Автор: boni
Дата: 16-12-10 21:13
За Паша Христова и самолетната катастрофа има разследване на сина на пилота. Чел съм много информация по въпроса, по-всичко личи, че е прикриване на далавери на БГА Балкан
http://ezernagradina.dir.bg/_wm/news/news.php?nid=174453&df=45&dflid=3
Основните версии за самолетната катастрофа са две - нещастен случай и внимателно подготвен атентат. Проведеното разследване непосредствено след инцидента достига до извода, че въжетата на елероните са били погрешно свързани. По този начин въздушният ас Борис Луканов не е имал никакъв шанс да овладее неуправляемия Ил-18. Вместо да издигне самолета, обратното свързване на елероните е предизвикало бързото му снижаване и забиване в пистата. Колегите на Борис Луканов, летците-ветерани Людмил Тасев и Христо Христов, са категорични, че случилото се е плод на нещастно стечение на обстоятелствата. Христо Христов все пак призна пред вестник „168 часа”, че тази техническа грешка е, меко казано, „странна”. Самият факт, че самолетът не е бил облетян до последния момент също повдига множество въпроси, които вероятно завинаги ще останат без отговори. На практика Ил-18 е преминал през четири технически проверки преди полета. Христо Христов сподели , че самото свързване на елероните е елементарна операция и веднага може да се провери дали е правилно извършена. Техническите бригади, които са обслужвали самолета, са били опитни и добре подготвени. По тази причина обяснението за грешка по невнимание не е особено убедително.
Синът на Борис Луканов, Красимир Луканов, има своя теория за случилото се, потвърдена от разказите на някои от най-близките колеги на баща му. Основна фигура в предположенията му е генерал Петър Евстатиев, който по-късно се самоубива.
В началото на 70-те „БГА Балкан” изпълнява чартърни полети, с които превозва богомолци от Алжир, Тунис и Либия към Мека и Медина. По тази линия са съществували възможнсти за извършването на множество финансови злоупотреби. Въпреки „желязната” ръка на тоталитарната система, във въздухоплавателната компания цари корупция по най-високите етажи от управлението й. Доказателство за това е загадъчното самоубийство на генерал Петър Евстатиев. Той посяга на живота си, след като срещу него започва разследване за финансови злоупотреби. Пилотът Людмил Тасев потвърди пред „вестник 168” часа, че е бил личен приятел с бившия заместник генерален директор на „БГА Балкан”. Седмица преди самоубийството двамата разговарят на четири очи. Тасев пита в прав текст генерал Евстатиев дали е правил нещо, от което се срамува /по онова време генералът е вече разследван за неправомерно вземане на подкупи/. Той му отговаря: „Не мога да ти кажа” и след 6 дни си пръсва черепа с личното огнестрелно оръжие. Според Людмил Тасев , генерал Евстатиев е прибрал около 3 хиляди долара, докато е бил представител на „БГА Балкан” в Париж.
Версията на Красимир Луканов е подобна. С тази разлика, че той пряко обвинява бившия заместник генерален директор на авиокомпанията за смъртта на баща си: „Има различни версии за това кой е разбрал първо за далаверите на генерал Евстатиев. Едни казват, че това е вторият пилот Васил Драганов, други твърдят, че е баща ми.. Един от приятелите на баща ми, негов колега-летец, ми е казвал, че баща ми е поставил улитматум пред генерал Евстатиев като му е казал: „Иди да се предадеш сам или аз ще го направя”. Всичко сочи, че генерал Евстатиев е организирал погрешното свързване на елероните с цел да унищожи онези членове на екипажа, които са знаели прекалено много. Той в последния момент отива да дежури на аерогарата и не позволява да бъде извършена рутинната процедура по облетяване на самолета...”
Подобна е и версията на певеца Борис Годжунов. Пред вестник „168 часа” той сподели, че малко след катастрофата е бил изрично предупреден „да си затваря устата” и да не говори много за случилото се. Шест години след трагичния инцидент Борис Годжунов научава от свои приятели истината /те имали свой близък човек в МВР, който все пак проговорил/. Според него катастрофата била умишлено предизвикана. Нейна мишена бил вторият пилот Васил Драганов. Той е трябвало да бъде премахнат, защото поискал лична среща с Тодор Живков, на която е имал намерение да разкаже за финансовите злоупотреби в „БГА Балкан”.
Красимир Луканов е на мнение, че в крайна сметка следствието е установило истината за самолетната катастрофа, но тя е била умишлено прикрита, за да не бъде уронен престижът на „БГА Балкан”.
Публикацията е редактирана (16-12-10 21:17)
|
|