Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Как ще се издават и плащат фишове от КАТ
08 април 2009 / News.dir.bg
Двете нови системи за издаването и плащането на фишове от КАТ по електронен път бяха представени днес в Пътна полиция-София пред вътрешния министър Михаил Миков.
Пътните полицаи ще бъдат снабдени с електронно устройство, през което ще се прекарва шофьорската книжка и се въвеждат данните за нарушението, съобщи БТА. В края на всяка работна смяна информацията за санкционираните нарушители ще бъде източвана директно от устройствата в електронната база данни. Така ще се пресекат познатите корупционни практики, според ръководството на МВР.
Втората система е за плащане на глобите по електронен път. Тя е струвала на държавата 76 000 лева. Чрез SMS на номер 1669 е плащането чрез мобилен телефон, а плащане с кредитна или дебитна карта по електронен път е чрез регистрация в он-лайн системата ebg.bg. Всички потребители на сайта ePay.bg ще могат да плащат чрез системата, съобщиха пък от интернет сайта. Това ще е възможно без да е необходима каквато и да е допълнителна регистрация от тяхна страна.
От МВР добавиха, че всеки нарушител ще може да проверява всякаква информация за фишовете, издадени му от КАТ, от дома си, офиса илимобилен телефон. Автоматично системата ще предоставя информация и за стари неплатени нарушения и за задължения по фишове.
Така ще има пълна прозрачност по всяко време на работата на пътните полицаи, уверяват от МВР.
Втората част на информационната система предвижда да могат да бъдат правени справки и за дължимите суми и по наказателни постановления за територията на цялата страна. Новата информационна система може да бъде ползвана от гражданите чрез сайта на МВР, секция "Интернет услуги".
Засега двете системи ще функционират отделно една от друга, като първата ще бъде експериментално въведена след десет дни, а за втората министърът чака промени в Закона за движение по пътищата, които да разрешат разплащането по електронен път. Очаква се те да бъдат направени до месец и половина. "Имам готовност веднага да променя подзаконовия ред", уточни Миков.
"Това обаче не може да гарантира засилено изпълнение на служебните действия. За да се предотврати корупцията са необходими засилени проверки и контрол. Искам още много енергия на Пътна полиция, каквато българските граждани очакват", заяви вътрешният министър.
Той представи и новия директор на КАТ, който е назначен, след като досегашният беше отстранен заради нарушения в слубжата. (Виж линка) Ваньо Стоевски, който досега е бил зам.-началник на службата, има техническо образование и 27 години стаж в Пътна полиция. Той обеща при следващата проверка на КАТ след няколко месеца ситуацията да бъде различна.
Михаил Миков представи и закупените 40 нови полицейски мотоциклети. 15 от тях са BMW R900 Police и ще бъдат използвани за ескорт, съобщи Фокус. 10 от новите машини са BMW R850 Police, като те ще попълнят автопарка на КАТ София и в страната. Вътрешният министър коментира, че мотоциклети от такъв клас предстои да закупи за своите нужди и английската полиция. Още 15 машини са в процес на доставка. За последно МВР е закупувала нови полицейски мотори през 1993 г.
Миков представи и два нови модерни паяка за нуждите на МВР. Крановете на техниката имат разгъващо се рамо на дължина 8 м и ще могат да се използват за вдигане на катастрофирали автомобили и при специализирани полицейски операции. Новата техника ще бъде ползвана и за освобождаване на места и пешеходни зони, заети от неправомерно паркирали коли.
През тази година има 57 по-малко убити и 350 по-малко ранени спрямо същия период за миналата година, отчете накрая министърът на вътрешните работи.
"Пътните полицаи ще бъдат снабдени с електронно устройство, през което ще се прекарва шофьорската книжка и се въвеждат данните за нарушението, съобщи БТА. В края на всяка работна смяна информацията за санкционираните нарушители ще бъде източвана директно от устройствата в електронната база данни. Така ще се пресекат познатите корупционни практики, според ръководството на МВР."
и как така това ще спре корупционните практики?
