Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 
 Закриват влакове
Автор: ivodam   
Дата:   04-11-11 17:32

Закриват 150 влака и уволняват към 2000 души. ОК, това е ясно, че е оздравителна програма за БДЖ, нема лошо. Как изглеждат нещата обаче по-глобално? Май пак сме много накриво от пътя на цивилизацията. Навсякъде в Европа знаете как се залага на релсовия транспорт, как влаковете са през 15 минути. Бях прочел някъде, че батко ви Арни като губернатор в Калифорния е построил повече километри железници, отколкото пътища. При нас какво означава тая история? Означава, че за маса хора ще остане като алтернатива само движението с автомобили и автобуси, означава по-замърсена околна среда, по-натоварени пътища, вдигане на цените на автобусните билети, правостоящи хора в автобусите и т.н. Правителството сигурно прави сметка, че ще груха повече чрез акциза върху горивата, и вероятно така ще стане, но това е толкова мизерническо мислене...


[smilie2] [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: orlindraganov   
Дата:   04-11-11 17:33

Ми като нема вагони за кол`лета...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: dobriman   
Дата:   04-11-11 17:36

Батко ти Арни не си е имал работа с БДЖ, затова е успял да построи толкова км железници.

... и едва ли са му изчезнали 2 000 вагона...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: itilien   
Дата:   04-11-11 18:07

Миналата седмица обикалях по женския пазар (от около 2 години не бях ходил) и гледам седят разни жени през двайсе трийсе метра и от време на време подвикват - цигари, цигари, дамски мъжки цигари...

напомни ми на Боливия и Перу, с разликата, че там не продават цигари де... и се замислих в коя посока точно вървим

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: orlindraganov   
Дата:   04-11-11 18:08

Там кво има?

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: itilien   
Дата:   04-11-11 18:11

ми всичко :) но цигарите са голяма рядкост, защото почти никой не пуши. Мисълта ми е, че се продава с подвиквания и всичко е в областта на сивата икономика.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Todd   
Дата:   04-11-11 18:12

Ами като неколко десетки депутати и техните брачеди с транспортни фирми прекараха всички товари през тях си - ко ша карат БДЖ ???

Или е случайно че останаха без товари ????

Няма никакво значение дали е евтино или скъпо - важното е да не вземат парите железниците !!!

Или според вас случайно го закъсаха ?????

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Аз познавам трима от гореспоменатите !!!

[smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Gruyu   
Дата:   04-11-11 18:22

навремето в тоалетните на вагоните имаше табелка да не се ползва по време на престой на гарата[smilie5] ...дали го има още! няма да се учудя[smilie5] ...влезте в един международен влак с прикачени едновременно наши и руски/румънски вагони и ще ви хване такъв срам, че сме българи!...такава покъртителна разлика има!!!!



Публикацията е редактирана (04-11-11 18:23)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: slivenski   
Дата:   04-11-11 18:26

Цялото БДЖ трябва да приватизират моментално.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 19:07

Това със съкращенията трябваше да се направи преди много години. Както и много други неща.

Проблемът е обаче, че трябва много, много сериозна инвестиция, за да стане нещо от тези железници, защото в момента са в порочен кръг - нямат пари и се налага да уволняват работници, да вдигат цени, да спират влакове, с което услугата им само и единствено се влошава. А при по-лоша услуга... ще има и по-малко пътници и съответно приходи.

Като студент пътувах редовно по линията Благоевград - София. Отначало влаковете бяха пълни, защото услугата беше конкурентна на автобуса - отнемаше 15-20 минути повече, но във влака е по-удобно, и е по-евтино. Постепенно обаче спряха намаленията и цената почна да скача, междувременно явно оставиха линията без поддръжка, защото в момента пътуването София-Благоевград отнема с половин час повече, отколкото преди 7-8 години. Междувременно автомобилният път стана доста по-добър, и съответно автобусите почнаха да стигат по-бързо. Автопревозвачите също пуснаха намаления за редовни пътници. Като резултат, сега във влака няма кой да напсуваш.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: kkkolelo   
Дата:   04-11-11 19:12

Скоро се изхитрих да правя икономия и пътувах от Варна до Пловдив и обратно с влак (ускорен бърз)към 26 лв отиване и връщане - безбожно йофтино, въпреки че като гледах трябваше да платя 35, що ме минаха по некви релационни цени незнам ... мерси. Е, т.н. жп състав е майка плаче, но туй е друг въпрос ... [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 20:06

Като си помисля откога не съм се качвал на влак направо не знам какво се случва там.

