Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re: Физика на удара ....
Автор: sunnyshot   
Дата:   14-04-12 22:02

Изглежда, новите пластмасови модели на всички марки седани под $100К са така изчислени, че при удар всичко се разпада, а ти оставаш цял за да пиеш една студена вода и да отидеш и да си купиш нова лъскава "маратонка" [smilie3]



Публикацията е редактирана (14-04-12 22:03)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   14-04-12 22:07

Абе, на покрива мани да е по-лесно да се качи багаж. Нe бих казал, че в завой са по-нестабилни, обикновено са с по-широки гуми, по-твърдо окачване и по-голямо разстояния между колелата в сравнение с обикновен автомобил.

ПП. Бакшиши, голфове, хлапетии са далеч, далеч по-голям проблем от черните джиБове.



Публикацията е редактирана (14-04-12 22:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   14-04-12 22:08

sunnyshot написа:

> Изглежда, новите пластмасови
> модели на всички марки седани под
> $100К са така изчислени, че при удар
> всичко се разпада, а ти оставаш цял
> за да пиеш една студена вода и да
> отидеш и да си купиш нова лъскава
> "маратонка" [smilie3]

Разбира се, проектира се така, че кинетичната енергия да се изразходва в деформации на купето вместо в деформации на водача.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   14-04-12 22:17

Ми Чил, последната половин година минах 10000км с SUV, и личните ми впечатления са, че се държи много по-зле от кола в завоите. Окачването е по-твърдо, но по-високият център на тежестта си казва думата. Даже специално като вземеш SUV по наем, ще видиш, че слагат една лепенка точно пред очите ти: "Внимание, повишен риск от преобръщане".

Като слязох от джиБката и като се качих във Фокуса, все едно седнах в рали кола [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: sunnyshot   
Дата:   14-04-12 22:18

Някои от по-старите модели SUV-та може и да са били по-нестабилни, но при новите генерации май няма такива. Еле пък от миналата година едни бели БМВ-та спират пред мен по светофарите, с едни широки гуми като на мкларън, кеф е да ги гледа човек [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   14-04-12 22:21

Съни, аз карах SUV модел 2010. Колко по-нов модел искаш? Няма такива прегледи, просто физиката си казва думата. С широките гуми може и да не занесеш, но това няма да ти попречи да се лашкаш по завоите, и да се преобърнеш в екстремни случаи

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: harvester_vn   
Дата:   14-04-12 22:29

Съни, БМВта карат само мексиканци и българи. Питай Димов..

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   14-04-12 22:37

Аз така или иначе винаги съм далеч от това да поднеса и да се завъртя, но съм забелязал, че едни определени завои ги вземам с 10км/ч отгоре при субективно усещане за по-голяма стабилност.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   14-04-12 22:47

По-голяма стабилност спрямо какво? В смисъл, какъв модел кола сравняваш?
Моето субективно усещане е, че на завоите каросерията на джипката се накланя повече, което не само говори за нестабилност, ами и води до дискомфорт (на жената например й ставаше лошо по планински пътища с джипката).
Може би моите впечатления са такива, защото моделът лека кола, който имам (Форд Фокус) е известен точно с прецизно управление и добро поведение на пътя.

Но все пак, ние каквито и да си ги говориме, тези предупредителни лепенки по джипките едва ли са случайни.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   14-04-12 23:02

Ето примерна информация по въпроса:

http://www.jdpower.com/content/detail.htm?jdpaArticleId=111

Цитат оттам:
Statistics indicate that SUVs are three times more likely to be involved in a rollover accident than passenger cars. And, if a rollover does occur, occupants riding in SUVs are most at risk.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: sunnyshot   
Дата:   14-04-12 23:23

Преди, няколко години наред, все Джип Гранд Чероки (силвър, не черен [smilie3]) карах, сега имам Нисан Мурано 2011 SL4W. Предишният модел джип го чувствам леко по-нестабилен от Нисана. Когато се кача в някои от седаните на децта, гледам да им ги върна по-бързо[smilie10] А пък любимият като е седнал в един Юкон, не мога да го извадя от него. Спортният Мерцедес, дето кара в Германия преди няколко месеца нищо не бил струвал [smilie10]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: kote   
Дата:   15-04-12 00:05

момчета и момичета
този бум на високоскоростните джипове и сув стана благодарение развитието на ESP
без тях тези кочини щяха да се преобръщат на всеки завой
така че спора ви е безсмислен
така че ясно е че джиповете и сув са нестабилни при завой и спора трябва да е кое е най- съвършената и прецизна електронна стабилизираща програма

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Analgina   
Дата:   15-04-12 00:35

Kote, според мен ESP има отношение към поднасянето, а не към преобръщането.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   15-04-12 00:44

SUV-тата имат и допълнителен сензор на ESP системата, който следи за завъртането около оста (с други думи накланянето) така че ESP се опитва да помага и при риск от преобръщане.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: TODD   
Дата:   15-04-12 01:10

Абе скоро ви разправях за едно Х6 на кво мязаше ама така и ме домързя да го снимам .... и тримата вътре бяха отлетели .

Стоя в сервиза 20 дена до де го прибраха - нашенци изпраскали се в Белград .Защото са голямчовци ....бавареца отиде за скрап.Немаше един чар де може да се ползва .

А едим моторист се беше изпраскал челно в КРАЗ с 260км/ч разправят .Шофьора не го е видял въобще - само се учудил защо му загаснал двигателя .Кат слезнал - я вътре останки от моторист ...