нали пак ще има "дай 50 лева да не ти прекарам книжката през устройството"
...днес ги гледам, спрели една лада 2105, правят се на мъже ...лъскавите железа хвърчат покрай тях, все едно ги няма
П.П...май беше цигане, то кой ли кара лади вече, освен тях ( аз моята що я смених )...ама вижда се какво спират
Казус.
Влизам в кръстовище на зелено. Светва жълто. Всички се точат като варненци, защото ако не знаете,на "варненци" са им много трудни кръстовищата със завой. Особено ляв. Натискат спирачки и понякога дори спират за да помислят как аджеба да вземат този завой? Излизам вече на червено. След завоя милиционер. Иска да ме глобява.Аз протестирам и не бутам нищо.Пише акт и свидетел е колегата му, ако го има. Аз искам да пишат свидетели, те отказват, защото закона им позволява , когато няма свидетели, свидетели да бъдат те.Отиваме на съд.
В ЗАН пише, че за маловажни нарушения, се предупреждава и чак след това се прави акт.
Неправилно съм спрял но не преча на движението. Има свидетели.Правят ми акт. Отиваме на съд.
Как подобни случаи ще бъдат отразени електронно? Как ще ми отнемат правото на свидели и правото на корекция със съд ?
Как да знам , че този милиционер нее на това място където ме спира заради рожденния си ден , а е там заради заповед, наредба и т.н.
Защото съм печелил дело, когато съм влизал срещу знак за забрана и се оказа, че присъствието на написалите акта милиционери е тайна.
Е това исках да чуя.
Цитирам.
"Има поле за възразяване"
Пиша , че са ми отказали свидетели.
Те да се оправят.
4ри -5 пъти са ми късали акта след такава забележка.
Глобяват всеки без “Гражданска отговорност“
20 април 2009 / News.dir.bg
Шофьорите без задължителна застраховка “Гражданска отговорност“ ще бъдат глобявани дори да не са хванати на пътя.
Възможно е скоро КАТ да ги санкционира по списък. Обсъжда се идеята това да става по регистър, в който всекидневно се отчитат наличните застраховки, съобщи в интервю за “24 часа“ шефът на Комисията за финансов надзор Апостол Апостолов, цитиран от БГНЕС. Практиката дала резултати в скандинавските страни.
“Целта е, който няма задължителната застраховка, реално да бъде санкциониран, а не само потенциално заплашен“, обясни Апостолов. Според него санкцията не трябва да бъде висока и жестока, а навременна.
Валидна полица имат под 90% от колите у нас, а членството в ЕС ни задължава да поддържаме по-висок обхват.
Патрул на КАТ засечен с два радара
20 април 2009 / News.dir.bg
В събота сутринта на ул. "Ботевградско шосе" патрул на КАТ бил хванат с два радара в автомобила си, след проверка на дирекция "Инспекторат"- МВР.
Това съобщи БТА, като се позова на пресцентъра на ведомството.
Екипът веднага бил свален от смяна, уведомено е ръководството на КАТ и е започнато дисциплинарно разследване.
От дирекция "Инспекторат"- МВР съвместно с дирекция "Вътрешна сигурност" са извършили проверки за изпълнението на служебните задължения на служителите, осъществяващи пътен контрол и колегите им от Магистрална полиция на територията на СДВР, ОДМВР-София, Бургас, Стара Загора и Пловдив.
Били са проверени 11 екипа, като са констатирани различни видове нарушения. Някои от полицаите са били без нагръден знак, посочват от МВР.
По време на цялостната проверка на отдел "Пътна полиция" - КАТ са били установени нарушения в работата с техническите средства за контрол и при воденето на дневници за всеки уред (радари и дрегери). Тогава е била открита и липса на радар, за което служителите са дали обяснение, че бил на ремонт.
Съвместните проверки ще продължат и в други областни дирекции на МВР, добавят от ведомството.
Илюзия е, че високата скорост е причина за произшествията.
Високата скорост идва от слаба подготовка и несъобразяване с пътя. Зад повечето произшествия с висока скорост се крият новобранци. Докога ще заобикалят проблема?
"висока скорост" е другото име на "несъобразена скорост".
А съобразената скорост зависи и от качествата на пътя. Не само наличието или липсата на дупки, ами видимост и маркировка... у нас тези неща май ги слагат по-скоро "по принцип"...