Упс, возих се, ама в Швейцария и Англия. Не беше евтино, да спомена.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: princess_lia   
Дата:   04-11-11 20:15

TGV[cool] [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 20:21

Е, това беше по-преди, [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 20:29

Пътищата, било то релсови или шосейни в основната си функция трябва да обслужват транспортирането на дадено количество стоки или хора от едно населено място до друго. Това важи особенно за малките населени места. И к,во става???!!! ЖП транспорта взе да не спира на малките гари, щото времето за да се стигне от точка "Х" до точко "София" трябвало да се намали???!!! И к,во праим??? Заради задните части на 20-30 човека, дето бързали от "Х" да стигнат до "София" хорицата от малките села останаха без транспорт. А те носеха основните приходи в пътническия транспорт. Товарния ЖП - ама същата работа. Влака ти минава през "заводския двор" грубо казано, ма ти трябва да извозиш стоката си на 100 километра с камиони, щото там е работещата ЖП гара. И ти, тъй и тъй са натоварил камиона, пращаш го директно при получателя, щото и претоварванията на стоката ти струват пари. Магистралите пък още по. Пак заради задните части на няколко си граждани които от точка "Х" до точка "София" искали да стигнат по бързо се изключват малките селища и кво пра,йм??? Като "Дядо Йоцо" - гледаме от далеч влака или рейса как минават и отминават без да спрат. И не ми говорете за некакви европейски или световни "транспортни коридори". Те ако можеха щяха да ни прескачат за да си закарат стоката където им и кеф. Ма то със самолети е много скъпо и нерентабилно. [beer]



Публикацията е редактирана (04-11-11 20:43)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: IvoZafirov   
Дата:   04-11-11 20:34

То и аз като се замисля напоследък само по чужбинско се возя на влакове. Тук от 10 години май не съм се качвал..

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 20:46

Ценославе, съжалявам, ама твоето е дрън-дрън.

Пътникопотока е от големите градове към други големи градове. От едно село с 200 човека колко ще се качат на влака? - Ми че то цялото село да се качи на влака, пак ще напълни само 2 вагона?

Основният пътникопоток е (или би трябвало да бъде) от икономически активното население, хора, на които им се налага да пътуват, за да свършат някаква работа в някой друг град. В България предполагам това най-често означава някой от София да отиде по работа в Пловдив, или в Стара Загора, Варна, или пък някой от Бургас да отиде в Пловдив, да кажем. Това си е основен принцип в транспортните мрежи - центровете на райони с голямо население са транспортни възли, и като стигнеш до транспортният възел можеш да идеш до някое село наблизо чрез локални транспортни решения.

Така че дядо Йоцо ще си гледа влака, защото докато на дядо Йоцо ще му се наложи да попътува с половин час повече, за да хване влака от друга гара, то на 200 човека във влака като се спестят по 3 минути (колкото е престоя на влака на една спирка), това са 200х3 минути = 10 часа. Найс, а?

