Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Архив
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 опитът на снимането
Автор: diaangel   
Дата:   23-04-06 01:35

http://forums.cjb.net/spoetry-about545.html[smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: georgi969   
Дата:   23-04-06 06:38

[smilie24] [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: zoomaniak   
Дата:   23-04-06 07:55

Фотографирането. Процес или действие?
Движение. Да, движение. Или може би кръговрат. Двустранно движение, перпетуум-мобиле в отрязък от времето.
Камерата – медиатор между два субекта. Именно субекти. Защото снимането е припомняне, изваждане наяве на есенцията на субектите. Движение към отсрещната душа – душата на облак или дърво, душата на човек или животно, душата на улица или град, душата на предмет или свят. Движение към теб и от теб. Двустранно, кръговратно, многостранно – вектори на движението, пресечени в окото на камерата. Вектори на опознаването и себепознаването.
Фотографията е резултат от съ-единяване на същности. Така всеки отделен кадър се превръща не просто в механичен сбор от натрупани качества, той е нещо ново и по своята същност синтетично. Чрез сливането на душите се явява една нова душа – душата на снимката. Фотографският кадър не е единствено творчески резултат от усилията на режисьора, тя не е само неговата душа. Тя не е нито само душата на фотографа, нито само душата на снимания субект – тя е нова душа, нова пулсация, нов живот. Тя е срещата и сливането на душите на два субекта, тя е моментът и началото на съществуването на нещо трето, нещо друго, породено от двустранния, постъпателен, кръговратен процес на преливането на енергии от субект към субект.
Заснеманият субект, макар да е форма и образ, в процеса на фотографиране се превръща в нещо друго, в нещо-извън-себе си и се проявява не просто като форма и образ. Движението от другата страна (фотографът) към него поражда движение на снимания субект в себе си. Това движение е центробежно, от вътре навън. Така субектът на фотографиране става нещо друго, нещо извън себе си, нещо повече от формата и душата си. Движението като промяна, не просто преход от статичност, то се превръща в процес, в който сниманият субект достига върховата си форма и върхово състояние на душата, и се стреми да достигне отвъд. Отвъд собствената си форма и душа. Насочено през камерата към субекта на фотографа.
Достигнало до него, това движение на снимания субект бива “улавяно” в моментността си от камерата, бива закрепяно в една относително постоянна статичност. Което е и постигане на фотографията не просто като образ , а и като въплъщение на единението на различни енергии.
Снимащият, или фотографът вижда в образа през камерата и същевременно усеща това движение на субекта на снимане, тези пулсации на душата му. И го пре-сътворява, оцветявайки го с пулсациите на своята собствена душа, отдава му част от себе си. В същото време, той вече е приел в себе си отсрещната енергия, от която в душата му също се поражда едно вътрешно движение в себе си отвътре-навън. Но то е вече движение не само на неговата душа, то е вече нещо трето, резултат от сливането на енергиите.
Мигът на простото физическо действие –натискане на бутона- от страна на фотографа е миг на откровение и сливане. Снимащият е едновременно композитор, творец, режисьор, лаборант, художник, той е движеща сила, която събира двете пулсации в една – своята собствена и отсрещната. Камерата може да бъде изолирана от земята чрез статив, бутонът да е отделен посредством жило, и в този миг на вакуум и изолираност, почти стерилност се проявява и случва единението на двете движения, на двете души. Освен единението на субектите чрез енергиите им, всяко тяхно движение насочено отвътре навън, достигайки отсрещния субект, поражда и генерира у него нова по качеството си пулсация, която отново се насочва отвътре навън. Това имах пред вид в началото, когато споменах двустранното непрекъснато движение, перпетуум-мобиле в отрязък от времето.
Не на последно място ще се спра на понятието апнея, което можем да открием конкретно и буквално проявено във фотографията. Фотографиращият, ако не е успял да изолира камерата си и да я постави в условия на отделеност и вакуумност, статичност и неподвижност, се налага при снимането да спре естествените трептения на тялото си, да контролира с ръцете си нивелацията на камерата, а също и да задържи дъха си (апнея) в момента на фотографиране. Задържането на дъха и цялостната концентрация на снимащия субект в едно-единствено последно движение – натискането на спусъка- е крайната точка на сливането на душите и пре-раждането им отново в образ. Синтетичен образ на една нова реалност. Чудото е станало.

