Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Закриват влакове
Автор: ivodam   
Дата:   04-11-11 17:32

Закриват 150 влака и уволняват към 2000 души. ОК, това е ясно, че е оздравителна програма за БДЖ, нема лошо. Как изглеждат нещата обаче по-глобално? Май пак сме много накриво от пътя на цивилизацията. Навсякъде в Европа знаете как се залага на релсовия транспорт, как влаковете са през 15 минути. Бях прочел някъде, че батко ви Арни като губернатор в Калифорния е построил повече километри железници, отколкото пътища. При нас какво означава тая история? Означава, че за маса хора ще остане като алтернатива само движението с автомобили и автобуси, означава по-замърсена околна среда, по-натоварени пътища, вдигане на цените на автобусните билети, правостоящи хора в автобусите и т.н. Правителството сигурно прави сметка, че ще груха повече чрез акциза върху горивата, и вероятно така ще стане, но това е толкова мизерническо мислене...


[smilie2] [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: orlindraganov   
Дата:   04-11-11 17:33

Ми като нема вагони за кол`лета...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: dobriman   
Дата:   04-11-11 17:36

Батко ти Арни не си е имал работа с БДЖ, затова е успял да построи толкова км железници.

... и едва ли са му изчезнали 2 000 вагона...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: itilien   
Дата:   04-11-11 18:07

Миналата седмица обикалях по женския пазар (от около 2 години не бях ходил) и гледам седят разни жени през двайсе трийсе метра и от време на време подвикват - цигари, цигари, дамски мъжки цигари...

напомни ми на Боливия и Перу, с разликата, че там не продават цигари де... и се замислих в коя посока точно вървим

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: orlindraganov   
Дата:   04-11-11 18:08

Там кво има?

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: itilien   
Дата:   04-11-11 18:11

ми всичко :) но цигарите са голяма рядкост, защото почти никой не пуши. Мисълта ми е, че се продава с подвиквания и всичко е в областта на сивата икономика.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Todd   
Дата:   04-11-11 18:12

Ами като неколко десетки депутати и техните брачеди с транспортни фирми прекараха всички товари през тях си - ко ша карат БДЖ ???

Или е случайно че останаха без товари ????

Няма никакво значение дали е евтино или скъпо - важното е да не вземат парите железниците !!!

Или според вас случайно го закъсаха ?????

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Аз познавам трима от гореспоменатите !!!

[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Gruyu   
Дата:   04-11-11 18:22

навремето в тоалетните на вагоните имаше табелка да не се ползва по време на престой на гарата[smilie5] ...дали го има още! няма да се учудя[smilie5] ...влезте в един международен влак с прикачени едновременно наши и руски/румънски вагони и ще ви хване такъв срам, че сме българи!...такава покъртителна разлика има!!!!



Публикацията е редактирана (04-11-11 18:23)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: slivenski   
Дата:   04-11-11 18:26

Цялото БДЖ трябва да приватизират моментално.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 19:07

Това със съкращенията трябваше да се направи преди много години. Както и много други неща.

Проблемът е обаче, че трябва много, много сериозна инвестиция, за да стане нещо от тези железници, защото в момента са в порочен кръг - нямат пари и се налага да уволняват работници, да вдигат цени, да спират влакове, с което услугата им само и единствено се влошава. А при по-лоша услуга... ще има и по-малко пътници и съответно приходи.

Като студент пътувах редовно по линията Благоевград - София. Отначало влаковете бяха пълни, защото услугата беше конкурентна на автобуса - отнемаше 15-20 минути повече, но във влака е по-удобно, и е по-евтино. Постепенно обаче спряха намаленията и цената почна да скача, междувременно явно оставиха линията без поддръжка, защото в момента пътуването София-Благоевград отнема с половин час повече, отколкото преди 7-8 години. Междувременно автомобилният път стана доста по-добър, и съответно автобусите почнаха да стигат по-бързо. Автопревозвачите също пуснаха намаления за редовни пътници. Като резултат, сега във влака няма кой да напсуваш.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: kkkolelo   
Дата:   04-11-11 19:12

Скоро се изхитрих да правя икономия и пътувах от Варна до Пловдив и обратно с влак (ускорен бърз)към 26 лв отиване и връщане - безбожно йофтино, въпреки че като гледах трябваше да платя 35, що ме минаха по некви релационни цени незнам ... мерси. Е, т.н. жп състав е майка плаче, но туй е друг въпрос ... [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 20:06

Като си помисля откога не съм се качвал на влак направо не знам какво се случва там.

