Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Фирмени питания?
Автор: PeterPAN   
Дата:   04-06-09 22:30

Значи отварям си ЕООД и почват въпросите?

- Задължително ли е да се самоосигурявам на и каква е мин. вноска 240лв, (35% за осигуровки)

- Като Управител на фирата предполагам не е задължително да се назнача на заплата предполагам?

- Въпроса е трябват ми пари да ида до магазина, тегля ги от сметката и си ги оползотворявам, на края на годината за тези разходи които не са оправдани с фактури и не се признават за разход плащам корпоративен данък 10% и това е всичко, ако фирмата сезанимава само с услуги и няма назначени работници освен мен като управител?

Предполагам, че в НАП трябва да подавам годишна декларация за приходите по която ще се извърши корпоративното облагане и в НОИ всеки месец ако се самоосигурявам.

И двете операции могат да станат по ел. път с ел. подпис, както и самото откриване на фирмата?


Ако се назнача на заплата 1000лв примерно, трябва да плащам 35% от работодателя + 38 за моя сметка, нещо такова беше май? Нещо не ми се вързва май има нещо сбъркано в системата?

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: e-mil   
Дата:   04-06-09 22:42

1. Задължително се осигуряваш - , чл. 4 от Кодекса за социално осигуряване

Предния път като отвори тема доста хора писаха, та може и да си ми пропуснал поста. А той беше за форума на odit.info За повечето закони е най-сигурно да питаш там, защото има наредби дето често се сменят.
Тук питай после, след като си изясниш принципа на работа, защото може да ти отговори опитен бизнесмен, който не е наясно с последните промени, но пък да се е опарил от служби, които не работят както трябва.

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: PeterPAN   
Дата:   04-06-09 22:53

Питам да си изясня нещата после ще се консултирам и със счетоводител ;)

Ще разгледам и одит инфо, прочетох доста неща из нета

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Dani_Koev_BG   
Дата:   04-06-09 22:59

Ако не отбираш много от счетоводство, най-добре сключи договор за счетоводно обслужване с някоя счетоводна кантора, за да няма изненади в края на годината.

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: gogo   
Дата:   04-06-09 22:59

виж на лични [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: PeterPAN   
Дата:   04-06-09 23:41

Девидент колко често мог да си изплащам, ако получавам възнаграждение по ДУ, освен осигуровките като самоосигуряващ се (наприме на мин. 260лв) какво още дължа като проценти?

например издал см фактура за 1000лв, самоосигурявам се на 260лв, зимам зплата 800лв?

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: n1x0n   
Дата:   05-06-09 00:51

Каквато заплата си плащаш - на такава си задължен да се осигуряваш. Освен ако не опреш в осигурителния таван /което ти пожелавам, ама надали ще стане веднага/.

Свикни да събираш фактури за всяко едно нещо, което би могло да се признае за фирмен разход - домашни потреби, строителни материали, офис консумативи и т.н. - дори когато не са за фирмени, а за твои лични нужди.

Иначе харчейки 1000 на месец при заплата 260 /нищо че си ги изкарал тия 1000/ - пак ще се забатачиш счетоводно, защото в края на годината ще имаш едно разминаване от 8880 лева между реалните наличности и тези, които би трябвало да имаш.

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: PeterPAN   
Дата:   05-06-09 07:20

Я препоръчайте някоя счетоводна къща в центъра на София, да ходя на малко консултации[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: PeterPAN   
Дата:   05-06-09 07:23

n1x0n написа:

> Иначе харчейки 1000 на месец при заплата 260 /нищо че си ги
> изкарал тия 1000/ - пак ще се забатачиш счетоводно, защото в
> края на годината ще имаш едно разминаване от 8880 лева между
> реалните наличности и тези, които би трябвало да имаш.

В този случай в края на годината, не мога ли да си изплатя като девидент 'липсващите' 8880лв и да си платя данъка от 5% и естествено 10% корп. данък ?



Публикацията е редактирана (05-06-09 07:29)

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: PeterPAN   
Дата:   05-06-09 07:31

Ако правя представителни разходи, върху тях се плащаше 20% ако не се лъжа и няма смисъл, но пък така ще имам оправдание на разходите (ако взимам фактури за всичко) [smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: Фирмени питания?
Автор: drkskwlkr   
Дата:   05-06-09 08:30

PeterPAN написа:
> В този случай в края на годината, не мога ли да си изплатя като
> девидент 'липсващите' 8880лв и да си платя данъка от 5% и
> естествено 10% корп. данък ?

Можеш да разпределяш дивидент по всяко време, но след платени данъци. Т.е. в края на 2009 г. плащаш корпоративен данък върху печалбата и след това можеш да изтеглиш част от нея когато си поискаш, заплащайки 5% дивидент.

PeterPAN написа:
> Ако правя представителни разходи, върху тях се плащаше 20% ако
> не се лъжа и няма смисъл, но пък така ще имам оправдание на
> разходите (ако взимам фактури за всичко) [smilie11]

Не са 20% а са 10% и са "при източника", тоест стават дължими в края на месеца, в който са направени. Имаш таван върху обема на тези разходи, който беше няколко процента, не помня колко, но примерно 3% от годишния ти оборот. От представителни разходи има смисъл, понеже ти се вадят от облагаемия доход на фирмата в края на годината.

По повод най-първия ти въпрос - фирмата ти трябва да си има управител, който е назначен на договор за управление и контрол. Може да си ти, може и да е някой друг за удобство - примерно ако пътуваш и някой трябва да разписва командировъчни, е малко тъпо да се подписваш от двете страни. Освен това така получаваш втори чифт ръце и крака ако е необходимо да се ходи някъде (банка, данъчна служба...). За практически цели от тази година ДУК-овете са приравнени на трудови договори, т.е. вървят осигуровки и данъци. За минималната заплата (260 лв.) тези осигуровки и данъци са още около стотина лева месечно.

Присъединявам се към тези, които те съветват да сключиш договор със счетоводна къща. За малка фирма в начален стадий на развитие, с малък документооборот, спокойно можеш да се спазариш за обслужване срещу половин минимална работна заплата месечно. За тези пари си имаш договор за счетоводна защита и кантората, която те обслужва, носи солидарна отговорност пред държавата за всякакви пропуски и проблеми (не че е хубаво да ги има...) така че разходът е оправдан.

И най-сетне, успех с начинанието, изобщо не е толкова страшно, колкото изглежда отстрани [smilie3]



Публикацията е редактирана (05-06-09 08:33)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.