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 20:49

Перник-София, да не пропуснем Ихтиман, Своге и разни по-малки села и паланки.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 20:54

djogata
Заради такива като теб сме на това дередже. Даже не ти порочетох цялото първо изречение. От точка "Х" до точка "София" има примерно около 100 села. По двама от дадено село, да се качат до другото село - стават 200. Тия хора сега ги "хвърлихте" на маршрутките, дето минават по един път на ден, щото не им е рентабилно. Говори се тук за западните страни, че там ЖП транспорта се ползва масово. Ми ползва се, щото е най ефтиния. Ама за да е най ефтиния, трябва да е най масов. А за да е най масов - трябва да обслужва колкото се може повече населени пунктове - значи повече граждани. Аз ако съм шеф на ЖП-то, веднага възтановявам всички "малки" гари. Име си бързи и пътнически влакове. ВЕРВАЙ ми!!! Една година ще работи ЖП-то на загуба /както е сега с години/, но след това собствениците на автобусните фирми ще искат да ги назнача за кондуктори по влаковете. [beer]



Публикацията е редактирана (04-11-11 21:03)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 21:00

Джогата - виновен!
Костов - невинен.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 21:01

djogata
И в допълнение. Знаеш навярно, че много Софиянци, Пловдивчани, Варненци, имат вили в близките селища. Софиянци например имат ли вили по Искърското дефиле? Ма сега влака не спира там и те, хайде на колите и тръгват да копат градинките. По селата знаеш, че няма работа. В града по-лесно се намира. И какво??? Човека от село /до което е имало ЖП гара/ трябва да си намери квартира в града, защото държавата не му дава възмажност да пътува с влака, който е спирал пред домът му на село. И пак те питам: "К,во прайм"??? Човечеца от село, по добре да иде в София да търси работа - така ли???



Публикацията е редактирана (04-11-11 21:05)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: DidiAndreeva   
Дата:   04-11-11 21:11

Ценославе, това лято попътувах доста с БДЖ, освен с последната БДЖ настинка, от която още се възстановявам мога да се похваля и със 100 % успеваемост при закъсненията (т.е. нямаше дори 1 път, в който влака да пристигне по разписание). В два от случаите разстоянието София-Бургас с експрес!!! ми костваше 9 и 10 часа път... Аз съм ЗА да има нормален железопътен транспорт, но не мисля, че по този начин ще спечелят клиенти. С БДЖ основно се придвижват хората, които пътуват безплатно или ползват 50% намаление като ученици и студенти. Това е от собствено наблюдение. Аз си плащам пълната цена, в началото дори и за "първа" класа, спрях, когато се оказа, че няма никаква разлика ...

https://photo-forum.net/static/forum/2011-11/hcfe5249.JPG
https://photo-forum.net/static/site_pics/178/i_1309112239_IMG_6087dppshss.jpg


На БДЖ с ...

така съм я кръстила, това е снимка направена в най-луксозното купе - 1 класа от това лято [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 21:11

Е що трябва да пътува точно с влак? Може и с автобус, маршрутка.
Ако имаше много желаещи да пътуват с влак БДЖ-то щеше да е на малко по-добро дередже.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 21:13

Ценославе, иди малко на запад, виж как е, и тогава ми говори кое било най-евтино. Влакът бил най-евтин, глупости. Пътуването с влак е много скъпо в целият свят, и е на практика винаги по-скъпо от автобуса. Да, но за сметка на това е по-бързо и удобно от автобуса, често и от колата, а понякога дори и от самолета.

Тези, пътуващи Париж-Лион (500км) без междинни спирки за 2 часа, дали и те си мислят като теб - че влакът трябва да спира на всяка спирка?

Има различни класове транспорт, и между големите транспортни възли винаги се прави всичко възможно да има бърз транспорт без междинни станции. Ако живееш някъде по средата, хващаш локалният транспорт (маршрутка, рейс, електричка) и отиваш до най-близкият голям транспортен възел.

Само за да ти изясня какви са цените на жп-транспорта по света, ще ти кажа, че това лято исках да пътувам между Цюрих и едно швейцарско село, Цермат. Е, като тръгнах да си купувам билет за влака, се оказа, че наемът на кола + бензина ще ми излезе по-евтино, отколкото билет за отиване и връщане с влака!

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Giorgio.K   
Дата:   04-11-11 21:16

Точно така Ivodam! Трябва веднага да продадат товарните превози, ако разбира се намерят кой да ги купи и да оставят десетина пътнически линии които са на печалба, точно това трябва да направят! Кражбите в това предприятие са за милиони и от деситилетия. Имаш ли представа само в София колко пикапа дето продават крадена нафта обикалят,а? ... и това са най-дребните риби. Аз не желая парите от моите данъци да отиват в джобовете на гепачи и за дотиране на влакове в които се возят по няколко човека - ще намерят друг начин да се придвижват. А колко е годишната дотация за тези превози знаеш ли ... около 130 милиона лв. Така че дай да не развиваме профсъюзни теми тук ... да не говорим пък че и производителността на един зает е най-ниската в Европа. Щом не може да съществува пазарно да се ликвидира - има далеч по-важни дейности които имат нужда от тези пари ...
Така че много добре прави правителството - първите които правят нещо смислено в това предприятие от много години ... [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 21:20

Бе хора!!! Що не може да разберете, че за тоз който бързал, има автомобили, рейсове, таксита, автобиси и самолети. Бързайте си. Ма човек на село и да бърза няма, ни рейсове, ни самолети, ни таксита. Заради тия няколко "бързащи" сме хвърлили хората от малките села на "вълците". Като толкова искате да помогнете на БДЖ-то все си мисля че някой от вас може да има връзки в "високо стоящите" органи на държавата. Аз съм "млад" пенсионер. За две години ще вкарам БДЖ-то у ред. Пари не ми трябват - получавам си пенсията. Имали някой с "връзки" при властимащите може да ме намери на ЛС. Имам идей. И за да не ме помисли някой за ?????????, инавал съм много пъти психо тестове с успех, заради бившата ми работа. [cool] [cool] [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 21:25

Ценославе, комунизмът си замина. Който бърза, той има и пари и интерес да плати за бърз транспорт. Който не бърза и не му се дават пари, ще чака. Има бизнес и пари, и за жалост за сантименти, съжаления и т.н. няма място.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: DidiAndreeva   
Дата:   04-11-11 21:26

Т.е. искаш да ми направиш най-честата дестинация по която пътувам от 7-8 часа по разписание, 10-11 часа ??? И мислиш, че с това ще ме спечелиш за каузата ??? Тогава ще загубиш дори и тези, които пътуват с намаление ... Ще загубиш всички, които се качват от Бургас-Варна за София , които пълнят влаковете и пътуват най-дълго и ще ги замениш с хора , които се качват за по две-три сприрки между селата, които имат 20, 30 км. до близкия град и плащат естествено за това лев, два билет ... Не ти разбирам финансовата логика ...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Gruyu   
Дата:   04-11-11 21:33

Черен влак се композира, /2
черен влак се композира, Ленче ле,
от Бургас за София.

Аз отидох в София, /2
аз отидох в София, Ленче ле,
занаята да науча.

Не научих занаята, /2
не научих занаята, Ленече ле,
най научих любовта.

Любовта е сладко нещо, /2
любовта е сладко нещо, Ленче ле,
кой не люби, той не знай.

Ах, да знае мойта майка, /2
ах, да знае мойта майка, Ленче ле,
гроба ще ми изкопай.

И на него ще напише, /2
и на него ще напише, Ленче ле,
„Тук почива любовта."
........малко лирично отклонение[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 21:43

Ми тогава в тая тема що се жалите, че закривали влакове и работни места в БДЖ. Теглим катинара, продаваме "инвентара" и жп. линийте за скрап /разбира се чрез законни и прозрачни търгове/ и готово. "Ем ви сърби ем ви боли" - стаааара българска поговорка. Когато на някой нещо не му "уйдиса" веднага вкарва вълшебната дума комунизъм. [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   04-11-11 21:45

Що трябва да се продава желязото? Приватизация на БДЖ и после който го вземе да му мисли. Ще стане по-добре, макар и по-скъпо.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: tochnia   
Дата:   04-11-11 21:52

Като направят:

- влаковете на дълги дестинации да пътуват със средна скорост поне 130км/час
- всички прелези автоматични
- аутсорснат почистването на вагоните
- почнат да чистят гарите само с машини
- принудят циганите да си купуват билети
- възможно "Реалното" купуване на билет през Интернет
- купят малко по-нови локомотиви които не аварират толкова често
- претапицират вагоните и поне тук-там някои климатик
- почнат реално да чистят тоалетните на влаковете

Тогава имат шанс да се оправят и конкурират със автобусите.. иначе не.

