Автор: djogata
Дата: 07-03-09 12:56
Ух, вярно развалихме темата на Бони
Хайде малко реплика от мене.
Кой спомена, че местните бармани и сервитьори (в Дания) ползват коли втора употреба? - Ми така е, доста стари коли карат, тези които имат коли изобщо.
Жабарите, които ми хвалите, както и много от ориенталските субекти, както за жалост и някои българи, ще си дадат и последният грош, за да се качат на някоя по-лъскава и гъзарска кола - може пари за бензин да няма, но ГолфО ще е натокан
Тука, за разлика от там, колата се взема според това доколко ще задоволи нуждите ти, а не според това доколко блести или колко коня е.
Моят шеф кара Ситроен Ц1 - не знам как се събира, щото е почти 2 метра. Неговият шеф кара Мазда 3 - демек почти същото и като конструкция, и като цена като моят Фокус.
И двамата са хора с доста години опит и вземат над 10,000 евро на месец - но не си вземат по-големи и скъпи коли, защото не им трябват. Другите ми колеги карат разни малки и/или стари коли като Нисан Микра, Пежо 405, 206, 307, Форд Ескорт, Мондео и т.н. Нищо голямо и специално.
Аз също бих си взел по-евтина кола, но цената на застраховките се определя по това колко години си притежавал и карал собствена кола. Тъй като това ми беше първата кола, трябваше да плащам голяма застраховка. Изключение прави, ако си вземеш нова (до 3 години) кола директно от дилър на производителя (Форд, Пежо и Киа предлагат тази оферта) - тогава имаш евтина застраховка. Така че бях пред избора да си взема по-стара кола и да плащам 5000 лева годишно за застраховка, или да си взема по-нов Форд и да плащам 1000 лева годишно за застраховка. Така че само разликата в цената на застраховките за 2-3 години избиваше разликата в цената на колата, и си взех по-скъпа кола.
Допреди един месец аз бях с най-скъпата кола измежду хората, които познавам - докато преди един месец един колега си купи 3-годишно Мондео комби, защото има две малки деца, и в 15-годишната му Тойота нямаше място за две детски столчета отзад + количка в багажника.
И това е картинката при инженерите, които вземат сравнително висока заплата.
Всъщност най-големите коли се карат точно от хора с по-ниски доходи като пицаджиите и дюнерджиите (турци, араби, иранци), които дават мило и драго да се качат на някоя гоуеееемичка кола, за предпочитане Мерцедес, ако ще да е на 15 години.
90% от джиповете са с "жълти номера" - това е, ако двете задни седалки са махнати, за да се ползва задната част на колата като товарна - тогава данъкът е "само" 105%, за разлика от 180% при колите с 4 и повече места.
А като говорим за градски транспорт - еми много хора предпочитат да ползват градския транспорт. Защо ли? Защото основната нужда от транспорт е от и за работа. А в пиковите часове влакът и автобусът (особено влакът) са по-бързи от колата. Едномесечна карта за целият столичен регион е 300 лева. А изплащането и поддръжката на една кола излизат минимум 1000 лева на месец! Аз ползвам кола само защото нямам удобна връзка с влака - офиса ми е на 35 километра от вкъщи, и ми отнема много повече време да стигна дотам с влака (1 час и 15 минути с влака и 30-35 минути с колата). Но ако офиса ми беше в центъра на града, с влак или автобус щях да съм там за 20-25 минути, с кола за по-дълго време.
Освен това навсякъде има колоездачни алеи, и страшно много хора ползват колела. Като студент съм навъртял хиляди километри на педалите. На близки разстояния е дори по-удобно от автобуса, защото не чакаш, освен това не плащаш нищо (най-евтиният билет за автобуса е 5 кинта), пък и си правиш упражнение.
Вие какво предпочитате - да карате големи и скъпи коли в неясно техническо състояние по скапани пътища, или пътищата да са уредени и безопасни, колите да са в добро техническо състояние (поради адекватният и строг контрол и сервиз), въздухът да е чист, да няма сериозни задръствания, пък за сметка на това колата да е по-малка?
|
|