Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   20-03-09 22:23

И съответно не може да ползваме Комисията за защита на потребитея?

Завеждане на дело ли е единствения начин? Говорих с адвоката си и той каза, че е възможно да ги осъдим, но най-вероятно ще минат години докато излезе решение и ще причини ужасно много главоболия, проверки на фирмата, ревизии и т.н., което не знам струва ли си за толкова дребна сума... но пък и въобще не ми се иска да оставям измамниците безнаказани, така че няма ли друг начин, ще се стигне и до там. Аман от измамници .[smilie9]

Казуса значи е следния. На 24.05.2007 г. е закупен лаптоп Тошиба от Плесио Компютърс с гаранция от тях 24 месеца. На 09.03.2009 г. той се поврежда. На 11.03.2009 г. го нося в сервиза им на ул. Ангел Кънчев №5. Там го приемат и след няколко дни се обаждат, че дъното било изгоряло, но гаранцията вече била изтекла и трябвало да го платя . Това било така, защото Тошиба предлагала само една година международна гаранция и за да станат две лаптопа трябвало да бъде регистриран на сайта на Тошиба. Аз не съм бил уведомен за това при покупката, нямам и такъв документ на български или английски в комплекта. Всъщност повечето книжки към лаптопа са на гръцки, единствената инструкция на български и няколко защипани с телбод листа от принтер с изхабен тонер... Освен това аз нямам нищо подписано от Тошиба, а имам гаранционна карта на Плесио Компютърс, с упоменат сервизен адрес София, ул. Ангел Кънчев №5, в която пише дата на покупка 24.05.2009 г., от същата дата имам и фактура и касова бележка.

Цитирам дословно три от точките в гаранционната карта:

----------

5. Гаранцията влиза в сила от датата на закупуване, вписана на определеното за това място в този документ, както и от датата на издадената касова бележка при закупуването.

7. По време на гаранционния срок, "PLESIO Computers" ще извършва поправки на проблемния продукт, поемайки разходите за резервни части и труд, които евентуално ще бъдат необходими. Поправките се извършват в Отдела за техническа подръжка на "PLESIO Computers", след доставяне на устройството в рамките на ротни дни и през работно време. "PLESIO Computers" се задължава да го приведе в начален вид.
8. В случай на невъзможност за поправка на дефектния продукт, "PLESIO Computers" ще го замени с друг продукт от същия вид или с продукт притежаващ същите технически характеристики.

--------

Какво е станало всъщност. Те са го препратили в оторизирания сервиз на Тошиба, за да се възползват от тяхната международна гаранция, от там обаче са казали, че Тошиба признава само една година гаранция за този лаптоп и то от датата на производство. Това обаче е в явно противоречие с условията от гаранционната карта, единственият подписан и подпечатан от двете страни документ. Първо там явно е написано, от коя дата важи гаранцията и за какъв срок. Второ там пише, че поправката трябва да става в съответния отдел на Плесио, а не в трети сервиз, бил той и оторизирана на Тошиба. Така че Тошиба въобще не се явяват страна в спора.

В момента обаче Плесио отказват да изпълнят техните задължения от гаранционната карта, очевидно разчитайки на факта, че като юридическо лице, не мога да действам по бързата процедура с Комисията за защита на потребителя .[smilie10] [smilie2]

Има ли някаква друга, по-бърза процедура, когато става дума за юридическа лице, отколкото завеждането на дело? Ако трябва и да там ще се стигне, плюс иск за пропуснати ползи за времето на делото... но, ако някой се сети за по-добър вариант, ще съм благодарен да го сподели.

В заключение искам да кажа: Внимавайте от къде пазарувате. Аз лично зачерквам Плесио Компютърс от фирмите, от които бих купил каквото и да е.

П.П.: При нужда мога да потвърдя всички по-горни твърдения със съответните документи. Включително и писменият отказ на управителя, ремонта да бъде извършен.







Въпросното се случи на мой приятел преди дни и той го е описал. Пускам темата и тук, за да могат повече хора да я видят и изкажат мнение.


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Lalinda   
Дата:   20-03-09 22:43

Не зная дали продавачът може да бъде съден за това, че не ви е уведомил да регистрирате компютъра си на сайта на Тошиба...

Доколкото разбирам, нямате документ и че не сте уведомени за това. Как бихте могли да докажете, че не сте били уведомени, например, устно?


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   20-03-09 22:49

гаранцията ми НЕ Е от Тошиба, а от Плесио... Тошиба въобще не я бъркаме в цялата история.
няма да бъдат съдени за това, че не са уведомили, а за това, че не искат да изпълнят точка 5 и 7 или 8 от тяхната гаранция, за която не е нужна никаква регистрация.


