на алтернативно решение.. или по-скоро безсилие да се реализира алтернативно решение... Чак пък такава хапка да е товарни превози в България, че да има теория на конспирацията и за това... [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: serjy   
Дата:   06-08-12 11:01

железницата винаги е голяма хапка.

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: gorbi   
Дата:   06-08-12 11:11

колко голяма хапка е нашата железница - дай в цифри...
Защото аз като не специалист, като я гледам е по-скоро стара, уморена, жадна за инвестиции и ремонт... Ти ако имаш такива "активи" и нямаш пари да инвестираш в тях и ти носят само загуби - няма ли да се опиташ да ги разкараш и да вземеш някой лев...? Ама били стратегически - ами хубу - оставяме си 51 % и си остават държавни, ама влизат и свежи пари... Искаме да стане с модерна инфраструктура, модерни машини и комфортни вагони железницата.. Това много хубаво, ама отде пари? Тука сме все специалисти - дай да им подскажем на хората откъде да вземат пари и да не даваме товарните за жълти стинки...[smile] [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: chukov   
Дата:   06-08-12 11:13

Горби, товарните превози са изключително евтин транспорт.
Още повече сега с това скъпо гориво, което ще става и по-скъпо

композиция от 20 вагона с по 50 тона товароносимост
няма какво да го коментираме

Обърни внимание как се диференцират товарни от пътнически превози и как от ден на ден апетитът към товарните расте

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: asahi   
Дата:   06-08-12 11:16

Докато БДЖ е социална организация не очаквайте нещо различно. Едно частно БДЖ няма да има толкова социални разходи, а и ще се краде по-малко.

Конкретният проблем с БДЖ в момента е, че не си плащат вноските по заема към СвБ, по който държавата е гарант. Представете си, че сте гарант нанякой, който спира да си плаща кредита. Дали ще ви е спокойно?

...

Гърчетата лично аз не ги усетих да работят повече. Само са се овълчили. На бар на плажа фрапето е 1.60, ама със задължителна вода 0.5 от 1.60. Номера от Балкантурист, общо взето. Затворени магазини, малко туристи, и кръчмите вече не са пълни. Говоря за дестинации, които не са в топа по посещаемост и са по-близки до населението. Май все още са на фаза свиване и ослушване.

Видях и положителен пример - един турчин е взел западащо допреди магазинче и го развива добре. Само дето свинско не продава, ама то е по религиозни съображения. Местните производители масово директно пласират стоката си от камиончета и бусове, а преди това се забелязваше по-рядко. Групират се 2-3-4 семейства и се изнасят с коли и платки да прекарат уикенда на плажа, а преди висяха по кръчми, хотели и басейни.

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: gorbi   
Дата:   06-08-12 11:17

Те хубаво че са евтин, ама като няма икономика и не могат ги пълнят стават много скъп... Ако бяха евтини, щеше всичко да носи с тях и да са печеливши и да дърпат останалата железница след себе си. Или нарочно отказват товари, за да остареят, да им нарежат вагоните за скраб, че да могат да продадат поделението евтино. Че то и сега ако имаш пари и много си загорял за тоя транспорт можеш да си купиш локомоушън и вагони и използвайки линиите на БДЖ да си влачиш вагоните. Край Варна има локомотиви поне на три частни компании, които си влачат товари като им трябват...

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: serjy   
Дата:   06-08-12 11:19

много просто, вместо ежедневно в страната да щъкат стотици хиляди тирове, дето при това съсипват и пътищата и дефакто тоя превоз е неекологичен и скъп, спокойно може да се приложи политика на изземване на превозите на далечни разстояния през железниците. желание няма, не възможноти. стремежът да бастърдисаме поредния икономически стълб, за жълти стотинки и да си напълним партиината касичка, взима превес над всякаква здрава мисъл.

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: chukov   
Дата:   06-08-12 11:22

Асахи

те на нас все така ни обясняваха докато ни обираха с приватизация

"Ако е частно - ще върви напред"

Глупости
Липсата (умишлена) на воля, визия и активна политика от страна на държавата, създава впечатление, че всичко трябва да се приватизира за да работи

Затова сега лапаме чората на Златев.
Щото рафинерията трябвало да е частна за да се стопанисва и управлява добре

Има ли осъдени за престъпно бездействие държавни чиновници?
Няма да има

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: ivodam   
Дата:   06-08-12 11:27

Асахи, за да работиш, някой трябва да ти даде работа, работни места, инвестиции да има. Не може всички да са дребни предприемачи, нема такава икономика.

