Автор: BORIME4KA
Дата: 18-10-06 01:33
Има хиляди теми, посветени на марката апарат и кой е по-по-най. Интересно ми е дали ви се е налагало да ползвате гаранционно обслужване и какви бяха резултатите.
Аз имам два такива случая - с Canon и Sony.
CANON
=====
Бях в Битоля, Македония и дадох на един приятел да ме снима, а апаратът падна върху гола скала от 3 метра. Сърцето ме заболя. Обективът му кльофна, естествено.
Изобщо не вярвах да ми признаят гаранцията, обаче останах втрещен - от Canon ми взеха апарата. Понеже беше стар модел (А60), отне им около два месеца, докато намерят нужните части - една от Германия, друга от Япония и в крайна сметка ми го оправиха и си работи и до днес.
SONY
====
Купих си една мъъничка сапунерка (T9), която след 10-тина дни ползване прецака фокусирането на лещите. Отидох в сервиза на Sony и ми казаха, цитирам: "Не можем да ви приемем гаранцията, защото е на юридическо лице". Учудвам се аз и си викам - "Бре, че като е на юридическо лице, какво?". Оказва се, че ако имате фирма, примерно, гаранцията ви не важи, защото... надвишавате капацитета на апарата си?!? Като пример ми посочиха, че ако имам хотел и си купя нормална прахосмукачка от 60 лв., не мога да очаквам гаранция, ако тръгна да почиствам цял хотел с нея... (въпреки че се чудя - що пък да не мога?!). Смешното е, че хората са получили заповед от генералния директор на Sony за България, а още по-смешното е, че за това решение се позовават на Закона за защита на потребителя! След дълги разговори и препирни, най-накрая се съгласиха да ми вземат апарата, но след като го отвориха, пак не ми признаха гаранцията - имало песъчинка вътре! Как е попаднала не знам - бил съм веднъж край морето и както се досещате, не съм си заравял апарата в пясъка... Нов комплект оптика и чаркълъци струвал 250 лв., ама едни момчета ми го поправиха за 40 лв. Въпреки това, не се надявайте много-много на гаранция от Sony, поне в България.
|
|