Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: NeDDRaG   
Дата:   14-04-10 15:26

http://www.dni.ru/incidents/2010/4/14/189707.html

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: antani99   
Дата:   14-04-10 15:32

Случват се инциденти - но мисля че е малко спекулативно напоследък - боинг също са имали доста проблеми със старите модели 737

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: ffwd   
Дата:   14-04-10 15:49

Първо изгаснал единият, малко след това другият - колко още такива случаи има в авиацията, когато не е било заредено достатъчно гориво за планирания полет.. Браво на пилотите [smilie24]

Най-зрелищният подобен случай май си остава: Gimli Glider [smilie24] [smilie24]



Публикацията е редактирана (14-04-10 15:50)

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: sunnyshot   
Дата:   14-04-10 16:24


интересен блог за инциденти със самолети:

http://avsig.blogspot.com/


Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: nastradin2   
Дата:   14-04-10 20:44

ffwd , Не може да бъде заредено недостатъчно гориво! То винаги се изчислява предварително, добавят се резерви и т.н. Може да свърши горивото не че не може, но това е по вина на екипажа, който не си прави точен разчет. Навремето имаше един командир в Балкан, дето тръгна от София за Варна, мина през Букурещ, през Молдова, над Черно море, удари го мълния и когато все пак кацна във Варна, имаше останало 80 литра гориво...Това обаче не попречи на малоумникът да отиде да се кара с диспечерите от РВД, защото те му били виновни[ezik] [ezik] [ezik] След години този човек беше инспектор в ГД "ГВА"...Ще спестя коментара[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: tnt   
Дата:   14-04-10 20:50

питайте Рейнмен [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: djogata   
Дата:   14-04-10 21:03

Автор: nastradin2
Дата: 14-04-10 20:44

ffwd , Не може да бъде заредено недостатъчно гориво!


Абе, и това се случва (Гимли глайдъра примерно) [smilie5]

Виж само в този списък колко са инцидентите:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_starvation

Естествено, както казваш, по-вероятно е да свърши горивото по други причини - отклонение от маршрута, претоварване, насрещен вятър, трафик на приемащото летище (и изчакване) и т.н. Но като гледам списъка, има поне още 2 инцидента, където от самото начало са сложили грешно количество гориво (в единият случай сложили грешни сензори, там в друг случай май сбъркали процедурата, и т.н.).

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: nastradin2   
Дата:   15-04-10 10:18

Затуй на руските самолети навремето имаше мерителни линийки. Ако се съмняваш в горивомера или, ако шофьорът на цистерната се опитва да те омайва нещо, вадиш линийката, която прилича на театрална сабля[smilie5], отваряш капачката на крилото и ...муш директно в бака.[smilie18]
А каква паника настава, когато прекараш някой млад шофьор и го питаш, що се получава разлика в отчета на цистерната и по горивомера на самолета[smilie5] Едното отчита в литри, а другото в килограми[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: djogata   
Дата:   15-04-10 10:23

Настрадин2, такива линийки има и на модерните самолети, включително и на Еърбъсите.

Даже ако прочетеш случая "Гимли глайдър" ще видиш, че там даже са ползвали линийката, щото единият индикатор бил изгорял, и за да сигурни колко гориво имат са топнали пръчката.

Лошото е, че после объркали мерните единици [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Също така казваш, линийката се ползва "при съмнение в горивомера" - ми има и друг случай, където инсталирали грешни горивомери - от друг модел самолет. Защо да им нямаш доверие на горивомерите - ми те чисто нови и сертифицирани, работят, показват някакво гориво [smilie5]

Та така - изобщо не е невъзможно да заредиш по-малко гориво от нужното, просто е достатъчно някой по веригата да направи тъпа грешка, която другите да не забележат [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: nastradin2   
Дата:   15-04-10 10:28

Имат, ама руските са си направо изкуство.Със здрава дръжка,голям предпазител, като на шпага и дъъълго острие, широко около 5 см.[smilie5]
Ако го размахаш в тъмното - направо за мускетар ще те вземат[smilie18] [smilie18] [smilie18] Пък ако яхнеш и кон - рицар, та дрънчи[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: djogata   
Дата:   15-04-10 10:36

Е, май съвременните не са толкова впечатляващи... [smilie18] [smilie18]

https://photo-forum.net/static/forum/2010-04/nfus4397.JPG
http://www.transair.co.uk/images/aircraft_bits/fuelguage.jpg

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: nastradin2   
Дата:   15-04-10 10:42

Тц!!! Не стават за ръкопашен бой и сеч на фашистки глави(както в другата тема)[smilie18]
Ама съветските ставааат, нъц, нъц,нъц[smilie18] [smilie18] [smilie18] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: asahi   
Дата:   15-04-10 10:46

Заимствали са технологията от Трабант - там нивото на горивото се мери с пръчка.

Отговори на това съобщение
 Re: Пак проблеми с Еърбъс...
Автор: nastradin2   
Дата:   15-04-10 10:47

Да, ама тя е плаЦмасоваааа[smilie18] Не става за фехтовкаа[smilie18]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.