Автор: volokin
Дата: 30-12-04 14:48
Моби, споко, говоря само за Никон-ски обективи, щото едва ли някой ще вземе да си закача Лайка на апарата Никон, особено на апарати като Ф65 и Д70 ;-)))
По петобалната система му дават 4,4 точки в повечето класации по нет-а, това толкова дотук!!
Така, относно 60мм-овия, да 50-ката е по-остра. Все пак говорим за общи характеристики!
И още нещо, Минолта имат добри обективи, щото някога Лайка им е издала малко тайни
Относно Сигма, да механично има какво да се изисква, като например, Никон-ските про-обективи са изолирани на влага и прах, докато тези на Сигма не, НО ако някой аматьор като мен и повечето тук държи повече на оптика отколкото на механично качество, нищо не му пречи да си вземе една Сигма за 700 евро (цена на ново) срещу един Никор за 2000 !!!!
Освен това едната Сигма я имам и знам за какво говоря, другата често ми се налага да снимам с нея закачена на Д100 и пак знам за какво говоря.
Основен проблем на Сигма е обаче комуникацията с апарата, което специално за Ф100 и Д100 в случая освен че има разлика между двата при комуникацията то тя не е съществена (Сигмата има проблем при силна насрещна светлина и поради факта че фокус сензорите на Ф100 са много по чувствителни от тези на Д100 централният сензор понякога я надскача, т.е. излиза и извън възможностите това поне са мои наблюдения, щото реално фокуса се обработва от апарата, но защо Сигмите не четат команди ''спри! Фокусирано'' незнам)
Та ако трябва да говорим за това дали Сигма ставала за Перу или Хималаите, то не е ли по-добре да зададем въпроса а Д70 Д300 с които тук снимат както виждам професионалисти, а да не говорим за Сапуниерките които същите използуват, то нека не издребняваме за Сигма, дали имала по-лоша механика от Никор-ите например, аз лично съм писал тук понякога откъде идва разликата в цените, а именно от тези на пръв полгед дреболии, като използувани материали, антирефлексни покрития по тубуса и т.н. и т.н.
И още нещо, не само Сигма изкараха напоследък добри обективи, но и Тамрон и то много по-добри оптично от аналогичните им събратя на Канон и Никон!!!!
Та както виждате не съм заклет Никон-ец и не робувам на марката !!!!!! Истината си е истина
И още нещо, тъй като съм почитател и на Лайка, и то голям, нека не абсолютизираме нещата относно коя да е фирма, няма най-фирма, нито Лайка, нито Никон, нито Канон (последните са само най-големи като компания и пазарни продажби, но не винаги са били такива)
А именно Лайка правят Никон легенда в Америка, когато един много известен фотограф на едно също много известно списание установил, че Никон-ския нормален обектив е много по-добър от този на Лайка, която отдавна е била Легенда вече, човека направил тестове, пуснал ги и скандализирал света, в последствие се оказало, че досега не много известните Японци правели всъщност много здрава и качествена техника, която по нищо не отстъпвала на коя да е Немска такава, даже напротив..... и се родила легендата Никон, която както виждам по американските филми там все оюе е жива Когато става въпрос да се покаже професионален фотограф с професионален апарат, то той е задължително Никон
И накрая още нещо, в списанието LFI, което за мен е най-доброто списание за фирмена техника, а именно Лайка, хората чисто и искрено (за разлика от колегите си от Никон и Канон) си признават, че имало времена в които Японската оптика е превъзхождала Немската, по скоро тази на Лайка, заради новите технологии открити и използувани от японците, заради компютърното смятане на обективите въведено масово първо при тях и т.н. и т.н.
Пак в същото списание пише, че отдавна Лайка е продала лицензите си на Японците, поради факта че не насмогва с конкуренцията, т.е. част от оптичните стъкла се правят именно в ЯПОНИЯ !!!!!! Дори тези На ЛЕГЕНДАТА М !!!!!!!!!
Какво е Лайка днес, какво я различава от останалите?
Изключително високи изисквания за качество и толеранс на отделните компоненти на един фотоапарат, надвишаващи тези на коя да е конвеирна машина използувана в останалите фабрики по света, т.е. ако човек вземе един М7 например, то той прилича много повече на друг М7 отколкото един ЕОС Марк 2 на друг ЕОС Марк 2, казано с прости думи. Това е.
Японците не са по-прости от немците, нито от американците, щото ако все още технологиите преобладаващо се мислят в Америка и малка част в Европа, то тяхното усъвършенстване е изключително в Япония, това засяга абсолютно всички спектри на техниката!!!
Та така
|
|