Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Турският "Дръзки"
Автор: tantris   
Дата:   19-08-11 01:30

Bulgarian torpedo boat Drazki

Ottoman torpedo boat Sultanhisar

[smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: Will   
Дата:   19-08-11 08:53

Петър Стойчев плува по-бързо от тия гемии... [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: totomoto77   
Дата:   19-08-11 09:12

Не знам дали знаете, но това във Варна не е "Дръзки"защото когато са решили да го превърнат в паметник той вече е бил в много лошо състояние. Това е "Строги" ако не ме лъже паметта, като от Дръзки са взели табелата с името му и комина. На комина има една "кръпка", която е от получено попадение по време на прочутата атака срещу Хамидие.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: jekopj   
Дата:   19-08-11 10:14

Ами той и "Радецки" не е същия кораб,който е превземал Ботев с четниците,но е правен по същите чертежи и е максимално близо до оригинала.След като този нов кораб не могат да подържат за да е постоянно на вода,какво ли щеше да е с оригиналния - зацементиран на брега вероятно.

И "Дръзки",и "Строги",и "Смели" са правени по един чертеж така,че оригиналът е запазен,според мен.


Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: canonio   
Дата:   19-08-11 10:28

Will, 26 възла (48 км/ч) е доста прилична скорост в морето...
Това нещо е съвременно също вдига около 27:

https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/kjxa4027.JPG
https://photo-forum.net/static/forum/2011-08/ikqe3145.JPG

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/RSS_Intrepid.jpg



Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: tantris   
Дата:   19-08-11 11:19

Миноносците са с парни машини, мощност 1900-2200 к.с.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: ценослав   
Дата:   19-08-11 13:50

Що хартия и желязо съм предал за "Радецки". Сега поне един нит от него е мой.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: jekopj   
Дата:   19-08-11 14:27

То на времето всички събирахме хартия и желязо за "Радецки".Наскоро се споменаваше,че вместо нужните 2 млн.лв.,са събрани 6 млн.лв.


Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: Lalinda   
Дата:   19-08-11 16:12

Мда, аз като дете съм се возила на "Радецки". Имаше такива екскурзии от училището, траеха 3-4 дни, от Видин до Русе, струва ми се, не помня да сме плавали чак до Силистра...

Първите купони в живота ми, била съм в трети клас!

Помня как гледахме сърцето на Алеко Константинов в стъкленица... За едно дете е твърде силно изживяване!
[smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: ivanov.10   
Дата:   19-08-11 16:12

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: грегари   
Дата:   19-08-11 18:40

Lalinda написа:

> Мда, аз като дете съм се возила на
> "Радецки". Имаше такива екскурзии
> от училището, траеха 3-4 дни, от
> Видин до Русе, струва ми се, не
> помня да сме плавали чак до
> Силистра...
>
> Първите купони в живота ми, била
> съм в трети клас!
>
> Помня как гледахме сърцето на
> Алеко Константинов в стъкленица...
> За едно дете е твърде силно
> изживяване!
> [smilie3]
>

е тука си се прецакала. бая народ от софето ходи и до виена с радецки. и то на аванта. разбирай - дкмс.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: jekopj   
Дата:   19-08-11 18:50

Не е така,грегъри!Всеки друг може да се прецака,но не и Лалинда.Тя,по брега на Дунава /от Видин до Русе/ да е тичала,пак ще се изкара по-умната,защото един вид е тренирала,а глупаците които се возят не са...[smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: ценослав   
Дата:   19-08-11 20:30

ivanov.10
Е, във всеки случай не ни караха под дулата на автоматите да събираме хартия и желязо за "Радецки". Тогава само ни казваха, че Австрия не иска да ни продаде старото корито на "Радецки", та ще се направим точно копише. Между другото в "Гугъл" има обширна тема за Радецки и излиза, че Австрииците са ни го давали и пазили няколко години още през началото на миналия век, ама не е имало кой да го вземе. Но тогава заради такива ангажиранисти не е имало наркотици и в ранна възраст са ни учили на труд - и държавата и дядо и баба на село.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: seaman58   
Дата:   19-08-11 22:55

Вярно е че кораба в Морската не е Дръзки. Строги е. Трите кораба са "систър шип". На времето съм се срещал със минера на Дръзки, беше жив тогава и ни е разправял как е насочвал торпедния апарат с чук защото от влагата ремъците на насочващия механизъм са били отпуснати. Въпроса не е в скоростта макар че 26 възла са си скорост и сега за който и да е кораб. Тогавашното попадение държи рекорд дълги години за процентно попадение, 25% при нормални 5-6 %, Двата кораба изстрелват 4 торпеда и едно попада, дори и сега си е добре като резултат.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: asahi   
Дата:   19-08-11 23:04

Сега не е добре като резултат. Торпедният пуск демаскира кораба (подводницата) и той става мишена за ракетите.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският "Дръзки"
Автор: totomoto77   
Дата:   20-08-11 00:29

seaman58 има предвид друго. Не помня за коя война ставаше дума, но статистиката беше горе долу следната-от изтреляни около 400 торпеда, попаденията бяха ако не се лъжа 4!!!Затова след тази атака тези катери са наречени " флотата на бедните" Друг е въпроса, че Хамидие не потъва, а с почти изцяло потопен нос е изтеглен (благодарение само на хубавото време) за ремонт.