Не споменавам нови вагони защото нямаме пари за това.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   04-11-11 21:52

Ценославе, в тази тема се жалите единствено ти и Иводам, така че не виждам какво ти пречим.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 21:53

Бе кой е взел големо придприятие в България, все на скрап го е продал. Говорим за големите предприятия /без Нефохима/. Ма него го взеха май руснаците и те с промити мозъци, душа не им даде да го нарежат. Виж индийците по реално приемат нещата. [smilie21] [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ценослав   
Дата:   04-11-11 21:59

Бе усещам че си "гилам" по "ръбеца" и мож ма бамнат, ма нали кога всички си "карат" у десното платно, за по интересно некой требе да навлезе и в насрещното, че да стане калабълък. Иначе ми харесвате всички. [cool] [beer] [cool] [beer] [cool] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: kkkolelo   
Дата:   04-11-11 22:02

И сума двойни линии направиха и пак скоростите много ниски ... Стара Загора - Пловдив и преди няколко години пътувах, и сега през половината път едва 50 км развива, егати протяжните ремонти. И в други равнинни участъци, некви наклони едва едва пъпли [smilie8] Та има голям резерв в това направление ...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ivodam   
Дата:   05-11-11 00:10

djogata: Джога, в Холандия е същото - влаковете и трамваите за чужденец са доста скъпи, местните, особено студентите всички праскат с разни карти с огромни намаления. С каката всеки ден давахме по около 40-60 евро за транспорт, може да е било и повече някой ден. Ама удобството е огромно, влаковете са през 15 минути и идват и тръгват на секундата. Чисти, удобни, и т.н. Мислих дали да взимам рент-а-кар, ма там пък тоягата с паркирането е доста голяма, и самото паркиране е сериозен проблем, така че изобщо не съжалявам. Напротив, тука не мога да мръдна без колата, там бях щастлив няколко дена да мога да си свърша всичко, което съм планирал без кола.


[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: djogata   
Дата:   05-11-11 00:17

Иводам, ако не бяха бързи и удобни, при тези цени влаковете щяха да са празни.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: GuitarString   
Дата:   05-11-11 00:20

Явно в България по американски се пренебрегва железницата в полза на автомобилния транспорт... И в двата случая някой да си направи бизнеса. Има обаче какво да учим от Европа за влаковете, ама кога ли...

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: asahi   
Дата:   05-11-11 00:21

Ми как няма да е удобно - возят от център до център. Доближи влакчето до града, мушне се отдолу и се покаже на Банховплац, дето е до пощата и кметството.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: CanoniO   
Дата:   05-11-11 00:23

Мислих дали да взимам рент-а-кар, ма там пък тоягата с паркирането е доста голяма, и самото паркиране е сериозен проблем, така че изобщо не съжалявам.

братчед, тва е единственото, което спира братята западноевропейци да се заринат с коли и лайна.... Познавам хора (лично, не по интернет, и не двама, а поне 30 човека), които правят по 200-300к паунда годишно и ходят на работа с влакче и метро.

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: ivodam   
Дата:   05-11-11 00:24

Возят във всички посоки - навсякъде по големите градове в Европа има по няколко вида железопътен транспорт вътре в градовете - метро, трамваи, бърза железница, влакове. И е пълно с възли, където прескачаш от едното на другото без никакви ядове. Издават ти комплексни билети, и т.н.


[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: Kanonir   
Дата:   05-11-11 03:35

Редакция: П.П. Сори за дългото писане, аз лично такива постове пропускам, ма нал тука всички пишем повечко па по-малко четем - та и аз в тоз "сладък" грях...



