Автор: Amigo
Дата: 18-11-09 22:43
Това ни замислят хиените
Паркирането в София става платено?
18 ноември 2009 / News.dir.bg
До два месеца Центърът за градска мобилност трябва да подготви концепция за паркирането на територията на цяла София.
Това беше решено на транспортна комисия в Столична община. След като е готов докладът, ще започне процесът по въвеждане на единна политика по паркиране, която ще включва зониране, предаде Дарик. С новите предложения някой райони ще бъдат изцяло забранени за паркиране, за други таксите ще бъде значително по-високи, а за кварталните ще се търсят варианти за символично заплащане. Това каза председателят на комисията Радослав Тошев, който е и вносител на предложението.
Зонирането за синя зона включва всички квартали на София, дори и Банкя. "Някои улици в София, които в момента са „Синя зона", ние ги виждаме като места, които ще бъдат изцяло забранени за паркиране, а други части на синята зона ще преминат на малко по-скъп режим. Това вече е частично въвеждане на платен център", обясни Тошев.
„Колко ще струва - това вече е друг въпрос. Конкретните детайли чакаме от експертите на Центъра за градска мобилност. Тези, които живеят в идеалния център, ще понесат всички неудобства, за това, че живеят в центъра", уточни той. Тошев обаче предлага да се увеличи в пъти цената за паркиране в синята зона, която сега е лев на час. Според него притежателите на коли трябва да плащат дори и когато оставят автомобилите си на общинските паркинги между блоковете.
"Не може да се ползва общинска собственост безплатно", аргументира се той, цитиран от "Дневник". По думите му средствата, които общината ще събира от паркингите и от платеното паркиране по улиците, ще отиват за модернизирането и поддържането на градския транспорт. За целта всички пространства за паркиране, включително и по кварталите, ще бъдат вкарани в активите на Центъра по градска мобилност.
В следващите два месеца дружеството трябва да изготви предложение коя част на града в каква зона да попада. Тошев заяви, че не трябва да остане улица извън системата за паркиране. По негова идея утре общинският съвет ще гласува възлагането на разработката. Според съветника от ГЕРБ спирането на коли по част от улиците в идеалния център трябва да бъде изцяло забранено или да е забранено в определени часове.
Идеята е улиците да станат по-достъпни за пешеходци. За да има повече пешеходни зони пък през някои части от центъра, ще бъде забранено преминаването с коли. На кои места да стане това, ще предложи отново Центърът за градска мобилност. В същото време, за да се ограничи притокът на автомобили към централните части.
На утрешното си заседание общинските съветници ще гласуват и друг доклад със съавтор Радослав Тошев. Той е за заделянето на пари в бюджета за следващата година за проектирането на около 30 подземни паркинга в центъра на града. "Това ще е алтернативата на хората, които живеят или идват с колите си в центъра, след като забраним паркирането и влизането по някои улици", обясни Тошев.
Забраните и новите цени обаче щели да влязат в сила, преди паркингите да станат факт. Платените общински гаражи щели да се ползват и от живеещите в центъра, които трябвало да поемат цената на това да обитават жилище на това място, а не по кварталите. Освен това от догодина вероятно ще плащат повече и за годишните стикери за паркиране в синя зона, които сега са по 70 лв.
|
|