Отговори на това съобщение
 Re: Турският
Автор: exo99   
Дата:   20-08-11 01:11

През 1903 година, въпреки споровете в българската общественост относно нуждата от изграждане на военно-морски флот и съпътстващите ги съмнения за злоупотреби, българското правителство води преговори с френската компания "Шнайдер и сие" за изработката на миноносци. В началото на 1904 година български представители, водени от капитан I ранг Пишон, французин на българска служба, подписват договор за изработката на 3 еднотипни миноносеца. През 1905 и 1906 година тайно през Босфора миноносците са доставени на части в България, където са сглобени и спуснати на вода. Един от тях е "Дръзки". Междувременно българското правителство поръчва още три миноносеца, които влизат в състава на флота през 1909 година. По същия проект "Шнайдер и сие" постороява и няколко миноносеца за бъдещия български противник, османския флот, един от които - Демир-хисар се отличава по време на Първата световна война.

Българските миноносци са наречени "Дръзки", "Смели", "Храбри", "Строги", "Летящи" и "Шумни" и заедно с учебния крайцер "Надежда" представляват основата на неголемия българския боен флот през Балканските и началото на Първата световна война. Миноносците и крайцерът формират Подвижната отбрана на Флотилията и Морска част.

"Дръзки" в Балканската война

По време на Балканската война 1912-1913 г. българският флот е изправен пред задачата да се бори срещу превъзхождащия го многократно турски черноморски флот, чиято задача е както да подсигурява левия фланг на османските войски в Тракия, така и да блокира и бомбардира българското крайбрежие, като поддържа заплахата за евентуален десант на българския бряг. Друга задача на турските военноморски единици е да подсигурява единствената пряка линия за доставка на военни материали от Германия през румънското пристанище Кюстенджа (днес Констанца) за Цариград.

На 7 ноември 1912 година в Щаба на българския военноморски флот се получава информация, че в Кюстенджа се товарят два египетски кораба с военни доставки за Османската империя. Четири от миноносците - "Летящи", "Смели", "Строги" и "Дръзки", командвани от капитан II ранг Димитър Добрев, получават задача да пресрещнат корабите пред българското крайбрежие. На 7 срещу 8 ноември миноносците срещат турския бронепалубен крайцер "Хамидие", който ескортира транспорта. Те атакуват крайцера, като изстрелват торпеда по него. Пръв атакува флагманът "Летящи" - от 500 - 600 метра, но пропуска целта, тъй като "Хамидие", командван от един от най-добрите турски капитани Хюсеин Рауф бей, избягва торпедата.

Крайцерът открива отчаяна стрелба по българските кораби, най-вече по атакуващите го "Смели", изстрелял торпедата си от 300 м. и "Строги", който стреля от 100 м. И трите миноносеца пропускат целта, а "Смели" е засегнат от турски снаряд. "Дръзки", командван от мичман I ранг Георги Купов, въпреки турския огън, се приближава на разстояние от около 60 м. и от упор изстрелва торпедо. "Хамидие" е улучен в носовата си част и получава пробойна. Миноносците се готвят за нова атака, но пристигналите по време на боя и включили се в него четири турски контраминоносци, откриват огън срещу българските кораби и спасяват крайцера. Българските миноносци се оттеглят с едни ранен на "Смели" и някои повреди, а турските - с 8 убити и около 30 ранени. Смята се, че само тихото море спасява повредения "Хамидие" от потъване. Впоследствие, след ремонта "Хамидие" се прославя с действията си срещу гръцките сили в Егейско, Средиземно и Йонийско море. През 1938 година той прави приятелско посещение в пристанище Варна.

Победата на българските миноносци е втората победа на българския военноморски флот след Освобождението от 1878 година. Тя не само нанася морален удар върху по-силния противник, но и в значителна степен парализира опитите му да бомбардира българското крайбрежие през оставащите месеци на войната. За първи път българските моряци проявяват своето мъжество и умения при отбраната на Видин по време на Сръбско-Българската война от 1885 г.

"Дръзки" след Балканската война

"Дръзки", както и останалите миноносци, участва в Първата световна война. След нея е преквалифициран в патрулен кораб (катер). След 1944 година става известно, че на него през 1930-1931 г. е служил поетът Никола Вапцаров. През 1942 година на кораба става взрив и той потъва на кея във Варна. По-късно е изваден, ремонтиран и отново включен в състава на Военноморския флот.

През 1950 година е бракуван, въоръжението му е снето, а корабът за известно време е използван като плаваща мишена и източник на пара за тогавашния флагман на българския флот - есминеца "Георги Димитров".

По случай 50-годишнината му, през 1957 година е взето решение "Дръзки" да бъде увековечен, тъй като е най-известния български военен кораб. За целта едно оръдие, една димна тръба, табелите с името и други запазени елементи на оригиналния "Дръзки" са монтирани на междувременно бракувания еднотипен "Строги", който е превърнат в кораб-музей "Дръзки" и от 21 ноември 1957 г. е един от експонатите на Военноморския музей във Варна. Това е единственият запазен от началото на 20 век кораб от този клас.

Военно-морският музей във Варна, който стопанисва кораба "Дръзки", е включен в Стоте национални туристически обекта.

Съвременен военен кораб "Дръзки"

На 06 ноември 2005 година името "Дръзки" е дадено на закупената от Белгия фрегата "Ванделаар" (построена през 1977 г.) за нуждите на Българската армия, която през 2006 година е изпратена на операция в Средиземно море Active Endeavour на НАТО и първата военноморска мисия на ООН UNIFIL MAROPS в териториалните води на Ливан с решение на Министерския съвет.



Публикацията е редактирана (20-08-11 01:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Турският
Автор: esc   
Дата:   20-08-11 10:22

[smilie24]



Публикацията е редактирана (20-08-11 10:24)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.