Автор: Kanonir
Дата: 05-11-11 03:35
Редакция: П.П. Сори за дългото писане, аз лично такива постове пропускам, ма нал тука всички пишем повечко па по-малко четем - та и аз в тоз "сладък" грях...
Стига с тия пътници бре! Навсякъде на железниците основното печелившо перо са им товрните превози, пътническите дори и да носят печалба тя е минимална и основната им задача е по-скоро социална - т.е. да служат на държавата. Само де в България държавата е на война с поданиците си и е готова, да тури всичко под ножа, щом има лична изгода текущия управляващ. Още по виденово време министър и беше оня, помните го нали - "Ебаси и държавта щом аз съм и министър", ма той поне много много не пипа поради нея причина.... после дойде мазното "демократично" лайно Вилхем Краус и съчини такова разписание на пътническите влакове, така щото, като влиза твоя влак навреме в голяма гара на която ще сменяш, виждаш, как от съседния перон, връзката ти заминава по живо по здраво и следващата е след някакви си 3-4 часа (на мен лично ми се е случвало в София, Пловди и Стара Загора)..... А какъв му беше бизнеса на "демократа" - кой не се сеща, Тодър по-гор е дал жокер..... И от там насетне се заредиха все едни кадърни и заинтересовани..... де викаше един познат железничар "все с кур да ги сочиш" - без извинение. И естествено се съкращаваше персонал който действително движеше железницата, останалите работеха в крайно мизерни условия без основни средства, инструменти, резервни части и за награда че си вършеха съвестно работата (щото, нали - човешки животи зависят от туй) им се плащаше само аванс..... закриваха се малки гари и спирки, належащи ремонти пряко свързани с безопасността се отлагаха и се кърпеше, кърпеше - нали е по лесно. По-лесно, отколкото да се спре краденето, да се намали чиновническата маса от която всеки съкратен, можеше да остави на местата им двама-трима работника и да търсят и улесняват клиенти които им трябва превоз на товари - що?!! Нали можеха да се возят и с автотранспортните фирми на "заинтересуваните". Няколко пъти хората и на стачки се вдигаха и какво - КНСБ (сигурно 95% от железничарите им бяха членове - няма не искам - членския внос им се удържаше по ведомост) и лично оная мазна, продажна, свиня Желязко Христов (за умрелите или хубаво или нищо - айде бе - свиня!!!)вместо да ги подкрепи направи всичко възможно да ги разединява, та резултатите да са...... уволнени машинисти - нищо друго! И още много други.....
Говоря си от време на време с познати работещи железничари ами тая картинка по-гор за съжаление не е само от преди години, ами е и настоящото състояние в БДЖ - само зурлите по-гор са други. Съкращения, оздравяване, приватизация ли - никви такива - направо да дърпат шалтера, така и така ще е на скрап, поне да е официално и напълно - за да знаят хората - и пътници, и работници да не си губят времето в напразни надежди, че нещо ще се подобри!
Публикацията е редактирана (05-11-11 03:38)
|
|