Упс, возих се, ама в Швейцария и Англия. Не беше евтино, да спомена.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: princess_lia   
Дата:   04-11-11 20:15

TGV[cool] [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 20:21

Е, това беше по-преди, [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 20:29

Пътищата, било то релсови или шосейни в основната си функция трябва да обслужват транспортирането на дадено количество стоки или хора от едно населено място до друго. Това важи особенно за малките населени места. И к,во става???!!! ЖП транспорта взе да не спира на малките гари, щото времето за да се стигне от точка "Х" до точко "София" трябвало да се намали???!!! И к,во праим??? Заради задните части на 20-30 човека, дето бързали от "Х" да стигнат до "София" хорицата от малките села останаха без транспорт. А те носеха основните приходи в пътническия транспорт. Товарния ЖП - ама същата работа. Влака ти минава през "заводския двор" грубо казано, ма ти трябва да извозиш стоката си на 100 километра с камиони, щото там е работещата ЖП гара. И ти, тъй и тъй са натоварил камиона, пращаш го директно при получателя, щото и претоварванията на стоката ти струват пари. Магистралите пък още по. Пак заради задните части на няколко си граждани които от точка "Х" до точка "София" искали да стигнат по бързо се изключват малките селища и кво пра,йм??? Като "Дядо Йоцо" - гледаме от далеч влака или рейса как минават и отминават без да спрат. И не ми говорете за некакви европейски или световни "транспортни коридори". Те ако можеха щяха да ни прескачат за да си закарат стоката където им и кеф. Ма то със самолети е много скъпо и нерентабилно. [beer]



Публикацията е редактирана (04-11-11 20:43)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: IvoZafirov   
Дата:   04-11-11 20:34

То и аз като се замисля напоследък само по чужбинско се возя на влакове. Тук от 10 години май не съм се качвал..

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 20:46

Ценославе, съжалявам, ама твоето е дрън-дрън.

Пътникопотока е от големите градове към други големи градове. От едно село с 200 човека колко ще се качат на влака? - Ми че то цялото село да се качи на влака, пак ще напълни само 2 вагона?

Основният пътникопоток е (или би трябвало да бъде) от икономически активното население, хора, на които им се налага да пътуват, за да свършат някаква работа в някой друг град. В България предполагам това най-често означава някой от София да отиде по работа в Пловдив, или в Стара Загора, Варна, или пък някой от Бургас да отиде в Пловдив, да кажем. Това си е основен принцип в транспортните мрежи - центровете на райони с голямо население са транспортни възли, и като стигнеш до транспортният възел можеш да идеш до някое село наблизо чрез локални транспортни решения.

Така че дядо Йоцо ще си гледа влака, защото докато на дядо Йоцо ще му се наложи да попътува с половин час повече, за да хване влака от друга гара, то на 200 човека във влака като се спестят по 3 минути (колкото е престоя на влака на една спирка), това са 200х3 минути = 10 часа. Найс, а?

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 20:49

Перник-София, да не пропуснем Ихтиман, Своге и разни по-малки села и паланки.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 20:54

djogata
Заради такива като теб сме на това дередже. Даже не ти порочетох цялото първо изречение. От точка "Х" до точка "София" има примерно около 100 села. По двама от дадено село, да се качат до другото село - стават 200. Тия хора сега ги "хвърлихте" на маршрутките, дето минават по един път на ден, щото не им е рентабилно. Говори се тук за западните страни, че там ЖП транспорта се ползва масово. Ми ползва се, щото е най ефтиния. Ама за да е най ефтиния, трябва да е най масов. А за да е най масов - трябва да обслужва колкото се може повече населени пунктове - значи повече граждани. Аз ако съм шеф на ЖП-то, веднага възтановявам всички "малки" гари. Име си бързи и пътнически влакове. ВЕРВАЙ ми!!! Една година ще работи ЖП-то на загуба /както е сега с години/, но след това собствениците на автобусните фирми ще искат да ги назнача за кондуктори по влаковете. [beer]