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: ChiTsuJo   
Дата:   20-03-09 22:56

Сафира, имаш ли линк за регистрация на компютър на Тошиба, че аз се рових ама не намерих? Освен да го пише отдолу на лаптопа. Моят също не е регистриран [smilie8] Ама знаех за гаранцията [smilie3] Взех си го от STEMO в Плевен и ми беше разяснено [smilie24]



Публикацията е редактирана (20-03-09 23:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: kote   
Дата:   20-03-09 22:57

плюс това по смисъла на нашето законодателство без значение каква е международната гаранция търговския представител плесио е задължен по този закон да извърши ремонта
вас не трябва да ви е грижа дали сте се регистрирали това трябваше плесио да са го направили но явно ги мързи
разчитат естествено на това че на хората не им се занимава и е дълга и сложна процедурата но аз съветвам да водите адвоката си при управителя им и предполагам че ще се решат на споразумение ако се покажете твърдо решени да си търсите правата.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: neuromancer   
Дата:   20-03-09 23:11

Тошибите се регистрират на www.toshiba-europe.com/registration
не знам какво твърди закона, но с моя за разширената гаранция имаше една кутия от ДВД със картонен диск вътре и сериен номер. Преполагам че ако сте купили разширена гаранция, трябва да ви го дадат, ако не са, все едно не са ви доставили стоката

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: MiTaKa   
Дата:   20-03-09 23:15

Чл. 117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.
(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея.
Чл. 118. Търговската гаранция се предоставя на потребителя в писмена форма.
Чл. 119. (1) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция съдържа задължително следната информация:
1. съдържание и обхват на търговската гаранция;
2. съществените елементи, необходими за нейното прилагане, и по-специално: срок на търговската гаранция; териториален обхват; име и адрес на лицето, предоставящо гаранцията.
(2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде ясна и разбираема.
Чл. 120. В заявлението за предоставяне на търговска гаранция се посочва, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно този закон.
Чл. 121. Неспазването на някои от изискванията на чл. 118, 119 и 120 не води до недействителност на търговската гаранция и потребителят може да се позове на нея и да претендира за изпълнение на посоченото в заявлението за предоставяне на търговска гаранция.*

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Safira   
Дата:   20-03-09 23:16

Ивет, няма. По принцип трябва задължително да идва запечатан в кутийка, като за СД. Това е само уведомление да знаят за какво става дума хората, когато пазаруват от Плесио и какво да гледат при покупка на Тошиба.
Няма никакви претенции относно Тошиба или представителите на Тошиба в България. Те са в пълното си право да отказват международната гаранция на лаптопа. Претенциите са изцяло към Плесио, в чиято гаранционна карта се споменава начална дата на гаранцията, срок от 24 месеца и че поправката и резервните части ще бъдат за тяхна сметка и тяхна база. Никъде в нея не се споменава регистрация или Тошиба, или оторизиран сервиз на Тошиба, като трета страна по договора, който се явява гаранцията. Което до колкото разбрах пък е нарушение и срещу интересите на представителите на Тошиба в Бългрия, както и поставянето на допълнителна РАМ памет извън техния сервиз. Те вече са уведомени за случая и ще вземат необходимите мерки.



Публикацията е редактирана (20-03-09 23:22)

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   20-03-09 23:27

MiTaKa, проблемът с това, което цитира като закон е, че това е от закона за Защита на потребителите, а той важи само когато потребителя е физическо лице, а не фирма... но горе-долу същото би могло да се докаже в съда.


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: MiTaKa   
Дата:   20-03-09 23:35

Закона за Защита на потребителите не прави разлика между физическо лице и юрадическо лице.Друг е въпросът,че само съд може да реши спора!

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   20-03-09 23:40

напротив:



§ 13. По смисъла на този закон:
1. "Потребител" е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.



Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   20-03-09 23:46

в случая фирма, която е юридическо лице, придобива лаптоп, което означава, че й трябва за извършване на професионална дейност, т.е. закона не важи.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   21-03-09 00:00

Подозренията защо е възможно да не е получена кутийката с разширена гаранция са две. Конфигурацията била с 1 ГБ РАМ, а е искана с 2 ГБ. Приятел е бил помолен да се поразходи половин час (примерно, нещо от този сорт), докато извършат операцията. След това е получен разпечатан. Може да са я загубили. Другата вероятност е това да е бил лаптоп предназначен за продажба в Гърция и нарочно да е извадена, за да не се разбере при регистрация, че е продаден в България. Не се знае дали това има някакво значение за Тошиба, така че само се гадае, но всички книжки вървящи с лаптопа били на гръцки език или английски и гръцки, ако изключим няколко разпечатни на износен принтер лисчета хванати с телбод, които са инструкция за употреба. Клавиатурата под очевидно допълнително напечатаната кирилица има и гръцки букви. Някои програми, които очевидно разчитат на позиционни кодове, а не на това, което казва уиндоуса, разместват местата на някои символи, като " и @. Предварително инсталирания Уиндоус Виста Хоум Премиум, също тръгва да се конфигурира по подразбиране на гръцки. Всъщност наистина не се знае дали това има някакво значение?