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: sunnyshot   
Дата:   15-04-12 01:30

Виждате ли пътя на снимката? Това е 401 някъде около Лондон, Онтарио.

Един ден, кoгато пътувах на някаква командировка от Торонто към Лондон,ON, видях как една кола, седан, е прелетяла през острова в средата, който е поне 5 метра широк, и се нацепила челно в един голям камион в обратното движение. Чарковете на колата бяха разхвърляни по шосето на разстояние от 200-300 метра. Тук предно шаси с колела, след 100 метра -покрив, след още 50 метра -задно шаси и т.н. Камионът беше спрян със здраво изгоряла муцуна. Пътниците в седана оцелели без особени повреди!

https://photo-forum.net/static/forum/2012-04/ybgb6642.JPG
http://www.torontoreviewofbooks.com/wp-content/uploads/2012/02/03ef7ecc4147945af18ffdd162c0.jpeg



Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: orlindraganov   
Дата:   15-04-12 02:09

Какво означава стабилност?

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   15-04-12 02:40

Означава колата да ходи накъдето я насочваш. Не знам защо се завъртя приказката към преобръщания. [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   15-04-12 09:50

Завъртя се приказката към преобръщания, защото в момента на преобръщането колата хич, ама хич не ходи в посоката, в която я насочваш.
И самият по-висок център на тежестта се усеща постоянно на завоите поради по-голямото накланяне на колата. Това за мен е усещане за нестабилност, ако на теб не ти пречи, радвам се.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   15-04-12 12:01

Точно това е. Голяма мощност+висок център на тежестта+изкуствената сигурност която ти дават електронните системи и доброто обезшумяване, както и симпатиите на женският пол към SUV-a, като "сигурна" семейна кола... и всички предпоставки са налице. Да не говорим че жена зад волана на автомобил с габаритите на малък/среден камион в града е просто гротескно.

Djogata написа:

> За SUV-тата не бих казал, че са
> непрактични - по-високи са, което
> прави по-лесно влизането и
> излизането от тях, също е по-лесно
> и качването и свалянето на багаж.
> И видимостта е по-добра, пък и с
> големите гуми по-малко се усещат
> дупките. Е, горят повече,
> по-нестабилни са в завоите и се
> паркират по-трудно заради
> габаритите, но това си е въпрос на
> нужди и възможности.

Djogata

За влизане/излизане -ок, ама багаж [smilie11] Какъв багаж като багажниците им са по-малки от на обикновените леки коли... или се има предвид да намяташ покупките из задните седалки. Писах че са непрактични, защото за мен нямат приложение. Големи са за града, а не можеш да ги товариш с багаж, крайно неуместни са за офроуд, нестабилни (както вече споменахме) в завои, което на дълъг път може да е напрягащо, изключително чупливи със скъпи части, тежки с голям разход и скъпи консумативи. И какво остана - може би комфорта на един SUV е единствено в това да караш по права линия на магистралата (където единственият минус е че заслепяваш хората с обикновени коли, тъй като SUV-a е единственото МПС с фарове високо горе, на равнището на очите на седящия в лекия автомобил водач насреща), т.е. може би има смисъл в Америка да караш SUV, но при нашите "безкрайни" магистрали едва ли има почва този автомобил у нас. И все пак са на всеки ъгъл [smile]

И само за гумите да спомена - при висок център на тежестта, широките гуми не компенсират нищо. При рязък завой лично аз бих предпочел да занеса и с дрифт да се опитам да излезна от завоя, отколкото да се преобърна по таван заради доброто сцепление на широките ми гуми.



Публикацията е редактирана (15-04-12 12:19)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: asahi   
Дата:   15-04-12 12:24

Лек автомобил, СУВ и миниван не се карат по един и същ начин. Имат различна треактория и динамика в завоя. За експлотацията е ясно - гориво, данъци, застраховки, части. Който си е надвил на масрафа нека ги кара.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: мара   
Дата:   15-04-12 12:27

бе то от трабант на москвич да минеш, па не е същото [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   15-04-12 13:17

Гроздето е кисело.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: boreto   
Дата:   15-04-12 13:26

Верно.
[smile]

Всяко превозно средство си има конкретно приложение.

Я се опитай да се прибереш зимата вечер в Бояна, Симеоново или Горна баня със седана си и ще те питам колко са непрактични сувчетата...
[smilie25]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   15-04-12 14:31

Обикновено не заслепяват СУВ-чете, ама 20-годишни бангии, на които някой им е лепнал китайски ксенони, без регулация, без нищо.

Колата ти никога няма да се обърне заради голямото сцепление на гумите, над 95% от преобръщанията (които сами по себе си се случват изключително рядко) стават когато колата изгуби сцепление и се "препъне" в нещо, евентуално гумата толкова да се деформира, че колата да се препъне в собствената си джанта.

Споменахме вече за по-твърдото окачване и за по-широката основа.

След това имаш 4x4, което допълнително ти подобрява стабилността в сравнение с предно предаване (а на хлъзгав път и в сравнение със задно предаване, според моите впечатления).

http://www.youtube.com/watch?v=wdiF-BxPSH0

Имаме и тракшън контрол (на мен ESP никога не ми се е включвало, но TC се задейства отвреме-навреме, през зимата).

Сега, всичко това много ясно, че няма да ти направи СУВ-чето по-стабилно от Subaru Impreza WRX.

А в сравнение с тараляснициоте, дето струват колкото два комплекта гуми?



Публикацията е редактирана (15-04-12 14:32)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.