Публикацията е редактирана (04-11-11 21:03)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 21:00

Джогата - виновен!
Костов - невинен.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 21:01

djogata
И в допълнение. Знаеш навярно, че много Софиянци, Пловдивчани, Варненци, имат вили в близките селища. Софиянци например имат ли вили по Искърското дефиле? Ма сега влака не спира там и те, хайде на колите и тръгват да копат градинките. По селата знаеш, че няма работа. В града по-лесно се намира. И какво??? Човека от село /до което е имало ЖП гара/ трябва да си намери квартира в града, защото държавата не му дава възмажност да пътува с влака, който е спирал пред домът му на село. И пак те питам: "К,во прайм"??? Човечеца от село, по добре да иде в София да търси работа - така ли???



Публикацията е редактирана (04-11-11 21:05)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: DidiAndreeva   
Дата:   04-11-11 21:11

Ценославе, това лято попътувах доста с БДЖ, освен с последната БДЖ настинка, от която още се възстановявам мога да се похваля и със 100 % успеваемост при закъсненията (т.е. нямаше дори 1 път, в който влака да пристигне по разписание). В два от случаите разстоянието София-Бургас с експрес!!! ми костваше 9 и 10 часа път... Аз съм ЗА да има нормален железопътен транспорт, но не мисля, че по този начин ще спечелят клиенти. С БДЖ основно се придвижват хората, които пътуват безплатно или ползват 50% намаление като ученици и студенти. Това е от собствено наблюдение. Аз си плащам пълната цена, в началото дори и за "първа" класа, спрях, когато се оказа, че няма никаква разлика ...

https://photo-forum.net/static/forum/2011-11/hcfe5249.JPG
https://photo-forum.net/static/site_pics/178/i_1309112239_IMG_6087dppshss.jpg


На БДЖ с ...

така съм я кръстила, това е снимка направена в най-луксозното купе - 1 класа от това лято [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 21:11

Е що трябва да пътува точно с влак? Може и с автобус, маршрутка.
Ако имаше много желаещи да пътуват с влак БДЖ-то щеше да е на малко по-добро дередже.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 21:13

Ценославе, иди малко на запад, виж как е, и тогава ми говори кое било най-евтино. Влакът бил най-евтин, глупости. Пътуването с влак е много скъпо в целият свят, и е на практика винаги по-скъпо от автобуса. Да, но за сметка на това е по-бързо и удобно от автобуса, често и от колата, а понякога дори и от самолета.

Тези, пътуващи Париж-Лион (500км) без междинни спирки за 2 часа, дали и те си мислят като теб - че влакът трябва да спира на всяка спирка?

Има различни класове транспорт, и между големите транспортни възли винаги се прави всичко възможно да има бърз транспорт без междинни станции. Ако живееш някъде по средата, хващаш локалният транспорт (маршрутка, рейс, електричка) и отиваш до най-близкият голям транспортен възел.

Само за да ти изясня какви са цените на жп-транспорта по света, ще ти кажа, че това лято исках да пътувам между Цюрих и едно швейцарско село, Цермат. Е, като тръгнах да си купувам билет за влака, се оказа, че наемът на кола + бензина ще ми излезе по-евтино, отколкото билет за отиване и връщане с влака!

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Giorgio.K   
Дата:   04-11-11 21:16

Точно така Ivodam! Трябва веднага да продадат товарните превози, ако разбира се намерят кой да ги купи и да оставят десетина пътнически линии които са на печалба, точно това трябва да направят! Кражбите в това предприятие са за милиони и от деситилетия. Имаш ли представа само в София колко пикапа дето продават крадена нафта обикалят,а? ... и това са най-дребните риби. Аз не желая парите от моите данъци да отиват в джобовете на гепачи и за дотиране на влакове в които се возят по няколко човека - ще намерят друг начин да се придвижват. А колко е годишната дотация за тези превози знаеш ли ... около 130 милиона лв. Така че дай да не развиваме профсъюзни теми тук ... да не говорим пък че и производителността на един зает е най-ниската в Европа. Щом не може да съществува пазарно да се ликвидира - има далеч по-важни дейности които имат нужда от тези пари ...
Така че много добре прави правителството - първите които правят нещо смислено в това предприятие от много години ... [smilie24]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.