А железниците навсякъде в Европа са "социални", и са на субсидии, ако знаеш някъде държава с тотално частни железници, дай да й проучим светлия пример.


[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: Todd   
Дата:   06-08-12 11:30

БДЖ няма да сис стъпи на краката докато депутати са собственици на превозни фирми - товарни и пътнически .

И всички товари минават през тях ... не на равни начала.Зависи кой е на власт .

БДЖ няма да спечели конкурс за превоз на нещо си докато не стане собственик някой от тях .

Тоя филм сме го гледали - всички серии вече 20 и отгоре години .

[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: n1x0n   
Дата:   06-08-12 11:31

Железниците се съсипват абсолютно целенасочено, а Сименс ще се явят после като рицар на бял кон "спасявайки" ни от тази "тежест".
След което ще се окаже, че елементарните удобства, които спедиторите отдавна искат, за да могат да работят по-ефикасно и удобно с "Товарни превози" - ще бъдат направени за нула време... успоредно с мерки, усложняващи и оскъпяващи ТИР-превоза в рамките на България.

Защото Siemens с ТИР-ове не се занимава [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: gorbi   
Дата:   06-08-12 11:37

Сега излиза че Сименс и Дянков са в конспирация да купят БДЖ почти за без пари, след което да инвестират няколко милиона и да спечелят толкова че да зарежат производството на мотриси и да си останат с печалбата от българските товарни превози... [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: chukov   
Дата:   06-08-12 11:38

А необходимо ли е да зарязват производството на мотриси?
Нямат ли сателитни фирми в бранша?

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: chukov   
Дата:   06-08-12 11:40

Китайците глупави ли са, че точат зъби за приватизация на гръцките железници, които също не са цъфнали и завързали

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: gorbi   
Дата:   06-08-12 11:41

Китайците искат да се наместят в Европа, дреме им за гръцките железници на тях....

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: mr_kras   
Дата:   06-08-12 11:45

Siemens е обвинена в корупция в Аржентина за договора за новите лични карти Ако някой е забравил, те правиха и системата на МВР за новите лични карти. И един интересен цитат:
През декември 2008 г. Siemens се съгласи да плати 1.3 млрд. долара, за да бъдат прекратени разследванията срещу компанията за корупция в САЩ и Германия.
Та щом са платили толкова, колко ли са щели да загубят при съдебен процес?

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: asahi   
Дата:   06-08-12 11:45

В България 62% от бизнеса е в малки фирми до 12 човека нает персонал (чух по телевизията). Кой конкретно трябва да дойде, че "за да работиш, някой трябва да ти даде работа, работни места, инвестиции да има"? Докато чакаме някой да дойде този (тези) някой (някои) си идват, наемат си кадърните хора да им работят, а ниско квалифицираните люпят семки.

На 11 май 2012 г. имаше конференция „Привличане на чуждестранни инвестиции в България".
На страницата на МИЕТ за обществено обсъждане има Законопроект за изменение и допълнение на Закона за насърчаване на инвестициите
Включете се с идеи, бъдете активни и отговорни.

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: Todd   
Дата:   06-08-12 11:49

Няма да са в съюз Сименс и Дянков но Дянков няма шанс срещу кликата на превозвачите и тяхните депутати ... поне единият от тях познавам .

[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: n1x0n   
Дата:   06-08-12 11:49

Gorbi, Сименс инвестират в железопътни превози абосолютно по цял свят - включително САЩ и Русия. Не само като производител/продавач на локомотиви и вагони, ами директно като "системен интегратор" на цялостни решения.

Не виждам по каква логика купуването на нашето БДЖ трябва да влиза в конфликт с техните производства. Напротив, пасва си много добре даже.

ЖП транспорта, особено в държава като нашата /неголяма и с пресечен терен/ е над 3 пъти по-ефективен от автомобилният, по отношение на товарните превози. Тази ефективност ще добива все по-голямо значение през идните години.

Отговори на това съобщение
 Re: Некои наблюдения относно рестрикциите в икономиката и техните резултати
Автор: ivodam   
Дата:   06-08-12 11:51

Това са пълни глупости, Сименс да вземе да купува жерезопътни фирми у нас, не ме разсмивайте.


[smilie7]



Публикацията е редактирана (06-08-12 11:51)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.