Също така, доколкото стана ясно, гаранцията от Тошиба, разширена или не, така или иначе е отпаднала още в момента, когато са добавили РАМ памет в магазина на Плесио, а не в оторизиран сервиз на Тошиба.


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: asahi   
Дата:   21-03-09 00:52

Плвсио е тъпа фирма.

Събери фактите по рекламацията - дати, документи, имена на хората, с които сте общували. После - в комисията. Междувременно измислете защо лаптопа не се използва за основната дейност на фирмата.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: ChiTsuJo   
Дата:   21-03-09 08:58

Ураааа, регистрирах го успешно! Остава ми още година и половина гаранция, дано не се налага да ползвам [thankyou] Благодаря ви, а аз бях изключила съвсем да го регистрирам. Отлагане, отлагане...

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Todd   
Дата:   21-03-09 11:29

Оф , добре че немаш в гаранцията точка - неправилна употреба !!!

Тогава е голем купон !!!

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: NO_CARRIER   
Дата:   21-03-09 11:42

За сметка на това в някои фирми има точка използване на нелицензиран софтуер. [smilie19]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Safira   
Дата:   21-03-09 13:24

Тоде [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Insight   
Дата:   21-03-09 13:35

В условията на гарнцията, която има човека в ръцете си НЕ Е СПОМЕНАТО, че продукта трябва да се регистрира където и да било. Това означава, че не клиента трябва да доказва, че не са му казали това условия, а Плесио трябва да докаже с документ, с подписа на клиента, че са го уведомили... Според мене един як скандал на място с този довод "Покажете ми къде присъства това условия в гаранцията", би трябвало да ги раздвижи.

Бях останал с впечатлението, че Комисията за защита на потребителя се занимава само с крайни обикновени потребители, а не с казуси между фирми, какъвто е случая, ако лаптопа е взет на името на фирма.. тука обаче не съм много сигурен.
При всички положения има начин да се подгонят византийците.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: MiTaKa   
Дата:   21-03-09 13:49

Комисията за защита на потребителя има само помирителни функции и посредничи страните да постигнат някъкво споразумение, ако не тогава съда решава!

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: asahi   
Дата:   21-03-09 17:38

Изпълнителят на гаранционните задължения е търговецът, респективно магазинът.

Дефектиралата стока се оставя в магазина, завежда се в дневникът за рекламации, попълва се протокол и запчова да тече едномесечния срок. В него търговецът е длъжен да отстрани дефекта, да отбие от цената или да върне парите на потребителя.

Всичко е детайлно описано в ЗЗП - четете внимателно.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: stormfx   
Дата:   21-03-09 17:38

Отивай в магазина и ги подкарвай. Виж се с управителя и му обясни че тая нема да стане. Ако си достатъчно убедителен верно нема да стане.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   21-03-09 21:12

В магазина е ходено няколко пъти. Отказват да поемат ремонта. Издадоха дори писмен документ, че отказват гаранцията поради неспазване условията за регистрация на Тошиба... което всъщност е още един пирон в техния ковчег ;). Ходено е и до Комисията за защита на потребителите, от там категорично отказват да се занимават със случаи, когато клиента е фирма.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   21-03-09 21:13

На управителя на магазина му е обяснено детайлно, какво казва адвокат по въпроса, къде точно са им издънките и т.н. Категорично отказва да поемат ремонта. За това е пусната и жалба до Плесио конкретно от него, за да знаят на кой да си го изкарат, след като им се стъжни положението ;)


Отговори на това съобщение
 Re: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?
Автор: Safira   
Дата:   21-03-09 21:22


Явно няма комисия, продобна на тази за защита на портебителите, която да се занимава с подобни въпроси, когато клиента е фирма и ще трябва да се минава по дългата процедура със съдилищата. Вече всичко е изяснено, така че приемайте горното не толкова като въпрос, а по-скоро като обикновено предупреждение за това какво може да се очаква от въпросната фирма... и като подкана за това всички да си търсим правата до последно в такива случаи [smile]. Надявам се след известно време, да успея да публикувам положителни резултати, които да покажат, че такива неща не са безсмислени и когато един ден всички престанем да позволяваме да ни се случват, да не се налага и да се стига до тях, защото мошенниците вече имат страх [smilie3]



[beer]


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.