Автор: ivodam
Дата: 25-07-11 09:47
Тези дни спечелих един търг в ибей за екземпляр от оригиналното първо издание на SEXUAL BEHAVIOUR IN THE HUMAN FEMALE на Кинси от 1953 г. Както знаете, това е книгата, която се счита, че е положила началото на сексуалната революция в западния свят, а Кинси с право е считан за бащата на съвременната сексология.
В тази връзка понеделнишки са ме налегнали едни размисли, накъде отива човечеството, съдейки по състоянието и тенденциите на развитие на съвременната порнография.
Самият Кинси казва следното любопитно нещо относно порнографията:
Един от начините да разберем чуждата
култура е нейната порнография. Всяка култура има собствени сексуални фантазии, различни от тези на другите народи. Например в Бразилия фантазиите са свързани със зоофилия, докато в Италия - с монахини и свещеници. В Англия са типични разголени строги директорки на училища, мастурбация и садо-мазохизъм. Докато в Далечния Изток са типични меката кожа и слабото завързване.
Мисля си, ако беше жив Кинси днес, как ли щеше да коментира това, което наблюдаваме в съвременната порнография, не само като професионална индустрия, но и като домашни, аматьорски клипчета. Какви "висоти" наблюдаваме благодарение на мощното развитие и навлизане в бита на аудио-визуалната техника? Накъде отива човечеството? Като че ли се наблюдава един мощен импулс и стремеж технологичното развитие да се съпровожда с неистово връщане към колективните сексуални практики на първобитното стадо.
Прави ми впечатление например, че се утвърдиха в последно време порно клипчета, които се превръщат направо в цели категории, като "Да изчукаме приятелката на нашия син", "Споделяне на съпругата с приятел/съсед", "Жена ми иска да изчукам майка й", груповият секс и двойното проникване стана норма, а не приятно и вълнуващо инцидентно изключение и т.н.
Мисля, че е добре да разгледаме тези аспекти от човешкото поведение в така наречените "развити" страни, успоредно с другата тема, за агресията, защото тези две движещи сили - секс и агресия - са винаги били основополагащи за разбирането на поведението и развитието на човека като такъв.
|
|