Автор: Mobby_Dick
Дата: 16-02-06 16:10
Често тук възникват спорове, относно авторството на снимка, правата на автора, как може да бъде взета без да го питаш и т.н.
Учудваща е логиката на някои хора, които винаги гледат от собствената камбанария и интерес, и не могат дори да си направят мисловния експеримент - да се ротират със засегнатия. Всякакви изблици на тази тема, дето не почиват на здрава логика и познание, а на егоистични чуства, породени от личен интерес са повече от смешни. Всеки си мисли, че неговата логика е най-здрава, следователно права. Изобщо не му хрумва да я изследва дори, или постави под критически анализ. Често едно такова логическо съждение работи предимно срещу автора му, в бъдеще.
Както здравата логика, така и законодателството в някои страни работи и по прецеденти от минал период, защото е писано: "Няма нищо ново под слънцето".
Да, има закон (често тук се цитира), но закона също не е нещо, което можеш да извадиш от контекста. Един абзац, точка, член - не изчерпва материята по въпроса, затова има право, юристконсулти и адвокати при всяко лице, чиято сфера на бизнес минава през такива конфликтни моменти. Ако си толкова неграмотен, и те подведат по една точка...то може в течение на делото да те осъдят по още 5-6, без да предполагаш.
Ако разчиташ на вързаните ръце, хаоса, пасивността или невежество на ищеца, силата на своите хора (организация), съдебната практика...то това си е за своя сметка. Обикновено като се поохраниш здраво с чуждо, тогава се намира някои, които има какво да отърси от тебе, и нищо не може да го подкупи и разколебае. Имидж и всичко отива по дяволите.
Тук няма да правя анализ на съдебна практика по въпроса, а на експертни възможности.
Как могат да те хванат? Можеш ли безнаказано да си присвоиш авторството върху чужда снимка, ако разполагаш с оригинала?(другото е просто смешно да коментирам) Можеш ли безнаказано да я използваш за свои цели без съгласието на автора, или договор с него?
1. Рамката на филмовия апарат притежава микроскопични неравности, които са идентични при всяка снимка (негатива под сравнителен микроскоп) - върху всеки следващ негатив, направена с него. Притежанието на самият апарат в определеният период време е силно доказателство.
2. Негатива е доказателство. Първите копия от него също. В последствие може да се появят артефакти и драскотини - те говорят за времето на копията.
3. Цялостта на негатива е доказателство. Понякога серията снимки върху него доказва всичко (или дори серията филми).
4. Микротрасетата върху негатива могат да докажат, дали е копиран (по стандартната метода). химизма и вида му - за вида и химизма на обработката (ако е посочена от теб)
5. Перспективата и вида на образа (в определените условия), може да потвърди, че е направен точно с определен обектив.(които е посочен в твърдение). Мястото на снимката обикновено стои неизменно, и е възможно доказването чрез (експертен, следствен, съдебен) експеримент с тази оптика, по това време. Достатъчна е една снимка, за правенето на един том нагледни схеми и материали за експертизата Тази метода не е разработена за кражба на снимки,а за по-важни дела, но достатъчно добре работи и там
6. Сенките (форма и дължина, в определено време и фиксирана географска точка) могат да докажат времето, и мястото което сте посочили (или сочи като минута EXIF...или датната приставка от съседни кадри)Що ли такива има и за всички Канони..ФД ЕОС и Лайки...а не само за сапунерки
7. Климатичният справочник може точно да посочи времето, температурата, облачността и т.н. на съответното място на съответното място. В него се вписват данните от стотици автоматизирани или наблюдателни метеостанции, както и от ежедневно пусканите сонди, данни от спътници и т.н.
8. Вида на съответното място може да докаже времето, което сте посочили с различна точност - понякога до минута.(драсканица по стена, реклами, витрини, превозни средства, печатни издания, корозия, падане на мазилка, тухли, следи и т.н.)
9. Ако времето и мястото са фиксирани и доказани, то безброи факти могат да докажат възможността точно Вие да сте били там тогава (според твърденията)..GSM, Паспорти и визи, фактури, факсове, майли, фонокарти, свидетели, присъствието ви върху снимки, видео и тв записи, билети и мн.т.н.
10. Хората от снимката могат да потвърдят фотографа, облеклото, обстановката (или поне верността на показанията на едната или другата страна при разпитите).
11. Емулсията, желатина, целулоидната подложка могат да разкажат много относно времето на съхранение, както и условията, вкл. климатични, географски...дори понякога почвени (по характера на прахта)
12. Вида на мястото, подходите и заходите, маршрутите и разписанията, разстоянията и пътеките....всичко това е задължително при първи разпит (кръстосан разпит), и лесно подлежи на проверка и доказване.
Всичко пък което преминава през компютър, мрежа и носители....не ми се коментира. Достатъчно забавление може да настане, дори само ако променяте датата и часа на EXIF
Да спра до тук, че да не заприлича на изчерпателен анализ след точка 1002...и за да остане и за въображението Ви. И без това доста казах.
"Най-много се давят тези, които могат да плуват"...такава е и диалектиката на света около нас, колкото и да си говорим...затова пък понякога е полезно да си поговорим
Сега, които още се мисли за ербап, да продължава. Може и да му се размине. Вероятно, ако добре си подбира жертвата, а тя лошо юридическата защита и тактика.![[smilie7]](https://photo-forum.net/forum/smileys/smilie7.gif)
|
|