Автор: boni
Дата: 14-08-09 15:24
Напоследък често се сблъсквам с откровена некомпетентност, придружена с кожодерство в софийските реномирани автосервизи:)
Пример - баланс на гуми в Мотоексперт (Фулда) . Преди баланса - силни вибрации около 100км/час, след баланса леки но чувствителни вибрации около 120км/час.
Последващ баланс в "селски" сервиз в Любимец - перфектно поведение на колата без вибрации.
Това не е случайно - случва ми се два пъти, веднъж на Тойота Селика, втори път на Опел Астра и в двата случая гумите са Фулда и са нови.
След проблеми с устойчивостта на колата - тест на амортисьори на Мерцедес 124 200Д в Мото Експерт - заключение - "Абе добри са и да ги смениш няма да стане по-добре, сигурно е друга причината.".
Да ама според мен е видимо, че не са добри, усеща се неустойчивост на колата дори и по равен път и в завой.
Въпреки препоръката да не ги сменям, ги смених и колата просто заспа....
Отново тест на амортисьори на Опел Астра и пак ми викат същото, че били добри, а колата се клати яко и си личи от 100 метра, че предните хич ги няма...
До тук с Мото "Експерт"
Радиал пък въобще не искам да ги споменавам, тея са пълни мошеници и лъжат много здраво при преглед на ходова част + че си измислят несъществуващи проблеми.
И сега да кажа две думи за сервиза на "Дунев Мотор Спорт"
Отивам за компютърна диагностика на новозакупена кола - Волво 850 бензин с обикновена газова. Казват ми - на бензин е топ, няма грижи и всичко е в нормата, но на газ е доста богата сместта на празен ход. Сега ще я регулираме. Регулираха я уж, взеха ми за диагностика 40лв и ме пуснаха по живо по здраво. Още на първия светофар обаче колата взе да губи обороти и да работи нестабилно. След като пуснах климатика пък направо угасна. Айде обратно в "Дунев" . Взеха да се тюхкат да филосовстват, да въртят разни винтове и я закрепиха някак си. Тръгнах си, но определено не беше добре, глъхнеше при ускоряване. Както и да е, нямах време и желание да се връщам повече. На другата сутрин тръгвах за Търговище. Още преди да излезна от София колата изведнъж започна да гасне на празен ход и да мирише на газ. Отварям капака - направо един винт от изпарителя липсва(явно е изпаднал) и като подам контакт от там си фъска газ яко...Изключих газта и карах на бензин до Търговище. Поне останах приятно изненадан от ниския разход на бензин - под 7.5, което ми се стори малко за 5 цилиндров мотор и 2 тона кола:)
На входа на Търговище виждам сервиз за газови уредби и спирам веднага. Хората бяха супер учтиви, веднага си оставиха работата по една кола, намериха такъв винт, след което за 10 минути ми направиха реглаж без никакви компютри. Питах ги колко струва всичко и ми казаха.... 6лв ! Просто нямам думи...Разбира се дадох им 10, но пак е малко. След като покарах колата мога да кажа, че съм очарован от реглажа. Колата върви също като на бензин, няма никаква разлика, разхода е към 8.5-9 газ, което спрямо 7.5 бензин смятам, че е супер, особено като се има предвид, че газовата е обикновена БРЦ, а не инжекция...Другия път като минавам през Търговище задължително ще ги почерпя тея хора от сервиза:)
За същото Волво - сервиз "Стенд" на изхода на Харманли. Преглед на ходова част - безплатен... Казаха ми, че при тях всички прегледи са безплатни.
Смяна на маншон на каре, маншон на кормилен накрайник, предни накладки, предна биалета - за труд 30лв...
Не знам вече какво да мисля... За тези неща в София щяха да ме одерат тройно.
И при автомивките забелязвам подобна тенденция - в София все по-често мият през пръсти, особено вътре и струва 14лв. В Любимец ми я мият перфектно, слагат ми и ароматизатор от тях и всичко струва 7лв...
Та така:)
|
|