Стига с тия пътници бре! Навсякъде на железниците основното печелившо перо са им товрните превози, пътническите дори и да носят печалба тя е минимална и основната им задача е по-скоро социална - т.е. да служат на държавата. Само де в България държавата е на война с поданиците си и е готова, да тури всичко под ножа, щом има лична изгода текущия управляващ. Още по виденово време министър и беше оня, помните го нали - "Ебаси и държавта щом аз съм и министър", ма той поне много много не пипа поради нея причина.... после дойде мазното "демократично" лайно Вилхем Краус и съчини такова разписание на пътническите влакове, така щото, като влиза твоя влак навреме в голяма гара на която ще сменяш, виждаш, как от съседния перон, връзката ти заминава по живо по здраво и следващата е след някакви си 3-4 часа (на мен лично ми се е случвало в София, Пловди и Стара Загора)..... А какъв му беше бизнеса на "демократа" - кой не се сеща, Тодър по-гор е дал жокер..... И от там насетне се заредиха все едни кадърни и заинтересовани..... де викаше един познат железничар "все с кур да ги сочиш" - без извинение. И естествено се съкращаваше персонал който действително движеше железницата, останалите работеха в крайно мизерни условия без основни средства, инструменти, резервни части и за награда че си вършеха съвестно работата (щото, нали - човешки животи зависят от туй) им се плащаше само аванс..... закриваха се малки гари и спирки, належащи ремонти пряко свързани с безопасността се отлагаха и се кърпеше, кърпеше - нали е по лесно. По-лесно, отколкото да се спре краденето, да се намали чиновническата маса от която всеки съкратен, можеше да остави на местата им двама-трима работника и да търсят и улесняват клиенти които им трябва превоз на товари - що?!! Нали можеха да се возят и с автотранспортните фирми на "заинтересуваните". Няколко пъти хората и на стачки се вдигаха и какво - КНСБ (сигурно 95% от железничарите им бяха членове - няма не искам - членския внос им се удържаше по ведомост) и лично оная мазна, продажна, свиня Желязко Христов (за умрелите или хубаво или нищо - айде бе - свиня!!!)вместо да ги подкрепи направи всичко възможно да ги разединява, та резултатите да са...... уволнени машинисти - нищо друго! И още много други.....

Говоря си от време на време с познати работещи железничари ами тая картинка по-гор за съжаление не е само от преди години, ами е и настоящото състояние в БДЖ - само зурлите по-гор са други. Съкращения, оздравяване, приватизация ли - никви такива - направо да дърпат шалтера, така и така ще е на скрап, поне да е официално и напълно - за да знаят хората - и пътници, и работници да не си губят времето в напразни надежди, че нещо ще се подобри!



Публикацията е редактирана (05-11-11 03:38)

Отговори на това съобщение
 Re: Закриват влакове
Автор: georgivelev   
Дата:   05-11-11 09:41

За да се модернизира нашата железница са необходими милиарди. Като съм се возил на влак в Англия, Белгия и Швейцария, направо ме е гнус даже да пристъпвам към някоя от нашите гари. То е една воня, една мръсотия, липса на уют, хеле пък ония вагони със зелените седалки във втора класа. Като студентче бях много беден и нямах избор, но сега не бих ползвал услугите на нашите железници.

Въпросът е дали има смисъл да се инвестират такива огромни пари в губещ отрасъл. След евентуална модернизация на БДЖ няма начин билетчето от София до Бургас да остане 25лв, по-вероятно е да стане към 100лв, а на такава сума никой няма да се вози. Навсякъде по света железницата е по-бърза и комфортна алтернатива на автобусния транспорт - у нас в момента е обратното, и народопсихологията не би допуснала да се плаща повече за комфорт, поради мизерията българинът все гледа как да мине тънко.

Така че, ситуацията с БДЖ е параграф 22. Няма начин този отрасъл да достигне подем при положение че държавата е толкова бедна. Като инженер, и аз бих направил като бат Бойко и бих наблегнал на разработването на пътната инфраструктура. Но модернизирането на БДЖ трябва да стане веднага след пътищата.

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.