[smilie24] [smilie24] [smilie24] [smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: christal   
Дата:   23-04-06 08:24

Тинтири минтири..........

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: tinman   
Дата:   23-04-06 08:26

Някой ако може, да разкаже с прости думи есенцията.

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: diaangel   
Дата:   23-04-06 10:38

Еми исках малко да теоретизирам, но не от страна на технология, а от страна на преживяване...Защото много хора си мислят, че фотографират обекти, а те всъщност са субекти, независимо дали са предмети, пейзажи, личности. Субекти- имам предвид, че не са пасивни, докато ги снимаш. И ако ги ползваш само като средство, тогава няма магия в снимката.И както и в човешките отношения, ако се отнасяш към индивида отсреща като към субект, това означава не да го използваш като средство, а той да бъде твоя цел.
С една дума тук разглеждам взаимодействията между субектите в процеса на снимане. И макар фотографията да е момент, то в този момент и зад него можем да открием по-горе описаните движения...
В крайна сметка не сте длъжни да сте съгласни или да ви харесва.
Приемете го като опит.Такова е и заглавието.

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: liyana   
Дата:   23-04-06 17:14

Не е важно точно колко е научил човек за технологията на снимането, а как изживява идеята, че снима. Някога едни хора са открили многостилието на рисуването, днес други се вълнуват от свободата да снимат с душата си, като художници. И едните, и другите имат своите критици. Въпросът е - могат ли критиците да създадат нещо, което да ги радва поне толкова, колкото онези, които създават и му се радват?

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: nikolayradev   
Дата:   23-04-06 17:54

баба го прочете........[smilie10]

каза: бла-бла-бла [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: diaangel   
Дата:   23-04-06 18:28

"kali222....благодаря за редакцията..харесва ми.:)...и аз направих една (без да съм видял твоята)

сега съм ги отворил и двете и кликам ....:)гледам ту едната ,ту другата..моята редакция е сива...а твоята е по черно-бяла..:)браво..любопитен съм за малко подробности..)..thanks

7 kali222
16.03.2006 20:13 Първо конвертирах изображението от RGB в Lab Color (Image->Mode->Lab Color), след което отворих Cannels и от появилитв се 4 канала (Lab, lightness, a, b) оставих само lightness, а и b изтрих. По-нататък Image->Mode->Grayscale и после - Image->Mode->RGB, защото RGB не е достъпно директно. Тази техника за конвертиране в ч/б е особено подходяща за портрети.
Така постигнатия ч/б образ обработх последователно с дебела (100, 200 до 300) мека четка с инструментите Dodge (higlights - 2% exposure) и Burn (shadows - 2% exposure) в частта на стената предимно до постигане ха желания резултат - изпъкване на текстурата.
"""
а това да не е по-малко бла бла
и снимката ти е супер, но не само заради бла-бла-то и не само защото хората са казали "хубав портрет" , а защото снимката ти -вярваш или не- има пулсации, има енергии, които не се постигат само с текстури и четки!!! Красив портрет!Благодаря за отделеното време!

https://photo-forum.net/i/297000&USER_ID=13352

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: flipbeat   
Дата:   23-04-06 22:05

фотографията не е толкова досадна [smilie5] лове!

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: nikolayradev   
Дата:   23-04-06 22:10

[smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie7] [smilie7] [smilie7] [smilie7] [smilie25] [smilie25] [smilie25] [smilie25] [smilie6] [smilie6] [smilie6] [smilie6]





[smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie10] [smilie25] [smilie25] [smilie25] [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: diaangel   
Дата:   24-04-06 13:29

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: AndreyIst   
Дата:   24-04-06 19:12

Диа, прати им много здраве на щракачите, те много много идея си нямат, важното е да се щрака...

Отговори на това съобщение
 Re: опитът на снимането
Автор: diaangel   
Дата:   24-04-06 19:54

благодаря Андрей![smile]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна