Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Физика на удара ....
Автор: Kanonir   
Дата:   14-04-12 18:30

Породено е от темата за Иво Зафиров, но не му е мястото там, а не е лошо да си припомним това на което обръща внимание Джогата:

"Случката може да бъде доста поучителна за някои "майстори" с тежки коли, които си мислят, че масата на колата им ги предпазва"

в подкрепа - още по врапиращ пример по маса... Преди много години пред летящия с около 120км/ч експрес за Бургас някъде около Казанлък едно стадо овце се беше юрнало да пресече линиите. Освен натръшканите десетина добичета, на локомотива (около 100 тона) снегорина (който е една яка отливка ,още по яко хваната за рамата) беше буквално смлян и откъснат от ударите, беше сериозно пострадала и бутилката за сгъстен въздух зад него - дотам че се наложи да се иска друг локомотив от Казанлък.

Разликите в масите е очевидна, въпроса е, че скоростта е оновния фактор!

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: neuromancer   
Дата:   14-04-12 18:33

силата на удара зависи от кинетичната енергия, т.е. е по-голяма при по-голяма маса

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Kanonir   
Дата:   14-04-12 18:36

така е, ама имаше едни неща за квадрати.. скорости .... и темата основно е за заблудата, колко те пази тая по-голяма маса!



Публикацията е редактирана (14-04-12 18:38)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Orlin   
Дата:   14-04-12 18:43

силата на удара зависи от кинетичната енергия

Донякъде е така, но не е толкова просто. Първо трябва да дефинираме какво разбираме под сила на удара. Пораженията които се получават, кинетичната енергия която се преобразува, дали ще издържи даден елемент или нещо друго.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: tvk75   
Дата:   14-04-12 18:43

има едно просто нещо ей тука:

E=mc²

тоест това значи,че енергията зависи от масата,но много повече зависи от скоростта [smile] .

Казано обратно,силата на удара зависи повечко от скоростта. Колкото по-висока е скоростта на удара,толкова по-малко значение има масата, за беля [smile]

така,че тия 3 букви и цифричката,обясняват всичко съвсем простичко



Публикацията е редактирана (14-04-12 18:44)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: мара   
Дата:   14-04-12 18:46

извод - карайте по-бавно. няма икономисате кой знай кво.
по-добре да загубиш минути от живота в пътуване, отколкото живота заради минути повече пътуване.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: tvk75   
Дата:   14-04-12 18:51

съвсем добър извод е направила мара [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 19:01

е то при ударите с автомобили, проблемът не е че голямата кола ще пострада по-малко, колкото, че по-голямата кола има повече възможност да се обезопасят пътниците при евентуален удар. Щото има едни колички, дето между двигателя и купето има една пластмаса, а при това положение, май е все едно какви са ти коланите и колко еърбека имаш, ако ще те нацепи двигател в скута...
Поне на мен така ми се струва де... А аз нищо не разбирам...



Публикацията е редактирана (14-04-12 19:03)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Kanonir   
Дата:   14-04-12 19:02

Мара[smilie24] аз и в другата тема го написах. При разстоянията в България в 90% от случаите се спестява половин, айде един час, но с цената на идиотско каране и голям брой критични ситуации!



Публикацията е редактирана (14-04-12 19:03)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: мара   
Дата:   14-04-12 19:05

кат искат да се самоизтребват - има дерета, стълбове, даже дървета в краен случай. ама аз искам да живея и да съм спокойна и за близките си! да знам, че нема лайнарят или смотанякът да ни съкратят дните.
щото един стависки я кви чудеса натвори и кво? НИЩО

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 19:07

"да знам, че нема лайнарят или смотанякът да ни съкратят дните."
Маре, не искам да те депресирам, но лайнарът и смотанякът по един или друг начин ще ти съкратят дните..., от това няма да избягаш! Ама поне да не е изведнъжка..., дет се вика...

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: ninikolov   
Дата:   14-04-12 19:41

Всъщност става дума за т.нар. нееластичен удар, при който кинетичната енергия не се запазва. Тя се преобразува в топлинна, електрическа или настъпват външни промени във взаимодействащите си тела.
Че скоростта е по- важният фактор е видно от формулата за кинетичната енергия, която е Т = 1/2(mv²)
(E=mc² важи за скорости близки или равни на скоростта на светлината. Не че някои не се опитват да я достигнат)

Отдавна смятам за наложително в България да се установят като неизменна практика две неща:
1. Да се институционализира публичното физическо наказание на пълнолетни лица (предимно от мъжки пол).
2. Глупостта да се наказва по НПК.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: IvoZafirov   
Дата:   14-04-12 19:50

абе тва с ударите и масите...

и досега не мога да си обясня как чичото в буса, който се занесе, преобърна, влачи на пълна скорост около 20-30 м и накрая ударен зверски от камиона, оцеля и излезе сам само с една счупена ръка и кръвоизлив в окото. А буса беше смазан зверски.
Камионът понесе доста по-малки щети, но...

Та всичко е комбинация от фактори май.[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: ejko   
Дата:   14-04-12 20:11

Дзафе, то тези работи са башка...
Хора падат от 7-ми етаж и после са живи, а след година-две и здрави, а други се лъзгат, падат и не стават...
Така че не трябва обяснение...

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: batonga   
Дата:   14-04-12 20:47

ninikolov написа:


> Отдавна смятам за наложително в
> България да се установят като
> неизменна практика две неща:
> 1. Да се институционализира
> публичното физическо наказание на
> пълнолетни лица (предимно от мъжки
> пол).
> 2. Глупостта да се наказва по НПК.



3. Да се забранят SUV-овете, като потенциално най-опасни, отделно че ще сторят добро на собствениците им като ги оттърват от най-непрактичният, грозен, скъп, безсмислен и чуплив сегмент от автомобилостроенето.



Публикацията е редактирана (14-04-12 20:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: autosvet   
Дата:   14-04-12 21:03

Динамика на удара не е толкова проста наука а като става дума и за превозни средства където има и деформации нещата хич не са просто еднозначни.
Принципно колкото по-малка е скоростта в момента на удара толкова по-добре.

Иво точно това, че се е влачил и удара не е бил директно в кабината вероятно го е спасило. Както казах за шофьора на мерцедеса вероятно причината за неговото състояние не тежестта на удара, а това което неговото тяло е направило след него - удар в стъклото и/или колонката а дори и инфаркт. Често се случва в подобни ситуации. Принципно много от самоубийците, който скачат от високо) умират преди да са се размазали на паважа от сърцетуп.



Публикацията е редактирана (14-04-12 21:07)

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: harvester_vn   
Дата:   14-04-12 21:05

autosvet написа:

> Принципно колкото по-малка е скоростта в момента на удара толкова по-добре.

Ето това е най-важното за осъзнаване.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: boreto   
Дата:   14-04-12 21:09

Че какво са виновни сувчетата за идиотизма на някои от каращите ги? Те каквото и да карат, ще укендзат обстановката...


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: autosvet   
Дата:   14-04-12 21:13

Ми няма как да е друго.
Дори самите автомобилни производители правят краш тестове защото удара все още трудно се моделира компютърно със задоволителна за инженерни цели точност.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: boreto   
Дата:   14-04-12 21:16

https://photo-forum.net/static/forum/2012-04/ufxt3423.JPG
http://stblogs.automotive.com/files/2012/03/2013-Mazda-CX-5-IIHS-Crash-Test-623x389.jpg


[cool]


Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: next_time   
Дата:   14-04-12 21:22

Интересно ми е при сблъсък на балон пълен с 10л. вода и карфица кой ще претърпи по-големи поражения при различните комбинации от скорости на балона и карфицата.

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: scarecrow   
Дата:   14-04-12 21:40

http://www.youtube.com/watch?v=cr5wE0NVUw8

crash test 190km/h ford focus vs wall

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: chill   
Дата:   14-04-12 21:51

Откъде накъде пък SUV-четата ще са най-опасни?

Според моите лични впечатления, SUV-четата не са фактор при произшествията, а фактори са най-вече възрастта на водача, употреба на алкохол и наркотици, лошо техническо състояние на автомобила[1], движение нощем, общ брой изминати километри [2] ... такива работи.

--
[1] напр. износени гуми, щото нямал пари да ги смени)
[2] колкото повече км изминаваш толкова по-вероятно да сбъркаш

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: PolarBear   
Дата:   14-04-12 21:54

E=mc² няма нищо общо с нашия случай, а и с класическата механика въобще. А и "с" в тази формула не е аргумент на функцията, а константа...Формулата показва връзка между маса и енергия, на едно съвсем друго ниво...
[smilie5] [smilie5] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Физика на удара ....
Автор: Djogata   
Дата:   14-04-12 21:57

За SUV-тата не бих казал, че са непрактични - по-високи са, което прави по-лесно влизането и излизането от тях, също е по-лесно и качването и свалянето на багаж. И видимостта е по-добра, пък и с големите гуми по-малко се усещат дупките. Е, горят повече, по-нестабилни са в завоите и се паркират по-трудно заради габаритите, но това си е въпрос на нужди и възможности.

Основният проблем с тези коли е, че в България черен джиБ е винаги с предимство [smilie21]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.